Twórcy mrocznej metroidvanii Ender Magnolia obniżyli poziom trudności, bo gracze potrzebują tylko jednego soulslike'a rocznie. „To powinna być gra FromSoftware”

Twórcy Ender Magnolia celowo obniżyli poziom trudności w porównaniu do poprzedniczki. Ich zdaniem graczom wystarczą soulslike’i produkowane przez FromSoftware.

Marcin Bukowski

Twórcy mrocznej metroidvanii Ender Magnolia obniżyli poziom trudności, bo gracze potrzebują tylko jednego soulslike'a rocznie. „To powinna być gra FromSoftware”, źródło grafiki: Binary Haze Interactive.
Twórcy mrocznej metroidvanii Ender Magnolia obniżyli poziom trudności, bo gracze potrzebują tylko jednego soulslike'a rocznie. „To powinna być gra FromSoftware” Źródło: Binary Haze Interactive.

Dwa dni temu Ender Magnolia: Bloom in the Mist opuściło wczesny dostęp i zadebiutowało w pełnej wersji. Jeżeli jesteście fanami metroidvanii 2D, to koniecznie powinniście zainteresować się tym tytułem, gdyż zbiera bardzo dobre recenzje i ma aż 96% pozytywnych opinii na Steamie. Co warte odnotowania, jest on łatwiejszy niż poprzedniczkaEnder Lilies: Quietus of the Knights – ale okazuje się, że twórcy podjęli taką decyzję z pełną świadomością.

Graczom wystarczy jeden soulslike rocznie

Prezes Binary Haze Interactive, Hiroyuki Kobayashi, rozmawiał z serwisem Famitsu, gdzie wyjaśnił powód ułatwienia sequela. Na początku wspomniał jednak, że podczas projektowania jedynki twórcy mieli na nią wiele pomysłów, ale ostateczną inspiracją było Dark Souls od FromSoftware.

W tamtym czasie gry FromSoftware stawały się coraz popularniejsze na całym świecie, więc postanowiliśmy wziąć z nich przykład. Ender Lilies było wynikiem dążenia do fajnego wyglądu, w tym również ruchu, z idealnym poziomem trudności.

Następnie dodał, że chociaż Ender Lilies określane jest jako soulslike, to on sam nie uważa, by gra była aż tak trudna i że twórcom udało się zachować odpowiednią równowagę. Co ciekawe, w przypadku sequela Kobayashi chciał podkręcić nieco poziom trudności, aby fani poprzedniczki nie czuli, że grają w coś prostszego. Na drodze stanął mu jednak główny programista.

Prowadziliśmy wiele dyskusji na temat poziomu trudności Ender Magnolia. Osobiście uważałem, że najlepiej byłoby uczynić ją trudniejszą. Nie chciałem, aby osoby, które grały w poprzednią część czuły, że sequel jest „niewystarczający” czy też „łatwiejszy”. Ale główny programista powiedział mi „czemu nie przestaniemy robić wszystkiego w stylu soulslike?” i to utkwiło mi w głowie. Powiedział: „Jako gracz potrzebujesz tylko jednego soulslike’a na rok. To powinna być gra FromSoftware”.

Kobayashi ostatecznie skłonił się ku jego decyzji, co poskutkowało łatwiejszą grą. W trakcie trwania wczesnego dostępu gracze Ender Magnolia od razu zwrócili uwagę na poziom trudności i, jak to zazwyczaj bywa, część z nich była zadowolona, a inni kręcili nosem. Twórca zwraca jednak uwagę, że dla tych, którzy szukają większego wyzwania, dostępny jest wyższy poziom trudności.

Ender Magnolia: Bloom in the Mist dostępne jest na PC oraz konsolach PS4, PS5, XSX/S i Nintendo Switch. Gra nie posiada polskiej wersji językowej.

Ender Magnolia: Bloom in the Mist

Ender Magnolia: Bloom in the Mist

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 22 stycznia 2025

Informacje o Grze
7.9

Gracze

9.6

Steam

8.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
4
5
11
12
25

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2025-01-25
16:29

Micelius Centurion

Eh, nie można tworzyć gier "dla wszystkich". Coraz wyraźniej gracze dzielą się na tych, którzy pragną bezstresowych "gier-doświadczeń" oraz tych, którzy czerpią satysfakcję z pokonywania wyzwań. Nie ma sensu próbować zadowolić ich w tej samej produkcji; to jakby próbować zbudować pięciogwiazdkowy hotel z jacuzzi dla miłośników surwiwalu w dżungli...

To też wpływa na poziom trudności - zwykle tak naprawdę jest tylko jeden, a pozostałe to tylko żonglerka statystykami. To rzadko działa, bo jeśli np. potwora ubija się jednym prostym unikiem i ciosem, to dodanie mu punktów życia nie sprawi, że gra będzie ciekawszym wyzwaniem - raczej stanie się żmudna...

Komentarz: Micelius
2025-01-24
16:26

Czarnobieski Pretorianin

Gdyby tylko dało się dać kilka poziomów trudności...

Edit: Dobra, nie doczytałem na końcu, że jest też wyższy poziom trudności, więc już kompletnie nie rozumiem o co ta cała imba. Skoro mają pomysły na zróżnicowane poziomy trudności to przecież można dać ich kilka.

Komentarz: Czarnobieski

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl