Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

poziom trudności - newsy i ciekawostki

Twórcy Rise of the Ronin mówią o otwartym świecie, poziomie trudności i wpływie Ghost of Tsushima na ich grę
Twórcy Rise of the Ronin mówią o otwartym świecie, poziomie trudności i wpływie Ghost of Tsushima na ich grę

Kamil Kleszyk, 15 marca 2024, 15:15

Przygotowując graczy na premierę Rise of the Ronin, twórcy gry – studio Team Ninja – przybliżyli fanom kilka ważnych aspektów produkcji. Do sieci trafił także nowy, widowiskowy zwiastun.

Jeden ze strojów Eve w RPG akcji Stellar Blade uczyni rozgrywkę dużo trudniejszą. To wariant tylko dla odważnych graczy
Jeden ze strojów Eve w RPG akcji Stellar Blade uczyni rozgrywkę dużo trudniejszą. To wariant tylko dla odważnych graczy

Kamil Kleszyk, 15 marca 2024, 11:32

Gracze, którzy zdecydują się ubrać bohaterkę Stellar Blade w niektóre co bardziej wyzywające stroje, będą musieli liczyć się ze znacznie wyższym poziomem trudności rozgrywki.

Nie tylko problemy techniczne. Gracze Last Epoch narzekają również na poziom trudności. Mimo to grają wielkie tłumy
Nie tylko problemy techniczne. Gracze Last Epoch narzekają również na poziom trudności. Mimo to grają wielkie tłumy

Marcin Przała, 26 lutego 2024, 14:56

Mimo problemów technicznych i niskiego poziomu trudności kampanii – który jednak możemy zwiększyć, sięgając po ukryty w grze przedmiot – RPG akcji Last Epoch podbija Steama.

Nowe demo Final Fantasy VII Rebirth urzekło graczy, ale nie radzą sobie z walką
Nowe demo Final Fantasy VII Rebirth urzekło graczy, ale nie radzą sobie z walką

Jakub Błażewicz, 23 lutego 2024, 15:00

Aktualizacja dema Final Fantasy VII Rebirth zachwyciła graczy czekających na debiut gry, aczkolwiek wielu fanów ma problemy z walką. Zwłaszcza ze słoniami.

Poziomy trudności w grach mogą przejść małą ewolucję dzięki najnowszemu pomysłowi Sony
Poziomy trudności w grach mogą przejść małą ewolucję dzięki najnowszemu pomysłowi Sony

Hubert Śledziewski, 18 grudnia 2023, 12:10

Sony pracuje nad technologią, która ma w czasie rzeczywistym dostosowywać poziom trudności w grach wideo do umiejętności gracza. Jest to kolejna w historii branży próba odejścia od klasycznych poziomów trudności.

Gry RPG są dziś za łatwe. Kiedyś byłem pielgrzymem, teraz jestem niewolnikiem
Gry RPG są dziś za łatwe. Kiedyś byłem pielgrzymem, teraz jestem niewolnikiem

Tytus Stobiński, 2 sierpnia 2023, 17:15

Gry w trakcie ostatnich kilkunastu lat stawały się coraz prostsze, by trafić do jak najszerszego audytorium. Czy jednak nie przekroczyliśmy już dawno pewnej granicy, za którą wraz ze spadkiem poziomu trudności maleje również radość z zabawy?

W Baldur's Gate 3 będziesz mógł grać bez względu na umiejętności
W Baldur's Gate 3 będziesz mógł grać bez względu na umiejętności

Kamil Kleszyk, 22 lipca 2023, 09:23

Baldur’s Gate 3 będzie grą dla wszystkich. Zarówno dla osób skupiających się na fabule, jak i tych czerpiących radość z wymagających potyczek. Który z trzech dostępnych poziomów trudności w grze wybierzecie?

Star Wars Jedi: Survivor to dowód, że gry soulslike powinny mieć poziomy trudności, mówią eksperci
Star Wars Jedi: Survivor to dowód, że gry soulslike powinny mieć poziomy trudności, mówią eksperci

Kamil Kleszyk, 4 czerwca 2023, 08:31

Od premiery Star Wars Jedi: Survivor minął już ponad miesiąc. W związku z tym Electronic Arts udostępniło w sieci ciekawe statystyki z gry. Szczególną uwagę przyciągają preferowane przez graczy poziomy trudności.

Projekt Accio Masochism do Hogwarts Legacy sprawia, że wszystko staje się uciążliwe
Projekt Accio Masochism do Hogwarts Legacy sprawia, że wszystko staje się uciążliwe

Wiktor Szczęsny, 3 marca 2023, 12:20

Ci, którzy dotychczas narzekali, że Hogwarts Legacy jest grą zbyt łatwą - nawet na najtrudniejszym poziomie - dostali w końcu swoje „wybawienie”. Accio Masochism to zestaw modów, zmieniających popularną grę w istne piekło.

Steelrising to soulslike nie tylko dla „hardkorów”, zaoferuje duże ułatwienia
Steelrising to soulslike nie tylko dla „hardkorów”, zaoferuje duże ułatwienia

Hubert Śledziewski, 31 sierpnia 2022, 17:20

Steelrising otrzyma opcjonalny tryb asysty, który pozwoli dostosować poziom trudności owego soulslike’a studia Spiders. Ponadto składając preorder na grę, otrzymamy natychmiastowy dostęp do jej wersji beta.

Drugi patch do Songs of Conquest ułatwia grę
Drugi patch do Songs of Conquest ułatwia grę

Michał Zegar, 18 maja 2022, 17:40

Do gry Songs of Conquest, będącej duchowym spadkobiercą serii Heroes of Might and Magic, właśnie zawitał patch 0.75.4. Naprawia on wiele błędów i ułatwia zabawę na niskim poziomie trudności.

Sifu będzie łatwiejsze. Znamy plany rozwoju [Aktualizacja]
Sifu będzie łatwiejsze. Znamy plany rozwoju [Aktualizacja]

Adrian Werner, 29 kwietnia 2022, 18:27

Poznaliśmy plany rozwoju gry Sifu. Obejmują one m.in. możliwość wyboru poziomu trudności, nowe stroje, modyfikatory rozgrywki oraz tryb aren.

Pojedynek moderów w Elden Ring; hard mode w opozycji do easy mode
Pojedynek moderów w Elden Ring; hard mode w opozycji do easy mode

Adam Królak, 15 marca 2022, 12:40

Poziom trudności Elden Ring to kwestia dyskusyjna. Niektórzy uważają, że gra jest za prosta, a inni frustrują się po kolejnych przegranych pojedynkach. Na szczęście scena moderska nie zawodzi i każdy może znaleźć modyfikację dla siebie.

Horizon Forbidden West z bogatymi opcjami dostosowania rozgrywki
Horizon Forbidden West z bogatymi opcjami dostosowania rozgrywki

Hubert Śledziewski, 10 lutego 2022, 18:42

Studio Guerrilla Games zdradziło, w jaki sposób będzie można dostosować rozgrywkę w Horizon Forbidden West. Zdecydujemy m.in. o poziomie zadawanych i otrzymywanych obrażeń czy o komponentach wypadających z pokonanych maszyn.

Elden Ring w świetle i mroku; gracz ma czuć wyzwanie, a nie być karany
Elden Ring w świetle i mroku; gracz ma czuć wyzwanie, a nie być karany

Hubert Śledziewski, 28 stycznia 2022, 20:31

Na cztery tygodnie przed premierą Elden Ring Sony opublikowało obszerny wywiad z Hidetaką Miyazakim ze studia FromSoftware. Rozmowa w dużej mierze dotyczyła poziomu trudności i wizji artystycznej gry.

Valheim trudniejsze dopiero po premierze; nadchodzą kolejne dodatki
Valheim trudniejsze dopiero po premierze; nadchodzą kolejne dodatki

Jakub Błażewicz, 26 listopada 2021, 12:55

Valheim otrzymało nowy patch, a twórcy ze studia Iron Gate zdradzili co nieco na temat atrakcji zmierzających do gry.

W Sifu nie wybierzemy poziomu trudności
W Sifu nie wybierzemy poziomu trudności

Adrian Werner, 26 listopada 2021, 11:57

Studio Slocap poinformowało, że w grze akcji Sifu zabraknie możliwości wyboru poziomu trudności.

Agresywne drivatary psują krew graczom w Forza Horizon 5
Agresywne drivatary psują krew graczom w Forza Horizon 5

Michał Ciężadlik, 25 listopada 2021, 16:11

Gracze mają problem ze sztuczną inteligencją w Forzie Horizon 5. Okazuje się, że na wyższych poziomach trudności drivatary sterowane przez AI często są nie do pokonania.

New World z wyższym poziomem trudności; gracze niezadowoleni ze zmiany
New World z wyższym poziomem trudności; gracze niezadowoleni ze zmiany

Przemysław Dygas, 22 listopada 2021, 13:37

Ostatnia aktualizacja do New World zdecydowanie zwiększyła poziom trudności. Graczom nie podoba się jednak, w jaki sposób do tego doprowadzono.

AC: Valhalla z opcją trudniejszej walki - nadchodzi patch 1.3.1
AC: Valhalla z opcją trudniejszej walki - nadchodzi patch 1.3.1

Jakub Błażewicz, 6 września 2021, 19:05

Walka w Assassin's Creed: Valhalla wkrótce stanie się większym wyzwaniem. Patch 1.3.1 wprowadzi bowiem – oprócz nowej zawartości i poprawek – koszmarny poziom trudności.

Elden Ring: poziom trudności ma być zbliżony do Dark Souls 3
Elden Ring: poziom trudności ma być zbliżony do Dark Souls 3

Patryk Kubiak, 18 czerwca 2021, 11:45

Elden Ring będzie mieć poziom trudności zbliżony do Dark Souls 3. Produkcja nie ukarze jednak gracza za brak umiejętności w tak dużym stopniu. Dzięki daniu większej swobody graczom, zwiększy się rola strategii w rozgrywce.

Elden Ring: Hidetaka Miyazaki o poziomie trudności i długości gry
Elden Ring: Hidetaka Miyazaki o poziomie trudności i długości gry

Hubert Śledziewski, 15 czerwca 2021, 15:55

Trailer gry Elden Ring, który zobaczyliśmy na Summer Game Fest 2021, wzbudził w nas wiele pytań. Na część z nich odpowiedział ojciec serii Souls, Hidetaka Miyazaki.

Biomutant z aktualizacją na PC. Poprawa dialogów, grafiki i nowy poziom trudności
Biomutant z aktualizacją na PC. Poprawa dialogów, grafiki i nowy poziom trudności

Patryk Kubiak, 2 czerwca 2021, 11:40

Biomutant dostał obszerną łatkę, która dodaje szereg nowych funkcji i poprawia to, co krytycy wypominali jako najbardziej irytujące elementy gameplaya. Na razie z patcha 1.4 mogą cieszyć się posiadacze wersji pecetowej gry.

Granie na „easy” to nie wstyd - streamerka o czepianiu się o poziom trudności
Granie na „easy” to nie wstyd - streamerka o czepianiu się o poziom trudności

Bartosz Świątek, 1 kwietnia 2021, 14:35

Według streamerki AshleyRoboto każdy gracz powinien mieć prawo grania na poziomie trudności niższym od „normalnego”, nie obawiając się o krytykę ze strony innych.

Dark Souls 3 jeszcze trudniejsze; mod zmienia bossów i dodaje 150 przedmiotów
Dark Souls 3 jeszcze trudniejsze; mod zmienia bossów i dodaje 150 przedmiotów

Paweł Musiolik, 3 grudnia 2020, 11:25

Bloodsouls: Judgement of Ash to nowa modyfikacja Dark Souls 3, która kierowana jest do weteranów serii poszukujących dodatkowych wyzwań. Twórca oferuje nowe lokacje, zmienione pojedynki z bossami i mnóstwo przedmiotów.

Gracz Mortal Shell pobił wszystkich bossów bez korzystania z powłoki
Gracz Mortal Shell pobił wszystkich bossów bez korzystania z powłoki

Aleksandra Dziwińska, 2 września 2020, 12:03

Gracz pokonał wszystkich bossów w Mortal Shell bez powłoki i bez otrzymywania obrażeń. Zobacz, jak wyglądają niezwykłe starcia fana uwiecznione na półgodzinnym filmiku.

Mafia Remake z klasycznym poziomem trudności
Mafia Remake z klasycznym poziomem trudności

Bartosz Woldański, 19 sierpnia 2020, 21:10

Studio Hangar 13 ujawniło szczegóły na temat klasycznego poziomu trudności, który pojawi się w grze Mafia: Definitive Edition. Remake zaoferuje dzięki temu co najmniej częściowo zbliżone do oryginału doznania z rozgrywki.

Ghost of Tsushima - patch 1.05 dodaje nowe poziomy trudności
Ghost of Tsushima - patch 1.05 dodaje nowe poziomy trudności

Jakub Błażewicz, 27 lipca 2020, 18:14

Studio Sucker Punch udostępni dziś patch 1.05 dla gry Ghost of Tsushima. Łatka dodaje nowy, bardziej wymagający poziom trudności, ale wprowadza też tryb ułatwiający walkę.

Death Stranding z poziomem bardzo łatwym dla osób, które chcą tylko poznać fabułę
Death Stranding z poziomem bardzo łatwym dla osób, które chcą tylko poznać fabułę

Miłosz Szubert, 6 września 2019, 11:00

Hideo Kojima zdradził na Twitterze, że Death Stranding otrzyma poziom trudności bardzo łatwy. Będzie on przeznaczony dla osób, które nie szukają wyzwania w gameplayu, lecz chcą po prostu poznać historię.

Nowa Gra Plus zawita do Days Gone
Nowa Gra Plus zawita do Days Gone

Jakub Błażewicz, 5 września 2019, 16:15

Ekipa Bend Studio zapowiedziała aktualizację Days Gone. Wraz z nią otrzymamy tryb Nowa Gra Plus oraz dwa kolejne poziomy trudności.

Zmiana działania czatu w EVE Online. Jest jeszcze trudniej
Zmiana działania czatu w EVE Online. Jest jeszcze trudniej

Konrad Serafiński, 13 lipca 2019, 10:45

Jeśli jesteście graczami EVE Online i inwazja Drifterów, to dla Was wciąż za mało hardkoru, to przygotujcie się na kolejne nowości. Wczoraj zmianie uległ system czatu, co sprawia, że gra stała się jeszcze trudniejsza.

Kampania They Are Billions zbyt trudna - twórcy wprowadzają zmiany
Kampania They Are Billions zbyt trudna - twórcy wprowadzają zmiany

Bartosz Świątek, 24 czerwca 2019, 12:03

Twórcy ze studia Numantian Games zareagowali na krytykę graczy, którzy nie są zadowoleni z kampanii fabularnej They Are Billions. Pierwsze poprawki dotyczą poziomu trudności, który zdaniem deweloperów był zbyt wysoki.

EA: FIFA 19 nie ma systemu dynamicznego modyfikowania trudności
EA: FIFA 19 nie ma systemu dynamicznego modyfikowania trudności

Bartosz Świątek, 18 czerwca 2019, 13:58

Deweloperzy odpowiedzialni za FIF-ę 19 poinformowali na oficjalnym forum gry, że produkcja nie korzysta z kontrowersyjnego systemu dynamicznego modyfikowania poziomu trudności, który może czynić rozgrywki wieloosobowe nieuczciwymi, a także prowadzić do dziwnych sytuacji w trybach single player.

Days Gone otrzyma po premierze tygodniowe wyzwania i tryb survivalowy
Days Gone otrzyma po premierze tygodniowe wyzwania i tryb survivalowy

Jakub Błażewicz, 24 kwietnia 2019, 18:14

Zespół Bend Studio ujawnił plany rozwoju Days Gone. Postapokaliptyczny sandbox otrzyma po premierze wyższy poziom trudności oraz cotygodniowe wyzwania, pozwalające na zdobycie unikalnych nagród.

Pojutrze Vampyr otrzyma patch z nowymi trybami rozgrywki
Pojutrze Vampyr otrzyma patch z nowymi trybami rozgrywki

Adrian Werner, 24 września 2018, 09:24

Pojutrze ukaże się patch do gry Vampyr, który wprowadzi dwa nowe tryby rozgrywki. Jeden z nich mocno zwiększy poziom trudności, a drugi skoncentruje się na fabule, odsuwając walkę na drugi plan.

Shadow of the Tomb Raider – konkrety dot. poziomów trudności
Shadow of the Tomb Raider – konkrety dot. poziomów trudności

Jakub Błażewicz, 10 sierpnia 2018, 14:00

Firma Square Enix ujawniła szczegóły dotyczące ustawień rozgrywki w Shadow of the Tomb Raider. Gra pozwoli na osobne dostosowanie poziomu trudności zagadek, walki oraz eksploracji i zaoferuje opcje pomagające m.in. osobom niepełnosprawnym.

Vampyr doczeka się dwóch nowych poziomów trudności
Vampyr doczeka się dwóch nowych poziomów trudności

Michał Ostiak, 27 lipca 2018, 17:55

Wydawca gry Vampyr, Focus Home Interactive, ogłosił, że tytuł otrzyma dwa nowe poziomy trudności, które mają zapewnić więcej zabawy zarówno dla nowych, jak i doświadczonych „wampirów”.

Kingdom Come Deliverance otrzymało Hardcore Mode
Kingdom Come Deliverance otrzymało Hardcore Mode

Jakub Błażewicz, 26 czerwca 2018, 12:00

Studio Warhorse wypuściło aktualizację 1.6 do gry Kingdom Come: Deliverance. Wraz z nią w grze pojawił się tryb Hardcore dla wszystkich, którzy poszukują sporego wyzwania. Ponadto już wkrótce ma zadebiutować pierwsze fabularne rozszerzenie, zatytułowane From the Ashes.

Hellblade: Senua's Sacrifice jednak bez permanentnej śmierci?
Hellblade: Senua's Sacrifice jednak bez permanentnej śmierci?

Jakub Błażewicz, 9 sierpnia 2017, 10:50

Serwis PCGamesN postanowił zbadać działanie permanentnej śmierci w Hellblade: Senua's Sacrifice. Okazało się jednak, że studio Ninja Theory niejako oszukało graczy - według testów redakcji ta mechanika jest najwyraźniej nieobecna w grze.

Odświeżony Crash Bandicoot jest trudniejszy od oryginału
Odświeżony Crash Bandicoot jest trudniejszy od oryginału

Krystian Pieniążek, 18 lipca 2017, 18:31

Studio Vicarious Visions potwierdziło to, co zostało zauważone przez graczy niedługo po premierze kompilacji Crash Bandicoot N. Sane Trilogy. Jak się okazuje, remake pierwszej części serii jest w istocie trudniejszy od oryginału, a winę za taki stan rzeczy ponosi co najmniej jeden czynnik.

Horizon Zero Dawn z trybem New Game+
Horizon Zero Dawn z trybem New Game+

Kamil Zwijacz, 6 lipca 2017, 16:51

Doczekaliśmy się kolejnej aktualizacji gry Horizon Zero Dawn. Tym razem studio Guerrilla Games wprowadziło wyczekiwany tryb New Game+, poziom trudności Ultra Hard i kilka innych atrakcji.

Wieści ze świata (SWAT 4, Hitman, Skyrim, Mobius Final Fantasy) 26/1/2017
Wieści ze świata (SWAT 4, Hitman, Skyrim, Mobius Final Fantasy) 26/1/2017

Krzysztof Mysiak, 26 stycznia 2017, 16:52

Dziś piszemy o przywróceniu SWAT 4 do sprzedaży na GOG.com, aktualizacji z nowym poziomem trudności do Hitmana, możliwym wsparciu dla modów w The Elder Scrolls V: Skyrim na Nintendo Switch i o dacie premiery Mobius Final Fantasy w wersji PC na Steamie. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (Dishonored 2, Death Stranding, Rainbow Six: Siege, Dying Light) 24/1/2017
Wieści ze świata (Dishonored 2, Death Stranding, Rainbow Six: Siege, Dying Light) 24/1/2017

Krzysztof Mysiak, 24 stycznia 2017, 15:12

Dziś piszemy o drugiej dużej aktualizacji do Dishonored 2 (z pełniejszą regulacją poziomu trudności), o tym, jaką rolę faktycznie odgrywa Guillermo del Toro przy produkcji Death Stranding, o ujawnieniu pierwszych informacji o piątym DLC do Rainbow Six: Siege (Operation Velvet Shell) i o wsparciu dla Tobii Eye Trackera w Dying Light. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Dishonored 2 – grudniowy patch wprowadzi tryb New Game+ oraz różne poziomy trudności
Dishonored 2 – grudniowy patch wprowadzi tryb New Game+ oraz różne poziomy trudności

Michał Kułakowski, 18 listopada 2016, 20:15

Deweloperzy Dishonored 2 zapowiedzieli dużą aktualizację gry, która powinna trafić do graczy w przyszłym miesiącu. Wprowadzi ona tryb New Game+, a także możliwość zmiany poziomu trudności oraz dalszego dostosowania zabawy do naszego stylu.

Wieści ze świata (Call of Duty: Infinite Warfare, EA Access / Origin Access, Rainbow Six: Siege) 3/11/2016
Wieści ze świata (Call of Duty: Infinite Warfare, EA Access / Origin Access, Rainbow Six: Siege) 3/11/2016

Krzysztof Mysiak, 3 listopada 2016, 14:02

Dziś piszemy o poziomach trudności w grze Call of Duty: Infinite Warfare i opartym na niej Jackal Assault VR Experience, bliskim dodaniu Mirror’s Edge Catalyst i Star Wars: Battlefront do EA Access i Origin Access oraz o wstępnej zapowiedzi czwartego dodatku do Rainbow Six: Siege (Operation Red Crow). Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Deus Ex: Rozłam Ludzkości – w grze pojawi się wysoki poziom trudności „I never asked for this”
Deus Ex: Rozłam Ludzkości – w grze pojawi się wysoki poziom trudności „I never asked for this”

Kamil Zwijacz, 18 lipca 2016, 15:01

Podczas rozmowy z reżyserem gry Deus Ex: Rozłam Ludzkości dowiedzieliśmy się, że w produkcji pojawi się bardzo wysoki poziom trudności „I never asked for this”, którego główną atrakcją ma być permanentna śmierć protagonisty, Adama Jensena.

Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - nowe informacje na temat dodatku
Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - nowe informacje na temat dodatku

Kamil Zwijacz, 7 września 2015, 18:37

Poznaliśmy dwie nowe informacje związane z dodatkiem Serca z Kamienia do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Zadania z rozszerzenia dostosowane będą do postaci na 30 poziomie doświadczenia, a dodatkowo mają być skalowane pod tryb New Game +.

"Gry Electronic Arts są zbyt trudne do opanowania" - twierdzi szef kreatywny firmy

Adrian Werner, 7 lutego 2015, 11:12

Podczas panelu dyskusyjnego na imprezie D.I.C.E. Summit Richard Hilleman z Electronic Arts argumentował, że współczesne gry jego firmy są zbyt trudne do opanowania.

Za łatwe, za trudne czy w sam raz – jakie są dzisiejsze gry MMO?
Za łatwe, za trudne czy w sam raz – jakie są dzisiejsze gry MMO?

Adam Zechenter, 6 czerwca 2014, 16:21

W tym odcinku rozMMÓw pytamy Was o „casualowość” współczesnych gier MMO. Czy to dobrze, że są one łatwiejsze (bo w końcu prościej nie znaczy, że z mniejszą przyjemnością) czy jednak źle (bo MMORPG-i utraciły swój „elitarny” klimat)?

Batman: Arkham Origins - pierwsze DLC, tryb I Am the Night i szacowany czas przejścia gry
Batman: Arkham Origins - pierwsze DLC, tryb I Am the Night i szacowany czas przejścia gry

Łukasz Szliselman, 30 września 2013, 10:17

Twórcy Batman: Arkham Origins wyjawili nowy tryb rozgrywki, nazwany I Am the Night. Postawi on prawdziwe wyzwanie przed weteranami gry: przejść kampanię na jednym życiu i bez zapisywania. Stanie się on dostępny po ukończeniu zabawy w Nowej Grze Plus.