

Real Time Conflict: Shogun Empires NDS
Real Time Conflict: Shogun Empires to strategia czasu rzeczywistego, w której największy nacisk położono na zagadnienia taktyczne.
Real Time Conflict: Shogun Empires Premiera NDS
22listopada2005
producent: Bandai Namco Entertainment wydawca: Bandai Namco Entertainment Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do Real Time Conflict: Shogun Empires
Age of Empires: The Age of Kings
Worms: Open Warfare
Battles of Prince of Persia
Mapa krainy podzielona została na pięćdziesiąt, charakteryzujących się odmiennymi barwami obszarów. Tereny należące do Takashi oznaczone zostały kolorem niebieskim, natomiast jego brata czerwonym. Powierzchnie o odcieniu żółtym oraz zielonym znalazły się w rękach, pomniejszych, nie zrzeszonych frakcji. Na mapie, można ponadto natrafić na terytoria wolne od pręgierza jakiegokolwiek władcy, a takowy stan zdradza zabarwienie szare. To właśnie ten etap rozgrywki, ma największe znaczenie w kontekście przyszłych podbojów. Rozważnie kierując w systemie turowym ruchami dostępnych wojsk, zadaniem gracza jest przyłączanie kolejnych ziem, czego zwieńczeniem powinna być całkowita dominacja nad Japonią i osiągnięcie statusu szoguna. Atak na dany sektor można przeprowadzić standartową procedurą, czyli wysłać w jego obręb swoje wojska. Odskocznią od nadmiernego rozlewu krwi, jest jednak kunszt dyplomacji. Gracz decyduje wówczas z jakiej pozycji przystąpi do rozmów. Do wyboru jest stanowisko silnej ręki, czyli postawienie oponentowi ultimatum lub zwrócenie się w kierunku negocjacji poprzedzonej rzeczowymi argumentami.
W momentach kiedy fiaskiem kończą się mediacje, lub napotykasz zaporę w postaci terytorium kontrkandydata do władzy całkowitej, jedynym rozwiązaniem pozostaje walka. W zależności od okoliczności, przybiera ona różne formy. Najbardziej powszechną jest przeniesienie akcji w krajobraz znany z typowych RTSów i objęcie kontrolą grupki wojaków, którzy zaprowadzą porządek na wyznaczonym obszarze. Poza tym, gracz przenosi się jeszcze w scenerię morskich potyczek, a nawet dostaje możliwość zdobycia nieprzyjacielskich twierdz. Całość urozmaicają mini-gry, typu pogoń za uciekającym wrogim dowódcą z perspektywy pierwszej osoby lub pojedynek dwóch wojowników klasy ninja, których wynajmuje się do swoich celów za zdobyte podczas gry punkty honoru.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: sieć lokalna Liczba graczy: 1-4
Wymagania wiekowe Real Time Conflict: Shogun Empires: Odpowiednia dla każdego wieku.