Gry wieloosobowe wykorzystujące lokalną sieć PSP
Prowadzenie rozgrywki wieloosobowej przez sieć lokalną (LAN) to nieco zapomniana już forma wariantu multiplayer, która czasy świetności przeżywała w latach 90-tych XX wieku, gdy niezykle popularne były kafejki internetowe. W sieci lokalnej gracze nie muszą łączyć się przez Internet, bo ich komputery czy konsole są ze sobą bezpośrednio sprzężone (bezprzewodowo lub z użyciem kabli sieciowych). Jest to forma multiplayera wybierana zwykle przez osoby, które spotykają się w jednym miejscu (tzw. LAN party).

Grand Theft Auto: Vice City Stories
Akcji 1 listopada 2006
Poboczna odsłona legendarnej serii sandboksowych gier akcji firmy Rockstar Games. Jak sugeruje tytuł gry, jej akcja powiązana została z GTA: Vice City, a opowiedziana historia toczy się w roku 1984, czyli dwa lata przed ukazanymi tam wydarzeniami. Głównym bohaterem gry jest niejaki Victor Vance – były żołnierz piechoty morskiej i obecnie gangster, który realizując kolejne zlecenia mafijnych bossów pnie się w przestępczej hierarchii. Rozgrywka nie odbiega w znacznym stopniu od rozwiązań znanych z poprzedniczki, choć autorzy wprowadzili wiele ulepszeń, takich jak możliwość pływania, latania helikopterem czy wchodzenia do wnętrza budynków, przez co całość jeszcze bardziej zbliżyła się do mechaniki pełnoprawnych odsłon serii. Grand Theft Auto: Vice City Stories to oczywiście także szeroki arsenał broni i gadżetów oraz zróżnicowana ścieżka dźwiękowa, towarzysząca nam podczas jazdy samochodami.

Grand Theft Auto: Chinatown Wars
Akcji 20 października 2009
Spin-offowa odsłona bestsellerowej serii Grand Theft Aut. Fabuła gry przenosi nas do znanego fanom cyklu miasta Liberty City, gdzie jako Huang Lee, członek chińskiej grupy przestępczej, staramy się udowodnić naszą wartość, próbując pomścić śmierć ojca i odzyskać cenny miecz, będący od pokoleń symbolem rodziny. Mechanika zabawy zbliżona jest do wcześniejszych odsłon serii, choć poszczególne misje są tu nieco krótsze, a dodatkowo zyskaliśmy możliwość powtarzania nieudanych akcji. Do istotnych zmian zaliczyć należy też system automatycznego celowania, uproszczony model jazdy oraz konieczność eliminacji policyjnych radiowozów. Wprowadzono też nowy interfejs oraz szereg mini-gier zręcznościowych. Grafika wykonana została w technologii cel-shading i ukazana została w perspektywie, będącej połączeniem klasycznego widoku z lotu ptaka z rzutem izometrycznym.

Metal Gear Solid: Peace Walker
Akcji 29 kwietnia 2010
Stworzona z myślą o przenośnej konsolce PlayStation Portable poboczna odsłona popularnego cyklu skradanek firmy Konami, stanowiąca swoiste rozwinięcie wydanego w 2004 roku Metal Gear Solid 3. Fabuła gry przedstawia dalsze losy Big Bossa, który wraz z dowodzoną przez siebie armią najemników udaje się do Puerto Rico, aby sprawdzić z jakich powodów tamtejszy rząd oraz CIA wspierają zorganizowaną na wyspie grupę militarną. Mechanika rozgrywki nie odbiega w znaczącym stopniu od rozwiązań znanych z pełnoprawnych części serii, choć tym razem twórcy postawili na tryb kooperacji dla 2-4 osób, dzięki któremu możemy wspólnie ze znajomymi realizować kolejne misje i wspomagać się w trakcie trudniejszych walk. Nowym elementem Metal Gear Solid: Peace Walker jest za to opcja zarządzania bazą organizacji militarnej Big Bossa. Podczas zabawy możemy rekrutować nowych członków, przydzielać ich do odpowiednich sekcji, a także wysyłać na rozmaite misje w różne części świata.

Grand Theft Auto: Liberty City Stories
Akcji 25 października 2005
Spin-offowa odsłona kultowej serii Grand Theft Auto. Akcja gry toczy się na kilka lat przed wydarzeniami ukazanymi w GTA 3, na ulicach tej samej metropolii Liberty City. Podczas zabawy wcielamy się w postać Tony’ego Ciprianiego, który po przybyciu do miasta zostaje wciągnięty w bagno korupcji, mafijnych porachunków i handlu narkotykami. Naszym zadaniem jest praca dla mafijnej rodziny Leone, celem zapewnienia jej wpływów oraz zbudowania własnej reputacji w przestępczym półświatku. Mechanika GTA: Liberty City Stories korzysta ze sprawdzonych rozwiązań cyklu, oferując złożony z trzech dzielnic otwarty świat z całą masą zadań głównych i aktywności pobocznych. Nie zapomniano też o tradycyjnie szerokiej gamie pojazdów (w tym także motocykli, motorówek, pociągów czy promów) oraz odpowiednio dużym arsenale.

Test Drive Unlimited
Wyścigi 20 lutego 2007
Nowe wcielenie popularnej serii samochodowej, zapoczątkowanej jeszcze w 1987 roku przez studio Distinctive Software i firmę Accolade. Test Drive Unlimited powstał pod egidą firmy Atari, a za jego powstanie odpowiada studio Eden Games, znane dotąd głównie za sprawą zręcznościowego cyklu rajdowego V-Rally. Główną zmianą w stosunku do poprzednich odsłon serii jest oddanie do dyspozycji graczy rozległego, otwartego świata, jakim jest wiernie odwzorowana, hawajska wyspa Oahu. Jej teren możemy swobodnie eksplorować, podejmując szereg zróżnicowanych wyzwań wyścigowych i zarabiając gotówkę, pozwalającą na stopniową rozbudowę garażu o nowe modele pojazdów – łącznie ponad 90 licencjonowanych samochodów oraz motocykli. Podczas zabawy możemy modyfikować swojego awatara, ubierając go w ciuchy znanych projektantów, a także zakupić nowy dom z bardziej pojemnym garażem. Całość uzupełnia nowatorski tryb multiplayer, pozwalający – niczym w grach MMO – na rywalizację tysięcy graczy w tym samym momencie.

LEGO Star Wars II: The Original Trilogy
Akcji 12 września 2006
LEGO Star Wars II: The Original Trilogy jest kontynuacją jednego z najlepiej wykonanych produktów elektroniczno-rozrywkowych 2005 roku. Zgodnie z podtytułem tym razem developerzy skupili się na trzech epizodach filmowego cyklu Star Wars, nakręconych przez George’a Lucasa w latach 1977-1983.

Need for Speed: Most Wanted 5-1-0
Wyścigi 15 listopada 2005
Need for Speed: Most Wanted stanowi kolejną część serii, rozwijanej od połowy lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Po nocnych eskapadach z obu odsłon Need for Speed: Underground przyszedł czas na poruszanie się sportowym samochodem w warunkach zgoła odmiennych.

DiRT 3
Wyścigi prace wstrzymane
Trzecia pełnoprawna część niezwykle popularnego cyklu gier wyścigowych studia Codemasters, kontynuującego tradycje zapoczątkowanej pod koniec lat 90. ubiegłego wieku serii Colin McRae Rally. Po kładącej szczególny nacisk na zmagania off-roadowe poprzedniczce, DiRT 3 stanowi swoisty powrót do pierwotnej koncepcji cyklu i klimatów typowo rajdowych, z wykorzystaniem oficjalnej licencji WRC. W grze nie zabrakło jednak całej masy nowości, takich jak wyczynowe areny zaczerpnięte z zawodów cyklu X-Games oraz zupełnie nowy typ zmagań o nazwie Gymkhana, spopularyzowany przez światowej sławy kierowcę, Kena Blocka. Polega on na jak najszybszym i możliwie efektownym przejechaniu wyznaczonej trasy przy jednoczesnym wykonywaniu iście kaskaderskich i wysoko punktowanych ewolucji. Do dyspozycji graczy oddano tradycyjnie szeroki wachlarz licencjonowanych samochodów rajdowych, pochodzących z różnych epok, a także pojazdów typu buggy i półciężarówek wykorzystywanych w zawodach terenowych.

Colin McRae: DiRT 2
Wyścigi 8 września 2009
Druga część ciepło przyjętej gry wyścigowej Colin Mc Rae: DiRT, wytyczającej całkiem nowy kierunek w serii studia Codemasters, firmowanej nazwiskiem tragicznie zmarłego szkockiego kierowcy rajdowego. DiRT 2 koncentruje się ponownie na dynamicznych zawodach off-roadowych, w których zasiadamy za kierownicą kilku rodzajów licencjonowanych pojazdów. Nowy tryb kariery przygotowany został na wzór tej z GRID-a, a podczas zabawy podróżujemy po całym świecie i uczestniczymy w kolejnych wyścigach, stopniowo budując swoją reputację. W miarę postępów w grze nawiązujemy koleżeńskie relacje z innymi tuzami sportów motorowych, takimi jak Travis Pastrana czy Ken Block, którzy zapraszają nas na kolejne ekskluzywne turnieje z atrakcyjnymi nagrodami. Całość zrealizowana została w typowo młodzieżowym klimacie, z jednoczesnym zachowaniem klasy poprzedniczek. Wśród innych nowości wymienić warto ulepszoną mechanikę, usprawnioną funkcję Flashback oraz znacząco rozbudowany tryb wieloosobowy.

Gran Turismo (PSP)
Wyścigi 1 października 2009
Kieszonkowa edycja najpopularniejszej serii gier wyścigowych ze stacjonarnych konsol PlayStation, rozwijanej od 1997 roku przez studio Polyphony Digital. Gran Turismo Mobile miało być początkowo repliką czwartej części serii, jednak finalnie koncepcję gry nieco zmieniono, wprowadzając do rozgrywki nowe elementy i nieznane dotąd pojazdy. Zaowocowało to m.in. obecnością niedostępnych wcześniej samochodów Ferrari i Lamborghini, a także legendarnych bolidów Formuły 1. Wśród znanych z pierwowzoru tras, w grze znalazły się także i nowe, zaprojektowane od podstaw tory. Podobnie jak w pełnoprawnych częściach cyklu, tytuł składa się z dwóch głównych trybów rozgrywki – czyli realistycznego, obszernego trybu kariery oraz rozrywkowego, choć dosyć trudnego wariantu arcade. Nie zabrakło oczywiście rozbudowanego systemu tuningu, oferującego niczym nie skrępowane możliwości modyfikowania większości podzespołów. Całość uzupełnia zaś tryb multiplayer, pozwalający na zabawę do 4 graczy w sieci lokalnej.

Daxter
Zręcznościowe 14 marca 2006
W platformówce pt. Daxter wcielamy się w jedną z postaci tworzących nierozłączną parę bohaterów znaną z serii gier Jak and Daxter, staramy się rozwikłać niezwykle tajemniczą zagadkę. Grę przygotowała firma Ready at Dawn Studios. Wydawcą jest z kolei Sony Computer Entertainment.

Final Fantasy Tactics: The War of the Lions
Strategiczne 5 października 2007
Udoskonalona wersja klasycznej starategii turowej (z elementami typowego RPG-a). Zmiany objęły zarówno jakość oprawy audiowizualnej, jak i dodanie dwóch zupełnie nowych klas postaci (onion knight i dark knight).

Tekken: Dark Resurrection
Bijatyki 25 lipca 2006
Tekken: Dark Resurrection na PSP to kolejna odsłona legendarnej serii bijatyk, za stworzenie której odpowiedzialna jest firma Namco. Pierwowzorem dla kieszonkowego wydania była specjalna edycja Tekken 5, dostępna tylko na automatach.

Ratchet & Clank: Size Matters
Zręcznościowe 13 lutego 2007
Ratchet & Clank: Size Matters to tytuł, będący połączeniem strzelaniny z platformówką. Wcielić się możemy w każdą z dwójki głównych postaci: zarówno uwielbiającego wyzwania i walkę Ratcheta, jak i robota Clanka.

Need for Speed: Undercover
Wyścigi 18 listopada 2008
Po nieco bardziej realistycznym ProStreet, rozgrywającym się głównie na profesjonalnych, zamkniętych torach, popularna seria wyścigowa Need for Speed powraca na ulice miasta w swej tradycyjnej, zręcznościowej odsłonie. Opracowany przez kanadyjski oddział EA, Undercover kładzie też szczególny nacisk na fabułę. W grze wcielamy się w postać policjanta, który, pracując pod tytułową przykrywką, stara się wniknąć w szeregi gangu samochodowego. Aby to uczynić, musi udowodnić swe umiejętności w szeregu wyzwań wyścigowych, takich jak tradycyjne wyścigi, jazda na czas, bitwa na autostradzie czy wyprzedzanie. Zgodnie z tradycją serii, do dyspozycji otrzymujemy masę licencjonowanych samochodów, podatnych na tuning optyczny oraz mechaniczny. Poprawioną oprawę graficzną i przebojową ścieżkę dźwiękową uzupełniają wstawki filmowe z udziałem m.in. znanej z Mission: Impossible III Maggie Q. oraz piosenkarki Christiny Milian.

LittleBigPlanet
Zręcznościowe 17 listopada 2009
LittleBigPlanet to dynamiczna platformówka, przygotowana z myślą o posiadaczach PlayStation 3. Niniejsza pozycja jako pierwsza w przypadku owej konsoli pozwala na niemalże bezgraniczną ingerencję w przebieg rozgrywki. Użytkownik trafia na niewielką planetę, której granice nieustannie poszerzają się podczas zabawy.

Need for Speed ProStreet
Wyścigi 18 lutego 2008
Jedenasta odsłona popularnej serii wyścigowej, wykreowanej przez koncern Electronic Arts. W odróżnieniu od poprzednich części cyklu, gra zrywa całkowicie z ideą nielegalnych wyścigów samochodowych, przenosząc akcję na profesjonalne, zamknięte tory. Gracze biorą udział w szeregu kolejnych zawodów, w ramach których rozgrywane są cztery podstawowe warianty wyścigów: tradycyjny, Drag, Drift oraz Speed Challenge, polegający na uzyskaniu jak najwyższej prędkości. Kolejne zwycięstwa odblokowują dostęp do nowych wyzwań oraz dodatkowych samochodów. Te reprezentują 26 licencjonowanych marek i dzięki specjalnemu systemowi Autosculpt mogą być poddawane tuningowi. Autorzy położyli szczególny nacisk na odwzorowanie kolizji oraz model uszkodzeń, których efekty wpływają teraz również na osiągi naszego wozu. Dla amatorów realizmu przewidziano także możliwość wyłączenia wszelkich udogodnień, jak wspomaganie kierownicy czy ABS, co czyni model jazdy nieco bardziej symulacyjnym.

LEGO Indiana Jones: The Original Adventures
Przygodowe 4 czerwca 2008
LEGO Indiana Jones: The Original Adventures to kolejny tytuł od studia Traveller's Tales, które wcześniej uraczyło nas grami z serii LEGO Star Wars. Po przerobieniu historii Gwiezdnych Wojen przyszła pora na przygody najbardziej znanego archeologa w historii kina.

Killzone: Liberation
Akcji 31 października 2006
Dzieło holenderskiej firmy Guerilla Games bazujące na sukcesie serii Killzone, zaprojektowanej na konsole stacjonarne. W odróżnieniu jednak od niej, akcja w Killzone: Liberation przedstawiona jest w rzucie izometrycznym.

Star Wars: Battlefront II (2005)
Akcji 1 listopada 2005
Druga odsłona cyklu multiplayerowych strzelanin, nad którymi pieczę sprawuje zespół Pandemic Studios. Gracze po raz kolejny biorą udział w widowiskowych starciach na wielką skalę, rozgrywanych między innymi pomiędzy siłami Imperium Galaktycznego i Sojuszu. W trybie multiplayer jednocześnie może się bawić maksymalnie sześćdziesięciu czterech użytkowników, którzy uczestniczą w potyczkach toczonych na dwunastu planetach, w przestrzeni międzygwiezdnej oraz wewnątrz gigantycznych statków kosmicznych. Oprócz standardowej piechoty, na pole bitwy posyłane są rozmaite maszyny bojowe – od X-Wingów i TIE Fighterów, przez Gwiezdne Niszczyciele, aż po frachtowce YT-1300. Od czasu do czasu można również stanąć oko w oko z legendarnymi Rycerzami Jedi i Sithami. Warto nadmienić, że samotnicy także znajdą tutaj coś dla siebie – Star Wars: Battlefront II oferuje bowiem szereg nieliniowych misji z mocnym podłożem fabularnym.

Tom Clancy's Splinter Cell Essentials
Akcji 21 marca 2006
Tom Clancy's Splinter Cell Essentials jest kolejną grą z popularnej serii, traktującej o emocjonujących przygodach specjalnego agenta, pracującego dla amerykańskiego rządu. Omawiany produkt został przygotowany przez korporację Ubisoft Entertainment wyłącznie z myślą o kieszonkowej konsoli PlayStation Portable i stanowi zarazem debiut wspomnianego cyklu na niniejszej platformie.

Need for Speed Carbon: Own the City
Wyścigi 1 listopada 2006
Dziesiąta część bestsellerowego cyklu gier wyścigowych, zapoczątkowanego w 1995 roku. W grze wcielamy się w znanego z poprzedniej odsłony bohatera, który po powrocie do rodzinnego miasta odkrywa, że kontrolę nad organizacją ulicznych wyścigów przejęły wrogie gangi. W trakcie kolejnych wyścigowych wyzwań stopniowo – dzielnica po dzielnicy – odzyskamy panowanie nad miastem. Mechanika zabawy czerpie ze sprawdzonych rozwiązań swych poprzedniczek, wprowadzając jednocześnie zupełnie nowe elementy. Pierwszym z nich są pojedynki w kanionie, podczas których możemy przebić się przez barierki i spaść w przepaść. Druga z nowości to możliwość stworzenia własnego teamu, którego członkowie będą nas wspomagać w niektórych wyścigach np. blokując rywali. W grze nie zabrakło cut-scenek z udziałem żywych aktorów, kilkudziesięciu licencjonowanych modeli samochodów, a także rozbudowanych opcji tuningu, gdzie dzięki specjalnemu modułowi Autosculpt możemy zmodyfikować niemal każdy element nadwozia.

Need for Speed: Underground Rivals
Wyścigi 15 marca 2005
Underground Rivals to debiut popularnej na całym świecie, wyścigowej serii Need for Speed na kieszonkowej konsoli PlayStation Portable. Jak wskazuje tytuł opisywanej produkcji, wirtualne zmagania koncentrują się tutaj wokół nielegalnych wyścigów ulicznych, w których walczymy o sławę i duże pieniądze.

Mortal Kombat: Unchained
Bijatyki 15 listopada 2006
Mortal Kombat: Unchained to gra z legendarnego cyklu wyjątkowo brutalnych bijatyk, zapoczątkowanego w pierwszej połowie lat dziewięćdziesiątych XX wieku.