Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Imperial Glory (PC)

Imperial Glory PC

Inspirowana serią Total War gra strategiczna, w której obejmujemy kontrole nad jednym z pięciu dziewiętnastowiecznych imperiów: Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Prusów lub Austro-Węgier. Naszym państwem zarządzamy w trybie turowym.

Strategiczne | RTS | turowe | epoka napoleońska

PC Windows
Okładka Imperial Glory (PC)

Polskie napisyPolskie napisy

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

17maja2005

8lipca2005

pudełko PL

Kolejna po „Preatorians” strategia autorstwa Pyro Studios osadzona w realiach historycznych. Tym razem nie mamy jednak do czynienia ze standardowym RTS-em a klonem serii Total War. Gracz staje na czele jednego z pięciu dziewiętnastowiecznych imperiów: Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Prusów lub Austrowęgier. Wybór mocarstwa ma oczywiście kluczowy wpływ na przebieg właściwej rozgrywki, gracz przed podjęciem decyzji musi wziąć pod uwagę wszystkie wady i zalety danej strony konfliktu. Istotne jest natomiast to, że można próbować niwelować „wrodzone” wady kierowanego imperium. Element ten docenią przede wszystkim doświadczeni stratedzy. „Imperial Glory” łączy w sobie elementy dwóch typów gier strategicznych. Zarządzanie monarchią i poruszanie całych armii odbywa się na strategicznej mapie sytuacyjnej w systemie turowym, z kolei właściwe bitwy są już rozgrywane na tradycyjnych planszach w czasie rzeczywistym. Mniej więcej tak jak to ma miejsce w serii Total War.

Gracz zarządza wybranym przez siebie imperium na niemal wszystkich płaszczyznach. Musi zadbać o politykę (zagraniczną i wewnątrz państwa), wojsko, postęp technologiczny, dyplomację czy ekonomię. Główna mapa, na której rozgrywa się właściwa zabawa składa się z 55 prowincji oraz 29 regionów nadmorskich. Gracz musi te tereny stopniowo zdobywać, a operuje na obszarze Europy i Afryki Północnej.

Znaczną część zabawy spędza się na rozgrywaniu walk. Do dyspozycji gracza oddano wiele typów jednostek. Wszystkie bazują na prawdziwych oddziałach, które brały udział w bitwach w tamtym okresie. Podobnie jak w wielu innych grach, udostępniono wiele ułatwień, dzięki którym zarządzanie wielkimi armiami nie sprawia większych problemów. Przykładowo, gracz nie zaznacza pojedynczych jednostek a całe oddziały. Bardzo szybko może też łączyć je w grupy czy ustalać ich formacje. Znaczącą rolę w trakcie bitew odgrywają ukształtowanie terenu oraz pogoda. Otoczenie jest interaktywne, można na przykład wykorzystywać lasy do ukrywania pozycji swych wojsk, a mniejsze oddziały mogą zajmować budynki. W przeciwieństwie do gier z serii Total War istotną rolę odgrywają bitwy morskie. Jako ciekawostkę warto dodać, że gracz może rozkazać podległym jednostkom, aby próbowały przejmować wrogie statki zamiast je niszczyć. Autorzy zadbali również o obecność rozbudowanych trybów sieciowych (LAN/Internet).

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 4  

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 8,3 / 10 na podstawie 849 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Gry podobne do Imperial Glory

Klasyfikacja PEGI Imperial Glory

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Imperial Glory

PC Windows

PC Windows

  • Rekomendowane:
  • Pentium III 1.1 GHz
  • 256 MB RAM
  • karta grafiki 64 MB (GeForce 3 lub lepsza)
  • 2.5 GB HDD
Imperial Glory - recenzja gry
Imperial Glory - recenzja gry

Recenzja 11 lipca 2005, 12:35

Zresztą za dodanie takowych rozwiązań jak powyższe należą się twórcom wyrazy uznania. Inny przykład: otrzymujemy wiadomość o tym, że nastała odpowiednia chwila, aby wybrać następcę tronu. Na kogo się zdecydujemy? Syna czy córkę? Wydawałoby się, że mężczyzna będzie godnym następcą, sprawując rządy silnej ręki, ale przecież jeśli wybierzemy swą córkę to w przyszłości możemy dzięki temu dojść do koalicji z innym państwem poprzez ślub naszych dzieci. A możliwe spokojniejsze rządy, jakie będzie sprawować, wcale nie muszą być gorsze od dyktatorskich pobudek naszego syna. Od chwili dokonania wyboru jesteśmy cyklicznie informowani o rozwoju naszej pociechy, widzimy jak idzie na uniwersytet i stawia pierwsze kroki w poważnej polityce. Takich ciekawych rozwiązań jest rzecz jasna o wiele więcej i bardzo się cieszę, że twórcy nie zapomnieli o ich dodaniu, gdyż również dzięki nim gra znacznie zyskuje na klimacie i grywalności.