90. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 90. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Dungeons
Strategiczne 8 lutego 2011
Gra strategiczna silnie wzorowana na Dungeon Keeperze, kultowym klasyku z lat 90-tych. Dungeons jest osadzone w realiach fantasy, ale tym razem role się odwracają i to gracz ma okazję stać się czarnym charakterem oraz zapolować na grupę bohaterów. Wcielamy się w postać złego lorda, który w wyniku spisku eks-narzeczonej zostaje zdegradowany i pragnie odbudować swoją pozycję jako potężnego strażnika lochów.

AI War: Light of the Spire
Strategiczne 27 stycznia 2011
Trzecie rozszerzenie ambitnej strategii kosmicznej AI War, stworzonej przez studio Arcen Games. Dodatek wprowadza do gry nową frakcję – Spire – prastarą rasę obcych, którzy są na skraju wyginięcia. W sumie otrzymujemy około 180 nowych statków oraz niedostępny wcześniej tryb Defender, czyli swobodną kampanię dla osób szukających krótszych rozgrywek.

APOX
Strategiczne 20 stycznia 2011
Postapokaliptyczna strategia czasu rzeczywistego z elementami gier RPG i FPS. Akcja przenosi gracza w daleką przyszłość, w której świat został pogrążony w chaosie na skutek wojny nuklearnej. Podczas zabawy prowadzimy do boju oddziały żołnierzy. Ciekawostka polega na tym, że możemy własnoręcznie dobrać ich sprzęt oraz rozwijać ich umiejętności. Uzupełnieniem kampanii jest tryb multiplayer.

Król Artur: Druidzi
Strategiczne 18 stycznia 2011
Rozszerzenie do King Arthur: The Role-playing Wargame pozwalające nam objąć dowództwo nad wojskami walijskimi. Autorzy przygotowali nową kampanię, która starcza ona na ponad trzydzieści godzin zabawy. Struktura rozgrywki jest bardziej otwarta i konkretne zadania są jedynie nieobowiązkowymi celami strategicznymi. Dodatek wymaga posiadania podstawowej wersji gry.

Iron Grip: The Marauders
Strategiczne 17 stycznia 2011
Przeglądarkowa strategia turowa, w której obejmujemy kontrolę nad oddziałem podniebnych piratów. Akcja toczy się w steampunkowym świecie znanym z poprzednich gier studia Isotx. Jako kapitan podniebnych korsarzy musimy pokierować załogą statku tak, abyśmy odnieśli zwycięstwo nad konkurencyjnymi grupami rabusiów. Poza walką musimy też dbać o rozwój bazy.

Bloodline Champions
Strategiczne 13 stycznia 2011
Przeznaczona wyłącznie do rozgrywki w sieci produkcja, w której naprzeciw siebie stają zwaśnione plemiona świata fantasy. Zabawa polega na wieloosobowych starciach na sporych rozmiarów arenach. Zwycięstwo w bitwach uzależnione jest w większym stopniu od umiejętności grającego niż statystyk prowadzonej przezeń postaci.

Dungeon Overlord
Strategiczne 12 stycznia 2011
Sieciowa gra strategiczna pozwalająca graczom na budowę i zarządzanie pełnymi potworów podziemiami w typowym świecie fantasy. Całość rozgrywana jest z poziomu przeglądarki na serwisie społecznościowym Facebook i oparta została na modelu darmowym uzupełnionym dobrowolnymi mikropłatnościami.

Majesty 2: Mroczne Królestwo
Strategiczne 11 stycznia 2011
Trzeci dodatek do strategii Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim. Wcielamy się w obalonego władcę, który próbuje odzyskać tron z pomocą dawnych wrogów, czyli przeróżnej maści potworów. Rozszerzenie oferuje długą na dziesięć misji kampanię oraz nową grywalną rasę do trybu multiplayer w postaci cyklopów.

Summer Resort Mogul
Strategiczne 10 stycznia 2011
Summer Resort Mogul to casualowa strategia ekonomiczna autorstwa krakowskiego studia In Images. Gracz wciela się w rolę zarządcy ośrodka wypoczynkowego, a jego zadaniem jest zbudować popularny wśród turystów wakacyjny kurort. Rozgrywka podzielona została na 45 poziomów o rosnącej skali trudności.

WarFlow
Strategiczne 5 stycznia 2011
WarFlow jest dostępną z poziomu przeglądarki internetowej grą strategiczną wyprodukowaną i wydaną przez firmę Davogame. Akcja gry osadzona została w starożytnej Azji. Gracze wcielają się w role władców, którzy starają się wszelkimi sposobami rozwinąć swe królestwa do rangi imperiów. Aspekty ekonomiczne rozgrywki zostały ograniczone do minimum, a podstawowym elementem zabawy są zbrojne potyczki z żywymi przeciwnikami.

Elements of War
Strategiczne 23 grudnia 2010
Pełna akcji strategia czasu rzeczywistego, rozgrywająca się w bliskiej przyszłości. Po nieudanym eksperymencie z kontrolą pogody na Ziemi dochodzi do konfliktu zbrojnego. W grze przeszkadzają nie tylko wrogowie, ale i groźne zjawiska atmosferyczne w postaci burz, huraganów i tornad. W grze przewidziano tryb dla wielu graczy, a oprawa audiowizualna prezentuje się dość okazale.

Trapped Dead
Strategiczne 16 grudnia 2010
Taktyczny RTS bazujący na założeniach wypracowanych na potrzeby kultowej serii Commandos. Dzieło studia Headup Games przenosi nas do alternatywnej wersji lat osiemdziesiątych XX wieku, do miasta Hedge Hill w amerykańskim stanie Missouri. Główni bohaterowie, czyli Mike i Gerald, trafiają do owej mieściny akurat w momencie, w którym tajemniczy wirus zaczyna przemieniać jej mieszkańców w krwiożercze zombie.

Distant Worlds: Return of the Shakturi
Strategiczne 16 grudnia 2010
Pierwszy dodatek do Distant Worlds, strategii 4X w realiach sci-fi. Usprawnieniom uległy rozbudowa kolonii, a także drzewko technologiczne. W grze odnowiono również interfejs, w którym wprowadzono kilka nowych funkcji.

Europa Universalis III: The Divine Wind
Strategiczne 14 grudnia 2010
Czwarty duży dodatek DLC do wydanej w 2007 roku strategii Europa Universalis III studia Paradox. Rozszerzenie o nazwie Divine Wind nie zmienia przedziału czasowego, zakreślonego w grze podstawowej i obejmującego lata 1453-1789. Całość koncentruje się jednak w znacznie większym stopniu na rejonie Dalekiego Wschodu, co znalazło swoje odzwierciedlenie w nieco innych realiach rozgrywki. Na podbicie czekają zatem dziesiątki nowych prowincji, położonych na azjatyckim wybrzeżu Pacyfiku.

Alien Hallway
Strategiczne 14 grudnia 2010
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego, w której zmagamy się z hordami potwornych kosmitów. Produkcja rozgrywa się w tytułowym korytarzu i stawia na dość prostą rozgrywkę. Zadaniem gracza jest przedostać się do centrum dowodzenia przeciwnika i zniszczyć jego bazę. Podczas zabawy dobieramy odpowiednie jednostki i własnoręcznie strzelamy do obcych.

Battle Academy Blitzkrieg France
Strategiczne 9 grudnia 2010
Battle Academy Blitzkrieg France to drugie rozszerzenie do turowej gry strategicznej Battle Academy. Dodatek przybliża nam inwazję III Rzeszy na Francję w roku 1940 i oferuje nowe misje oraz jednostki.

Evil Genius: WMD
Strategiczne 8 grudnia 2010
Przeznaczona dla użytkowników serwisu społecznościowego facebook uproszczona wersja gry Evil Genius, w której zadaniem graczy jest kierowanie poczynaniami tytułowego Geniusza Zła i zdominowanie całego świata.

Gary Grigsby’s War in the East: The German-Soviet War 1941-1945
Strategiczne 8 grudnia 2010
Osadzona w realiach II wojny światowej skomplikowana strategia turowa, będąca kolejnym dziełem słynnego Gary’ego Grigsby'ego oraz jego studia 2BY3 Games. Jak wskazuje tytuł gry, War in the East: The German-Soviet War 1941-45 koncentruje się w szczególności na konflikcie pomiędzy ZSRR a Trzecią Rzeszą i walkach rozgrywających się na froncie wschodnim w drugiej połowie wojny.

The Settlers 7: Paths to a Kingdom - DLC 3
Strategiczne 7 grudnia 2010
The Settlers 7: Paths to a Kingdom - DLC 3 to dodatek do wydanej w 2010 roku strategii czasu rzeczywistego The The Settlers 7: Paths to a Kingdom autorstwa studia Blue Byte. Rozszerzenie wzbogaca rozgrywkę w trybie dla jednego gracza o 2 nowe kampanie i 7 map, zapewniając około 20 godzin zabawy. Twórcy dodatku zdecydowali się wprowadzić kilka modyfikacji w rozgrywce, w tym nowe opcje handlu i rozwoju technologicznego.

Dungeon Empires
Strategiczne 3 grudnia 2010
Darmowa, przeglądarkowa gra MMO, będąca połączeniem strategii i gry RPG. Wcielamy się w władcę podziemi i rozbudowujemy swoje lochy. Oprócz tego otrzymujemy kontrolę nad jednym z naszych bohaterów, który może penetrować podziemia przeciwników. Gra prezentuje się nieźle w przeglądarce dzięki grafice 3D.

Disciples III: Wskrzeszenie - Hordy Nieumarłych
Strategiczne 3 grudnia 2010
Samodzielne rozszerzenie trzeciej części popularnego cyklu Disciples, wskrzeszonego w 2009 roku przez firmę Kalypso Media. W grze możemy stanąć na czele Hordy Nieumarłych, którą mogliśmy kontrolować we wcześniejszych odsłonach serii. Historia fabularna została stworzona przez pisarkę Ekaterinę Stadnikową, od lat piszącą historie osadzone w uniwersum cyklu.

Greed Corp
Strategiczne 3 grudnia 2010
Greed Corp to utrzymana w klimatach science-fiction strategia turowa, autorstwa ekipy deweloperskiej studia W!Games. Akcja gry osadzona została w fikcyjnym świecie przyszłości, w którym cztery korporacje toczą zmagania o mocno ograniczone zasoby surowcowe. Atutem tytułu jest m.in. tryb multiplayer pozwalający na wspólną zabawę maksymalnie czterem graczom.

CityVille
Strategiczne 2 grudnia 2010
Przeznaczona dla użytkowników serwisu społecznościowego Facebook przeglądarkowa strategii ekonomiczna, pozwalająca wcielić się w rolę zarządcy wirtualnego miasta. Zabawa polega na wznoszeniu nowych budynków, inwestowaniu środków i gospodarowaniu zasobami. Dobry burmistrz musi zadbać zarówno o gospodarkę, jak i tworzenie więzi społecznych.

Swords & Soldiers
Strategiczne 1 grudnia 2010
Swords & Soldiers to opatrzona sporą dawką humoru i utrzymana w kreskówkowej stylistyce strategia czas rzeczywistego stworzona przez studio Ronimo Games. Gracze kierują poczynaniami jednej z trzech frakcji - wikingów, azteków lub kosmicznych marines, starając się zdobyć zamek przeciwnika i jednocześnie obronić własny. Rozgrywka polega głównie na sprawnym produkowaniu jednostek, zdobywaniu surowców oraz rzucaniu czarów.