Microsoft nie jest zbytnio chętny, by odsłaniać swoje tajemnice związane ze swoją konsolą. Informacje, jakie są nam publikowane dotyczą jedynie względnych prędkości i możliwości przeliczeniowych układu procesora oraz grafiki. Szczegółów pozostałych elementów systemu nie znamy. Na szczęście podczas jednej z japońskich konwencji Xbox 360, gdzie przedstawiono konsolę, zostało zaprezentowanych więcej danych.
Oto najciekawsze z nich:
- Procesor konsoli (nazwa kodowa PX) podzielony jest na trzy jednostki: Core 0 oraz Core 1/2. Pierwszy z nich zajmuje się obróbką danych dostarczanych przez uruchomiony program. Dwóm kolejnym zostały przyporządkowane zadania związane z obsługą dodatkowego hardware’u, sterowników czy dodatkowych serwisów. Core 1/2 mają zarezerwowane 5% całkowitego obciążenia systemu na swoją pracę.
- Dekoder dźwięku XMA (zmodyfikowany WMAPro) znajduje się na mostku południowym. Potrafi dekodować jednocześnie 256 kanałów dźwięku. Po zdekodowaniu dźwięk trafia do jednostki Core 2 i tam jest obrabiany; dodawane są efekty takie jak: miksowanie wielokanałowe, dźwięk 3D (efekty) oraz kodowanie do Dolby Pro Logic II/Dolby Digital 5.1. Obciążenie Core 2 w chwili przetwarzania 256 kanałów na raz wynosi 25 %.
- Gdy 10 MB eDRAM pamięci nie będzie wystarczające przy renderingu np. FP16 * RGBA HDR rendering + Z buffer + MRT w 720p, to zastosowana zostaje metoda zwana „Predicated Tilinig”. Jest ona dostarczana łącznie z bibliotekami do Xbox 360.
- Sprzętowy tesselator w układzie graficznym Xenos wspomaga dwa tryby: adaptywny oraz sekwencyjny. Pierwszy z nich wymaga podwójnego „przejścia”.
- Dane gry na dwuwarstwowej płycie DVD mogą maksymalnie zajmować 7 GB. Transfer odczytu z nośnika wynosi maksymalnie 15 MB/s maksymalnie, srednio10-12 MB/s. Czas wyszukiwania wynosi 115 ms, a przełączanie pomiędzy warstwami płyty trwa 75 MS. Załadowanie 512 MB danych trwa 34 sekundy.
- 2 GB przestrzeni twardego dysku jest zarezerwowane na cache gry. Średni transfer wynosi 17 MB/sek., a czas wyszukiwania 13 ms.
- Spośród 512 MB RAM, 32 przydzielone zostają dla systemu. Pamięć RAM to kości GDDR3 SDRAM @ 700MHz (22.4GB/sec).
- Dane gry są zapisywane na twardym dysku, ale także karta pamięci (64 MB pojemności) może być użyta do zapisu np. stanu gry. Prędkość odczytu wynosi 8 MB/sek., a zapisu 2,5 mb/sek.
Powiązane:Xbox Magnus z darmowym multiplayerem; Microsoft bierze pod uwagę usunięcie abonamentu

Schemat blokowy procesora PX.
Więcej:PS6 będzie kosztować połowę tego, co Xbox Magnus według znanego insidera