Według twórców Crusader Kings 3 nadchodzący dodatek All Under Heaven nie zepsuje produkcji. Deweloperzy są zadowoleni z optymalizacji DLC i informują o zmianie wymagań sprzętowych gry.
gry
Zuzanna Domeradzka
16 października 2025 19:10
Twórcy Helldivers 2 dotrzymują słowa i jasno mówią o wyzwaniach stojących na drodze do usprawnienia gry. Albo zmniejszenia jej gigantycznego rozmiaru na PC.
gry
Jakub Błażewicz
3 października 2025 15:02
Studio KT Racing przybliżyło szczegóły na temat Sezonu 5 w Test Drive Unlimited: Solar Crown, który rozpocznie się pod koniec października. W planach jest m.in. poprawa grafiki (niestety bez znaczącej optymalizacji gry), złagodzenie grindu i dodanie misji taksówkarskich.
gry
Krzysztof Mysiak
1 października 2025 23:29
Randy Pitchford twierdzi, że Borderlands 4 to „niesamowita gra”, a fanom niezadowolonym z jej stanu technicznego radzi… zwrócić ją na Steamie. Szef Gearbox Software znów wdaje się w słowne przepychanki z graczami.
gry
Krzysztof Kałuziński
16 września 2025 17:00
Szef Gearbox Software radzi zmienić ustawienia graficzne Borderlands 4 na niższe w przypadku problemów z wydajnością. Twierdzi, że to produkcja dla „graczy premium”.
gry
Zuzanna Domeradzka
15 września 2025 17:10
Borderlands 4 boryka się z problemami technicznymi. Randy Pitchford postanowił więc „poradzić”, jak zwiększyć wydajność. Zaproponowane rozwiązanie nie spodobało się graczom.
gry
Agnieszka Adamus
13 września 2025 14:44
Epic Games otwarcie konfrontuje się z problemem optymalizacji w grach wykorzystujących silnik Unreal Engine 5. Podczas specjalnej prezentacji na Unreal Fest 2025 firma przedstawiła twórcom gier analizę najczęstszych przyczyn spadków wydajności, wskazując, że wiele z nich leży po stronie stosowanych praktyk deweloperskich, a nie samej technologii.
Tech
Krystian Łukasik
1 sierpnia 2025 12:30
Jaka jest prawdziwa moc Nintendo Switch 2? Deweloperzy z Virtuos ujawniają, że konsola ma CPU na poziomie PS4 i GPU porównywalne z Xbox Series S. Jej prawdziwą siłą nie jest jednak surowa moc, a zastosowanie technologii DLSS.
Tech
Mateusz Zelek
8 lipca 2025 13:57
Deweloperzy pracujący przy Monster Hunter Wilds mieli opowiedzieć o wyzwaniach związanych z optymalizacją tytułu. Tyle że nie opowiedzą, bo spłynęły na nich liczne groźby oraz akty nękania. Capcom, prawdopodobnie z tego powodu, odwołał panel.
Tech
Mateusz Zelek
8 lipca 2025 11:07
Wykład Capcomu dotyczący optymalizacji MH: Wilds został odwołany. Powodem mogą być groźby graczy, którzy są niezadowoleni z obecnego stanu gry.
gry
Marcin Bukowski
8 lipca 2025 08:40
Nowa konsola Nintendo zapowiada się na krok naprzód, ale nie wszystkie gry będą w stanie wykorzystać jej pełnię możliwości. Tytuł od studia Koei Tecmo uruchomi się trybie zadokowanym tylko w 1080p i 30 FPS – mimo że na PC działa płynnie nawet na sprzęcie sprzed dekady.
Tech
Rafał Laska
2 czerwca 2025 15:42
Sterownik Intel Arc w wersji 32.0.101.6734 przyniósł istotne usprawnienia trybu energooszczędnego. Dane producenta wskazują na 10% wzrostu FPS w grach.
Tech
Danuta Repelowicz
2 czerwca 2025 14:30
Niektórzy grają w 4K, inni – z determinacją – w 16 FPS. Czasem miłość do gry jest silniejsza niż rozsądek i stan techniczny sprzętu. W końcu przychodzi jednak czas „przesiadki” na nowe technologie.
Tech
Danuta Repelowicz
26 maja 2025 13:10
Problemy z optymalizacją to nie nowość. Kiedyś twórcy gier, jak ci od Perfect Dark, stosowali niezwykłe triki graficzne, by wszystko działało. Czy dzisiejsi deweloperzy mogliby się czegoś nauczyć od pionierów gamingu?
Tech
Mateusz Zelek
10 maja 2025 11:20
Przedstawiciele CD Projekt RED rzucili więcej światła na proces adaptacji Cyberpunka 2077 na Nintendo Switch 2. Okazuje się, że deweloperzy szybko poradzili sobie z podstawowym portem, lecz prawdziwym testem okazało się dostosowanie rozbudowanej gry do standardów jakościowych i unikalnych cech nowej konsoli.
Tech
Krystian Łukasik
7 maja 2025 12:15
Tim Sweeney z Epic Games ujawnił pierwsze szczegóły dotyczące Unreal Engine 6, nowej generacji silnika graficznego. Nadchodząca wersja ma na celu zjednoczenie różnych ścieżek rozwoju technologii firmy oraz, co kluczowe, rozwiązanie fundamentalnych ograniczeń poprzednich edycji, w tym przejście na pełną wielowątkowość.
Tech
Krystian Łukasik
5 maja 2025 11:10
Problemy techniczne dotknęły niektórych posiadaczy PC-towej wersji Helldivers 2 po wdrożeniu ostatniej łatki przez studio Arrowhead. Gra zaczęła wymagać wsparcia dla instrukcji procesora AVX2, co stanowi barierę dla komputerów wyposażonych w starsze CPU.
Tech
Krystian Łukasik
29 marca 2025 13:10
Choć Assassin's Creed Shadows już teraz prezentuje się znakomicie na PlayStation 5 Pro, Ubisoft zamierza wycisnąć z konsoli jeszcze więcej. Jedna z przyszłych aktualizacji ma wprowadzić wsparcie dla PlayStation Spectral Super Resolution.
Tech
Krystian Łukasik
20 marca 2025 10:36
Debiut Rise of the Ronin na PC mógłby wypaść dobrze – gdyby nie fakt, że nawet na mocniejszych pecetach gra nie działa płynnie.
gry
Jakub Błażewicz
11 marca 2025 12:35
Menadżer ds. PR w Warhorse, Tobias Stolz-Zwilling, podzielił się kulisami produkcji Kingdom Come Deliverance 2. Wynika z nich, że to Xbox Series S pomógł w optymalizacji tytułu.
Tech
Agnieszka Adamus
11 lutego 2025 02:28