44. RTS - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 44. Gry o tematyce RTS ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Z Moskwy po Berlin
Strategiczne 24 października 2005
Moscow to Berlin to już czwarta odsłona cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), nawiązującego do burzliwych wydarzeń na frontach II Wojny Światowej i opracowywanego przez pracowników zespołu Digital Reality.

Mission Kursk
Strategiczne 19 października 2005
Mission Kursk to kolejne nieoficjalne rozszerzenie popularnej strategii czasu rzeczywistego Blitzkrieg, jakie przygotowała brytyjska firma Active Gaming, odpowiedzialna również za stworzenie Mission Barbarossa.

Age of Empires III
Strategiczne 18 października 2005
Trzecia pełnoprawna odsłona legendarnego cyklu strategii RTS, opracowanych i rozwijanych pod czujnym okiem firmy Microsoft. W przeciwieństwie do poprzednich części cyklu, których akcja osadzona była w starożytności i średniowieczu, tym razem prześledzimy czasy kilkusetletniego podboju Ameryki, zamykające się w przedziale od XVI do XIX wieku.

Black & White 2
Strategiczne 7 października 2005
Kontynuacja oryginalnej gry strategicznej Petera Molyneux, oferującej graczom możliwość zabawy w boga. Akcja Black & White 2 osadzona została w tym samym świecie co pierwowzór, a naszym zadaniem jest ponownie sprawowanie boskiej władzy nad wybranym plemieniem wyznawców. Sama mechanika rozgrywki nie uległa drastycznym zmianom, choć w porównaniu do pierwszej, druga część gry jest produkcją zorientowaną w znacznie większym stopniu na walkę.

Rome: Total War - Barbarian Invasion
Strategiczne 27 września 2005
Oficjalny dodatek do trzeciej odsłony popularnej serii strategicznej Total War studia Creative Assembly. Rome: Total War – Barbarian Invasion koncentruje się na bardzo niekorzystnym dla Imperium Rzymskiego okresie pomiędzy 363 a 476 rokiem naszej ery. Wtedy to na terenie Europy pojawiło się zagrożenie ze strony plemion barbarzyńskich, zaś na wschodzie wyrosła wrogo nastawiona potęga w postaci Imperium Perskiego.

Blitzkrieg 2
Strategiczne 23 września 2005
Sequel popularnej strategii czasu rzeczywistego (RTS), której rynkowy debiut miał miejsce w maju 2003 roku. Akcja programu przenosi gracza na fronty II Wojny Światowej, gdzie jako dowódca wojsk jednej z czterech walczących frakcji (do wyboru: Niemcy, Wielka Brytania, ZSRR oraz Stany Zjednoczone) musi poprowadzić podległe wojska do zwycięstwa.

Dragonshard
Strategiczne 21 września 2005
Dragonshard to strategia czasu rzeczywistego wykorzystująca zasady systemu Dungeons & Dragons. Tym samym jej strona strategiczna przenika się w interesujący sposób z elementami charakterystycznymi dla gier fabularnych. Jednocześnie jest to pierwsza gra, której akcja toczy się w świecie Eberron, gdzie klimat fantasy współistnieje z magicznymi technologiami.

Kingdom Under Fire: Heroes
Strategiczne 20 września 2005
Kingdom Under Fire: Heroes powstało z połączenia strategii czasu rzeczywistego z elementami gier RPG. Akcja produkcji rozgrywa się przed wydarzeniami z drugiej części cyku i skupia się na rozwinięciu historii pobocznych bohaterów.

Trash
Strategiczne 20 września 2005
Trash to program kwalifikujący się do gatunku trójwymiarowych strategii czasu rzeczywistego (RTS). Akcja gry rozgrywa się w post-apokaliptycznej przyszłości, wzorowanej na filmach takich jak Mad Max i świecie znanym z serii Fallout.

Warhammer 40,000: Dawn of War - Winter Assault
Strategiczne 19 września 2005
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do osadzonego w uniwersum Warhammera 40,000 RTS-a studia Relic Entertainment. W Dawn of War: Winter Assault twórcy znacząco rozbudowali tryb dla jednego gracza, wprowadzając cztery odrębne kampanie fabularne oraz sporo nowych funkcjonalności.

Battalion Wars
Strategiczne 19 września 2005
Jest koniec XXI wieku. Dwa mocarstwa prowadzą między sobą zaciętą bitwę. Graniczny konflikt przeradza się w wojnę światową, której stawką jest całkowita dominacja na Ziemi. Z niefortunnej sytuacji korzysta szaleniec Kaiser Vlad, pragnący przejąć kontrolę nad osłabionymi wieloletnią walką krajami. Wykorzystując niechlubne zdobycze nauki tworzy on nadzwyczaj wytrzymałą armię. W obliczu nowego zagrożenia państwa Frontier i Tundran zawierają przymierze, by wspólnie przeciwstawić się siłom Kaisera.

Squad Assault: Second Wave
Strategiczne 3 września 2005
Squaw Assault: Second Wave to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, która de facto stanowi rozwinięcie wydanej w październiku 2003 roku produkcji o nazwie Squad Assault: West Front.

The Settlers: Dziedzictwo Królów - Legendy
Strategiczne 1 września 2005
Drugie oficjalne rozszerzenie do piątej odsłony serii The Settlers. Oddaje ono w ręce fanów cyklu cztery nowe kampanie składające się w sumie z 17 misji. Każda z nich posiada własną fabułę związaną z herosami świata osadników.

Kryzys Kubański: Lodowa Krucjata
Strategiczne 29 lipca 2005
Ice Crusade bezpośrednio nawiązuje do wydarzeń, których byliśmy świadkami w grze Cuban Missile Crisis (znanej również pod nazwą The Day After). Akcja programu przenosi nas w tereny przygraniczne Stanów Zjednoczonych i Meksyku, gdzie dochodzi do starcia sił sowieckich oraz amerykańskich.

Cloven Crania Meadow
Strategiczne 26 lipca 2005
Cloven Crania Meadow to strategia czasu rzeczywistego osadzona w dość sztampowym świecie fantasy. Zadaniem gracza jest rozwijanie swojego miasta i zapewnienie poddanym pożywienia, istotną rolę odgrywa zaplecze militarne.

Takeda 2
Strategiczne 25 lipca 2005
Takeda 2 to sequel wydanej w roku 2002 strategii czasu rzeczywistego, autorstwa Magitech Corporation. Podobnie jak poprzednik, tak i Takeda 2 przedstawia graczom burzliwy okres w historii Japonii - Sengoku.

Codename: Panzers - Faza Druga
Strategiczne 22 lipca 2005
Kontynuacja popularnego RTS-a osadzonego w realiach II wojny światowej. Podobnie jak w poprzedniej części nacisk położono na taktyczną stronę starć. Gra pozwala wciąć udział w największych bitwach w Afryce oraz uczestniczyć w operacji „Husky”, czyli lądowaniu Aliantów na Sycylii i późniejszym marszu w stronę Rzymu.

Blitzkrieg: Antologia
Strategiczne 27 czerwca 2005
Specjalne, kolekcjonerskie wydanie gier z serii Blitzkrieg. W jego skład wchodzi pierwsza część gry – Blitzkrieg, oraz dwa dodatki do niej: Blitzkrieg: Rolling Thunder i Blitzkrieg: Burning Horizon.

I Wojna Światowa
Strategiczne 17 czerwca 2005
World War I to klasyczna strategia czasu rzeczywistego. Za jej produkcję odpowiedzialne jest niewielkie studio developerskie o nazwie Dark Fox. Warto jednocześnie dodać, iż WW I działa na zmodyfikowanym silniku graficznym gry Blitzkrieg autorstwa Nival Interactive.

Blitzkrieg: Green Devils
Strategiczne 15 czerwca 2005
Green Devils to kolejny, nieoficjalny dodatek do strategii czasu rzeczywistego, Blitzkrieg, przygotowany przez LaPlata Studios. Rozszerzenie to do uruchomienia wymaga zainstalowanej podstawowej wersji Blitzkrieg, bądź też jednego z oficjalnych dodatków: Burning Horizion lub Rolling Thunder.

Rising Kingdoms
Strategiczne 10 czerwca 2005
Rozbudowana gra strategiczna, za której przygotowanie odpowiadają doświadczeni programiści z bułgarskiego studia developerskiego Haemimont Games, twórcy między innymi takich pozycji jak Tzar: the Burden of the Crown, Celtic Kings: Rage of War i Nemesis of the Roman Empire.

Earth 2160
Strategiczne 3 czerwca 2005
Kolejna część słynnej strategii w realiach sci-fi ze znanej serii Earth, autorstwa studia Reality Pump. Akcja rozgrywa się zaraz po ostatniej części, w której doszło do zniszczenia Ziemi. Do trzech wcześniej dostępnych nacji dołączają Obcy, którzy również pragną zapanować nad Układem Słonecznym. Świetna muzyka, widowiskowe efekty, poprawiony interfejs, szczegółowe misje, a także rozbudowany tryb dla wielu graczy pozwolą na wielogodzinną zabawę.

Imperial Glory
Strategiczne 17 maja 2005
Inspirowana serią Total War gra strategiczna, w której obejmujemy kontrole nad jednym z pięciu dziewiętnastowiecznych imperiów: Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Prusów lub Austro-Węgier. Naszym państwem zarządzamy w trybie turowym. Natomiast olbrzymie bitwy rozgrywane są w czasie rzeczywistym.

Supreme Ruler 2010
Strategiczne 17 maja 2005
Supreme Ruler 2010 to wojenna strategia wzbogacona o elementy symulacji ekonomicznej, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski Battlegoat Studios. Akcja gry osadzona została w niedalekiej przyszłości. Gracz kieruje międzynarodową organizacją "Światowy Rynek", starającą się utrzymać pokój pomiędzy skłóconymi państwami.