118. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 118. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

War Times
Strategiczne 31 marca 2004
Strategia czasu rzeczywistego zrealizowana w trójwymiarowej oprawie graficznej. Akcja osadzona została w czasie II Wojnie Światowej (Europejski teatr działań począwszy od roku 1939 a skończywszy na roku 1945) i umożliwia graczowi wzięcie udziału w największych bitwach i kampaniach tego konfliktu.

Battle Mages
Strategiczne 26 marca 2004
Strategia czasu rzeczywistego z elementami cRPG, osadzona w realiach świata fantasy. Gracz staje się świeżo upieczonym absolwentem Imperialnej Szkoły Magów, który odnajdzie zapomniany krasnoludzki artefakt i przy jego pomocy pokonana armię chaosu.

Spartan
Strategiczne 18 marca 2004
Rozbudowana strategia turowa, autorstwa zespołu Slitherine Studios (twórcy m.in. Legion czy Chariots of War). Przenosimy się w niej w odległą przeszłość, w czasy kiedy Grecy toczyli zacięty bój z Imperium Perskim.

Nemesis of the Roman Empire
Strategiczne 17 marca 2004
Kolejna odsłona strategii czasu rzeczywistego z elementami przygodowymi i role-playing – Celtic Kings, której developingiem zajęło się bułgarskie studio Haemimont Games. Akcja wspomnianej gry przenosi nas w lata 264-146 przed naszą erą, kiedy to rosnąca w siłę Republika Rzymska natrafiła na opór fenickiego państwa-miasta - Kartaginy.

Lords of the Realm III
Strategiczne 14 marca 2004
Lords of the Realm III jest trzecią odsłoną serii gier strategicznych z elementami RPG, stworzonej i rozwijanej przez studio Impressions Games. Akcja osadzona została w okresie Średniowiecza, a gracz przejmuje kontrolę nad jednym z ówczesnych państw i stara się doprowadzić do jego rozkwitu oraz dominacji. W przeciwieństwie do wcześniejszych odsłon cyklu, rozgrywka w Lords of the Realm III toczy się wyłącznie w czasie rzeczywistym (RTS).

OpenTTD
Strategiczne 1 kwietnia 2010
OpenTTD to darmowa fanowska wersja strategii ekonomicznej z 1994 roku. W czasie przygody gracze mają możliwość stworzenia dobrze prosperującej firmy specjalizującej się w transporcie pasażerskim i towarowym.

Ósmy cud świata
Strategiczne 12 marca 2004
Czwarta odsłona cyklu „Cultures”, łącząca w sobie elementy prostej przygodówki oraz strategii czasu rzeczywistego. Jej akcja rozgrywa się po wydarzeniach zaprezentowanych w „Northland” (trzeciej części serii „Cultures”).

Charm of War
Strategiczne 12 marca 2004
Interesująca mieszanka cRPG oraz strategii czasu rzeczywistego promowana przez firmę Buka Entertainment. Jej akcja przeniesie nas w fantastyczny świat rosyjskich legend i opowieści, pełny złych goblinów, czarownic i magów.

The Campaigns of the Danube 1805 & 1809
Strategiczne 12 marca 2004
Klasyczna strategia turowa osadzona w realiach historycznych. Motywem przewodnim gry jest prowadzona przez Napoleona kampania nad Dunajem, która zakończyła się jego zwycięstwem pod Wiagram w lipcu 1809 roku.

Konung 2: Blood of the Titans
Strategiczne 12 marca 2004
Oficjalna kontynuacja gry „Konung: Legends of the North” (w Polsce znana jako „Konung: Legenda Północy”). „Konung” łączy wybrane cechy gier role-playing, strategii czasu rzeczywistego oraz przygodówek przy czym elementy RPG zdecydowanie przeważają.

Jagged Alliance 2: Wildfire
Strategiczne 8 marca 2004
Jagged Alliance 2: Wildfire to ulepszona wersja popularnej turowej gry strategicznej, wprowadzonej do globalnej sprzedaży pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Wzbogacona edycja powstała na bazie nieoficjalnej modyfikacji podstawowego wariantu programu, stworzonej przez Rosjanina nazwiskiem Serge Popov.

Blitzkrieg: Operation North
Strategiczne 5 marca 2004
Operation North, to dodatek stworzony przez grupę Dark Fox, do Blitzkrieg, popularnej strategii rozgrywanej w czasie rzeczywistym. Tym razem pod komendę gracza oddano słynny oddział Wehrmachtu „North”, z zadaniem zdobycia dwóch radzieckich miast.

Everest (2004)
Strategiczne 5 marca 2004
Everest to gra pretendująca do miana strategii rozgrywanej w czasie rzeczywistym, która podejmuje temat wspinaczki wysokogórskiej.Gracz staje w niej przed możliwością zdobycia siedmiu najwyższych szczytów Ziemi.

Gangland
Strategiczne 4 marca 2004
Gra-hybryda zawierająca w sobie elementy strategii czasu rzeczywistego, cRPG oraz gier akcji/FPS, traktująca o przemocy i zorganizowanej przestępczości. Nasza działalność obejmuje m.in. kradzieże, zastraszanie, pobierane haraczów, szerzenie prostytucji, przemy oraz bicie i mordowanie ludzi.

Dwa Trony: Wojna Róż
Strategiczne 10 lutego 2004
Kolejna gra strategiczna z firmy Paradox Entertainment oparta na pomyśle i rozwiązaniach zastosowanych w roku 2001 w znakomitej Europa Universalis, a następnie w Europa Universalis II, Hearts of Iron, Europa Universalis Crown of the North czy Victoria: Empire Under the Sun.

The Road To Baghdad
Strategiczne 30 stycznia 2004
The Road To Baghdad to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego pozwalająca graczom na poprowadzenie amerykańskich żołnierzy do boju w szeregu scenariuszy, opartych na amerykańskiej operacji „Iracka Wolność”.

Luxury Liner Tycoon
Strategiczne 24 stycznia 2004
Luxury Liner Tycoon to strategia-ekonomiczna oparta na idei popularnych Tycoonów, czyli w skrócie - buduj, zarządzaj i zarabiaj pieniądze. Całość w sporym stopniu przypomina Cruise Ship Tycoon - możemy sprawdzić się w kierowaniu statkiem wypoczynkowo-turystycznym.

Riot Police
Strategiczne 14 stycznia 2004
Riot Police to strategia taktyczna, w której gracze mogą spróbować swoich sił jako stróże prawa odpowiedzialni za przeciwdziałanie niebezpiecznym rozruchom w mieście. Deweloperzy ze studia Zono przygotowali kilkanaście scenariuszy tłumienia ulicznych zamieszek związanych m.in. z burdami kibiców, demonstracjami antyglobalistów i różnego rodzaju protestami społecznymi.

Starship Tycoon
Strategiczne 13 stycznia 2004
„Starship Tycoon” to oficjalna kontynuacja gry „StarLines INC”. Mamy tu do czynienia z klasyczną strategią czasu rzeczywistego osadzoną w futurystycznym świecie. Gracz staje na czele międzyplanetarnej firmy transportowej.

Castle Strike
Strategiczne 6 stycznia 2004
Strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio developerskie Related Design (autorzy m.in. No Man's Land oraz America). Jak wskazuje sam tytuł, zajmujemy się tutaj rozbudową własnego zamku, bronieniem go przed agresorami, a także przygotowujemy szereg ataków na fortyfikacje wroga.

Emergency Services Manager
Strategiczne 5 stycznia 2004
Strategia czasu rzeczywistego, w której zadaniem gracza jest objęcie posady burmistrza jednego z wielkich miast i pokierowanie oddziałami policji, straży pożarnej oraz pogotowia ratunkowego.

Outdoor Life: Sportman's Challenge
Strategiczne 5 stycznia 2004
Dość nietypowa gra strategiczna. W przeciwieństwie do wielu innych pozycji, w których mamy okazję wcielić się w postać myśliwego, tym razem musimy pokierować profesjonalnym ośrodkiem zlokalizowanym w lesie.

Starshift: The Zaran Legacy
Strategiczne 31 grudnia 2003
Starshift jest strategią turową, przeznaczoną wyłącznie do potyczek wieloosobowych (nawet do 40 graczy na jednym serwerze!). Gracz wciela się w przywódcę jednej z dziewięciu ras, walczących o swoje miejsce w galaktyce.

Locoland
Strategiczne 29 grudnia 2003
Steamland to przygotowana przez rosyjskie studio Gromada strategia czasu rzeczywistego. Akcja gry osadzona została w świecie zdominowanym przez inteligentne maszyny parowe, które podzielone na dwie konkurencyjne cywilizacje toczą między sobą wojnę o surowce. Gracz kieruje poczynaniami jednej ze stron konfliktu, budując fabryki (w których produkowane są czołgi, wyrzutnie, pociągi oraz wszelkiego rodzaju broń działająca z wykorzystaniem pary) i prowadząc działania militarne.