Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 czerwca 2025, 09:32

Steam wprowadził świetną zmianę z myślą o graczach z niepełnosprawnościami. Baldur's Gate 3 to koronny przykład

Valve nie kazało długo czekać na kolejne zmiany na Steamie. Nowe filtry w cyfrowym sklepie firmy ułatwią wyszukiwanie gier zregulowanym poziomem trudności i innymi ułatwienia dostępu.

Źródło fot. Larian Studios.
i

Na Steama trafiły obiecane zmiany, dzięki którym gracze łatwo znajdą gry z opcjami ułatwienia dostępu.

Przez ostatnie kilka lat platforma firmy Valve otrzymała mnóstwo usprawnień, tak dla deweloperów i wydawców, jak i szeregowych użytkowników. Jednakże spółka Gabe’a Newella bynajmniej nie zamierza spoczywać na laurach i jakiś czas temu zapowiedziała kolejne zmiany na Steamie. Te właśnie trafiły do klienta sklepu, o czym Valve poinformowało w ogłoszeniu opublikowanym na oficjalnym blogu platformy.

Tym razem, tak jak zapowiadano, twórcy Steama wzięli na warsztat opcje ułatwienia dostępu, dzięki którym w grach może bawić się więcej osób, także te z niepełnosprawnościami. Takie ustawienia są coraz częstszym dodatkiem w wielu produkcjach i mogą uwzględniać zarówno regulację poziomu trudności lub wybór sposobu sterowania, jak i rozmaite opcje audiowizualne.

Dlatego też Valve dodało możliwość wyszukiwania gier po opcjach ułatwienia dostępu. Na ten moment są one widoczne dla ponad 5 tysięcy produkcji, a deweloperzy i wydawcy stale dodają kolejne.

Jak pokazano w ogłoszeniu na Steamie, gracze mogą użyć filtrów związanych z rozgrywką, sterowaniem, dźwiękiem i elementami wizualnymi, w tym możliwością zapisania stanu gry w dowolnym momencie, sterowaniu tylko myszką lub klawiaturą oraz opcjami regulacji kamery i zmianą rozmiaru wyświetlanego tekstu.

Dla przykładu, tak wyglądają nowe „tagi” na karcie Baldur’s Gate 3 na Steamie.

Źródło: Steam.
Źródło: Steam.

Więcej na temat filtrów opcji ułatwienia dostępu w grach na Steamie znajdziecie w osobnym artykule dla partnerów Valve.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej