Data wydania: 2 października 2012
Szósta część popularnego cyklu gier akcji w konwencji survival horroru. Produkcją Resident Evil 6 zajął się dedykowany zespół deweloperski firmy Capcom pod wodzą Eiichiro Sasakiego. Akcja gry osadzona została 10 lat po wydarzeniach przedstawionych w Resident Evil: Operation Raccoon City. Świat zagrożony jest atakami bioterrorystycznymi z zastosowaniem groźnego wirusa T.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Resident Evil 6 to kolejna odsłona znanej serii survival horrorów, która doczekała się już większej ilości produkcji niż wskazuje na to cyfra przy tytule. Wartym zaznaczenia jest fakt, że za grę nie odpowiada już Jun Takeuchi, nazywany niegdyś ojcem serii Resident Evil.
RE6 rezygnuje z dokonań dwóch poprzednich części, do łask powracają więc zombie i tajemniczy wirus. Gracz staje w obliczu globalnego zagrożenia atakami bioterrorystycznymi w kampaniach pokazujących losy trzech postaci: Leona Kennedy'ego podczas śledztwa na temat epidemii w Tall Oaks w USA, Chrisa Redfielda w pogoni za tajemniczą kobietą, która doprowadziła do śmierci wielu ludzi z jego oddziału oraz Jake'a Mullera - najemnika i syna Alberta Weskera, głównego antagonisty z poprzednich epizodów. W zależności od tego, którą historię rozpoczniemy, gra przyjmie nieco inny charakter – na przykład podczas rozgrywki Leonem stanie się bardziej survival-horrorem, a gdy wcielimy się w Chrisa, shooterem.
Po przejściu trzech głównych kampanii uzyskamy dostęp do czwartej, w której pokierujemy kluczową dla fabuły postacią Ady Wong. Wyposażona w kuszę i linkę z hakiem bohaterka działa na własną rękę, co odróżnia jej scenariusz od nastawionych na współpracę misji pozostałych bohaterów.
W Resident Evil 6 nie brakuje nowości. Wachlarz ruchów głównego bohatera został wzbogacony o możliwość ruszania się i strzelania jednocześnie, ślizgania się na plecach oraz bardziej rozbudowaną walkę wręcz. Tym zmianom sekundują dodatki do bestiariusza. Przez tajemniczy wirus C powstają bardziej przerażające typy zombie, w tym J'avo - inteligentni przeciwnicy, którzy mogą korzystać z broni palnej i mutować zranione części ciała, poczwarki – zawinięci w kokony ludzie, a także zwyczajne żywe trupy, teraz jednak bardziej żywotne, skaczące i biegające.
Oprócz trzech kampanii, które można rozegrać w kooperacji (każdemy z bohaterów towarzyszy wtedy pomocnicza postać), w Resident Evil 6 znajdziemy także tryb Mercenaries, pozwalający bawić się sześciu osóbom za pośretnictem Internetu. Polega on na odpieraniu kolejnych fal coraz groźniejszych zombie, do czego niezbędna jest współpraca między poszczególnymi graczami. Pojawia się też tradycyjny multiplayer, który stawia przeciw sobie do ośmiu zawodników.
Autor opisu gry: Marcin Skierski
Platformy:
PC Windows 22 marca 2013
Xbox One 29 marca 2016
Nintendo Switch 29 października 2019
PlayStation 4 29 marca 2016
Xbox 360 2 października 2012
PlayStation 3 2 października 2012
Gry podobne:
38GIER
Resident Evil to cykl japońskich survival horrorów tworzonych i wydawanych przez firmę Capcom. Za powstanie serii w głównej mierze odpowiadali Shinji Mikami oraz Tokuro Fujiwara, zaś jej protoplastą była wydana w 1989 roku gra Sweet Home, oparta na filmie pod tym samym tytułem. Oprócz tego to właśnie na potrzeby pierwszej pozycji spod tego szyldu ukuto termin survival horror, który z czasem zaczął być używany jako nazwa całego gatunku.
Recenzja GRYOnline
Resident Evil 6 to dzieło pełne sprzeczności. Z jednej strony mamy ciekawy scenariusz, z drugiej zaś niektóre z występujących w elementów mogą wywołać zażenowanie. Obok rewelacyjnych walk z bossami czy inteligentnych zagadek na graczy czekają monotonne etapy, w których trzeba zabijać dziesiątki podobnych do siebie zombiaków. Choć sam nie żałuję tych ponad 30 godzin, jakie poświęciłem najnowszej pozycji Capcomu, trudno mi polecić ją każdemu. Summa summarum uważam jednak, że warto dać nowemu Residentowi szansę. To naprawdę dobra gra.
Aktualizacja: 10 sierpnia 2018
W poradniku do gry Resident Evil 6 znajdziesz opis przejścia wszystkich czterech kampanii każdą z dostępnych postaci, wiele porad dotyczących bardziej wymagających starć oraz komplet ukrytych emblematów. Dzięki niemu - żadna zagadka nie będzie problemem.
30 września 2012
Assassin's Creed III, Dishonored czy może XCOM: Enemy Unknown? Spytaliśmy redaktorów i współpracowników naszego serwisu, które z gier października 2012 roku są dla nich najciekawsze.
27 sierpnia 2012
Resident Evil 6 będzie zdecydowanie największą odsłoną zasłużonej serii Capcomu. „Największą” nie znaczy, niestety, „najlepszą”, bo wszystko wskazuje na to, że twórców przerosły ich własne ambicje i w efekcie przedłożyli ilość nad jakość.
11 czerwca 2012
Resident Evil 6 zapowiadano jako najwiekszy projekt Capcomu w historii. Z tego co zagraliśmy na targach E3 2012 widać, że deweloper ma jeszcze wiele pracy przed sobą.
18 kwietnia 2012
Z Resident Evil 6 Capcom chce przywrócić serię do pierwszej ligi horrorów. Fani mogą już zacierać ręce - szykuje się jedna z najlepszych gier 2012 roku.
Być może wkrótce Capcom ogłosi wersję Resident Evil 6 na Xboxy Series X/S oraz PlayStation 5. Organizacja ESRB przydzieliła owej odsłonie cyklu nową kategorię.
gry
Maciej Gaffke
10 lutego 2025
Dziś piszemy o nowych sterownikach graficznych od AMD, aktualizacjach do Dauntless i Rage 2, Resident Evil 5 i Resident Evil 6 zmierzających na Nintendo Switch oraz fabularnym DLC do Ace Combat 7: Skies Unknown. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Miłosz Szubert
17 lipca 2019
Dziś piszemy o potwierdzeniu przez Night Dive Studios prac nad remasterem Turoka 2, sukcesie sprzedażowym gier Resident Evil 4, 5 i 6 w wersji na konsole ósmej generacji oraz o przesunięciu premiery Cupheada na przyszły rok. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Mysiak
12 października 2016
Capcom opublikuje czwartą, piątą i szóstą odsłonę serii Resident Evil na konsolach Xbox One i PlayStation 4. W pierwszej kolejności do sprzedaży trafi Resident Evil 6, który zadebiutuje 29 marca. Wcześniejsze części cyklu pojawią się w sklepach latem i jesienią tego roku.
gry
Michał Kułakowski
25 lutego 2016
Wygląda na to, że Resident Evil 6 może trafić na konsole Xbox One i PlayStation 4. Tak przynajmniej sugeruje wpis, który pojawił się w bazie koreańskiej organizacji zajmującej się klasyfikacją wiekową gier.
gry
Piotr Bicki
20 listopada 2015
Raport finansowy firmy Capcom za rok fiskalny 2012 przyniósł ciekawe informacje na temat sprzedaży należących do niej serii gier. Dowiedzieliśmy się między innymi, jak radzą sobie na rynku cykle Resident Evil, Street Fighter, Devil May Cry, Dead Rising i Lost Planet.
gry
Krzysztof Mysiak
28 października 2013
Dziś piszemy m.in. o wypuszczeniu ścieżki dźwiękowej z Resident Evil 6, nowych trybach zabawy w Zeno Clash 2, atrakcjach szykowanych na imprezę QuakeCon 2013 oraz następnym wydarzeniu w Guild Wars 2. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Szymon Liebert
31 lipca 2013
Japoński producent i wydawca gier wideo, opublikował wyniki finansowe za zakończony w marcu rok fiskalny. Okazało się, że popularność gry Dragon's Dogma zaskoczyła włodarzy firmy, a Resident Evil 6 nie spełnił pokładanych nadziei.
gry
Kamil Zwijacz
9 maja 2013
Zapraszamy do obejrzenia porównania graficznego gry Resident Evil 6. Materiały pochodzą z wersji PC z maksymalnymi ustawieniami wizualnymi oraz edycji konsolowych Xbox 360 i PlayStation 3. Test został wykonany na sprzęcie firmy AMD.
gry
Przemysław Zamęcki
25 marca 2013
Pecetowa wersja gry Resident Evil 6 zadebiutowała na polskim rynku kilka miesięcy po premierze na PlayStation 3 oraz Xboksie 360. Kolejna odsłona popularnej serii została wydana przez firmę Cenega w atrakcyjnej cenie.
gry
Marcin Skierski
22 marca 2013
Popularne pliki do pobrania do gry Resident Evil 6.
trainer Resident Evil 6 - +14 Trainer - 27 marca 2013
trainer Resident Evil 6 - v1.7 (v1.0.6) +5 TRAINER #2 - 24 września 2015
trainer Resident Evil 6 - v1.6 +4 TRAINER - 8 maja 2014
trainer Resident Evil 6 - v1.1.0 +9 Trainer - 16 lipca 2018
trainer Resident Evil 6 - Resident Evil 6 v1.0 - v1.5 +14 TRAINER - 14 maja 2013
trainer Resident Evil 6 - +16 Trainer - 3 kwietnia 2013
trainer Resident Evil 6 - v1.1 +14 Trainer - 10 kwietnia 2013
trainer Resident Evil 6 - v1.5 +49 Trainer - 20 czerwca 2013
trainer Resident Evil 6 - +9 Trainer - 3 kwietnia 2013
trainer Resident Evil 6 - +11 Trainer - 3 kwietnia 2013
Wymagania sprzętowe gry Resident Evil 6:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Quad Core 2.7 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 560 lub lepsza), 16 GB HDD, Windows XP(SP3)/Vista/7/8.
Lista małych dodatków do gry Resident Evil 6:
DLC Siege Mode 26 kwietnia 2013
Średnie Oceny:
Średnia z 18 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 2433 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 41003 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Michał Chwistek
Recenzent GRYOnline.pl
2012.10.03
Resident Evil 6 to odważna próba zawarcia w jednej grze elementów z kilku różnych gatunków. Czy ten eksperyment na żywym zombie można uznać za udany?
Orzech
Ekspert
2020.12.04
Ta gra to bardziej film akcji rodem z Hollywood niż klimatyczny survival horror. Dużo strzelania i QTE, fabuła to jedna historia pokazana z różnych stron w 4 kampaniach, tak więc lokacje i przeciwnicy których w nich spotkamy będą się powtarzać. Grę przeszedłem jedynie z sentymentu do franczyzy, w innym przypadku już po ukończeniu jednej kampanii(Leon) dałbym sobie spokój. Średniej jakości shooter z elementami gry akcji, ze swoimi horrorowymi korzeniami nie mający niemal nic wspólnego(swoją drogą dawno nie widziałem takiego naplucia w twarz fanom jakiejś serii jakim jest kampania Chrisa w całej swojej militarnej okazałości...) i gdyby nie postacie znane z poprzednich części oraz wirus to w życiu nie skojarzyłbym tej gry z RE.
1up
Ekspert
2018.05.24
Resident Evil 6 to taki wielotorowy rollercoaster. Plusy… Cztery rozbudowane kampanie, specjalne tryby jak Najemnicy oraz mnóstwo dodatkowej zawartości przekładają się na dziesiątki godzin zabawy. Przyznać muszę, że z zaciekawieniem przeglądałem akta z informacjami na temat przeszłości agentów, animacje, kolekcje czy w końcu bardzo szczegółowe statystyki mojego profilu. Tak w ogóle to fabuła jest bardzo angażująca. Historie zazębiają się, tworząc w rewelacyjny sposób kontekst i ukazując prawdziwą motywację bohaterów. Obecne są tu twisty fabularne i nawiązania do poprzedniczek, co zawsze bardzo lubię. Cut-sceny, jak już nas przyzwyczaiły ostatnie odsłony, prezentują bardzo wysoki poziom, a animacja postaci jest wręcz cudna. Podziw budzi spory wachlarz ruchów, uników i ciosów oraz pomysłowe finishery, co przekłada się na widowiskową walkę w zwarciu. Oprawa wizualna punktuje przede wszystkim za szczegółowe postacie i otoczenia, piękne oświetlenie oraz ciekawe efekty jak choćby mokre od wody ciuchy. Co do scenerii, to lokacje przygotowane przez twórców są przepiękne, klimatyczne i czasem (może za sprawą statycznej kamery) przywodzą na myśl miejscówki z Raccoon City. Dzięki temu miejscami wyłania się atmosfera starych Residentów. Naprawdę miło było znów zobaczyć Leona, Chrisa czy Adę. Starzy znajomi w odświeżonych szatach, jak i ci zupełnie nowi, tworzą zacne grono superbohaterów. Całkiem nieźle sprawuje się tu komputer, jeśli chodzi o zaradność partnerów. Bardzo fajną odskocznią od strzelania i pościgów były różnego rodzaju łamigłówki, często niezwykle pomysłowe. Pochwalić należy również pieczołowity design dźwięku oraz kawał dobrej muzyki. Cieszy spora różnorodność broni i jeszcze większa mutantów, których można przy ich pomocy likwidować. Urozmaicenie przewija się w zasadzie przez całą grę, bo co chwilę jesteśmy wystawiani na nowe doświadczenia. Minusy... Fatalnie zaprojektowane sekwencje ucieczek, gdzie sekunda spóźnienia oznacza zgon, interakcja nie zawsze załapuje jak należy, a kamera jak tylko może utrudnia poruszanie się w odpowiednim kierunku. Poważnie, z takimi fragmentami twórcy śmiało mogli dać sobie spokój, bo zamiast oglądania cut-sceny, trzeba powtarzać etap po dwadzieścia razy. Walki z bossami też, zamiast cieszyć, przyprawiają o ból głowy związany z odgadnięciem, co autorzy mieli na myśli. Bo oczywiście zmuszeni jesteśmy wykonać konkretne działanie w określonym momencie, nawet jeśli nie jest to logiczne. Niejasne sekwencje quick time events często zaimplementowane są w nieodpowiedniej chwili, przez co bez sensu się ginie. Zresztą, sytuacji kuriozalnych, na które nie mamy wpływu zdarza się tu mnóstwo. Przez to wszystko tempo rozgrywki jest jakby rozstrojone. Do tego dochodzą drobne błędy techniczne, nie do końca udane sterowanie i lekko przekombinowany interfejs. Potworki niezbyt mi się podobały, a ich SI jest trochę głupkowata. Odniosłem również wrażenie, że nasz partner nie słucha rozkazów. Przez całą podróż doskwiera znikoma interakcja z otoczeniem, jakby to wszystko co jest wokół stanowiło tylko nieosiągalne tło. Na domiar złego drogi i przejścia są mocno ograniczone, przez co czujemy się jak zamknięci w pudełku. Razi także miejscowa niespójność oraz nieśmiertelni bohaterowie, którym niestraszne upadki z dużych wysokości czy wybuchający pod nogą dynamit. Zawsze wychodzą z opresji bez szwanku. Nie wspomnę już o scenach rozbudowanych do granic absurdu. Pod tym względem tanie efekciarstwo przeszło granicę dobrego smaku. Wydaje mi się, że twórcy chcieli upchać tyle nowych mechanik rozgrywki ile się dało. Na koniec zostawiłem niezbyt trafiony pomysł z otrzymywaniem punktów umiejętności i zakupem zdolności. Raz, że wypadają z wrogów w miejsce tak potrzebnej amunicji, a dwa, że korzystanie z zestawów okazuje się zbędne i niewygodne, a samo ich kupowanie jakieś bezpłciowe. Zdecydowanie lepiej wypadał system ulepszeń broni znany z poprzednich odsłon cyklu. Osobną sprawą jest możliwość gry w kooperacji oraz sam tryb Najemnicy. Za tę porcję rozgrywki do noty końcowej dodaję pół punkcika. Moja ocena – 7.5/10
Janczes
Ekspert
2017.11.14
kawał dobrej gry!Gorsza niż 4 ale lepsza od 5 czesci gry., Podobały mi sie 4 rozne kampanie, ktore w róznych momentach sie przecinaly ze soba co pozwalalo spojrzec na fabule pod roznymi kątami :)No i przede wszyskim napakowana akcją!
Vlad Tepes
Ekspert
2015.05.31
Całkiem długa i emocjonująca gra - przejście wszystkich 4 kampanii ze znalezieniem wszystkich emblematów zajęło mi grubo ponad 30h na weteranie. Całość przeszedłem już parę lat temu, ale ostatnio wróciłem by pograć alternatywnymi postaciami i muszę powiedzieć, że grało się równie przyjemnie...
game _hunter
Ekspert
2013.05.09
Tzw. "odgrzewany kotlet" czyli praktycznie wszystko to co widzieliśmy w Resident Evil 5. Fabuła co prawda ciekawa i misje nie są nudne, ale sugeruje firmie Capcom zmienić nazwę kolejnej części bo to już nie jest RE, czyli survival horror jaki wszsyscy pokochalismy. Ostatni "prawdziwy" resident to RE:3 i Code Vernonica.
Krzysiek Kalwasiński
GRYOnline.pl Team
2022.11.20
Krzysiek Kalwasiński
GRYOnline.pl Team
2022.11.20
ereboss
Ekspert
2019.11.30
MadtPL
Ekspert
2018.03.17
Charson
Ekspert
2018.02.22
Butryk89
Ekspert
2017.10.22
kęsik
Ekspert
2016.03.18
zvr
Ekspert
2015.12.29
Ocena STEAM
W większości pozytywne (41 003)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
20% rekomendacji (37)
Metro GameCentral
PlayStation Universe
John-Paul Jones
The Jimquisition
James Stephanie Sterling
Twinfinite
Zhiqing Wan
Nintendo Life
Oliver Reynolds
Tommy2137 Chorąży
Gameplay naprawdę spoko, tylko jedno "ale" nie jest to survival horror tylko normalna gra akcji. Nie ma za dużo zagadek, ani nie ma wiele momentów gdzie jest bardzo strasznie. Co do fabuły, przeszedłem wszystkie 4 wątki i jest spoko, ale nie wybitnie. Ogrywając każda opcje, ogrywamy niektóre poziomy po kilka razy, co robi się nudne. Momentami jest też sporo błędów logicznych w fabule. Pomysl dobry tylko z wykonaniem trochę gorzej
polskigrac2 Junior
Coś ci się chyba pomyliło,postacie super,a gra może zmienić gatunek halo, wrzystko jest dobrze,a to ty szukasz dziury w całym
polskigrac2 Junior
Naprawdę od kiedy seria gier nie może zmienić gatunku,co.Nie horror,ale świetnia gra akcji
polskigrac2 Junior
A to od kiedy gry muszą mieć jeden gatunek