Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

113. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 113. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
The Kings of the Dark Age
The Kings of the Dark Age

Strategiczne 3 maja 2005

The Kings of the Dark Age to gra strategiczna, wyprodukowana przez chorwackie studio deweloperskie Cateia Games. Akcja osadzona została w epoce Średniowiecza, a gracz wciela się we władcę feudalnego, którego zadaniem jest rozbudowywać swoje państwo, rozwijać gospodarkę i eliminować wszelkie zagrożenia. Rozgrywka łączy elementy klasycznej strategii turowej i RTS-a.

War of Enlightenment
War of Enlightenment

Strategiczne 1 maja 2005

War of Enlightenment to całkowicie darmowa, online'owa gra historyczno-strategiczna, napisana przez niezależnego fińskiego twórcę Timo Hannukkala.

Hammer & Sickle: Czerwony Sztorm
Hammer & Sickle: Czerwony Sztorm

Strategiczne 29 kwietnia 2005

Hammer & Sickle to taktyczna gra akcji z elementami cRPG przygotowana przez studio developerskie Nival Interactive. Stanowi ona ideowego następcę bardzo udanego Silent Storma (zastosowano ten sam engine).

Desert Law: Wojownicy Pustyni
Desert Law: Wojownicy Pustyni

Strategiczne 29 kwietnia 2005

Desert Law: Wojownicy Pustyni to osadzona w postapokaliptycznych klimatach strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG. Akcja gry rozgrywa się w świecie zniszczonym przez kataklizm. Gracz kieruje poczynaniami Breda, który stara się zjednoczyć resztkę ocalałych ludzi i przeciwstawić się chaosowi szerzonemu przez rozliczne bandy rzezimieszków. Tytuł wyprodukowany został przez studio deweloperskie Arise.

Empire Earth II
Empire Earth II

Strategiczne 28 kwietnia 2005

Kolejna odsłona popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego opracowana przez studio Mad Doc Software. Gracz przejmuje kontrolę nad jedną z czternastu cywilizacji i prowadzi ją od epoki kamienia do ery lotów kosmicznych. W trakcie zabawy zajmujemy się ekspansją prowadzonej do boju nacji, pracą nad nowymi technologiami, produkcją wojska i prowadzeniem działań wojennych wymierzonych w konkurentów.

American Civil War: Gettysburg
American Civil War: Gettysburg

Strategiczne 26 kwietnia 2005

American Civil War: Gettysburg to kolejna część serii gier strategicznych autorstwa studia developerskiego Cat Daddy Games, które dotyczą amerykańskiej Wojny Secesyjnej z lat 1861-1865.

Tin Soldiers: Juliusz Cezar
Tin Soldiers: Juliusz Cezar

Strategiczne 26 kwietnia 2005

Julius Caesar to druga odsłona serii Tin Soldiers, za której przygotowanie odpowiada zespół developerski Koios Works. Jak wskazuje podtytuł, opisywana produkcja koncentruje się wokół postaci Juliusza Cezara – jednego z najznakomitszych wodzów starożytnego Rzymu i tamtejszego męża stanu.

Tabloid Tycoon
Tabloid Tycoon

Strategiczne 25 kwietnia 2005

Tabloid Tycoon to gra strategiczno-ekonomiczna, w której zadaniem użytkowników jest stworzenie własnego imperium medialnego. Wirtualna działania skupiają się na prowadzeniu typowego, prasowego „brukowca” (z ang. tabloid), zdobywającego popularność i przyciągającego czytelników głównie dzięki taniej sensacji oraz nagłaśnianiu rozmaitych skandali.

Twierdza 2
Twierdza 2

Strategiczne 19 kwietnia 2005

Druga pełnoprawna odsłona serii strategicznej Stronghold, zapoczątkowanej przez studio Firefly w 2001 roku. Autorzy postanowili nie eksperymentować z mechaniką rozgrywki, rozwijając najlepsze elementy oryginału i proponując graczom ponownie dwie odrębne kampanie, skupiające się na ekonomicznym bądź militarnym aspekcie rozgrywki. Poszerzeniu uległ wachlarz maszyn oblężniczych i środków obronnych, poprawiono realizm oraz wprowadzono możliwość stosowania różnych formacji bitewnych.

Democracy
Democracy

Strategiczne 17 kwietnia 2005

Należąca do kategorii symulatorów politycznych turowa gra strategiczna, w której wcielamy się w rolę prezydenta lub premiera fikcyjnego demokratycznego kraju. Podejmując szereg decyzji w siedmiu kluczowych aspektach funkcjonowania państwa staramy się sprostać oczekiwaniom wielu zróżnicowanych stronnictw politycznych, a także grup społecznych i zawodowych.

Kozacy II: Wojny Napoleońskie
Kozacy II: Wojny Napoleońskie

Strategiczne 4 kwietnia 2005

Kontynuacja wielokrotnie nagradzanej strategii czasu rzeczywistego Kozacy: Europejskie Boje od ukraińskiego studia GSC Game World. Kozacy II: Wojny Napoleońskie przenosi akcję o sto lat później, do XIX wieku, gdy do roli dominującej potęgi w Europie doszła Francja pod wodzą Napoleona. Akcja tej części serii pozwala graczowi prowadzić jedno z sześciu państw: Francję, Wielką Brytanię, Austrię, Rosję, Prusy oraz Egipt, a każde dysponuje unikalnymi budynkami i historycznymi jednostkami bojowymi.

1944: Bitwa o Ardeny
1944: Bitwa o Ardeny

Strategiczne 1 kwietnia 2005

Trzecia część popularnej serii strategii czasu rzeczywistego (RTS), osadzonych w burzliwym okresie II Wojny Światowej, za których produkcję odpowiada studio developerskie Monte Cristo.

Coffee Tycoon
Coffee Tycoon

Strategiczne 30 marca 2005

Coffee Tycoon to gra strategiczno-ekonomiczna, za której przygotowanie odpowiada zespół developerski Anarchy Enterprises (twórcy m.in. National Lampoon's University Tycoon, Moon Tycoon i Deep Sea Tycoon).

Gary Grigsby’s World at War
Gary Grigsby’s World at War

Strategiczne 28 marca 2005

Kolejna rozbudowana strategia turowa studia 2BY3 Games, którego główną postacią jest prawdziwa legenda wojennych gier strategicznych - Gary Grigsby. Firmowana jego nazwiskiem gra World at War przenosi nas w czasy II wojny światowej, składając w ręce graczy losy krajów biorących udział w konflikcie.

The Settlers: Dziedzictwo Królów - Misje Dodatkowe
The Settlers: Dziedzictwo Królów - Misje Dodatkowe

Strategiczne 22 marca 2005

The Settlers: Dziedzictwo Królów - Misje Dodatkowe to rozszerzenie wzbogacające podstawową wersję gry The Settlers: Dziedzictwo Królów. W dodatku znalazła się nowa kampania, a także mapy przeznaczone do rozgrywek w trybie single- i multiplayer. Deweloperzy ze studia Blue Byte Software przygotowali również kilku nowych bohaterów, dodatkowe budynki oraz funkcjonalny edytor, pozwalający tworzyć własne scenariusze.

Tribal Trouble
Tribal Trouble

Strategiczne 21 marca 2005

Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się na tropikalnych wyspach i utrzymana w bajkowej konwencji. Gra przedstawia zmagania wojenne Wikingów z plemionami zamieszkującymi wyspy tropikalne.

Act of War: Direct Action
Act of War: Direct Action

Strategiczne 15 marca 2005

Act of War: Direct Action to dość innowacyjna gra strategiczna, za produkcję której odpowiedzialne jest niewielkie francuskie studio developerskie Eugen Systems. Mamy tu do czynienia ze strategią czasu rzeczywistego, a podstawowym elementem, który wyróżnia ją na tle zbliżonych tytułów są widowiskowe walki rozgrywane na ulicach wielu słynnych miast.

Panzer Campaigns 5: France '40
Panzer Campaigns 5: France '40

Strategiczne 14 marca 2005

Panzer Campaigns 5: France '40 to piąta odsłona mało znanej serii gier strategicznych, która kierowana jest głównie do miłośników bitewnych gier planszowych.

Stalingrad (2005)
Stalingrad (2005)

Strategiczne 11 marca 2005

Stalingrad to gra strategiczna czasu rzeczywistego, dokładnie odwzorowująca jedną z najsłynniejszych operacji II Wojny Światowej (17 lipca 1942 – 2 lutego 1943). Developerzy wprowadzili do własnego dzieła parę odrębnych kampanii bitewnych: pierwsza poświęcona działaniom niemieckiego Wehrmachtu, a druga traktująca o poczynaniach sił Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich.

Supremacy: Four Paths to Power
Supremacy: Four Paths to Power

Strategiczne 9 marca 2005

Supremacy: Four Paths to Power to unikalna gra reprezentująca gatunek strategii turowych, w której rozgrywka skupia się wokół walk międzyplanetarnych.

Darwinia
Darwinia

Strategiczne 4 marca 2005

Darwinia to jedyna w swoim rodzaju gra strategiczna (RTS), przygotowana przez zespół Introversion Software. Głównymi bohaterami programu są Darwinianie, dwuwymiarowe sprite’y z gier video, które muszą chronić się przed atakami różnych wirusów i robaków.

Siła Ognia
Siła Ognia

Strategiczne 4 marca 2005

Siła Ognia jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), stworzoną przez studio Gameyus. Akcja gry osadzona została we współczesności, a gracz wciela się w Williama Steela - młodego oficera amerykańskiej armii, który staje na czele batalionu doskonale wyszkolonych żołnierzy. Tryb kampanii umożliwia wzięcie udział w misjach rozgrywanych w trakcie wojen w Iraku i Afganistanie.

Massive Assault: Phantom Renaissance
Massive Assault: Phantom Renaissance

Strategiczne 2 marca 2005

Sequel strategii turowej Massive Assault wydanej w roku 2003. Początkowo produkt ten nosił tytuł Massive Assault: Phantom Renaissance i miał być dodatkiem do Massive Assault, jednakże w czasie trwania prac developerskich zdecydowano się uczynić z niego pełnoprawną grę.

Che Guevara
Che Guevara

Strategiczne 22 lutego 2005

Che Guevara to strategia czasu rzeczywistego (RTS), niektórymi elementami przypominająca popularną serię Commandos. Gra traktuje o wydarzeniach z lat 1955-1959, czyli czasów, w których kubańscy partyzanci walczyli o wyzwolenie swojego kraju spod reżimu Batisty.