8. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 8. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

The Crow: City of Angels
Bijatyki 28 lutego 1997
Wydana na PlayStation 1 adaptacja filmu z 1996 roku. Produkcja jest typową chodzoną bijatyką bazującą na motywie zemsty, w której posiadacze konsoli stawiają czoła przeważającym siłom wroga i biorą udział w dziesiątkach pojedynków.

Ghost in the Shell
Akcji 17 lipca 1997
Bazująca na popularnej mandze i anime Ghost in the Shell strzelanina TPP, w której gracze sterują pająkopodobnym pojazdem bojowym i podejmują się szeregu misji. Produkcja stawia na zręcznościowe, efektowne pojedynki z wrogami.

Akuji the Heartless
Akcji 31 grudnia 1998
Trójwymiarowa gra akcji z widokiem TPP, w której posiadacze konsoli wcielają się w zamordowanego wojownika i kapłana voodoo, starającego się uciec z piekieł i uratować swoich bliskich.

Mission: Impossible
Akcji 1 października 1999
Skradanka z elementami gry akcji, oparta na głośnym filmie z Tomem Cruisem w roli głównej. Gracz wciela się w tajnego agenta, który musi uratować porwaną koleżankę z pracy i odzyskać skradzioną listę działających pod przykrywką pracowników CIA. Większość zadań skupia się na cichej infiltracji wypełnionych wrogami placówek. Główny bohater ma do dyspozycji sporo różnorodnych gadżetów, wśród których prym wiedzie narzędzie pozwalające na tworzenie masek na podstawie twarzy wrogów.

Tales of Destiny
RPG 23 grudnia 1997
Wyróżniające się zręcznościowym systemem walki japońskie RPG opowiadające o losach mieszkańców fantastycznej krainy. Tytuł jest drugim z serii Tales of i jednocześnie pierwszym wydanym na PlayStation 1.

Suikoden
RPG 15 grudnia 1995
Japoński RPG stworzony przez Konami, w którym charakterystyczne mechaniki gatunku zostały wymieszane z nowatorskimi elementami. Produkcja opowiada o losach młodego chłopaka, który na skutek zbiegu okoliczności dołącza do rebeliantów i wkrótce staje na czele sił mogących oswobodzić imperium z rąk tyranów.

Tombi! 2
Zręcznościowe 31 grudnia 1999
Side-scrollowa platformówka będąca kontynuacją Tombi!, ciepło przyjętej platformówki. Gracz ponownie wciela się w rolę tytułowego chłopca, który stara się odnaleźć swoją zaginioną dziewczynę oraz raz jeszcze rozprawić się ze złymi świnkami. Zabawa polega głównie na wykonywaniu przeszło setki zadań zlecanych przez postacie niezależne. Główny bohater w trakcie rozgrywki zbiera specjalne stroje, które dają mu unikalne możliwości, takie jak szybowanie.

Knockout Kings 2000
Sportowe 3 października 1999
Przygotowana przez Electronic Arts druga odsłona serii gier bokserskich. Produkcja stawia na jak najbliższe realizmowi odtworzenie zasad dyscypliny i pozwala stoczyć pojedynki z udziałem jednego z kilkudziesięciu słynnych pięściarzy, jak i poprowadzić do sukcesów własnoręcznie stworzonego sportowca.

Time Crisis
Akcji 31 października 1997
Strzelanina na szynach wydana przez firmę Namco. Time Crisis umożliwia graczom wcielenie się w tajnego agenta, który stara się uratować porwaną córkę prezydenta fikcyjnego państwa. Tytuł wprowadził rewolucyjny dla gatunku koncept chowania się za osłonami.

Breath of Fire III
RPG 11 września 1997
Trzecia odsłona słynnej serii gier cRPG, tym razem w kieszonkowym wydaniu. Wcielamy się w postać młodego najemnika o imieniu Ryu. Właściwa zabawa składa się w głównej mierze z serii pojedynków rozgrywanych w systemie turowym.

Resident Evil 3: Nemesis
Przygodowe 22 września 1999
Trzecia odsłona niezwykle popularnej serii survival horrorów, nad którą pieczę sprawuje firma Capcom. Gracze po raz kolejny trafiają na teren fikcyjnego miasteczka Raccoon City, którego mieszkańcy zostali przemienieni w krwiożercze zombie. Oczywiście za tymi wydarzeniami ponownie stoi korporacja Umbrella, z której laboratorium wymknął się kolejny, śmiertelnie niebezpieczny wirus.

Resident Evil: Director's Cut
Przygodowe 22 września 1997
Reedycja gry Resident Evil - rozszerzona i nieocenzurowana wersja przebojowego tytułu, który zadebiutował w 1996 roku na konsoli PlayStation. W porównaniu z pierwowzorem Resident Evil: Director's Cut może się pochwalić przede wszystkim obecnością trzech wariantów rozgrywki. Tryb Original to wierna kopia oryginału, niepoddana żadnym zmianom ani usprawnieniom. W Arrange Mode z kolei wprowadzono drobne modyfikacje w mechanice rozgrywki, a także zmieniono stroje bohaterów.

Bloody Roar: Hyper Beast Duel
Bijatyki 31 października 1997
Trójwymiarowa bijatyka, w której wojownicy potrafią transformować się w swoje zwierzęce odpowiedniki, takie jak wilk, tygrys czy królik. Jako bestie postacie są znacznie silniejsze, ale przyjęcie zbyt wielu ciosów prowadzi do ponownego stania się zwykłym człowiekiem, co czyni cały mechanizm ważnym elementem taktycznym starć.

Command & Conquer: Red Alert - Retaliation
Strategiczne 28 sierpnia 1998
Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Command and Conquer: Red Alert. Produkcja zawiera w sobie zawartość oferowaną przez wydane na komputery osobiste dodatki Counterstrike oraz The Aftermath. Dodatkowo tytuł oferuje niedostępne nigdy wcześniej przerywniki filmowe.

Bubsy 3D
Zręcznościowe 25 listopada 1996
Jedna z pierwszych platformówek 3D, które ukazały się na rynku. Tytuł opowiada historię antropomorficznego rysia, który próbuje wydostać się z obcego świata i wrócić na Ziemię.

Spyro 2: Ripto's Rage!
Zręcznościowe 2 listopada 1999
Kontynuacja hitu studia Insomniac Games. Produkcja przedstawia kolejną przygodę fioletowego smoka Spyro i jest typową platformówką 3D, w której na graczy czekają wyzwania zręcznościowe i logiczne.

Mickey's Wild Adventure
Zręcznościowe 1 marca 1996
Platformówka 2D z kultową Myszką Miki w roli głównej, symbolem wytwórni Disneya. Tytuł jest lekko zmodyfikowaną konwersją gry, która ukazała się w 1994 roku, jako Mickey Mania: The Timeless Adventures of Mickey Mouse, na konsolach 16-bitowych.

Clock Tower II: The Struggle Within
Przygodowe 12 marca 1998
Trzecia odsłona cyklu przygodowych horrorów wykorzystujących mechanikę point & click. Produkcja nie nawiązuje fabularnie do poprzednich części i wprowadza kilka nowości, jak opcja przełączania się pomiędzy dwiema osobowościami głównej bohaterki.

Crusader: No Remorse
Akcji 1 marca 1997
Osadzona w przyszłości, izometryczna gra akcji stworzona przez twórców cyberpunkowego System Shock’a. Jako komandos i członek Światowego Konsorcjum Ekonomicznego (WEC), nasz bohater zostaje zdradzony, po czym postanawia przyłączyć się do wcześniej wrogiego Ruchu Oporu by pomścić swoją krzywdę.

The Fifth Element
Akcji 23 września 1998
Bazująca na licencji filmu science fiction gra akcji z widokiem z perspektywy z trzeciej osoby. Tytuł pozwala wcielić się w znanych z kinowego ekranu herosów i wziąć udział w wydarzeniach przedstawionych w hollywoodzkiej produkcji.

Street Skater
Sportowe 1 stycznia 1999
Gra sportowa umożliwiająca graczowi pokonywanie różnorodnych torów za pomocą deskorolki. Podczas rozgrywki istotne jest zarówno szybkie przejeżdżanie przez trasy, jak i wykonywanie efektownych akrobacji oraz trików. W miarę rozgrywki sterowana przez gracza postać zdobywa punkty doświadczenia, które można wymienić na polepszenie takich statystyk jak szybkość czy skuteczność w wykonywaniu trików.

Krazy Ivan
Akcji 30 stycznia 1996
Pierwszoosobowa strzelanka, w której gracze przejmują kontrolę nad rosyjskim pilotem robota bojowego, który broni różnych regionów Ziemi przed inwazją kosmitów.

The City of Lost Children
Przygodowe 31 marca 1997
Bazująca na francuskiej produkcji filmowej gra przygodowa, w której gracze wcielają się w dziecko szukające swoich uprowadzonych przyjaciół. W tytule nieobecne są elementy walki – zabawa ogranicza się do eksploracji miasta, rozwiązywaniu zagadek i wyszukiwaniu potrzebnych przedmiotów.

Monster Rancher
Strategiczne 24 lipca 1997
Gra strategiczna z elementami RPG i symulacji życia, w której gracz wciela się w trenera potworów. Kreatury, którymi się opiekuje, są wystawiane do walki z innymi monstrami – dzięki temu mogą zdobyć doświadczenie i stopniowo stawiać czoła coraz silniejszym przeciwnikom.