86. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 86. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

The Privateer's Bounty: Age of Sail II
Strategiczne 2 sierpnia 2002
Samodzielna produkcja bazująca na rozwiązaniach serii Age of Sail. Akcja przenosi graczy do czasów, gdy morza roiły się od pięknych i drapieżnych zarazem okrętów. Możemy tu zakosztować wielu aspektów życia ówczesnego wilka morskiego, np. ochraniać konwoje handlowe, bronić fortu, patrolować określone akweny wodne oraz przełamywać blokady i wymykać się wrogom.

Kingdom Under Fire: The Crusaders
Strategiczne 12 października 2004
Druga część serii strategii czasu rzeczywistego z elementami RPG, Kingdom Under Fire, pochodzącej z koreańskiej firmy Phantagram Interactive. Po 50 latach pokoju rozpoczyna się kolejny krwawy konflikt i gracz musi wziąć sprawy we własne ręce.

Warlords
Strategiczne 23 kwietnia 1990
Pierwsza gra z serii Warlords przez wielu uważana za protoplastę popularnych obecnie Herosów z firmy 3DO. Jest to strategia turowa osadzona w realiach świata fantasy. Akcja rozgrywa się w krainie zwanej Illuria, gdzie ośmiu oponentów, tytułowych Lordów Wojny, walczy o całkowitą dominację.

Command & Conquer: Red Alert 3 - Commander's Challenge
Strategiczne 16 września 2009
Poboczna odsłona popularnej serii strategicznej C&C: Red Alert przygotowana specjalnie z myślą o graczach konsolowych. Stworzony przez koncern Electronic Arts tytuł stanowi w istocie nieco odchudzoną wersję dodatku Uprising, który kilka miesięcy wcześniej otrzymali gracze pecetowi. W grze zrezygnowano z typowej dla serii kampanii fabularnej, koncentrując się na wprowadzonym przez wspomniany dodatek trybie wyzwań.

Hysteria Hospital: Emergency Ward
Strategiczne 16 czerwca 2009
Dość luźna symulacja zarządzania szpitalem. Na początku przejmujemy kontrolę nad przychodnią w Maryville, by z czasem stać się szefem kliniki w Nowym Jorku.

Worms: Battle Islands
Strategiczne 23 listopada 2010
Worms: Battle Islands jest strategią turową z kultowymi robalami w rolach głównych. Gra wyprodukowana została przez studio Team 17 Software. Twórcy pozostali wierni podstawowym zasadom rozgrywki w Wormsach oraz tradycyjnej dla serii humorystycznej oprawie wizualnej. Kampanię dla jednego gracza uzupełniają tryb Puzzle Challange oraz funkcjonalny multiplayer.

SimTower: The Vertical Empire
Strategiczne 20 listopada 1994
Strategia ekonomiczna wydana przez dobrze znaną firmę Maxis. Naszym zadaniem w tej produkcji jest zarządzanie prawdziwym Drapaczem Chmur.

Small Soldiers: Squad Commander
Strategiczne 5 kwietnia 1999
Small Soldiers: Squad Commander to połączenie strategii czasu rzeczywistego oraz gry akcji, opartej na animowanym filmie pod tytułem Small Soldiers.

Civil War: The Game
Strategiczne 16 stycznia 2003
Gra strategiczna, której celem jest przedstawienie graczowi Amerykańskiej Wojny Secesyjnej. Można stać się dowódcą wojsk Konfederatów lub też Unii i swymi działaniami na polu walki doprowadzić do tryumfu jednej ze stron konfliktu.

Strategic Command: European Theater
Strategiczne 21 czerwca 2002
Gra zrealizowana w firmie Big Time Software, specjalizującej się tworzeniu realistycznych komputerowych gier wojennych. Jej tematem jest europejski teatr działań zbrojnych II Wojny Światowej w ujęciu globalnym - Gracz staje się najwyższym dowódcą sił Aliantów bądź państw Osi i może zadecydować o losach tego konfliktu.

The Great Battles of Alexander
Strategiczne 15 czerwca 1997
The Great Battles of Alexander to pierwsza odsłona cyklu strategii turowych, rozwijanego przez studio Erudite Software. Gra stanowi adaptację popularnej planszówki i odtwarza scenariusze 10 największych bitew z kampanii Aleksandra Wielkiego. Twórcy przewidzieli możliwość rywalizacji z komputerową sztuczną inteligencją lub żywym przeciwnikiem za pośrednictwem sieci LAN bądź Internet.

Casino Tycoon
Strategiczne 24 listopada 2001
Gra strategiczno-ekonomiczna umożliwiająca nam rozkręcenie własnego niepowtarzalnego kasyna, w którym tysiące ludzi będzie dorzucało swe ciężko zarobione pieniążki do naszej kiesy.

Sudden Strike Forever
Strategiczne 29 lipca 2001
Dodatek do gry strategicznej czasu rzeczywistego Sudden Strike, rozszerzający standardowe możliwości gry o szereg ulepszeń, które pozwolą zagorzałym fanom strategii spędzić jeszcze kilka dni na frontach II Wojny Światowej.

Fields of Glory
Strategiczne 11 marca 1993
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w erze Napoleońskiej. Jej tematem jest odtworzenie 100 ostatnich dni chwały wielkiego Napoleona, które to stanowiły jeden wielki ciąg małych i naprawdę dużych potyczek uwieńczonych ostateczną bitwą pod Waterloo.

West Front
Strategiczne 10 grudnia 1998
Western Front to osadzona w realiach II wojny światowej gra strategia turowa, specjalizującego się w tym gatunku studia TalonSoft. Gracz wciela się w rolę dowódcy armii walczących na froncie zachodnim i północno-afrykańskim w latach 1940-1945. Twórcy zadbali o bogaty wybór jednostek wojskowych i zgodność z historycznymi faktami. Atutem gry jest również edytor scenariuszy pozwalający tworzyć własne misje.

Star Trek: Armada
Strategiczne 22 marca 2000
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego nawiązująca do popularnego serialu Star Trek: The Next Generation. W obliczu inwazji Borgów siły Federacji, Klingonów i Romulan muszą działać wspólnie, by zażegnać śmiertelne niebezpieczeństwo.

Railroad Tycoon II: The Second Century
Strategiczne 21 lipca 1999
Railroad Tycoon II: Second Century to dodatek do znanej gry strategiczno-ekonomicznej Railroad Tycoon II, dzięki któremu możemy poczuć się jak wielcy XX i XXI wieczni magnaci kolejowi.

Master of Magic (1994)
Strategiczne 1 stycznia 1994
Master of Magic to kolejna gra strategiczna firmy MicroProse, która na pierwszy rzut oka budzi słuszne skojarzenia z legendarnym Civilization Sida Meiera. Tym razem autorzy zaserwowali nam podróż do fantastycznego świata, w którym na podbicie czekają dwie zróżnicowane krainy: Myrror oraz Arcanus.

Total Pro Basketball 2005
Strategiczne 1 listopada 2004
Total Pro Basketball 2005 to przedstawiciel rzadkiego gatunku menadżerów koszykarskich. Jest to już druga część tytułu, za którego stworzenie odpowiada Gary Gorski (poprzedniczką była Total Pro Basketball 2003).

Transport Giant: Na Końcu Świata
Strategiczne 3 września 2004
Rozszerzenie do gry Transport Giant, opracowane przez autorów oryginału – firmę JoWooD Entertainment AG. Tym razem trafiamy do Australii, w której rozwój naszego przedsiębiorstwa transportowego rządzi się nieco innymi prawami. W trakcie zabawy musimy bowiem współpracować nie tylko z fabrykami samochodów i kopalniami, lecz także między innymi z właścicielami ferm krokodyli i strusi.

Zoo Tycoon 2: Afrykańskie zwierzaki
Strategiczne 22 maja 2006
Add-on do Zoo Tycoon 2, czyli drugiej odsłony popularnej serii strategii ekonomicznych, w których gracze wcielają się w zarządców wirtualnego zoo. Dodatek opracowany przez studio Blue Fang Games wprowadza do gry scenerie i zwierzęta z Afryki – wśród dwudziestu nowych gatunków oddanych w nasze ręce pojawiają się białe nosorożce, antylopy bongo i hieny pręgowane.

Command & Conquer: Red Alert - The Aftermath
Strategiczne 2 sierpnia 1997
Drugie rozszerzenie do bestsellerowej strategii RTS Command & Conquer: Red Alert, opracowanej pod koniec 1996 roku przez firmę Westwood Studios. Dodatek zatytułowany The Aftermath oferuje osiemnaście nowych scenariuszy dla jednego gracza (po dziewięć dla każdej ze stron), które podobnie jak w poprzednim rozszerzeniu nie zostały połączone w jedną całość. Fani zabawy wieloosobowej otrzymali zaś kolejną setkę nowych map do trybu multiplayer.

Deaktywacja
Strategiczne 19 grudnia 2003
Taktyczna strategia z elementami akcji, podzielona na 15 poziomów. W każdym z nich gracz przejmuje kontrolę nad jednym z oddziałów droidów i przy jego pomocy walczy z robotami należącymi do organizacji terrorystycznej.

Stranger
Strategiczne 23 listopada 2007
"Stranger" to gra będąca przedstawicielem gatunku strategii czasu rzeczywistego zawierająca również elementy gier fabularnych. Świat "Strangera" to dwie płaszczyzny, powierzchnia i świat podziemny, które znajdują się w kruchej równowadze. Każda z nich różni się od drugiej wyglądem i każda z nich narzuca swoje własne reguły.