Activision Blizzard największym wydawcą gier, ale czy na długo?

Koncern Activision Blizzard opublikował szczegóły z raportu finansowego za ostatni kwartał 2010 roku. Wynika z nich, że firma nie uniknęła spadku przychodów, choć cały 2010 rok zakończyła z rezultatem lepszym niż rok wcześniej. Dzięki temu zakończyła go na pierwszym miejscu na liście największych wydawców gier.

Piotr Doroń

Komentarze

Koncern Activision Blizzard opublikował szczegóły z raportu finansowego za ostatni kwartał 2010 roku. Wynika z nich, że firma nie uniknęła spadku przychodów, choć cały 2010 rok zakończyła z rezultatem lepszym niż rok wcześniej. Dzięki temu zakończyła go na pierwszym miejscu na liście największych wydawców gier.

W okresie od 1 października do 31 grudnia 2010 roku sprzedaż gier i innych produktów Activision Blizzard przyniosła firmie 1,43 miliarda dolarów przychodu. Był to wynik o 130 milionów dolarów gorszy, aniżeli w ostatnim kwartale 2009 roku, na co spory wpływ miał zapewne postępujący spadek popularności gier muzycznych.

Activision Blizzard największym wydawcą gier, ale czy na długo? - ilustracja #1

Warto w tym momencie odnotować, że aż 470 milionów dolarów pozyskano z tytułu dystrybucji elektronicznej, oferującej graczom możliwość zakupu pełnych wersji gier, a także różnego rodzaju dodatków DLC. Firma Activision Blizzard zarobiła na dystrybucji elektronicznej o 40% więcej pieniędzy, aniżeli w analogicznym okresie 2009 roku. Dobra passa kontynuowana będzie zapewne w pierwszym kwartale 2011 roku, głównie dzięki DLC First Strike do Call of Duty: Black Ops. Świadczy o tym fakt, że w ciągu 24 godzin od premiery dodatek w wersji na Xboksa 360 zakupiło 1,4 miliona osób.

W całym 2010 roku kalendarzowym jeden z dwóch największych wydawców gier sprzedał produkty za równowartość 4,45 miliardów dolarów. Jest to rezultat o 170 milionów dolarów lepszy, niż w roku wcześniejszym. Sukcesu w tym względzie należy upatrywać przede wszystkim w dokonaniach firmy Blizzard, której gry – StarCraft II oraz World of Warcraft (a konkretnie rozszerzenie Cataclysm) – udanie zniwelowały straty z tytułu nikłego zainteresowania markami Guitar Hero oraz Tony Hawk: SHRED.

Ostatnie działania Activision Blizzard – w tym decyzja o rezygnacji z wydania kolejnych części serii Guitar Hero, DJ Hero i Tony Hawk w bieżącym roku (mimo wcześniejszych, zupełnie odmiennych deklaracji), a także kasacja sandboksowej gry akcji True Crime: Hong Kong – zmusiły firmę do zrewidowania swych oczekiwań względem poziomu sprzedaży za 2011 rok kalendarzowym. Aktualnie kształtują się one na poziomie 3,9 miliarda dolarów, czyli o 800 milionów dolarów niższym od przewidywań niezależnych analityków.

W pierwszej połowie 2011 roku Activision Blizzard doprowadzi również do końca szeroką restrukturyzację, w wyniku której pracę straci około 500 osób, działających głównie na rynku gier casualowych i muzycznych. Oczekuje się, że koszty całego procesu zamkną się kwocie od 35 milionów do 50 milionów dolarów.

7.9

GRYOnline

8.0

Gracze

9.1

Steam

OCEŃ
Oceny

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Nowe studio przygotuje specjalną platformę sieciową dla serii Call of Duty

Następny
Nowe studio przygotuje specjalną platformę sieciową dla serii Call of Duty

Pierwsze DLC do Call of Duty: Black Ops w marcu na PS3 i PC

Poprzedni
Pierwsze DLC do Call of Duty: Black Ops w marcu na PS3 i PC

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl