Data wydania: 17 listopada 2004
Innowacyjna gra cRPG z pełnym niespodzianek i zarazem bardzo oryginalnym wątkiem fabularnym. Akcja The Fall rozgrywa się w roku 2083, kiedy ludzkość cofnęła się w rozwoju do czysto prymitywnego i anarchicznego poziomu w wyniku konfliktu nuklearnego.
GRYOnline
Gracze
The Fall: Last Days of Gaia to dzieło berlińskiej grupy developerskiej - Silver Style Entertainment. Jest to innowacyjna gra cRPG z pełnym niespodzianek i zarazem bardzo oryginalnym wątkiem fabularnym. Akcja The Fall rozgrywa się w roku 2083, kiedy ludzkość cofnęła się w rozwoju do czysto prymitywnego i anarchicznego poziomu w wyniku konfliktu nuklearnego.
Naszym głównym zadaniem, jako bohatera tej produkcji, jest wspieranie organizacji, która okrzyknęła się mianem „Rządu Nowego Ładu”. W świecie pełnym chaosu, gangów i licznych niebezpieczeństw jest to właściwie jedyne dostępne wyjście z całej sytuacji. Chociażby ze względu na to, iż rząd ten dostarcza swoim obywatelom wody, pożywienia i jakże potrzebnej broni. Są to jedyne czynniki, które liczą się dla mieszkańców zrujnowanej planety. Akcja rozgrywa się na ogromnych rozmiarów obszarze, który niegdyś znany był, jako południe Stanów Zjednoczonych. Obecnie natomiast stanowi on niebezpieczne i fascynujące zarazem miejsce – miejsce w którym przeżyjemy liczne ekscytujące przygody.
Produkt ten dostarcza graczowi dużej swobody rozgrywki, gdyż oprócz zadań głównych w grze dostępnych jest również ponad 150 questów pobocznych. Dla The Fall: Last Days of Gaia przygotowano specjalny silnik graficzny, dzięki któremu możliwy jest bardzo szczegółowy rendering trójwymiarowej grafiki z ogromną ilością detali. W świecie gry występuje ponad 1000 bohaterów niezależnych (NPC). Zaś każdy z nich posiada swój własny charakterystyczny wygląd, życie prywatne oraz plan dnia.
Powierzone nam misje wykonywać możemy wraz z grupą maksymalnie pięciu innych postaci, które uzbroić możemy w przeszło 300 sztuk różnego rodzaju uzbrojenia i pancerzy. Wraz z ich pomocą zdobędziemy swoje miejsce w nowym świecie, gdzie słowo „litość” nie jest znane jeszcze nikomu... Każdy z członków naszej drużyny posiada własną osobowość, którą wpływa na resztę kolegów. Aby usprawnić działania naszych podwładnych możemy także użyć kilku rodzajów transportu, którym kierujemy osobiście.
W The Fall: Last Days of Gaia występuje także specjalny system walki, który możemy dostosować do indywidualnych upodobań. Dla tych, którzy bardziej zainteresowani są fabułą niż walką dostępny jest tryb przyśpieszony i w pełni zautomatyzowany. Zaś dla fanów taktyki przygotowana została możliwość własnoręcznego kierowania bojami naszej drużyny - co niejednokrotnie trwać może wiele godzin.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy i dialogi
Ograniczenia wiekowe: 16+
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Gra dla miłośników postapokalipytcznych klimatów. Ciekawie poprowadzona fabuła, świetna muzyka i unoszący się nad pustynią duch Mad Maxa sprawiają, że dla samej atmosfery warto przedrzeć się przez wszelkie niedoróbki.
28 lipca 2004
Studio Silver Style tworząc „The Fall” postanowiło zapełnić lukę w post-apokaliptycznych grach role playing. „Wzrosła temperatura powietrza, stopniały lodowce, światowe metropolie znalazły się pod wodą, a ogromne huragany dopełniły dzieła zniszczenia”.
Mamy dobre wieści dla miłośników klimatów postapokaliptycznych. Niemiecka firma F+F Distribution ujawniła, że już wkrótce do sprzedaży trafi przygodówka kontynuująca wątki z gry RPG The Fall: Last Days of Gaia.
gry
Adrian Werner
3 listopada 2011 10:20
Niniejszy poradnik pomoże wam przebrnąć zarówno przez główne, jak i dodatkowe zadania osadzonej w postapokaliptycznym świecie gry cRPG The Fall: Last Days of Gaia. Wbrew temu, co zapowiadali autorzy, gra jest w dużej mierze liniowa. Pomimo tego, że niektóre zadania można rozwiązać na kilka sposobów, a jeszcze innych można uniknąć...
pozostałe
Redakcja GRYOnline.pl
30 sierpnia 2006 19:12
W The Fall: Last Days of Gaia mogą jak na razie pograć jedynie gracze niemieckojęzyczni oraz potomkowie Wuja Sama, co powoduje niezdrową ekscytację u pozostałej części braci komputerowej. Jakby tego było mało, w sieci od pewnego czasu krążą pogłoski o sequelu gry, a teraz jeszcze niemiecki serwis Demonews informuje o pracach nad pierwszym dodatkiem. A kiedy my pogramy w The Fall?
gry
Maciej Myrcha
21 sierpnia 2005 14:44
Firma Silver Style Entertainment poinformowała, iż do niemieckojęzycznych graczy (Niemcy, Austria, Szwajcaria), którzy już od listopada zeszłego roku mają przyjemność przemierzania świata The Fall: Last Days of Gaia dołączą gracze z USA. Amerykańska wersja gry weszła właśnie w złotą fazę i niedługo pojawi się w sklepach. Dokładna data wydania nie jest jednak znana.
gry
Maciej Myrcha
17 kwietnia 2005 18:08
No cóż, jak wszyscy wiedzą, życie nie zawsze jest tak sprawiedliwe jak byśmy chcieli. Przykładem mogą być gry komputerowe (bo te interesują naszych Czytelników najbardziej), które w Polsce przeważnie ukazują się w całkiem sporym odstępie czasowym od reszty Europy. Tym razem uczucie irytacji powstanie wśród fanów The Fall: Last Days of Gaia, którzy nie dość, że nie doczekali się jeszcze polskiej...
gry
Maciej Myrcha
22 marca 2005 09:53
Zdaniem starych wyjadaczy z serwisu RPGDot, rok 2004 był jednym z lepszych, jeśli chodzi o tytuły wydane na PeCeta. Pozostaje ubolewać, że dobrych gier cRPG nie było za dużo – owszem, parę tytułów plasujących się nieco powyżej przeciętnej. Vampire The Masquerade: Bloodlines zespołu Troika Games zostało ocenione jako dobra pozycja, jednakże bez większych zachwytów.
gry
Piotr Spychala
4 stycznia 2005 14:06
Silver Style Entertainment, firma odpowiedzialna za powstanie innowacyjnej gry RPG The Fall: Last Days of Gaia, poinformowała w dniu wczorajszym, że ostatecznie zakończono już prace nad dialogami występujących w programie postaci.
gry
Krystian Smoszna
8 października 2004 07:10
Berlińska grupa developerska Silver Style Entertainment, odpowiedzialna za tworzenie innowacyjnej gry cRPG The Fall: Last Days of Gaia, poinformowała właśnie o odświeżeniu oficjalnej strony internetowej tego tytułu. Na nowej-starej witrynie znaleźć można przede wszystkim garść nowych obrazków z tej bardzo ciekawie zapowiadającej się gry.
gry
Włodarczak Adam
17 sierpnia 2004 10:11
Na łamach oficjalnego forum dyskusyjnego berlińskiego developera - studia Silver Style Carsten Strehse piastujący stanowisko Lead Designera poinformował niedawno, iż jeden z jego kolegów - Damien otrzymał ofertę pracy w firmie Electronic Arts, którą to zamierza zaakceptować. W szeregach nowego teamu zajmie się on tworzeniem strategii czasu rzeczywistego opartej o serię książek i adaptacji filmowych: Lord of the Rings.
pozostałe
Piotr Siejczuk
26 lutego 2004 15:20
Wymagania sprzętowe gry The Fall: Last Days of Gaia:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 1.8 GHz, 512MB RAM, 64MB akcelerator 3D, 650MB HDD.
Lista dodatków do gry The Fall: Last Days of Gaia:
Dodatek
Anulowana
RPG
The Fall: Mutant City to samodzielne rozszerzenie do osadzonej w postnuklearnym świecie gry cRPG o tytule The Fall: Last Days of Gaia.
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 654 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Artur Falkowski
Recenzent GRYOnline.pl
2006.08.24
Gra dla miłośników postapokalipytcznych klimatów. Ciekawie poprowadzona fabuła, świetna muzyka i unoszący się nad pustynią duch Mad Maxa sprawiają, że dla samej atmosfery warto przedrzeć się przez wszelkie niedoróbki.
DeVance Junior
Mimo iż od premiery gry minęło 14 lat, zagadka konwoju pozostała nierozwiązana. Otóż rozwiązaniem jest to iż misja... tak miała przebiegać. Po analizie plików gry (a szczególnie pliku scripts.ubn), wynika iż jest to normalne zachowanie gry i NIE ma innej opcji umożliwiającej "specjalne" rozwiązanie misji. PS. Posiadam spolszczone pliki z naprawionymi dialogami w Miedzianej Osadzie. Proszę o kontakt na PW w tej sprawie.
Miodowy Generał
Nie spodziewajmy się drugiego Fallouta, ale to całkiem fajna opcja dla odlschooli.
zanonimizowany768165 Legend
Na archive.org można znaleźć wersję Reloaded (nie tej z zatoki :]) gry, która jest najaktualniejszą wersją gry.
Do tego tłumaczenie angielskie w opisie.
Sama gra - niezła. Szkoda że przez bugi została zapomniana.
Smokk Junior
Właśnie ostatnio znalazłem tą gre. Mam takie pytanie. Da się jakoś wgrać swoje avatary?
zanonimizowany768165 Legend
Grę przeszedłem, niestety nie mogę zmienić oceny - dałbym niższą, przynajmniej o jedno oczko.
Chodzimy od wioski do wioski robiąc zadania, walcząc z gangami czy inną bandą świrów.
Czasami są jakieś urozmaicenia (przedarcie się przez pole minowe wysyłając na nie krowy, co za marnowanie żywności) czy odsyłanie w tę i tamtą stronę po całej mapie by coś/kogoś znaleźć.
Zdarzają się też limity czasowe o których gra nie informuje (np. żona zgubiła ulubionego gekona męża który ją pośle do piachu jeśli nie dotrzemy na miejsce jego pracy na czas).
Czasami dostajemy pokręcone zagadki (Muzeum Ciał w Vesseltown, nie wiem skąd brać info, użyłem solucji) albo próba odciągnięcia właściciela kombajnu od jego maszyny.
Walka jest prosta - mamy przewagę liczebną, każdy uzbrojony w broń palną z niezłym zasięgiem, koncentrujesz ogień na pojedynczym przeciwniku i jedziesz. Jedynie początek jest trudny - mamy kiepskie pistolety i musimy bronić wioski przed ~10 bandziorami, taktyka się przyda.
Schody zaczynają się w ostatniej mapie, gdzie Railguny ściągają naszą drużynę na 1-2 hity.
W grze amunicja 9mm jest tania i szeroko dostępna. Skupiasz ogień na jednym przeciwniku i po kolei zdejmujesz.
W grze Snajper ma dostęp do perka Kamuflaż który umożliwia bycie niewidzialnym, dzięki czemu możemy wyczyścić całe skupiska przeciwników bez problemu. Snajperkę posiada Kano w trzeciej wiosce, na placu handlowym. Możemy go zabrać ze sobą albo zabrać jego pukawkę :]
Niestety na Win7 gra ma paskudną mgłę i zasięg widzenia mocno ograniczony, na WinXP nie miałem tego problemu. Co ogranicza skuteczność Snajpera z perkiem Kamuflaż.
Podobny system walki co w JA Back in Action ale nie tak dokuczliwy i kulawy.
Handel w grze to wymiana, nie ma walut - kapsli, pocisków, monet, niczego. Handlarz mówi ci jedynie co sądzi o tej wymianie, ty na tej podstawie ustalasz czy warto.
W menu możesz włączyć informację o dokładnej wartości transakcji ale z niskim Trade to nadal wartość orientacyjna.
Śmieci typu szczoteczki, misie, złomy mają wartość 1, nie warto marnować miejsca w ekwipunku na nie.
Dobrym motywem jest kupowanie uszkodzonej broni, naprawianie jej i sprzedawanie z zyskiem.
W grze są pojazdy którymi możemy kierować ręcznie, wejść do pojazdu może każdy a za jednorazowe wejście za kierownicę każdy dostaje 500xp.
Był nawet opancerzony transporter, niestety armata nie działała a pancerz był tylko teksturą bo pasek uszkodzeń rósł równie szybko jak w innych pojazdach.
W grze jest crafting ale to głównie zielarstwo.
Majsterkując możemy doczepić celownik laserowy i tłumik do broni, tyle że w grze znalazłem tylko jeden tłumik i jeden laser, i nie - nie możesz odłączyć tych dodatków z innych broni. Co za bzdura... A i żeby podłączyć te dodatki musisz mieć taśmę klejącą.
Wiecie ile ich znalazłem w grze?
Podobnie z przedmiotami do tworzenia np. pancerzy, te znalazłem też sztuk 1 w całej grze.
Taki własny pancerz i tak sprzedałem bo miałem dostęp do lepszych.
Mechanik może wziąć perka dodającego +1 do pancerza. Instrukcja mówi, że może takie coś zrobić z butami, rękawicami czy hełmami ale u mnie to nie było możliwe. Bug, przeoczenie?
Możemy nauczyć się sztuki przetrwania, pozwala nam na znalezienie źródeł wody, każde ma 2-4 porcje, każda leczy 10hp. Dobre gdy apteczki są rzadkie i drogie. Możemy się też leczyć maściami, ziołami, pieczonym mięsem no i apteczkami ale to rarytas.
A i nasz medyk może się nauczyć leczyć Lekkie Rany za darmo, polecam.
Co do mięsa - te możemy trzymać w ekwipunku w stosach po 3-4, inne przedmioty mają większe stosy (10) ale nie mięsa.
Dziwne.
W grze czuć że sporo pomysłów przewinęło się w czasie developerki, część została, część pojawiła się w formie assetów z którymi nie możesz nic zrobić. Widziałem katapulty a także pojazdy gąsienicowe, także te z miotaczami ognia D:
Pod tym względem przypomina mi ona STALKER Cień Czarnobyla, gdzie też twórcy na szybko wywalali co się da a w rezultacie może gra nadal trzymała klimat ale wątek główny był obgryzionym szkieletem ze strzępkami ubrań na sobie.