43. RTS - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 43. Gry o tematyce RTS ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Black & White 2: Wojny Bogów
Strategiczne 24 kwietnia 2006
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do RTS-a Black & White 2. Wprowadza m.in. zupełnie nowego Chowańca, dwie premierowe krainy, cztery niewidziane wcześniej cuda i sześć wyzwań. Od nowa napisano też sztuczną inteligencję. Do działania dodatek wymaga posiadania podstawowej wersji gry.

Take Command: 2nd Manassas
Strategiczne 18 kwietnia 2006
Druga gra ze strategicznej serii Take Command zespołu developerskiego MadMinute Games. Poprzednik, znany pod tytułem Take Command: Civil War Bull Run, był debiutanckim projektem tego zespołu i z marszu zdobył uznanie w oczach fanów i serwisów branżowych.

SpellForce 2: Czas Mrocznych Wojen
Strategiczne 7 kwietnia 2006
Druga odsłona popularnego cyklu, łączącego elementy strategii czasu rzeczywistego z cechami charakterystycznymi dla gatunku cRPG. Fabuła Spellforce 2: Czas Mrocznych Wojen koncentruje się na nowym zagrożeniu, jakie stanowią tytułowe Cienie. Zadaniem gracza jest poprowadzenie do boju jednej z trzech frakcji, które wypowiedziały wojnę siłom zła. Podobnie jak miało to miejsce w pierwszej części serii, rozgrywka opiera się na dwóch filarach.

Hearts of Iron 2: Doomsday
Strategiczne 7 kwietnia 2006
Samodzielne rozszerzenie do niezwykle udanej gry strategicznej Hearts of Iron 2 od studia Paradox. Produkcja umożliwia objęcie władzy nad wybranym państwem i poprowadzenie go do zwycięstwa na frontach II wojny światowej. Gracz nadzoruje nie tylko sprawy militarne, lecz także politykę, gospodarkę i rozwój technologiczny. Nabywcy Hearts of Iron 2: Doomsday otrzymują całą zawartość podstawowej wersji gry oraz wiele nowości.

Earth Universe
Strategiczne 31 marca 2006
Earth Universe to kolekcjonerski zestaw gier z serii Earth - futurystycznego cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), stworzonego przez polskie studio deweloperskie Reality Pump. W pakiecie znalazły się gry: Earth 2140, Earth 2150 - Escape from the Blue Planet, Earth 2150 - The Moon Project, Earth 2150 - Lost Souls oraz Earth 2160 z dodatkami SuperStorm V3.0 i Titanium Map Pack.

Emergency 4: Global Fighters For Life
Strategiczne 31 marca 2006
Kolejna część strategii o tematyce katastroficznej, wyprodukowana przez Sixteen Tons Entertainment. W grze wcielamy się w szefa organizacji ratunkowej, któremu przyjdzie zmierzyć się z szeregiem wypadków i katastrof w lokalnym mieście. Do tego czekają nas zadania międzynarodowe, nietypowe zagrożenia i możliwość skorzystania ze specjalistycznego sprzętu. Udoskonalono szatę graficzną, a co najważniejsze – wprowadzono nowy tryb multiplayer.

Act of War: High Treason
Strategiczne 24 marca 2006
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego Act of War: Direct Action. Oryginalna gra w skupiała się głównie na zaprezentowaniu współczesnych walk na terenie dużych miast. Tym razem autorzy postanowili poszerzyć wachlarz oferowanych środowisk i oferują nam kampanię rozgrywającą na terenach nadmorskich i morskich.

War on Terror
Strategiczne 17 marca 2006
War on Terror to strategia czasu rzeczywistego, która przenosi graczy w niedaleką przyszłość i pozwala im stoczyć szereg fikcyjnych konfliktów z wykorzystaniem najnowszego, głównie prototypowego uzbrojenia.

The Plan (2006)
Strategiczne 17 marca 2006
Cóż jest tak pociągającego w byciu złodziejem światowej klasy? Czemu lubimy filmy w stylu Ocean’s Eleven? To dobre pytania dla narwanego psychologa. Dla graczy najważniejsze jest to, że fenomen ten zauważyła firma Monte Cristo i wypuściła na rynek grę Th3 Plan. Jest to połączenie strategii rozgrywanej w czasie rzeczywistym z grą akcji i jeszcze na dodatek wysokich lotów przygodówką. Co za dużo to nie zdrowo? Nie w tym wypadku.

PSI: Syberian Conflict
Strategiczne 3 marca 2006
PSI: Syberian Conflict to strategia czasu rzeczywistego z elementami gier fabularnych, stworzona przez dość młode studio developerskie, Wireframe Dreams, które na rynku pojawiło się za sprawą mini-gry Sherlog. Można więc powiedzieć, iż PSI to pierwszy komercyjny produkt, który wyszedł z ich rąk.

Generation of Chaos
Strategiczne 28 lutego 2006
Strategia na konsolę przenośną? Czemu nie! Z taką koncepcją wyszła firma Nippon Ichi Software z Japonii, podejmując się stworzenia gry Generation of Chaos. Produkt twórców z Kraju Kwitnącej Wiśni oprócz swojego taktycznego charakteru, posiada jednak także wiele elementów gatunku cRPG, które zdecydowanie uatrakcyjniają rozgrywkę.

Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II
Strategiczne 28 lutego 2006
Kontynuacja bestsellerowej strategii czasu rzeczywistego, bazującej na cieszącej się niesłabnącą popularnością trylogii Władca Pierścieni oraz jej kinowej adaptacji. Akcja gry przenosi nas tym razem w północne rejony Śródziemia, gdzie ścierają się połączone siły ludzi, elfów i krasnoludów z armią złego Saurona, reprezentowaną przez orki Mordoru i Isengardu. Na graczy czeka zaś po 15 scenariuszy na każdą z grywalnych stron konfliktu.

Full Spectrum Warrior: Ten Hammers
Strategiczne 27 lutego 2006
Full Spectrum Warrior: Ten Hammers jest kontynuacją głośnej taktycznej gry akcji, stworzonej przez zespół, odpowiedzialny m.in. za serię Star Wars: Battlefront i Battlezone. Ponownie kontrolujemy świetnie wyszkolony oddział dzielnych amerykańskich żołnierzy, uzbrojonych w autentyczne typy broni i zachowujących się wyjątkowo realistycznie.

Steam Brigade
Strategiczne 24 lutego 2006
Steam Brigade to nietypowa gra strategiczna, stworzona przez niezależne studio developerskie Pedestrian Entertainment i znajdujące się w szerokiej ofercie polskiego dystrybutora Nicolas Games.

Alliance: Globalny Konflikt
Strategiczne 24 lutego 2006
Alliance: Future Combat to strategia czasu rzeczywistego stworzona przez firmę developersko-wydawniczą, G2 Games. Podczas prac nad nią, developerom i projektantom przyświecał jeden cel - przenieść nowoczesne zmagania militarne na kolejny poziom i dostarczyć fanom gatunku produkt najwyższej jakości.

Star Wars: Empire at War
Strategiczne 16 lutego 2006
Gra strategiczna czasu rzeczywistego, opracowana przez studio Petroglyph. Akcja opisywanej produkcji toczy się na dwa lata przed wydarzeniami opowiedzianymi w czwartej części filmowej sagi Gwiezdnych wojen (o podtytule Nowa nadzieja), aczkolwiek pojawiają się w niej również wątki zaczerpnięte z trzeciej części serii (zatytułowanej Zemsta Sithów). Osią akcji jest konflikt pomiędzy Sojuszem a Imperium Galaktycznym. Sama rozgrywka składa się z dwóch sekcji: planowania i ataku.

Empire Earth II: Władza Absolutna
Strategiczne 14 lutego 2006
Pierwsze rozszerzenie do gry Empire Earth II, stworzone przez studio Mad Doc Software. Autorzy oddają w nasze ręce cztery nowe cywilizacje (mowa o Francuzach, Masajach, Rosjanach oraz Zulusach), a także szereg świeżych map, wśród których pojawiają się zarówno mroźne rosyjskie pustkowia, jak i afrykańskie pustynie. Empire Earth II: The Art of Supremacy to także trzy nowe kampanie, których akcja rozpoczyna się np.

American Conquest: Północ-Południe
Strategiczne 8 lutego 2006
Kolejna odsłona z serii American Conquest, za której stworzenie ponownie odpowiadają panowie z ukraińskiego studia GSC GameWorld. Tym razem twórcy umożliwili nam wzięcie udziału w amerykańskiej Wojnie Secesyjnej. Gra oferuje okazję pokierowania nie tylko armiami Unii oraz Konfederacji, ale również objęcie dowództwa nad teksańską milicją oraz piratami.

Command & Conquer: The First Decade
Strategiczne 7 lutego 2006
Zestaw dwunastu gier z serii Command & Conquer (jedenaście strategii czasu rzeczywistego i jeden tytuł akcji), wydanych na przestrzeni ostatniej dekady. Wszystkie tak zmodyfikowano aby bezproblemowo współpracowały z nowoczesnymi PeCetami i systemami operacyjnymi z rodziny Windows.

Minions of Mirth
RPG 4 lutego 2006
Minions of Mirth to oryginalny program przeznaczony na platformy MS Windows oraz Mac OS X, łączący niezwykle rozbudowane pozycje typu MMORPG z klasycznymi, singlowymi grami cRPG.

Hard Truck Tycoon
Strategiczne 24 listopada 2005
Symulacja ekonomiczna w środowisku przemysłu przewozowego. Innymi słowy dzięki tej produkcji gracz ma możliwość poczucia atmosfery tworzenia amerykańskiego transportu drogowego, którego „sercem” są ogromne ciężarówki.

Real Time Conflict: Shogun Empires
Strategiczne 22 listopada 2005
Real Time Conflict: Shogun Empires to strategia czasu rzeczywistego, w której największy nacisk położono na zagadnienia taktyczne. Produkt Namco przenosi nas w czasy feudalnej Japonii, a sposobem przedstawienia rozgrywki przypomina kultowy Risk, czy też równie popularny Defender of the Crown.

Pacific Storm
Strategiczne 17 listopada 2005
Pacific Storm to gra strategiczna czasu rzeczywistego, wykorzystująca motyw pamiętnej amerykańsko-japońskiej bitwy w rejonie Pearl Harbor z 7 grudnia 1941 roku. Oczywiście starcie w okolicach rzeczonego hawajskiego portu stanowi tylko jeden spośród mnóstwa zaimplementowanych scenariuszy, osadzonych w ramach Oceanu Spokojnego i zgodnych z realiami historycznymi II Wojny Światowej.

Perimeter: Emperor's Testament
Strategiczne 3 listopada 2005
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do wydanej w 2004 roku futurystycznej strategii czasu rzeczywistego. Warto przy tym dodać, iż jest to samodzielny dodatek i do poprawnego działania nie wymaga podstawowej wersji programu.