Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

Newsy i ciekawostki na temat Fallout 2

Lokacje z fanowskiego remake'u Fallouta 2 na porównaniu z pierwowzorem z 1998 roku

Adrian Werner, 5 kwietnia 2024, 11:51

Twórcy fanowskiego remake’u Fallouta 2 pokazali materiał wideo, który oferuje porównanie opracowanych przez nich lokacji z pierwowzorami z 1998 roku.

Amazon Prime Gaming na marzec 2024 z 8 grami. Kultowy Fallout 2 głównym daniem oferty

Zuzanna Domeradzka, 29 lutego 2024, 17:19

W marcu 2024 roku abonenci Amazon Prime Gaming będą mogli odebrać 8 gier. Jako jedna z pierwszych pozycji zostanie udostępnione kultowe RPG Fallout 2.

Lokacje z Fallout 2 zaprezentowane na nowym zwiastunie fanowskiego remake'u

Jakub Błażewicz, 5 lutego 2024, 14:52

Fallout 4: Project Arroyo wciąż żyje. Twórcy fanowskiego remake'u Fallouta 2 przypomnieli o jego istnieniu nowym zwiastunem i nawiązali współpracę z zespołem pracującym nad podobnym modem.

Darmowe fanowskie MMO w świecie Fallouta z nową wersją

Adrian Werner, 13 września 2023, 12:32

Ukazała się wersja 5.4 projektu FOnline 3, czyli darmowego MMORPG zbudowane na fundamentach gry Fallout 2.

Nawet twórca Fallouta nie lubi tego NPC, żałuje też nienarodzonej frakcji

Jakub Błażewicz, 21 sierpnia 2023, 21:02

Fallout i jego kontynuacja to kultowe RPG, ale jeden z ich twórców żałuje elementów, które nie trafiły do gry (w przeciwieństwie do Iana strzelającego do sojuszników).

Twórca Fallouta wyjaśnia, dlaczego odszedł z Interplay i prosi, aby nie demonizować Briana Fargo

Hubert Śledziewski, 29 maja 2023, 14:43

Współtwórca Fallouta 1 i 2, Tim Cain, wyjaśnił, dlaczego opuścił Interplay Entertainment przed premierą dwójki. Poprosił jednak, by nie demonizować Briana Fargo ze względu na jego historię.

New Vegas 2, niekanoniczność Fallouta 1 i 2 oraz inne rewelacje od Chrisa Avellone'a

Agnieszka Adamus, 11 kwietnia 2022, 20:01

Chris Avellone na swoim blogu opublikował post związany z serią Fallout. Poruszył w nim wątki dotyczące kanoniczności pierwszych odsłon cyklu, Fallouta: New Vegas 2 czy konfliktu Bethesdy z Obsidianem.

Mod Fallout 2 Olympus 2207 w końcu w angielskiej wersji językowej

Jakub Błażewicz, 7 czerwca 2021, 19:25

Fallout 2 wreszcie doczekał się angielskiego tłumaczenia modyfikacji Olympus 2207. Mod zabiera graczy do postnuklearnej Krzemowej Doliny, oferując nową historię oraz znacznie zmodyfikowaną rozgrywkę.

Wyciekło Fallout Legacy Collection

Adrian Werner, 2 października 2019, 09:28

Na stronie niemieckiej wersji sklepu Amazon pojawiła się niezapowiedziana produkcja Fallout Legacy Collection. Ma to być zestaw zawierający większość odsłon cyklu wraz z dodatkami.

Rekord świata speedrunningu w Fallout Anthology

Konrad Serafiński, 23 lipca 2018, 20:30

Speedrunner o pseudonimie tomatoanus przeszedł wszystkie części głównego cyklu Fallout w niecałe półtorej godziny. Ustanowił tym samym rekord świata. Po takim dokonaniu gracz może naprawdę poczuć się "S.P.E.C.I.A.L."

Fallout of Nevada - fanowska gra na silniku Fallout 2 doczekała się wersji anglojęzycznej

Adrian Werner, 6 sierpnia 2017, 13:23

Fallout of Nevada, czyli wyśmienita fanowska gra RPG na silniku Fallouta 2, doczekała się wreszcie wersji anglojęzycznej.

Mod Fallout 1.5: Ressurection już dostępny po angielsku

Łukasz Szliselman, 15 lipca 2016, 21:16

Fani dwóch pierwszych odsłon serii Fallout mają powód do radości, gdyż Fallout 1.5: Ressurection – fanowska modyfikacja do Fallouta 2 – jest już dostępny w wersji angielskiej. Projekt oferuje fabularną kampanię na około 25 godzin, a więc można go śmiało nazwać nową grą osadzoną w kultowym uniwersum.

Fallout Anthology na PC w październiku

Michał Jodłowski, 23 lipca 2015, 22:05

Podczas imprezy QuakeCon 2015 zapowiedziane zostało Fallout Anthology – kolekcjonerski zestaw wszystkich odsłon serii Fallout, jakie dotychczas wydano na komputery osobiste.

Interakcja z NPC-ami czyli "odgrywanie roli” w cRPG-ach

Maciej Kubiszewski, 27 października 2014, 17:15

Zastanawialiście się kiedyś w jaki sposób "odgrywa się role" w komputerowych RPG-ach? Na czym polega interakcja z postaciami niezależnymi i towarzyszami z drużyny?

Klasyczne Fallouty powrócą do oferty Steama. Sprzedaż gier w GOG.com niepewna

Kamil Zwijacz, 3 stycznia 2014, 09:46

Firma Bethesda Softworks poinformowała na Twitterze, że pracuje już nad przywróceniem gier Fallout, Fallout 2 i Fallout Tactics: Brotherhood of Steel do oferty sklepu Steam. Niestety nie wiadomo czy produkcje powrócą także do sprzedaży w GOG.com.

Wasteland 2 zostanie sfinansowany na Kickstarterze – gracze wyłożyli już ponad 570 tys. dolarów

Szymon Liebert, 14 marca 2012, 12:59

Brian Fargo raczej nie będzie miał problemów z zebraniem pieniędzy na grę Wasteland 2. Społeczność graczy przeznaczyła na ten projekt ponad 570 tysięcy dolarów w ciągu zaledwie kilkudziesięciu godzin.

Coraz większe szanse na kontynuację Wasteland. Autor muzyki do Fallout i Planescape Torment na pokładzie

Szymon Liebert, 28 lutego 2012, 18:54

Mark Morgan, kompozytor muzyki do tak kultowych gier jak Fallout i Planescape Torment, pracuje nad kontynuacją Wasteland, czyli pierwowzoru kultowej serii postnuklearnych erpegów. Przygotowuje ją sam Brian Fargo ze swoim studiem inXile Entertainment.

Znamy szczegóły nieudanej adaptacji filmowej Fallouta

Szymon Liebert, 21 marca 2011, 11:33

Fallout to potężne i przemyślane uniwersum, które od lat zachwyca graczy mroczną wizją alternatywnej przyszłości. Tak sugestywny obraz nadałby się świetnie na adaptację kinową. Plany na stworzenie filmowej wersji serii pojawiły się już w 1998 roku. O szczegółach projektu napisał Paweł Dembowski, tłumacz, dziennikarz i współzałożyciel strony The Vault.

Wieści ze świata (BioShock 2, Sam & Max, Lost Planet 2) 11/05/10

Szymon Liebert, 11 maja 2010, 14:30

„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. W dzisiejszym wydaniu mówimy o DLC do BioShocka 2, kolejnym odcinku przygód Sama i Max’a, odświeżonej ścieżce dźwiękowej z Fallouta oraz premierze gry kooperacyjnej Lost Planet 2.

Bethesda i Interplay nadal na wojennej ścieżce

Remigiusz Maciaszek, 23 kwietnia 2010, 09:05

Pierwsze wiadomości o Fallout MMO pojawiały się już w 2008 roku. Od tego czasu sporo się mówi o projekcie, niestety nie w odniesieniu do samej gry ale pozwu jaki wytoczyła deweloperowi Interplay firma Bethesda.

Pierwszy rezultat starcia Bethesdy z Interplay’em

Szymon Liebert, 13 grudnia 2009, 12:58

Amerykański sąd federalny odrzucił wniosek Bethesdy dotyczący wstrzymania sprzedaży trzech starszych odsłon serii Fallout przez firmę Interplay. Oznacza to, że drugie z wymienionych przedsiębiorstw może kontynuować prace nad sieciową wersją marki. Są to jedynie wstępne ustalenia, które nie zamykają całej sprawy – wojna o Fallouta potrwa znacznie dłużej.

Ron Perlman mówi o filmowej wersji Fallouta?

Szymon Liebert, 9 grudnia 2009, 19:18

Na łamach sieciowej encyklopedii Fallouta (The Vault) pojawiła się informacja na temat rzekomych planów odnośnie nakręcenia filmu na podstawie tego uniwersum. Według użytkownika Ausir, o obrazie kinowym wspominał podobno sam Ron Perlman, czyli charakterystyczny narrator wypowiadający słynne słowa („War never changes”) w każdej odsłonie produkcji.

Materiały z Project V13 - as w rękawie Interplay?

Michał Zieliński, 29 października 2009, 12:45

Bitwa pomiędzy Interplay Entertainment, a Bethesda Softworks nabiera coraz większego impetu. Niespełna tydzień temu pierwszy z koncernów sporządził kontr-pozew mający odeprzeć ataki twórców Fallouta 3. Dziś do sieci trafiły materiały potwierdzające słowa przedstawicieli Interplaya. Czy prace ukrywające się pod kryptonimem Project V13 faktycznie ugrzęzły w pierwszej fazie?

Dalszy ciąg starcia o prawa do serii Fallout

Grzegorz Bobrek, 22 października 2009, 11:39

W odpowiedzi na pozew przeciwko firmie Interplay, skierowany do sądu przez Bethesda Softworks, oryginalni twórcy serii Fallout sami wysunęli zarzuty.

Szczegóły pozwu Bethesdy przeciwko firmie Interplay

Szymon Liebert, 12 września 2009, 15:32

Znamy szczegóły pozwu sądowego przeciwko firmie Interplay, który wystosowała dobrze znana fanom cRPG-ów Bethesda. Twórcy kultowej sagi The Elder Scrolls, posiadający obecnie prawa do Fallouta, twierdzą, że Interplay nie wywiązał się z umowy związanej z sieciową wersją gry oraz wypuścił reedycje poprzednich odsłon serii (również w dystrybucji elektronicznej) bez ich zgody.

Powstaje kolejny Fallout, premiera w 2010 roku!

Piotr Doroń, 20 kwietnia 2009, 15:40

Podczas londyńskiej konferencji firmy Bethesda Softworks, Pete Hines ujawnił informację o nowej odsłonie cyklu Fallout! Nad dewelopingiem Fallout: New Vegas pieczę sprawuje studio Obsidian Entertainment, założone w 2003 roku przez byłych członków Black Isle Studios, twórców oryginalnych Falloutów.

Bethesda planuje telewizyjną i filmową adaptację Fallouta?

Szymon Liebert, 18 kwietnia 2009, 14:52

Firmy Bethesda i Zenimax zarejestrowały nowe marki związane z Falloutem. Tak przynajmniej wynika z informacji pozyskanych przez autora jednego z blogów. Wygląda na to, że twórcy serii The Elder Scrolls oraz trzeciej odsłony wspomnianej gry, zamierzają spełnić składane wcześniej deklaracje i rozszerzyć wachlarz produktów opowiadających o prawdopodobnie najbardziej znanym post-nuklearnym uniwersum.

Przyszłość sieciowego Fallouta pod znakiem zapytania

Szymon Liebert, 16 kwietnia 2009, 09:35

Na forum skupiającym miłośników serii Fallout pojawiła się informacja, że Bethesda zmierza do anulowania umowy w sprawie licencji na ten produkt. Jak pisaliśmy wcześniej, studio nabyło pełne prawa do tworzenia kolejnych części gry. W rękach oryginalnych właścicieli marki, czyli firmy Interplay, pozostał projekt sieciowego Fallouta, znany jako V13. Według nowych doniesień może on być zagrożony.

Bułgarskie studio wspomoże Fallout MMO

Piotr Doroń, 3 kwietnia 2009, 10:40

W powodzenie projektu Fallout MMO wierzyło swego czasu ledwie kilka osób. Produkcja tego arcyciekawego tytułu, nad którym pieczę sprawuje ciągle legendarne Interplay, nabiera – wbrew wszelkiemu rozsądkowi – nieustannego rozpędu. O postępie dewelopingu świadczy chociażby wiadomość o podpisaniu porozumienia z firmą Masthead Studios.

Project V13, aka Fallout MMO, ciągle w produkcji

Piotr Doroń, 25 marca 2009, 09:45

Project V13, najnowsza produkcja firmy Interplay i studia Orange County, określana również mianem Fallout MMO, potrafi rozbudzić sporo emocji. Nie przeszkadza w tym nawet fakt, że od pewnego czasu nie uraczono nas żadnymi nowymi informacjami na jej temat. Możemy być jednak niemal w 100% pewni, że deweloping dzieła postępuje. Temat został podjęty przez jedną z osób zajmujących się jej produkcją.

Wieści ze świata w telegraficznym skrócie (26 września 2008)

Piotr Doroń, 26 września 2008, 10:32

„Wieści ze świata w telegraficznym skrócie” to codzienna porcja krótkich doniesień z rynku elektronicznej rozrywki. Dzisiaj w menu: odświeżamy klasyczne platformówki, zdobywamy Trofea w Burnout Paradise na PS3, pobieramy darmowego Fallouta, czekamy na demonstrację Mirror’s Edge, gramy w demo NBA Live 09. Zapraszamy do lektury.

Fallout MMO coraz bardziej realny

Piotr Doroń, 24 września 2008, 07:52

Legendarny Interplay, borykający się przez cały 2007 rok z problemami różnych maści, nie zamierza rezygnować z prac nad MMORPG, osadzoną w uniwersum kultowego Fallout. Świadczy o tym choćby publikacja nowej wersji oficjalnej strony internetowej, na łamach której ujawniono kodową nazwę owej produkcji.

Okrrrutny konkurs - Szerokiej drogi!

Redakcja GRYOnline.pl, 13 czerwca 2008, 14:46

Pete Hines z Bethesdy jako jedno z podstawowych źródeł inspiracji przy tworzeniu Fallouta 3 wymienia Drogę Cormaca McCarthy’ego. Mówi również, że książkę tę powinien przeczytać każdy fan Fallouta.

Legendarny Interplay sprzedany

Bartek Sarna, 28 marca 2008, 14:54

Jak donoszą serwisy na całym świecie jeden z niegdyś najbardziej znanych wydawców na całym świecie, czyli Interplay został wykupiony z rąk znajdującej się w fazie bankructwa firmy Titus przez tajemniczą grupę z Luksemburga o nazwie Financial Planning and Development.

Poradnik: „Fallout 2”

Redakcja GRYOnline.pl, 10 stycznia 2008, 19:12

"Nasz przodek dokonał wielkich rzeczy. Odwiedził wiele miejsc. Uratował swoją Kryptę, swój dom. Został jednak z niej wygnany. Odszedł i założył wioskę. Odnalazł swoje miejsce w świecie. Przetrwał... Dzisiaj my, jako jego potomni stoimy przed równie poważnym zadaniem. Nie mniej niebezpiecznym. Przychodzi nam uratować naszą osadę. Tą samą, którą wzniósł kiedyś nasz dzielny przodek."

Fallout 2 Restoration Project - nieoficjalny dodatek jest już gotowy

Krystian Smoszna, 7 stycznia 2008, 07:06

W 2006 roku jeden z amerykańskich fanów serii Fallout rozpoczął prace nad nieoficjalnym dodatkiem do drugiej odsłony tego cyklu. Rozszerzenie miało odtworzyć lokacje, bohaterów, zadania oraz inne atrakcje planowane przez firmę Black Isle Studios, które ostatecznie nie trafiły do pełnej wersji gry. Prace nad modyfikacją trwały blisko dwa lata. Wczoraj ujrzała ona światło dzienne.

Konkurs z okazji 10-lecia Fallouta

Marek Grochowski, 2 października 2007, 16:40

W związku z obchodami dziesiątej rocznicy istnienia serii Fallout twórcy pełnoprawnej, trzeciej części kultowego RPG, postanowili dać graczom możliwość wykazania się pomysłowością i – co za tym idzie - dołożenia własnej cegiełki do wielkiego przedsięwzięcia, jakim będzie najnowszy projekt grupy Bethesda Softworks, Fallout 3. Programiści odpowiedzialni za prace nad grą ogłosili konkurs na wymyśleni

Interplay w dalszym ciągu szykuje się do stworzenia gry MMO Fallout

Artur Falkowski, 16 sierpnia 2007, 11:42

Po kwietniowych informacjach o tym, że zasłużona dla branży gier, w ostatnich latach tonąca w długach firma Interplay sprzedała wszelkie prawa do marki Fallout deweloperowi Bethesda Softworks w celu podźwignięcia się z opłakanej kondycji finansowej, nie pojawiły się żadne wiadomości na ten temat.

Brian Fargo potwierdza - doczekamy się nowej gry z serii Wasteland

Krystian Smoszna, 22 czerwca 2007, 07:23

Brian Fargo potwierdził, że przymierza się do produkcji kontynuacji gry Wasteland – programu, który w połowie lat dziewięćdziesiątych przyczynił się do powstania cyklu Fallout. Informację taką podał wczoraj serwis Duck and Cover.

Brian Fargo tworzy duchowego następcę Fallouta?

Krystian Smoszna, 21 czerwca 2007, 09:16

Istnieje nadzieja dla fanów serii Fallout, którzy nie są zadowoleni z dotychczasowych poczynań twórców trzeciej odsłony kultowego cyklu, firmy Bethesda Softworks LLC. Wieść gminna niesie, że jeden z autorów gry Wasteland przymierza się do produkcji programu w postapokaliptycznym klimacie. Najprawdopodobniej chodzi tu o Briana Fargo.

Ostatnia grafika koncepcyjna z gry Fallout 3 ujrzała światło dzienne

Krystian Smoszna, 29 maja 2007, 16:54

Jak zwykle we wtorek, firma Bethesda Softworks LLC opublikowała nową grafikę koncepcyjną z gry Fallout 3. To już ostatni obrazek przed zaplanowaną na przyszły wtorek, prezentacją pierwszego zwiastuna tego programu.

Jeremy Soule nie jest autorem muzyki do gry Fallout 3

Krystian Smoszna, 28 maja 2007, 06:35

Jeremy Soule – popularny w branży elektronicznej rozrywki kompozytor – nie ma nic wspólnego z utworem muzycznym, który od kilku tygodni można usłyszeć na oficjalnej stronie gry Fallout 3. Tę zaskakującą wiadomość opublikował w ubiegły czwartek serwis No Mutants Allowed.

Kolejna grafika koncepcyjna z gry Fallout 3 już w sieci

Krystian Smoszna, 23 maja 2007, 06:11

Zgodnie z zapoczątkowaną trzy tygodnie temu tradycją, na łamach oficjalnej strony internetowej gry Fallout 3, pojawiła się wczoraj nowa grafika koncepcyjna.

Nowa grafika koncepcyjna na oficjalnej stronie gry Fallout 3

Krystian Smoszna, 16 maja 2007, 08:06

Wczoraj mieliśmy poniedziałek, a to oznacza, że oficjalna strona trzeciej odsłony cyklu Fallout wzbogaciła się o kolejną grafikę koncepcyjną. Zaprezentowany przez firmę Bethesda Softworks LLC obrazek przedstawia zrujnowane miasto oraz lotniskowiec.

Studio Liquid Development pracuje nad modelami do trzeciego Fallouta?

Krystian Smoszna, 14 maja 2007, 09:58

Firma Liquid Development od lat pomaga twórcom programów rozrywkowych w tworzeniu trójwymiarowych modeli. Studio współpracowało już z wieloma developerami, m.in. z Firaxis Games, Lionhead Studios, czy Relic Entertainment. Pomagało też twórcom czwartej odsłony cyklu The Elder Scrolls i niewykluczone, że Bethesda ponownie skorzystała z usług Amerykanów, tym razem przy produkcji trzeciego Fallouta.

Liam Neeson wystąpi w Fallout 3

Krystian Smoszna, 8 maja 2007, 15:02

W trzeciej odsłonie cyklu Fallout istotną rolę odegra ojciec głównego bohatera, który będzie przewijać się niemal przez całą opowieść. Zgodnie z informacją podaną dziś przez firmę twórców programu, głosu tej postaci użyczy popularny aktor, Liam Neeson.

Zobacz demo anulowanego kilka lat temu projektu Van Buren (Fallout 3)!

Krystian Smoszna, 3 maja 2007, 21:16

Popularny serwis No Mutants Allowed opublikował wczoraj grywalną wersję demonstracyjną projektu Van Buren. Być może nazwa ta niewiele dziś Wam mówi, ale jeszcze kilka lat temu była ona darzona kultem przez wszystkich wielbicieli gier z serii Fallout.

Już za 34 dni zobaczymy pierwszy zwiastun gry Fallout 3!

Krystian Smoszna, 2 maja 2007, 18:46

Mamy bardzo dobrą wiadomość dla wszystkich wielbicieli gier z serii Fallout. Za niewiele ponad miesiąc, w Internecie zadebiutuje oficjalny zwiastun trzeciej odsłony tego kultowego cyklu!

Bethesda otwiera oficjalne forum Fallout 3

Marcin Jaskólski, 19 kwietnia 2007, 10:37

Bethesda Softworks po przejęciu praw do serii Fallout, nie zasypia gruszek w popiele i otwiera oficjalne forum Fallout 3. Teraz każdy z nas może się wypowiedzieć na temat tego, co chciałby zobaczyć w trzeciej odsłonie tej kultowej gry, a czego wolałby uniknąć, a także porozmawiać z developerami.

Pełne prawa do marki Fallout ma teraz Bethesda Softworks

Radosław Grabowski, 13 kwietnia 2007, 10:55

Kultową serię Fallout kojarzyliśmy dotąd z koncernem Interplay. Teraz jednak ten ostatni pozbył się praw do postnuklearnej sagi na rzecz korporacji Bethesda Softworks, przygotowującej produkt o nazwie Fallout 3. W wyniku zaistniałych zmian firma Interplay z licencjodawcy stała się więc licencjobiorcą w kontekście własnej gry – pozycji z gatunku MMO, osadzonej w falloutowym uniwersum.