GTA 6 ma działać na premierę w 60 klatkach na sekundę przynajmniej na jednej konsoli
Znany informator przekazał, że GTA 6 osiąga 60 klatek na sekundę wyłącznie na konsoli PS5 Pro. Niewykluczone jednak, że sytuacja zmieni się przed premierą.

Jakość grafiki Grand Theft Auto VI bez wątpienia będzie stała na bardzo wysokim poziomie, co potwierdza drugi zwiastun, stanowiący mieszankę gameplayu i cutscenek. Pytanie brzmi: jaka w takiej sytuacji okaże się wydajność? Wygląda na to, że na 60 klatek na sekundę mogą liczyć posiadacze konsoli PS5 Pro, ale możliwe, że nie tylko oni.
Współpraca Sony z Rockstarem
Nowymi informacjami podzielił się w serwisie X użytkownik Detective Seed. Jego źródłem jest „inżynier PlayStation, który wielokrotnie dostarczał sprawdzone i dokładne przecieki”.
- GTA 6 utrzymuje stałe 60 klatek na sekundę na konsoli PS5 Pro, przy różnych ustawieniach graficznych.
- Obecnie 60 fps osiągane jest wyłącznie na mocniejszym wariancie konsoli, ale niewykluczone, że sytuacja zmieni się przed premierą.
- Przewiduje się, że GTA 6 na PS5 Pro zaoferuje różne tryby graficzne.
Przy optymalizacji produkcji mają pomagać inżynierowie PlayStation, ze względu na wdrażanie nowych technologii. Wynika to jakoby z umowy marketingowej zawartej pomiędzy Sony a Rockstar Games. W jej efekcie powinniśmy również spodziewać się kilku zestawów z konsolami PlayStation 5 i załączoną do nich grą GTA 6.
Co ciekawe, inżynierowie pomagają ponoć również przy kilku innych tytułach Rockstara, które mają pojawić się w „niedalekiej przyszłości”. Możliwe, że chodzi tu o nowe wersje Red Dead Redemption 2 oraz GTA IV, będące obiektem plotek już od jakiegoś czasu.
Grand Theft Auto VI zadebiutuje 26 maja na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. W przyszłości tytuł pojawi się również na PC. Według ostatnich prognoz, produkcja wygeneruje zawrotny przychód na poziomie 7,6 mld dolarów w 60 dni od premiery.