Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikWyścigiPCPS2PSPXBOX
Okładka Colin McRae Rally 2005 (PC)

Colin McRae Rally 2005

Piąta odsłona jednej z najpopularniejszych serii wyścigowych, zapoczątkowanej w 1998 roku przez brytyjskie studio Codemasters. Osią rozgrywki jest rozbudowany tryb kariery, w którym wspinamy się po szczeblach sławy, uczestnicząc w 20 rodzajach imprez o różnej randze.

Wyścigi | samochodowe | multiplayer | rajdy

Okładka Colin McRae Rally 2005 (PC)

data premiery gry:

24wrz2004

PC PS2 XBOX

1wrz2005

PSP

Piąta część najpopularniejszej na świecie rajdowej serii z firmy Codemasters, promowanej imieniem i nazwiskiem słynnego kierowcy zawodów World Rally Championship (WRC) - Colina McRae. Główną oś zmagań w Colin McRae Rally 2005 stanowi rozbudowany tryb Kariery, w którym rozgrywkę rozpoczynamy jednej z niższych klas światowych rajdów, by z czasem awansować do grona czołowych kierowców. Wirtualną jazdę możemy szkolić w 20 rodzajach imprez rajdowych o różnej randze - m.in. Championship, Challenge, Cup, SuperCup oraz Shield.

Zmagania na kolejnych odcinkach tras rajdowych odbywają się w następujących kategoriach: 2-Wheel Drive, super 2WD, 4-Wheel-Drive, 4WD Classic (i innych). Najciekawiej wygląda oczywiście rywalizacja w klasie samochodów z napędem na cztery koła (4WD championship). Twórcy Colin McRae Rally 2005 zaimplementowali również tryb rozgrywki wieloosobowej (do 8 graczy rywalizujących jednocześnie).

Do gry przeniesiono modele ponad 30 autentycznych, licencjonowanych samochodów, m.in. Volkswagen Golf MK5, Toyota Celica GT-FOUR, Lancia Stratos, Alfa Romeo 147 GTA, Alfetta GTV Turbodelta, Mitsubishi Lancer Evo VIII, Peugeot 206, 205 T16 Evo2 oraz VW Beetle RSi.

Poszczególne rajdy umiejscowione zostały w dziewięciu krajach (do już znanych: Wielkiej Brytanii, Szwecji, Stanów Zjednoczonych, Finlandii, Australii, Hiszpanii, Grecji i Japonii dołączyły teraz Niemcy). Każda trasa podzielona została na osiem odcinków (plus odcinki testowe i specjalne), wzdłuż których ustawiono w pełni animowanych kibiców.

Usprawnienia nie ominęły silnika graficznego serii, a zwłaszcza interakcji z obiektami znajdującymi się na trasie przejazdu (na które narzekała pewna grupa wirtualnych kierowców). Jeżeli zbyt agresywna jazda doprowadzi do kolizji np. z drzewem, to - oprócz uszkodzeń widocznych na samochodzie - na drzewie pozostanie ślad po zderzeniu, zaś z gałęzi polecą liście. Każdą kolizję dodatkowo „okraszono” efektem rozmycia ekranu (blur), trwającym kilka sekund (podnosi to realizm rozgrywki). Nie należy również zapominać o poprawie pracy kamer (powrócił wyczekiwany przez wielu graczy widok „znad silnika” pojazdu). Dopracowany model zniszczeń pozwala na dostrzeżenie nawet drobnych zadrapań samochodu, zaś sytuacje z odpadającymi częściami zewnętrznymi obserwujemy niemal cały czas (jak w Colin McRae Rally 04).

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1-8  

Nośnik: 5 CD / 1 DVD

Ocena czytelników: 8,5 / 10 na podstawie 2761 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Gry podobne do Colin McRae Rally 2005

Klasyfikacja PEGI Colin McRae Rally 2005

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.

Wymagania sprzętowe Colin McRae Rally 2005

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 64 MB (GeForce 3 lub lepsza), 3 GB HDD

Sony PlayStation 2

Sony PlayStation 2

Wykorzystuje: Network Adaptor

Microsoft Xbox

Microsoft Xbox

Wykorzystuje: Xbox Live!

PlayStation Portable

PlayStation Portable

Wykorzystuje: karta pamięci

Colin McRae Rally 2005 - recenzja gry
Colin McRae Rally 2005 - recenzja gry

Recenzja 1 grudnia 2004, 11:05

Naturalnie, kluczem do sukcesu jest odpowiednie przygotowanie maszyny do rajdu. Zapoznanie się z informacjami na temat przebiegu trasy, rodzaju nawierzchni i warunków pogodowych jest niezmiernie istotne. Gra zazwyczaj proponuje odpowiednie ustawienia dla samochodu, ale czasami wypada pokusić się o wprowadzenie zmian. Zniszczenia pojazdu można naprawiać po każdych dwóch odcinkach danego rajdu. System napraw nawiązuje do poprzedniej części CMR i sprawdza się znakomicie. Gracz ma do swojej dyspozycji określony czas (60 min. czasu gry) na wykonanie wszystkich napraw i musi umiejętnie wybierać te części, które są wg. niego najważniejsze. Zazwyczaj brakuje czasu na całkowite naprawienie samochodu. Chyba, że praktycznie bezkolizyjnie przejechało się poprzednie odcinki i uszkodzenia nie są poważne, a więc ich naprawa nie jest czasochłonna.

PC
PS2
XBOX
PSP