Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 czerwca 2025, 10:21

autor: Adrian Werner

Dobre wieści dla fanów Baldur's Gate 3 i D&D. „Nadal będziemy robić takie gry”

Właściciel marki Dungeons and Dragons, czyli firma Wizards of the Coast, chce w przyszłości opracować kolejne gry w stylu Baldur’s Gate 3, ale nie zamierza tworzyć wyłącznie tego typu produkcji.

Źródło fot. Wizards of the Coast
i

Baldur’s Gate 3 okazało się gigantycznym sukcesem. Teraz jednak właściciel praw do marki ma spory kłopot – studio Larian nie zamierza bowiem wracać do Dungeons & Dragons.

Dlatego z zaciekawieniem powitaliśmy wywiad, jakiego udzielił prezes firmy Wizards of the Coast, John Hight, serwisowi Polygon.

  1. John Hight zapewnił, że firma zamierza w przyszłości stworzyć kolejne, poważne i rozbudowane RPG-i w komputerowym stylu, takie jak Baldur’s Gate 3.
  2. Takie zapewnienie było konieczne, bo firma ma w planach wiele gier na tej marce, ale żadna z zapowiedzianych nie kontynuuje tradycji cRPG.

Kilka dni wcześniej firma ujawniła, że nawiązała współpracę ze studiem Giant Skull, która ma zaowocować grą z uniwersum Dungeons and Dragons. Zespołem dowodzi Stig Asmussen (reżyser serii Star Wars Jedi, który wcześniej pracował m.in. nad serią God of War), więc nie było specjalnym zaskoczeniem, gdy okazało się, że projekt będzie przygodową grą akcji, a nie produkcją RPG.

  1. John Hight tłumaczy, że jego celem jest, aby adaptacje wiernie odtwarzały klimat i realia Dungeons and Dragons.
  2. Chce, aby te gry dorównywały temu, co gracze wyobrażali sobie podczas zabawy w stołowe D&D.
  3. Uważa, że Giant Skull świetnie się do tego nadaje, przywołując przykład tego, jak dobrze God of War 3 zrealizowało elementy z mitologii greckiej.

Na grę Giant Skull poczekamy jeszcze długie lata. Height zdradził jednak, że zespół już opracował imponujący model rozgrywki dla pojedynczego gracza, który czerpie z bogatego dorobku tych twórców zarówno pod względem walki, jak i eksploracji.

Nie wiadomo na razie, kiedy firma zapowie kolejną adaptację marki zrealizowaną w stylu klasycznych pecetowych RPG-ów. Na pocieszenie pozostaje nam fakt, że w przyszłym miesiącu ukaże się Neverwinter Nights 2: Enhanced Edition.

  1. „Zaczęliśmy od zera i do zera możemy wrócić”. Rozmawiamy z twórcami Baldur’s Gate 3 – Swenem Vincke i Adamem Smithem
  2. Recenzja Baldur’s Gate 3 – RPG na dychę i na lata
  3. Baldur’s Gate 3 – poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej