Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

9. Gry PlayStation 1

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 9. Gry na platformę Sony PlayStation 1 ułożone według popularności.

PS1
Tematyki
Ogre Battle: The March of the Black Queen
Ogre Battle: The March of the Black Queen

Strategiczne 27 września 1996

Hybryda jRPG-a i gry strategicznej, w której przemierzamy kontynent Zetegenia, by obalić krwawe rządy imperatorki. Podczas gdy po mapie taktycznej poruszamy się w czasie rzeczywistym, starcia, w których biorą udział rozmaite jednostki (od ludzi, aż po mityczne istoty pokroju gryfów czy wampirów), toczą się w trybie turowym. W zależności od naszych poczynań historia może się zakończyć na jeden z trzynastu sposobów.

Star Gladiator
Star Gladiator

Bijatyki 25 października 1996

Trójwymiarowa bijatyka w stylistyce science fiction, w której wojownicy wyposażeni są w różne typy broni białej. Star Gladiator początkowo ukazał się na automatach, a dopiero później został skonwertowany na PlayStation 1.

Millennium Soldier: Expendable
Millennium Soldier: Expendable

Akcji 22 kwietnia 2000

Dynamiczna zręcznościowa strzelanka, w której akcja prezentowana jest w z perspektywy trzeciej osoby. Gracze przejmują kontrolę nad stworzonym przez naukowców superżołnierzem i prowadzą go w nierównej walce z obcymi.

War Gods
War Gods

Bijatyki 30 marca 1997

Konwersja wydanej na automatach zręcznościowej bijatyki 3D, w której dziesięć potężnych istot staje do walki o prymat na Ziemi. Produkcja w wielu aspektach przypomina trójwymiarowe odsłony Mortal Kombat, choć stara się też wyróżnić kilkoma unikalnymi rozwiązaniami.

Renegade Racers
Renegade Racers

Wyścigi 1 stycznia 1999

Gra wyścigowa, w której zasiadamy za sterami poduszkowców i walczymy o zwycięstwo na jednej z sześciu tras. Oprócz trybu Arcade (stworzonego do zabawy w pojedynkę) opracowane przez studio Promethean Designs Renegade Racers posiada także wariant Quick Race, w którym możemy zmierzyć się z drugą osobą. Całość okraszono trójwymiarową grafiką utrzymaną w lekkiej, kreskówkowej stylistyce.

Threads of Fate
Threads of Fate

RPG 14 października 1999

Zręcznościowy japoński action RPG, którego unikalnym elementem jest dwoje różniących się charakterem, celem i stylem walki bohaterów. Dla każdego z nich twórcy przygotowali odrębną historię.

FIFA 2001
FIFA 2001

Sportowe 1 listopada 2000

Kolejna odsłona popularnego cyklu gier piłkarskich. Gracze mogą pokierować setkami drużyn w jednym z kilkunastu przygotowanych trybów. Produkcja przynosi szereg udoskonaleń w mechanice i oprawie wizualnej.

Discworld Noir
Discworld Noir

Przygodowe 2 sierpnia 2000

Gra przygodowa osadzona w realiach fantastycznego Świata Dysku, który został stworzony przez pisarza Terry’ego Pratchetta. Tytuł opowiada o losach pierwszego detektywa tego uniwersum, Lewtona, który zostaje wplątany w tajemniczą intrygę.

Hugo: Black Diamond Fever
Hugo: Black Diamond Fever

Zręcznościowe 23 sierpnia 2001

Wiedźma Scylla zdobyła bardzo niebezpieczny przepis do czego potrzebne jej są rzadkie czarne diamenty. Dzielny Hugo musi teraz uwolnić Kikurian i nie dopuścić do wyprodukowania eliksiru Scylli.

Fade to Black
Fade to Black

Przygodowe 28 czerwca 1996

Fade to Black to kontynuacja futurystycznej gry przygodowo-zręcznościowej zatytułowanej Flashback: The Quest for Identity, która w połowie 1993 roku przyniosła sławę francuskiemu zespołowi Delphine Software.

Worms (1995)
Worms (1995)

Strategiczne 29 listopada 1995

Rozgrywana w systemie turowym gra strategiczno-zręcznościowa, w której naprzeciw siebie stają dwie drużyny tytułowych robali, a celem każdej z nich jest pokonanie przeciwnika poprzez eliminację wszystkich członków jego drużyny. Zabawa toczy się na losowo generowanych, dwuwymiarowych mapach, a podczas bitew robale korzystają z masy zróżnicowanych broni i akcesoriów.

WipEout 2097
WipEout 2097

Wyścigi 30 września 1996

Kontynuacja wydanej w 1995 roku gry wyścigowej, osadzonej w realiach science fiction. Tym razem zasiadamy za sterami jeszcze potężniejszych bolidów, rywalizując na zupełnie nowych trasach i korzystając z rozszerzonego arsenału power-upów oraz broni. Całość odznacza się wyraźnie lepszą oprawą graficzną, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych kart 3D.

Carnage Heart
Carnage Heart

Strategiczne 31 stycznia 1997

Futurystyczna strategia turowa, w której gracz wciela się w rolę dowódcy oddziału robotów. W przeciwieństwie do innych gier tego typu, w Carnage Heart użytkownik nie ma bezpośredniej kontroli nad swoimi maszynami. Zamiast tego musi on je zawczasu zaprogramować tak, by w starciach radziły sobie bez niczyjej pomocy.

Clock Tower II: The Struggle Within
Clock Tower II: The Struggle Within

Przygodowe 12 marca 1998

Trzecia odsłona cyklu przygodowych horrorów wykorzystujących mechanikę point & click. Produkcja nie nawiązuje fabularnie do poprzednich części i wprowadza kilka nowości, jak opcja przełączania się pomiędzy dwiema osobowościami głównej bohaterki.

Deathtrap Dungeon
Deathtrap Dungeon

Akcji 19 marca 1998

Trójwymiarowa gra akcji oparta na jednej z odsłon popularnej w latach dziewięćdziesiątych serii tekstowych gier fabularnych Fighting Fantasy. Gracz wciela się w rolę amazonki bądź barbarzyńcy i przemierza rozległe podziemia pełne pułapek, zagadek i wrogów do pokonania. Do jego dyspozycji oddano spory arsenał broni oraz ataków magicznych.

Tomorrow Never Dies
Tomorrow Never Dies

Akcji 16 listopada 1999

Oparta na licencji kinowego hitu „Jutro nie umiera nigdy” gra akcji z widokiem z trzeciej osoby. Produkcja została wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 i pozwala wziąć udział w wydarzeniach prezentowanych w hollywoodzkiej produkcji.

Hardcore 4X4
Hardcore 4X4

Wyścigi 30 października 1996

Gra wyścigowa skierowana do miłośników samochodów terenowych. Produkcja stara się w miarę realistycznie oddawać realia zmagań tego typu pojazdów na trudnych, pozbawionych asfaltu i pełnych pagórków, trasach.

Alundra 2: A New Legend Begins
Alundra 2: A New Legend Begins

RPG 18 października 1999

Kontynuacja japońskiego action RPG-a, która w dużym stopniu zrywa z oryginałem, oferując nowy styl graficzny, lepszą oprawę audiowizualną i dużo mniej poważną stylistykę. Tytuł, w przeciwieństwie do wielu innych reprezentantów gatunku, oferuje wiele wyzwań logicznych.

Tales of Destiny
Tales of Destiny

RPG 23 grudnia 1997

Wyróżniające się zręcznościowym systemem walki japońskie RPG opowiadające o losach mieszkańców fantastycznej krainy. Tytuł jest drugim z serii Tales of i jednocześnie pierwszym wydanym na PlayStation 1.

Crash Bandicoot 3: Warped
Crash Bandicoot 3: Warped

Zręcznościowe 31 października 1998

Trzecia odsłona popularnej serii gier platformowych 3D, w której głównym bohaterem jest ratujący świat jamraj. Warped przynosi kolejną porcję nowych mechanik, które urozmaicają zabawę, a także jeszcze ulepszoną oprawę audiowizualną.

Mortal Kombat 3
Mortal Kombat 3

Bijatyki 6 października 1995

Mortal Kombat 3 to trzecia część jednej z najpopularniejszych serii zręcznościowych bijatyk, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski firmy Midway Games. Twórcy pozostali wierni zasadom rozgrywki znanym z wcześniejszych odsłon cyklu, zwiększając liczbę dostępnych wojowników, aren, specjalnych ataków i ciosów kończących walkę.

Forsaken
Forsaken

Akcji 30 kwietnia 1998

Trójwymiarowa strzelanina z widokiem z pierwszej osoby w postapokaliptyczej stylistyce. Gracze wcielają się w gotowego na wszystko łowcę, którzy przemierza zniszczoną Ziemię w poszukiwaniu cennych przedmiotów. Produkcja oferuje, obok trybu dla pojedynczego gracza, też liczne opcje zabawy wieloosobowej.

Thousand Arms
Thousand Arms

RPG 17 grudnia 1998

Utrzymana w steampunkowych klimatach i stylistyce japońskich animacji, nietypowa produkcja łącząca elementy RPG z symulatorem randkowym.

Novastorm
Novastorm

Akcji 29 września 1995

Strzelanka na szynach, w której gracz zasiada za sterami myśliwca, a jego zadaniem jest eliminacja tak zwanych Scarab-X – zbuntowanych maszyn dążących do zniszczenia ludzkości. W toku zmagań nie mamy pełnej kontroli nad wehikułem; możemy jedynie manewrować nim w pionie i poziomie oraz wykonywać uniki.