Steam dostanie nowość, której zawsze trochę brakowało. Monitorowanie wydajności już można testować
Valve rozpoczęło publiczne testy nowej funkcji Steama, która prosty licznik fps-ów zamienia w system monitorowania różnych aspektów wydajności gier.

Studio Valve udostępniło wersję testową nowego rozwiązania, które powinno okazać się bardzo przydatne dla wielu graczy. Oferuje ono mocno ulepszoną wersję licznika klatek/s (fps) i przemienia go w rozbudowane narzędzie pozwalające na monitorowanie wydajności gier. Dzięki temu poza prostą informacją o liczbie fps-ów Steam będzie Wam dostarczał także dodatkowe dane.
- Klient platformy poinformuje o stopniu użycia procesora przez daną grę oraz jego temperaturze, jak również obciążeniu karty graficznej i pamięci RAM.
- Ciekawie rozwiązano również kwestię pokazywania wspomnianych fps-ów. Steam rozbije je bowiem na surowe klatki/s oraz te generowane przez technologię frame generation w ramach funkcji DLSS i FSR. Wcześniej wyświetlana była tylko da druga liczba. To był problem, bo choć oddawała ona właściwie płynność wyświetlanej grafiki, to nie była w stanie właściwie zilustrować wpływu wydajności na rozgrywkę. Trzeba bowiem pamiętać, że przetwarzanie danych wejściowych sterowania, wykrywanie kolizji modeli i pocisków itp. zależą od rzeczywistych klatek generowanych przez grę.
- Ułatwione jest również wykrywanie tzw. mikroprzycięć, gdyż system poinformuje nas o nagłych spadkach minimalnej liczby klatek/s.

Aby sprawdzić, jak ta nowość sprawdza się w praktyce, musicie wyrazić chęć korzystania z wersji beta klienta Steam. W tym celu w tej aplikacji kliknijcie na logo Steama znajdujące się w lewym górnym rogu i wejdźcie w sekcję „Ustawienia”, a potem w zakładkę „Interfejs”. Tam odszukajcie sekcję „Udział w wersji beta klienta” i z rozwijanego menu wybierzcie opcję „Steam Beta Update”.
Inne przydatne nowości na Steam
Zainteresowanym dowiedzieniem się więcej na temat ulepszeń wprowadzonych ostatnio przez Valve polecamy nasze artykuły im poświęcone:
- Steam stał się lepszym miejscem dla graczy i deweloperów. Valve podsumowuje ostatnie zmiany i szykuje kolejne usprawnienia
- Steam wprowadził świetną zmianę z myślą o graczach z niepełnosprawnościami. Baldur's Gate 3 to koronny przykład
Więcej:Steam w 5 lat podwoił bazę użytkowników. Najnowszy rekord to ponad 41 milionów graczy jednocześnie
Komentarze czytelników
Herr Pietrus Legend

Ogólnie to uważam, ze akurat dodawanie takich funkcji jest bez sensu, bo Steam nigdy nie zrobi tego lepiej niż tercet RivaTuner - Afterburner - HWiNFO. No OK, niby dobrze mieć alternatywę, bo los AB już był mocno niepewny, ale w takim razie... przed Steam długa droga, a o ile jeszcze AMD ma bardziej rozbudowany soft własnościowy do sterowania chłodzeniem i UV, tak u nVidii nie ma praktycznie nic - zaś takich funkcji Steam z wiadomych względów raczej nie zapewni nigdy.
Herr Pietrus Legend

Bez zaawansowanej edycji layoutu? W życiu :)
Jigsaw08 Chorąży

Nareszcie będzie można się pozbyć RivaTunera