7. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 7. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Forsaken
Akcji 30 kwietnia 1998
Trójwymiarowa strzelanina z widokiem z pierwszej osoby w postapokaliptyczej stylistyce. Gracze wcielają się w gotowego na wszystko łowcę, którzy przemierza zniszczoną Ziemię w poszukiwaniu cennych przedmiotów. Produkcja oferuje, obok trybu dla pojedynczego gracza, też liczne opcje zabawy wieloosobowej.

Wing Commander III: Heart of the Tiger
Symulacje 28 marca 1996
Kosmiczna strzelanina osadzona w słynnym uniwersum Wing Commandera, którą jednocześnie może kwalifikować jako interaktywny film z prawdziwymi aktorami. To trzecia odsłona serii zapoczątkowanej w 1990 roku na komputerach osobistych.

Lomax
Zręcznościowe 22 listopada 1996
Stworzona z myślą o młodszych odbiorcach dwuwymiarowa gra platformowa osadzona w bajkowym uniwersum Lemmingów, w której tytułowy bohater musi stawić czoła złemu magowi i uratować pobratymców.

Alone in the Dark 2
Przygodowe 31 grudnia 1996
Po rozwiązaniu zagadki nawiedzonej posiadłości Drceto i pokonaniu Cthulian detektyw Carnby dostaje nowe zlecenie. Jego przyjaciel zaginął podczas poszukiwań młodej dziewczyny Grace Sunders. Trop prowadzi do kryjówki Jednookiego Jacka, zwanej Hell's Kitchen.

Overboard! (1997)
Zręcznościowe 28 października 1997
Overboard! jest grą zręcznościową, opracowaną przez studio Psygnosis. W trakcie rozgrywki przejmujemy stery statku pirackiego, a naszym zadaniem jest dotarcie do wyznaczonego miejsca, po drodze stawiając czoła rozmaitym niebezpieczeństwom.

The Fifth Element
Akcji 23 września 1998
Bazująca na licencji filmu science fiction gra akcji z widokiem z perspektywy z trzeciej osoby. Tytuł pozwala wcielić się w znanych z kinowego ekranu herosów i wziąć udział w wydarzeniach przedstawionych w hollywoodzkiej produkcji.

Ace Combat 3: Electrosphere
Zręcznościowe 27 maja 1999
Trzecia część zręcznościowych symulatorów lotu, w której gracze pilotują nowoczesne myśliwce i wykonują rozmaite misje. Tym razem autorzy osadzili grę w bardziej futurystycznej stylistyce, przygotowując własne projekty maszyn czy broni.

Clock Tower II: The Struggle Within
Przygodowe 12 marca 1998
Trzecia odsłona cyklu przygodowych horrorów wykorzystujących mechanikę point & click. Produkcja nie nawiązuje fabularnie do poprzednich części i wprowadza kilka nowości, jak opcja przełączania się pomiędzy dwiema osobowościami głównej bohaterki.

Chrono Trigger
RPG 2 listopada 1999
Odświeżona wersja klasycznej gry jRPG, wydanej pierwotnie w wersji na konsolę SNES. Konwersja przygotowana została przez ekipę deweloperską firmy Square Enix. Gracze kierują poczynaniami chłopca o imieniu Crono, który przemierza fantastyczne krainy w poszukiwaniu zaginionej ukochanej.

Kula World
Logiczne 10 lipca 1998
Kula World to trójwymiarowa gra logiczna, w której gracz steruje piłką plażową. Jego zadaniem jest wydostanie się z zawieszonych w powietrzu poziomów o kształcie brył geometrycznych. Poziomy pełne są pułapek oraz utrudnień, a cechą szczególną produkcji jest możliwość przetaczania się na bok podłoża, w wyniku czego zmianie ulega grawitacja otoczenia.

Tales of Eternia
RPG 10 września 2001
Tales of Eternia to typowy jRPG, pochodzący z bestsellerowej serii, która swoim początkiem sięga roku 1995. Gracz kontroluję drużynę składającą się z maksymalnie siedmiu bohaterów, a walka odbywa się w czasie rzeczywistym.

Dracula: Resurrection
Przygodowe 9 czerwca 2001
Przygodówka kontynuująca losy bohaterów słynnej powieści Brama Stokera. Siedem lat po rozprawieniu się z Drakulą, Johnathan musi udać się do Transylwanii by odnaleźć Minę. Zabawa polega głównie na prowadzeniu rozmów z postaciami niezależnymi, eksplorowaniu lokacji i poszukiwaniu przedmiotów niezbędnych do rozwikłania zagadek.

Dracula 2: The Last Sanctuary
Przygodowe 25 września 2000
Kontynuacja gry przygodowej Dracula: The Resurrection, w której ponownie musimy rozprawić się z Księciem Ciemności Draculą, prześladującym Jonathana i jego żonę Minę. Akcja ukazana jest z perspektywy FPP, a rozgrywka polega głównie na prowadzeniu rozmów z postaciami niezależnymi, eksplorowaniu lokacji i poszukiwaniu przedmiotów niezbędnych do rozwikłania zagadek.

007 Racing
Wyścigi 20 listopada 2000
Utrzymana w szpiegowskich klimatach nietypowa gra wyścigowa, w której zamiast zmagań na torze gracze wykonują misje nawiązujące do filmowych przygód Agenta 007.

Final Doom
Akcji 1 października 1996
Przygotowany we współpracy studia id Software z firmą GT Interactive oficjalny dodatek do kultowej strzelaniny FPS Doom II: Hell on Earth z 1994 roku. Rozszerzenie zatytułowane Final Doom wzbogaca podstawową wersję gry o dwa zupełnie nowe epizody: Plutonia Experiment oraz TNT: Evilution, w którym śledzimy dalsze losy samotnego żołnierza, walczącego z hordami piekielnych potworów.

Dead or Alive
Bijatyki 31 marca 1998
Pierwsza odsłona popularnej serii trójwymiarowych bijatyk tworzonych przez studio Team Ninja. Cechą szczególną tytułu jest uproszczone w stosunku do innych przedstawicieli gatunku sterowanie, stawiające przede wszystkim na szybkość i stosowanie kontrataków. Gra wsławiła się także nietypową możliwością włączenia trybu, w którym biusty grywalnych wojowniczek nienaturalnie podskakują w trakcie walki.

Constructor
Strategiczne 1 października 1998
Humorystyczna strategia ekonomiczna, w której przejmujemy kontrolę nad własną firmą budowlaną, a naszym celem jest bezpardonowa rywalizacja z branżową konkurencją. Wznosząc odpowiednie warsztaty oraz domy na wynajem staramy się jednocześnie – przy pomocy niekoniecznie zgodnych z prawem środków – spowolnić rozwój naszych rywali.

Discworld
Przygodowe 1 października 1995
Discworld jest klasyczną, dwuwymiarową grą przygodową, której fabuła nawiązuje do stworzonej przez Terry’ego Pratchetta książkowej sagi o Świecie Dysku. W tytule wcielamy się w postać nieudolnego maga o imieniu Rincewind, który otrzymuje zadanie przepędzenia straszliwego smoka przyzwanego przez tajemniczy kult z innego wymiaru.

Star Wars: Demolition
Akcji 12 listopada 2000
Osadzona w uniwersum Gwiezdnych wojen gra akcji, w której gracz przejmuje kontrolę nad jedną z kilkunastu postaci sterujących różnorodnymi pojazdami i toczy boje na zamkniętych arenach. Celem zabawy jest wyeliminowanie wszystkich oponentów. Rozgrywkę urozmaicają rozsiane po mapach wzmocnienia w rodzaju ulepszenia broni albo urządzenia maskującego.

Wild Arms
RPG 20 grudnia 1996
Pierwsza odsłona serii japońskich RPG-ów, które wyróżniają się nietypową, nawiązującą do Dzikiego Zachodu i czasów średniowiecznych stylistyką. Wild Arms powstało za sprawą studia Media.Vision, zaś wydawcą zostało Sony.

Tales of Destiny
RPG 23 grudnia 1997
Wyróżniające się zręcznościowym systemem walki japońskie RPG opowiadające o losach mieszkańców fantastycznej krainy. Tytuł jest drugim z serii Tales of i jednocześnie pierwszym wydanym na PlayStation 1.

Suikoden
RPG 15 grudnia 1995
Japoński RPG stworzony przez Konami, w którym charakterystyczne mechaniki gatunku zostały wymieszane z nowatorskimi elementami. Produkcja opowiada o losach młodego chłopaka, który na skutek zbiegu okoliczności dołącza do rebeliantów i wkrótce staje na czele sił mogących oswobodzić imperium z rąk tyranów.

Tomorrow Never Dies
Akcji 16 listopada 1999
Oparta na licencji kinowego hitu „Jutro nie umiera nigdy” gra akcji z widokiem z trzeciej osoby. Produkcja została wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 i pozwala wziąć udział w wydarzeniach prezentowanych w hollywoodzkiej produkcji.

Tombi!
Zręcznościowe 4 września 1998
Side-scrollowa platformówka, w której gracz wciela się w postać chłopca o różowych włosach, starającego się złapać złe świnki. Te ukradły należącą do dziadka bohatera bransoletkę oraz skaziły dotąd sielankowy dom protagonisty. Główny bohater potrafi skakać, chwytać różne przedmioty oraz rzucać nimi. Chociaż przez większość czasu Tombi porusza się jedynie w dwóch wymiarach, w wybranych momentach jest w stanie zmienić płaszczyznę i na przykład przenieść się w głąb ekranu.