Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

wydajność / płynność animacji - sprzęt i technologie

Jak zwiększyć fps w Star Citizen i poprawić wydajność?
Jak zwiększyć fps w Star Citizen i poprawić wydajność?

Przemysław Dygas, 12 lipca 2022, 13:51

Star Citizen to produkcja o sporych wymaganiach. Tutaj dowiecie się, jak sprawić, by działała wydajniej. Wszystko dzięki kilku prostym krokom.

Elex 2 wreszcie powinien działać w 60 fps na konsolach
Elex 2 wreszcie powinien działać w 60 fps na konsolach

hexx0, 13 maja 2022, 17:00

Elex 2 otrzymał patch 1.05 na konsolach PlayStation i Xbox. Oprócz wielu poprawek aktualizacja wprowadza tryb wydajności, pozwalający na granie w rozdzielczości 1080p i – w domyśle – 60 klatkach na sekundę.

Nowy patent EA: matchmaking na podstawie części komputera
Nowy patent EA: matchmaking na podstawie części komputera

Maycuzai, 9 maja 2022, 22:20

Firma Electronic Arts opatentowała nowy system matchmakingu w PC-towych grach sieciowych. Ten miałby brać pod uwagę także wydajność komputera i dopasowywać innych graczy na bazie tego kryterium.

Elden Ring otrzymało łatkę poprawiającą wydajność
Elden Ring otrzymało łatkę poprawiającą wydajność

Entelarmer, 2 marca 2022, 19:25

Nowy patch do Elden Ring nie jest duży, ale usuwa garść błędów, wliczając w to usterkę z niewykorzystywaniem przez grę karty graficznej.

Problemy Elden Ring na PC - gracze wyszukują rozwiązania
Problemy Elden Ring na PC - gracze wyszukują rozwiązania

Entelarmer, 25 lutego 2022, 14:55

Bandai Namco zapewnia, że trwają prace nad rozwiązaniem premierowych problemów Elden Ring. Na razie gracze sami wynajdują sposoby na poprawienie działania gry.

Ostatni patch do Crysis Remastered na PC przyniósł znaczny skok wydajności
Ostatni patch do Crysis Remastered na PC przyniósł znaczny skok wydajności

Entelarmer, 10 lutego 2022, 11:25

Pecetowy Crysis Remastered otrzymał ostatni patch. Na szczęście wprowadza on istotne zmiany, dzięki którym gra działa o wiele lepiej niż dotychczas.

Gry na Steam Deck mają działać lepiej dzięki technologii AMD
Gry na Steam Deck mają działać lepiej dzięki technologii AMD

Maycuzai, 2 lutego 2022, 18:55

Gry uruchomione na konsoli Steam Deck zyskają na wydajności dzięki technologii AMD FSR. Dodatkowo, jak się okazuje, korzystanie z VR na tym handheldzie nie jest niemożliwe, choć mocno niezalecane.

Rozdzielczość 1440p to przyszłość e-sportu według Nvidii
Rozdzielczość 1440p to przyszłość e-sportu według Nvidii

Entelarmer, 4 stycznia 2022, 20:03

Nvidia chce, by rozdzielczość 1440p stała się nowym standardem w e-sporcie. Przynajmniej częściowo, bo nowe monitory pozwolą przełączyć się w tryb 1080p.

Horizon: Zero Dawn na PC z nowym patchem poprawiającym wydajność
Horizon: Zero Dawn na PC z nowym patchem poprawiającym wydajność

Entelarmer, 8 grudnia 2021, 16:04

Nowa aktualizacja Horizon: Zero Dawn w końcu pozwala korzystać z dobrodziejstw DLSS oraz FidelityFX Super Resolution w pecetowym wydaniu gry.

Elden Ring radzi sobie bardzo dobrze na PS4
Elden Ring radzi sobie bardzo dobrze na PS4

Paweł Musiolik, 11 listopada 2021, 10:41

Elden Ring nie ma większych problemów z działaniem na PS4. Gra studia From Software utrzymuje przez większość czasu poziom 30 fps.

Gry Ubisoftu lagują? Firma radzi, by zamknąć Discorda i inne popularne programy
Gry Ubisoftu lagują? Firma radzi, by zamknąć Discorda i inne popularne programy

Przemysław Dygas, 26 października 2021, 08:53

Doskwiera Wam niska wydajność w grach Ubisoftu? Firma ma proste rozwiązanie – po prostu wyłączcie niektóre aplikacje.

AC: Odyssey - patch 60 fps na PS5 i Xbox Series X/S już dostępny
AC: Odyssey - patch 60 fps na PS5 i Xbox Series X/S już dostępny

Entelarmer, 24 sierpnia 2021, 10:32

Ubisoft w końcu pozwolił na grę w Assassin's Creed: Odyssey na PlayStation 5 i Xbox Series X/S w 60 klatkach na sekundę. Patch jest już dostępny na obu konsolach.

Resident Evil: Village otrzyma kolejny patch poprawiający wydajność na PC
Resident Evil: Village otrzyma kolejny patch poprawiający wydajność na PC

Entelarmer, 22 sierpnia 2021, 11:58

Resident Evil: Village doczeka się jeszcze jednej aktualizacji poprawiającej wydajność na PC. Tym razem Capcom wziął na warsztat m.in. problemy z uruchomieniem gry na niektórych procesorach.

Steam Deck nie zwiększy wydajności w trybie stacjonarnym
Steam Deck nie zwiększy wydajności w trybie stacjonarnym

Arkadiusz Strzała, 9 sierpnia 2021, 13:03

Steam Deck nie zyska na wydajności podczas działania w trybie stacjonarnym. Zachowanie takiej samej mocy sprzętu w wypadku podłączenia do monitora 1080p i o wyższej rozdzielczości rodzi obawy o komfort grania.

Steam Deck może ograniczyć fps, aby oszczędzać energię
Steam Deck może ograniczyć fps, aby oszczędzać energię

Arkadiusz Strzała, 26 lipca 2021, 14:13

Deweloper Valve informuje o opcjonalnej funkcji blokady liczby fps w konsoli Steam Deck. Ogranicznik ten ma pozwolić na wydłużenie czasu pracy urządzenia na jednym naładowaniu akumulatora.

Więcej fps w CS:GO - nakładka Steam może być przyczyną spadków
Więcej fps w CS:GO - nakładka Steam może być przyczyną spadków

Qskan, 20 lipca 2021, 14:57

Jak ustalili użytkownicy Reddita, przeciążona nakładka Steam może być przyczyną spadku liczby fps w CS:GO. Rozwiązań jest kilka, m.in. zredukowanie swojej listy znajomych.

W Psychonauts 2 zagramy w 120 FPS na Xbox Series X/S. Zobacz zwiastun fabularny
W Psychonauts 2 zagramy w 120 FPS na Xbox Series X/S. Zobacz zwiastun fabularny

Entelarmer, 19 lipca 2021, 17:41

Studio Double Fine Productions zaprezentowało zwiastun fabularny Psychonauts 2. W sieci pojawiły się też materiały poświęcone grze, dzięki czemu potwierdzono m.in. wsparcie 120 FPS na konsolach Xbox Series X/S.

Dark Souls 3 w końcu w 60 fps na Xbox Series X/S
Dark Souls 3 w końcu w 60 fps na Xbox Series X/S

Entelarmer, 8 lipca 2021, 09:44

Dark Souls III to kolejna gra, która otrzymała wsparcie funkcji FPS Boost na Xboksach Series X/S. Dzięki temu ostatnia odsłona kultowej trylogii wreszcie pozwala na zabawę w 60 klatkach na sekundę na konsolach Microsoftu.

AMD zapowiada pogromcę DLSS; dużo wydajniej, także na GeForce
AMD zapowiada pogromcę DLSS; dużo wydajniej, także na GeForce

Przemysław Dygas, 1 czerwca 2021, 12:12

AMD zaprezentowało światu technologię FidelityFX Super Resolution, która pomoże zwiększyć liczbę klatek na sekundę podczas grania w wymagające tytuły. Jest ona odpowiedzią na DLSS od firmy Nvidia.

Więcej klatek w No Man’s Sky i Everspace 2; DLSS w kolejnych ośmiu grach
Więcej klatek w No Man’s Sky i Everspace 2; DLSS w kolejnych ośmiu grach

Przemysław Dygas, 19 maja 2021, 12:45

Funkcja DLSS od Nvidii trafiła do kolejnych ośmiu gier. Imponującymi efektami zastosowania technologii mogą pochwalić się takie tytuły jak No Man’s Sky czy Everspace 2.

FPS Boost obsługuje już 97 gier na Xboksie Series S/X
FPS Boost obsługuje już 97 gier na Xboksie Series S/X

Przemysław Dygas, 4 maja 2021, 13:13

Microsoft bardzo szybko rozwija opcję FPS Boost na swoich konsolach. Aktualnie uruchomić ją możemy w 97 grach na Xboksie Series S/X. Wśród nich znajdują się tytuły z serii Battlefield, Far Cry i Metro.

Skyrim w 60 FPS na PS5 - mod już dostępny
Skyrim w 60 FPS na PS5 - mod już dostępny

AlexB, 18 stycznia 2021, 14:15

Osoby bawiące się w The Elder Scrolls 5: Skyrim Special Edition na PlayStation 5 mogą pobrać specjalną modyfikację, dzięki której tytuł zaczyna działać na najnowszej konsoli firmy Sony w 60 FPS. Wcześniej podobny mod pojawił się na Xboksie Series X/S.

Skyrim - 60 FPS na Xbox Series X/S dzięki modyfikacji
Skyrim - 60 FPS na Xbox Series X/S dzięki modyfikacji

AlexB, 26 listopada 2020, 13:10

Chcecie zagrać w The Elder Scrolls V: Skyrim na Xboksie Series X bądź S w 60 FPS? Jeśli tak, to możecie zainteresować się fanowską modyfikacją przygotowaną przez użytkownika o pseudonimie Smudgey5000.

Nawet 120% więcej fps - Nvidia chwali się wydajnością DLSS
Nawet 120% więcej fps - Nvidia chwali się wydajnością DLSS

Aquma, 18 listopada 2020, 11:52

Firma Nvidia opublikowała slajdy i filmy przedstawiające działanie funkcji DLSS w kilku kolejnych produkcjach. W niektórych przypadkach przyrost wydajności jest naprawdę duży, a najlepszymi przykładami są strzelanki Call of Duty: Black Ops – Cold War oraz Ready or Not.

God of War z konkretnymi ulepszeniami na PS5
God of War z konkretnymi ulepszeniami na PS5

qjin, 27 października 2020, 16:50

Santa Monica Studio ujawniło, że gra God of War z 2018 roku zaoferuje na PlayStation 5 ulepszoną rozgrywkę względem konsoli obecnej generacji. Jakiej rozdzielczości i wydajności możemy się spodziewać?

WoW - gracz sprawdził wydajność DX11 vs DX12
WoW - gracz sprawdził wydajność DX11 vs DX12

Entelarmer, 21 października 2020, 18:00

Czy DirectX 12 wreszcie radzi sobie z World of Warcraft? Na to pytanie postanowił odpowiedzieć użytkownik Reddita, który dwa lata temu nie był zachwycony wydajnością ostatniej generacji bibliotek DirectX.

Watch Dogs Legion na PS5 i Xbox Series X w 4K i 30 FPS
Watch Dogs Legion na PS5 i Xbox Series X w 4K i 30 FPS

qjin, 19 października 2020, 18:30

Firma Ubisoft zdradziła, że Watch Dogs: Legion zadziała na PlayStation 5 i Xboksie Series X w rozdzielczości 4K i 30 klatkach na sekundę.

Niektóre gry ósmej generacji będą dwa razy płynniejsze na nowym Xboksie
Niektóre gry ósmej generacji będą dwa razy płynniejsze na nowym Xboksie

Aquma, 14 października 2020, 13:50

Firma Microsoft poinformowała, że część gier ósmej generacji będzie działała dwukrotnie płynniej po uruchomieniu na konsolach Xbox Series X / Series S. Możemy też liczyć na szereg usprawnień w obszarze grafiki.

Ghost of Tsushima w 60 fps na PS5
Ghost of Tsushima w 60 fps na PS5

Paweł Musiolik, 10 października 2020, 11:06

Ghost of Tsushima dzięki wstecznej kompatybilności PS5 działać będzie w 60 klatkach na sekundę. Znacząco skrócą się także czasy wczytywania w grze.

Microsoft Flight Simulator – wyłączenie połączenia danych poprawia wydajność
Microsoft Flight Simulator – wyłączenie połączenia danych poprawia wydajność

Aquma, 19 sierpnia 2020, 09:18

Testy przeprowadzone przez redaktorów serwisu PC Gamer wskazują, że wyłączając funkcję „Połączenie danych” w grze Microsoft Flight Simulator, możemy zyskać kilka dodatkowych klatek animacji na sekundę.

STALKER 2 - ray tracing i 120 FPS-ów na Xbox Series X
STALKER 2 - ray tracing i 120 FPS-ów na Xbox Series X

Adrian Werner, 30 lipca 2020, 10:24

Dowiedzieliśmy się, że S.T.A.L.K.E.R. 2 wykorzysta ray tracing. Ponadto twórcy obiecują do 120 klatek na sekundę na konsoli Xbox Series X.

AC: Valhalla z co najmniej 30 FPS na Xbox Series X
AC: Valhalla z co najmniej 30 FPS na Xbox Series X

Adrian Werner, 12 maja 2020, 09:41

Twórcy Assassin's Creed: Valhalla zdradzili, że na konsoli Xbox Series X gra działać będzie w rozdzielczości 4K i minimum 30 klatkach na sekundę.

Windows 10: tryb gry może spowodować spadek wydajności
Windows 10: tryb gry może spowodować spadek wydajności

Smoczy, 7 maja 2020, 12:40

Użytkownicy donoszą, że tryb gry zaimplementowany w Windowsie 10 zamiast optymalizować rozgrywkę, prowadzi do spadku wydajności.

Twórca Gran Turismo: rozdzielczość 4K wystarczy, kolejny cel to 240 FPS
Twórca Gran Turismo: rozdzielczość 4K wystarczy, kolejny cel to 240 FPS

Froozyy, 17 lutego 2020, 17:09

Kazunori Yamauchi, twórca serii gier Gran Turismo, zdradził, że przy nowej odsłonie cyklu chciałby skupić się na zwiększeniu limitu FPS-ów. Jego zdaniem rozdzielczość 4K jest wystarczająca, a podniesienie liczby klatek na sekundę znacznie lepiej przełoży się na wrażenia płynące z rozgrywki.

Rockstar Games: problemy z wydajnością pecetowego RDR2 wyeliminowane
Rockstar Games: problemy z wydajnością pecetowego RDR2 wyeliminowane

Aquma, 28 listopada 2019, 11:10

Deweloperzy ze studia Rockstar Games stwierdzili, że dzięki licznym poprawkom gry, Launchera i sterowników graficznych, większość problemów z wydajnością pecetowej wersji Red Dead Redemption 2 została wyeliminowana.

Google Stadia może być bardziej responsywne od PC
Google Stadia może być bardziej responsywne od PC

Aquma, 10 października 2019, 12:15

Platforma streamingowa Google Stadia wykorzysta zaawansowany system oparty o algorytm AI, który pozwoli jej dynamicznie zwiększać liczbę klatek animacji na sekundę lub przewidywać działania graczy, by zmniejszyć typowe dla grania w chmurze opóźnienie.

W ilu klatkach działa The Last of Us 2 na PS4 Pro? Zobacz test Digital Foundry
W ilu klatkach działa The Last of Us 2 na PS4 Pro? Zobacz test Digital Foundry

Aquma, 1 października 2019, 17:39

Na kanale Digital Foundry w serwisie YouTube pojawiła się analiza technologiczna fragmentu gameplayu z The Last of Us: Part II. Poznaliśmy m.in. prawdopodobną rozdzielczość i liczbę klatek animacji na sekundę w nowej produkcji studia Naughty Dog.

Xbox Scarlett postawi na płynność rozgrywki i szybkie ładowanie
Xbox Scarlett postawi na płynność rozgrywki i szybkie ładowanie

Aquma, 13 sierpnia 2019, 13:10

Rozmawiając z serwisem Gamespot Phil Spencer - szef marki Xbox - stwierdził, że w przypadku konsoli nowej generacji jego firma chce postawić na płynność rozgrywki oraz szybkie wczytywanie danych. Jego zdaniem ma to pozwolić na znaczące poprawienie grywalności.

Borderlands 3 z 60 klatkami na sekundę na PlayStation 4 Pro
Borderlands 3 z 60 klatkami na sekundę na PlayStation 4 Pro

Ender, 7 sierpnia 2019, 18:59

Twórcy ze studia Gearbox Software potwierdzili, ze Borderlands 3 na PlayStation 4 Pro będzie działało w 60 klatkach na sekundę. Tytuł zaoferuje także szereg graficznych opcji konfiguracyjnych na konsoli Sony.

Testy układu Nvidia GeForce RTX 2080 Super. Poprawa, ale bez rewolucji
Testy układu Nvidia GeForce RTX 2080 Super. Poprawa, ale bez rewolucji

Aquma, 23 lipca 2019, 16:08

Na rynku zadebiutował dziś nowy układ graficzny Nvidii – GeForce RTX 2080 Super – i w sieci pojawiły się już jego testy. Czy nowy produkt „zielonych” jest wystarczająco dobry, by warto było brać go pod uwagę rozglądając się za kartą graficzną za około 3 tysiące złotych? A może lepiej postawić na jeden ze starszych wariantów lub Radeona VII od AMD?

Recenzje kart GeForce RTX 2060 i 2070 Super – jak wypada konkurencja dla Navi?
Recenzje kart GeForce RTX 2060 i 2070 Super – jak wypada konkurencja dla Navi?

Aquma, 2 lipca 2019, 17:58

W sieci pojawiły się testy nowych kart graficznych Nvidia GeForce RTX 2060 i 2070 Super. Czy nowe układy graficzne „zielonych” są wystarczająco dobre, by rzucić wyzwanie konkurencyjnym GPU z serii AMD Radeon RX 5000?

PS5 będzie w pełni kompatybilne z PS4. Zagramy w 120 FPS?
PS5 będzie w pełni kompatybilne z PS4. Zagramy w 120 FPS?

Aquma, 5 czerwca 2019, 11:17

W wywiadzie udzielonym serwisowi CNET Jim Ryan – szef marki PlayStation w koncernie Sony – podzielił się kilkoma nowymi detalami na temat kolejnej konsoli japońskiego producenta.

Gry z poprzedniej generacji będą działać szybciej na PS5
Gry z poprzedniej generacji będą działać szybciej na PS5

Grzechu, 4 czerwca 2019, 13:41

Sony podzieliło się dodatkowymi szczegółami na temat wstecznej kompatybilności gier, którą ma zaoferować PS5. Przygotowane przez inżynierów Sony oprogramowanie pozwoli zagrać w starsze produkcje z większą liczbą klatek na sekundę.

QLOC pracuje nad zniesieniem limitu 30 FPS w Mortal Kombat 11 na PC
QLOC pracuje nad zniesieniem limitu 30 FPS w Mortal Kombat 11 na PC

Yac, 21 maja 2019, 14:00

Gracze nie są zbyt przychylni pecetowej wersji gry Mortal Kombat 11. Narzekają na brak wsparcia dla monitorów 21:9, a także na limit 30 FPS w wielu sekwencjach rozgrywki. Wcześniej powstał mod znoszący te niedogodności, a teraz deweloperzy ogłosili, że prowadzą oficjalne prace nad ich usunięciem.

Mod do Mortal Kombat 11 oferuje 60 klatek animacji w scenach Fatality
Mod do Mortal Kombat 11 oferuje 60 klatek animacji w scenach Fatality

Aquma, 29 kwietnia 2019, 12:04

Bijatyka Mortal Kombat 11 otrzymała modyfikację, która umożliwia zniesienie limitu 30 klatek animacji w menu oraz cut-scenach, takich jak ataki X-ray czy wykończenia Fatality. Co ciekawe, studio NetherRealm tępi wszelkie wzmianki o tym modzie.

Sekiro – powstał mod znoszący limit 60 FPS na PC
Sekiro – powstał mod znoszący limit 60 FPS na PC

Aquma, 25 marca 2019, 11:21

Jeden z użytkowników forum WSGF przygotował przydatną modyfikację dla pecetowej wersji Sekiro: Shadows Die Twice, która pozwala znieść limit 60 klatek animacji na sekundę.

The Division 2 na PC błyszczy optymalizacją - 30 FPS na Intel HD 630
The Division 2 na PC błyszczy optymalizacją - 30 FPS na Intel HD 630

Serek, 9 lutego 2019, 09:55

Właśnie trwają beta-testy The Division 2. Okazuje się, że produkcję można uruchomić w 30 klatkach na sekundę nawet na laptopie z układem graficznym Intel HD 630. Naturalnie wiąże się to z koniecznością maksymalnego obniżenia ustawień.

Anthem bez 60 FPS w 1080p, nawet na Xboksie One X i PS4 Pro
Anthem bez 60 FPS w 1080p, nawet na Xboksie One X i PS4 Pro

Adrian Werner, 21 stycznia 2019, 09:20

BioWare zdradziło, że w dniu premiery nawet na konsolach Xbox One X i PlayStation 4 Pro gra Anthem nie będzie działała w 60 klatkach na sekundę w rozdzielczości 1080p. Deweloper nie ma też na razie w planach udostępnienia funkcji cross-play.

Nvidia i DICE poprawią do 50% wydajność ray tracingu w Battlefield 5
Nvidia i DICE poprawią do 50% wydajność ray tracingu w Battlefield 5

Aquma, 4 grudnia 2018, 13:54

Dzięki nowemu pakietowi sterowników dedykowanych kartom GeForce RTX oraz mającej zadebiutować dziś aktualizacji do omawianego tytułu – zatytułowanej Rozdział I: Wstęp – wydajność ray tracingu w najnowszej grze DICE znacznie wzrośnie.

Fortnite w 60 FPS na najnowszych iPhone'ach
Fortnite w 60 FPS na najnowszych iPhone'ach

Frozen, 28 listopada 2018, 13:50

Osoby posiadające iPhone'a w wersji XS, XS-Max lub XR mogą już się cieszyć 60 klatkami na sekundę w grze Fortnite. Patch v6.31 wprowadził do aplikacji opcję, która pozwala na zmianę liczby FPS w produkcji studia Epic Games na wyżej wymienionych urządzeniach mobilnych.