49. RTS - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 49. Gry o tematyce RTS ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Warcraft III: The Frozen Throne
Strategiczne 1 lipca 2003
Oficjalny dodatek do trzeciej części kultowej serii RTS w klimatach fantasy, rozwijanej od 1994 roku przez firmę Blizzard Entertainment. Akcja gry Warcraft III: The Frozen Throne osadzona została ponownie w krainie Azeroth, kilka miesięcy po bitwie na górze Hyjal. Oś fabularną rozszerzenia stanowią próby odnalezienia władcy Nieumarłych, Ner’zhula, spoczywającego w lodowym grobowcu na kontynencie Northrend.

American Conquest: Odwet
Strategiczne 22 czerwca 2003
Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego American Conquest. W rozszerzeniu działamy na przestrzeni lata 1517-1804 i wykonujemy 25 obszernych misji, podzielonych na osiem kampanii. Autorzy dodali do gry kilka nowych nacji oraz 50 niedostępnych wcześniej jednostek. Specjalnym dodatkiem jest nowy tryb rozgrywki – pojedyncze bitwy.

Heaven & Hell
Strategiczne 8 czerwca 2003
Strategia czasu rzeczywistego, której akcja rozgrywa się 1500 lat przed naszą erą. Jej bohaterami są cztery odmienne ludzkie nacje zamieszkujące biblijny ląd i oczekujące na nawrócenie z rąk wszechmogącego boga, w którego przyjdzie nam się wcielić.

Ghost Master
Strategiczne 23 maja 2003
Oryginalna gra strategiczna czasu rzeczywistego opracowana przez studio Sick Puppies. W trakcie zabawy wcielamy się w tytułowego Mistrza Duchów sprowadzonego do miasteczka Gravenville w celu terroryzowania i straszenia mieszkańców. Do naszej dyspozycji oddano dwadzieścia trzy rodzaje zjaw, duchów i innych bytów astralnych. Każdy z nich posiada energię psychokinetyczną, indywidualną moc i umiejętności, jakie wykorzystuje przeciwko ludziom; ci z kolei są podatni na cztery rodzaje bodźców, tj.

Hidden Stroke APRM
Strategiczne 23 maja 2003
Hidden Stroke APRM to nieoficjalnie rozszerzenie wydanej w 2002 roku strategii czasu rzeczywistego Sudden Strike 2. Gracze po raz kolejny przenoszą się na fronty II Wojny Światowej.

Rise of Nations
Strategiczne 19 maja 2003
Strategia czasu rzeczywistego łącząca epicki wymiar strategii turowych oraz dynamikę rozgrywki typową dla RTS-ów. Gracze rozpoczynają jako przywódca małej wioski z epoki kamienia łupanego i mogą poprowadzić swoją nację przez setki lat rozwoju, aż po czasy współczesne.

Blitzkrieg
Strategiczne 13 maja 2003
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego, w której bierzemy udział w bitwach z II wojny światowej. Twórcy przygotowali trzy kampanie zawierające w sumie 21 misji oraz ponad 15 typów jednostek. Rozgrywka przypomina serię Sudden Strike. Produkcja zawiera także tryb multiplayer oraz generator map.

Medieval: Total War - Viking Invasion
Strategiczne 6 maja 2003
Oficjalne rozszerzenie do wydanej w połowie 2002 roku strategii Medieval: Total War autorstwa brytyjskiego studia Creative Assembly. Akcja dodatku zatytułowanego Viking Invasion przenosi nas w czasie ponad 1200 lat wstecz, czyli do roku 793, w którym niezwyciężeni skandynawscy wojownicy – tytułowi wikingowie – siali postrach na terenie całej Europy.

World War II: Frontline Command
Strategiczne 2 maja 2003
World War II: Frontline Command to wyprodukowana przez studio deweloperskie Bitmap Brothers strategia czasu rzeczywistego w realiach II Wojny Światowej. Akcja gry osadzona została na froncie zachodnim w latach 1944-1945. Gracz wciela się w dowódcę wojsk alianckich i ma okazję zmierzyć się z 25 misjami przygotowanymi przez twórców.

Tropico 2: Zatoka Piratów
Strategiczne 8 kwietnia 2003
Opracowana przez ekipę Frog City Software kontynuacja popularnej strategii ekonomicznej Tropico z 2001 roku. W przeciwieństwie do osadzonej w XX wieku poprzedniczki, gra przenosi nas do XVII wieku i pozwala nam zostać prawdziwym władcą mórz południowych. Wcielamy się więc w króla piratów, zarządzającego bazą wypadową, ukrytą na jednej z wysepek fikcyjnego archipelagu.

Lethal Dreams: The Circle of Fate
Strategiczne 31 marca 2003
Strategia z elementami cRPG. Gracz przenosi się do świata fantasy, gdzie może spróbować swych sił jako mag walczący w szeregach jednego z Sześciu wielkich mistrzów toczących nieustającą batalię o dominację.

Warrior Kings: Battles
Strategiczne 21 marca 2003
Oficjalny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Warrior Kings. Akcja toczy się 100 lat po wydarzeniach opisanych w podstawowej wersji gry. Po śmierci Artosa kraina Orbis straciła spójność polityczną i podzieliła się na szereg skłóconych ze sobą prowincji. Gracz ponownie musi wziąć sprawy w swoje ręce i zjednoczyć Orbis.

Praetorians
Strategiczne 28 lutego 2003
Praetorians to taktyczna strategia czasu rzeczywistego (RTS) przygotowana przez specjalizującą się w tym gatunku ekipę deweloperską Pyro Studios. Akcja gry osadzona została w Starożytności, a gracz kieruje poczynaniami jednej z trzech dostępnych nacji - Rzymian, Galów lub Egipcjan, starając się rozsądnie gospodarować zasobami militarnymi oraz wykorzystywać umiejętności poszczególnych jednostek i zdobywane w trakcie zabawy wyposażenie bojowe.

Command & Conquer: Generals
Strategiczne 11 lutego 2003
Kolejna odsłona popularnej serii strategii RTS, zapoczątkowanej przez Westwood Studios w 1995 roku. Po jego przejęciu przez koncern EA produkcję tytułu powierzono studiu EA Pacific, w którego skład weszli m.in. twórcy oryginału.

American Conquest
Strategiczne 7 lutego 2003
Gra strategiczna czasu rzeczywistego zabierająca nas do czasów, gdy pierwsi Europejczycy dotarli do kontynentu amerykańskiego i rozpoczęli wielką kolonizację nowo odkrytych ziem. Zajmujemy się zarówno rozwojem gospodarczym i naukowym, jak i prowadzeniem wojen, w ramach których możemy rozegrać gigantyczne bitwy z maksymalnie 16 tysiącami jednostek.

Highland Warriors
Strategiczne 30 stycznia 2003
Strategia czasu rzeczywistego zainspirowana głośnym filmem Braveheart. Akcja toczy się w na wyspach brytyjskich i pozwala graczom uczestniczyć w licznych konfliktach toczonych pomiędzy Szkockimi klanami, a państwem Angielskim.

Impossible Creatures
Strategiczne 7 stycznia 2003
Obejmij dowództwo nad armią zmutowanych i zmodyfikowanych genetycznie zwierząt, a następnie wykaż się umiejętnościami wytrawnego dowódcy i stratega, by w wielu wymagających bitwach przechylić szalę zwycięstwa na swą stronę.

Space Rangers
Strategiczne 27 grudnia 2002
Połączenie klasycznego kosmicznego symulatora (space-sima) z grą strategiczną. Całość przypomina takie tytuły jak „Frontier”, „Homeworld” czy „X2”. Podstawowym elementem wyróżniającym „Space Rangers” spośród gier o zbliżonej tematyce jest ciągłość zdarzeń.

Wyprawa na Północ
Strategiczne 4 grudnia 2002
Trzecia gra z przygodowo-strategicznego cyklu - Cultures. Tym razem główni bohaterowie muszą przeciwstawić się knowaniom złego boga Loki. Twórcy przygotowali dla kampanię składającą się z ośmiu głównych, rozbudowanych misji oraz szeregu map dodatkowych. Zabawę dodatkowo przedłuża edytor misji.

The Settlers IV: The New World
Strategiczne 28 listopada 2002
The Settlers IV: The New World jest trzecim dodatkiem do cieszącej się dużą popularnością strategii czasu rzeczywistego, autorstwa studia Blue Byte Software. Rozszerzenie wprowadza cztery nowe kampanie związane z odkryciem Ameryki, nową nację - Majów, a także szereg map dedykowanych do rozgrywki solowej i w trybie multiplayer.

Europa Universalis: II Wojna Światowa
Strategiczne 26 listopada 2002
Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w realiach II wojny światowej, wyprodukowana przez studio Paradox Interactive. Europa Universalis: II Wojna Światowa to polski tytuł gry, która na Zachodzie ukazała się jako Hearts of Iron. Produkcja przedstawia w skali globalnej działania militarne i polityczne na przestrzeni lat 1937 – 1946. Gracz ma całkowitą swobodę w wyborze nacji, której będzie przewodził.

Pluton
Strategiczne 20 listopada 2002
Platoon: The 1st Airborne Cavalry Division in Vietnam to taktyczna strategia czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez studio Digital Reality. Gracz wciela się w żołnierza tytułowej jednostki armii Stanów Zjednoczonych i dowodzi niewielkimi oddziałami w rozmaitych operacjach militarnych. Powodzenie w wykonaniu poszczególnych zadań zależy od umiejętności wykorzystania atutów własnych żołnierzy oraz słabości przeciwników.

Napoleon
Strategiczne 14 listopada 2002
Strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym umożliwiająca graczom wzięcie udziału w zaciętych bitwach, toczonych w latach 1803-1812 na terenach całej Europy (Okres Wojen Napoleońskich).

Planeta Skarbów: Kosmiczne Pojedynki
Strategiczne 13 listopada 2002
Strategia czasu rzeczywistego z firmy Disney Interactive wydana przy okazji premiery filmu animowanego o tym samym tytule.