121. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 121. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Imperium Galactica II: Alliances
Strategiczne 19 kwietnia 2000
Strategia kosmiczna typu 4X rozgrywana w czasie rzeczywistym, w której celem jest stworzenie galaktycznego imperium jedną z trzech ras do wyboru. Aby zagwarantować dominację naszej frakcji kolonizujemy planety, rozwijamy gospodarkę, opracowujemy nowe technologie i prowadzimy wojny.
Armies of Armageddon: WDK 2K
Strategiczne 7 kwietnia 2000
Turowa strategia taktyczna zawierająca kampanię science fiction oraz rozbudowany edytor pozwalający na stworzenia własnego wymarzonego pola bitwy.
Theocracy
Strategiczne 30 marca 2000
Theocracy to wyprodukowana przez zespół deweloperski koncernu Ubisoft strategia czasu rzeczywistego (RTS), której akcja osadzona została w realiach XVI-wiecznej Ameryki Środkowej. Gracz przejmuje kontrolę nad jednym z azteckich plemion i stara się rozwinąć swoje państwo militarnie i ekonomicznie, by odeprzeć ataki hiszpańskich konkwistadorów.
Tzar: Ciężar Korony
Strategiczne 22 marca 2000
Wyprodukowana przez studio Haemimont Games strategia czasu rzeczywistego w realiach fantasy. Akcja gry Tzar: Ciężar Korony osadzona została w krainie Keanor, w której po śmierci króla Roana władzę przejął Władca Ciemności wraz ze swoimi sługami. Podczas zabawy wcielamy się w syna podstępnie zgładzonego monarchy - wychowanego przez maga księcia Sartora, który staje przed zadaniem pokonania zła i przywrócenia dawnej świetności swemu królestwu.
Star Trek: Armada
Strategiczne 22 marca 2000
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego nawiązująca do popularnego serialu Star Trek: The Next Generation. W obliczu inwazji Borgów siły Federacji, Klingonów i Romulan muszą działać wspólnie, by zażegnać śmiertelne niebezpieczeństwo.
Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death
Strategiczne 22 marca 2000
Drugie i tym razem samodzielne rozszerzenie do wydanej wiosną 1999 roku strategii turowej Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. Fabuła dodatku zatytułowanego The Shadow of Death obraca się wokół nekromanty Sandro, który dla własnych korzyści manipuluje czwórką bohaterów, aby za ich pomocą połączyć dwa artefakty o potężnej mocy i uzyskać władzę nad światem. Jedynie współdziałanie wspomnianej czwórki może powstrzymać złoczyńcę od realizacji jego niecnych planów.
Star Wars: Force Commander
Strategiczne 20 marca 2000
Star Wars: Force Commander jest strategią czasu rzeczywistego wyprodukowaną przez firmę LucasArts. Akcja gry osadzona została w kosmicznym uniwersum, doskonale znanym fanom Gwiezdnych Wojen. Gracze mają okazję dowodzić wojskami Imperium lub rebeliantami w 24 misjach kampanii solowej i 35 przeznaczonych do rozgrywki multiplayer.
Risk II
Strategiczne 18 marca 2000
Risk II to druga część gry strategicznej stanowiącej adaptację popularnej planszówki. Podobnie jak w tekturowym pierwowzorze, akcja osadzona została w okresie imperialnym, czyli XVIII i XIX wieku. Zadaniem graczy jest zdobycie dominacji nad światem poprzez ekspansję militarną. Deweloperzy ze studia MicroProse zaimplementowali w swoim dziele dwa tryby rozgrywki - klasyczny oraz "Same Time Risk", a także opcję zabawy turniejowej.
Majesty: Symulator królestwa fantasy
Strategiczne 17 marca 2000
Majesty: The Fantasy Kingdom Sim to strategia czasu rzeczywistego (RTS), pozwalająca graczom wcielić się w rolę władcy fantastycznego królestwa. Deweloperzy ze studia Cyberlore zadbali, by w świecie Ardanii nie brakowało wyzwań i zagrożeń. W trybie rozgrywki solowej do wykonania jest kilkanaście zróżnicowanych pod względem trudności misji. Dodatkowo gracze mogą zmierzyć się ze sobą w potyczkach multiplayer za pośrednictwem sieci LAN lub Internet.
Army Men: Air Tactics
Strategiczne 8 marca 2000
Zielona armia plastikowych żołnierzyków powraca - tym razem aby obronić przestrzeń powietrzną przed zła Armią Tana nowo powołanym batalionem helikopterów.
Command & Conquer: Tiberian Sun - Firestorm
Strategiczne 7 marca 2000
Rozszerzenie do gry Command & Conquer: Tiberian Sun, za którego opracowaniem stoi zespół Westwood Studios. Akcja add-onu toczy się po wydarzeniach opowiedzianych w podstawowej wersji produkcji – Bractwo Nod stara się odzyskać dawną siłę, wskrzeszając CABAL, czyli niezwykle zaawansowaną sztuczną inteligencję. Ta jednak sprzymierza się z siłami GDI, a po rozbudowie potężnej armii cyborgów niespodziewanie wypowiada wojnę obu frakcjom.
Total Annihilation Kingdoms: The Iron Plague
Strategiczne 28 lutego 2000
The Iron Plague to dodatek do Total Annihilation: Kingdoms, oferujący nowy świat zamieszkały przez cztery cywilizacje kontrolujące cztery żywioły: ziemię, ogień, powietrze i wodę.
Invictus: W Cieniu Olimpu
Strategiczne 25 lutego 2000
Połączenie gatunków RTS i RPG pełnymi garściami czerpiące z mitologii greckiej. Naszym zadaniem jest zebranie drużyny bohaterów zdolnych przeciwstawić się bogowi Posejdonowi. Struktura świata jest otwarta i pozwala na sporą swobodę w wyborze zadań. Natomiast walki mają mocno taktyczny charakter.
Campaign 1776: The American Revolution
Strategiczne 15 lutego 2000
Strategia turowa przenosząca nas w czasy amerykańskiej wojny o niepodległość, kiedy to świeżo sformowana, niedoświadczona armia zbuntowanych stanów stawiła czoło wyśmienicie zorganizowanej potędze angielskiej. Obejmijcie dowództwo nad jedną z stron konfliktu i doprowadźcie ją do zwycięstwa.
10six
Strategiczne 15 lutego 2000
Massive multiplayer online, w którym jako jeden z wielu tysięcy chętnych dostajemy mały sektor wydobywczy na planecie bogatej w drogocenny surowiec Transium.
Horse and Musket: Great Battles of Eighteenth Century
Strategiczne 7 lutego 2000
Strategia bitewna przenosząca nas na pola wielkich europejskich i amerykańskich bitew XVIII wieku. Możemy dowodzić wojskami Pruskimi, Rosyjskimi, Angielskimi, Francuskimi, Szwedzkimi, Austryjackimi, Saxońskimi oraz kolonialnej Ameryki. Starcia rozgrywają się w systemie turowym na podzielonych na heksach mapach, a oczkiem w głowie twórców było zapewnienie realizmu historycznego.
Airport Inc.
Strategiczne 4 lutego 2000
Airport Tycoon to wyprodukowana przez studio Krysalis Software strategia ekonomiczna z rozbudowanymi elementami symulacyjnymi. Gracz wciela się w rolę dyrektora międzynarodowego portu lotniczego, a jego zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu podróżnych. Twórcy postawili na duży realizm, zarówno pod kątem zarządzania lotniskiem, wyglądu obiektów, jak i możliwych zdarzeń losowych.
Rising Sun
Strategiczne 31 stycznia 2000
Rising Sun jest strategią turową osadzoną w realiach II wojny światowej. Gracze mają okazję wziąć udział w zmaganiach na Pacyfiku w latach 1941-1945. Deweloperzy z firmy TalonSoft Inc. przewidzieli ponad 30 scenariuszy, bazujących na autentycznych bitwach toczonych przez siły alianckie i japońskie. Dowodzenie odbywa się na poziomie plutonu, a poszczególne typy jednostek odwzorowane zostały z dbałością o historyczne realia.
TalonSoft's 12 O'Clock High: Bombing the Reich
Strategiczne 16 stycznia 2000
Gra strategiczna opowiadająca o największej i najbardziej agresywnej kampanii lotniczej w całej historii działań wojennych, kiedy to na przestrzeni lat 1943 – 1944 zmasowane alianckie bombardowania zmusiły III Rzeszę do desperackiej obrony swych fabryk i instalacji przemysłowych.
BCT: Brigade Combat Team
Strategiczne 13 stycznia 2000
Brigade Combat Team to gra strategiczno taktyczna, oparta na programie symulacyjnym JANUS, używanym przez armię amerykańską do szkolenia kadry dowódczej. Zawiera realistyczne scenariusze działań wojennych wykorzystujące aktualne mapy topograficzne.
Wall Street Trader 2000
Strategiczne 4 stycznia 2000
W ciągu dwóch lat trzeba zbudować finansowe imperium które zachwieje równowagą ekonomiczną świata. Kupować akcje i obligacje, spekulować cenami surowców, zdobywać nowe rynki zbytu aby opanować światową giełdę.
Battlezone II: Combat Commander
Strategiczne 30 grudnia 1999
Druga część doskonałego połączenia strategii i gry akcji, w której Rosjanie i Amerykanie muszą zjednoczyć siły w obliczu inwazji obcej rasy Scionów.
Sid Meier's Antietam
Strategiczne 10 grudnia 1999
Sid Meier's Antietam to firmowana nazwiskiem znanego twórcy gier strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez studio Firaxis Games. Akcja gry osadzona została w okresie wojny secesyjnej, a gracze mają okazję wziąć udział w słynnej bitwie pod Antietam. Deweloperzy zadbali o wierne przedstawienie formacji wojskowych uczestniczących w tej batalii, a także topografii terenu.
Dominant Species
Strategiczne 3 grudnia 1999
Trójwymiarowa strategia czasu rzeczywistego, w której gracze wcielają się w postać istoty należącej do starożytnej cywilizacji telepatów Mindlords i muszą stawić czoło ludzkim najeźdźcą oraz innym wrogo nastawionym odłamom swej rasy.