122. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 122. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Heaven & Hell
Strategiczne 8 czerwca 2003
Strategia czasu rzeczywistego, której akcja rozgrywa się 1500 lat przed naszą erą. Jej bohaterami są cztery odmienne ludzkie nacje zamieszkujące biblijny ląd i oczekujące na nawrócenie z rąk wszechmogącego boga, w którego przyjdzie nam się wcielić.

Plemiona
Strategiczne 1 czerwca 2003
Gra przeglądarkowa, której akcja toczy się w średniowieczu. Obejmujemy kontrolę nad niewielką wioską i staramy się z czasem stworzyć potężne plemię zdolne do podbicia okolicznych ziem. Zbieramy surowce, rozbudowujemy poszczególne budynki oraz gromadzimy liczną armię, aby zawładnąć całą krainą.

Hidden Stroke APRM
Strategiczne 23 maja 2003
Hidden Stroke APRM to nieoficjalnie rozszerzenie wydanej w 2002 roku strategii czasu rzeczywistego Sudden Strike 2. Gracze po raz kolejny przenoszą się na fronty II Wojny Światowej.

Ghost Master
Strategiczne 23 maja 2003
Oryginalna gra strategiczna czasu rzeczywistego opracowana przez studio Sick Puppies. W trakcie zabawy wcielamy się w tytułowego Mistrza Duchów sprowadzonego do miasteczka Gravenville w celu terroryzowania i straszenia mieszkańców. Do naszej dyspozycji oddano dwadzieścia trzy rodzaje zjaw, duchów i innych bytów astralnych. Każdy z nich posiada energię psychokinetyczną, indywidualną moc i umiejętności, jakie wykorzystuje przeciwko ludziom; ci z kolei są podatni na cztery rodzaje bodźców, tj.

Rise of Nations
Strategiczne 19 maja 2003
Strategia czasu rzeczywistego łącząca epicki wymiar strategii turowych oraz dynamikę rozgrywki typową dla RTS-ów. Gracze rozpoczynają jako przywódca małej wioski z epoki kamienia łupanego i mogą poprowadzić swoją nację przez setki lat rozwoju, aż po czasy współczesne.

Gotyx
Strategiczne 16 maja 2003
Internetowa strategia ekonomiczna dziejąca się w realiach średniowiecza. Uczestniczący w niej gracze rozwijają swoje księstwa zaczynając od jednej małej osady, a kończąc na przywództwie dużych związków księstw.

Las Vegas Tycoon
Strategiczne 15 maja 2003
Las Vegas Tycoon to zrealizowana w klasycznym stylu strategia czasu rzeczywistego autorstwa niewielkiego studia developerskiego Edgies, które w przeszłości zasłynęło między innymi dzięki grze Baldies.

Blitzkrieg
Strategiczne 13 maja 2003
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego, w której bierzemy udział w bitwach z II wojny światowej. Twórcy przygotowali trzy kampanie zawierające w sumie 21 misji oraz ponad 15 typów jednostek. Rozgrywka przypomina serię Sudden Strike. Produkcja zawiera także tryb multiplayer oraz generator map.

Medieval: Total War - Viking Invasion
Strategiczne 6 maja 2003
Oficjalne rozszerzenie do wydanej w połowie 2002 roku strategii Medieval: Total War autorstwa brytyjskiego studia Creative Assembly. Akcja dodatku zatytułowanego Viking Invasion przenosi nas w czasie ponad 1200 lat wstecz, czyli do roku 793, w którym niezwyciężeni skandynawscy wojownicy – tytułowi wikingowie – siali postrach na terenie całej Europy.

RollerCoaster Tycoon II: Wacky Worlds
Strategiczne 6 maja 2003
RollerCoaster Tycoon II: Wacky Worlds jest przygotowanym przez ekipę studia Frontier Developments rozszerzeniem do wydanej w 2002 roku strategii ekonomicznej. Dodatek wprowadza m.in. nowe rodzaje kolejek górskich i elementy torów, a także zwiększa liczbę lokacji, w których gracze mogą budować wirtualne parki rozrywki. Twórcy zadbali również o nową kampanię składającą się z 17 scenariuszy.

Wildlife Park
Strategiczne 5 maja 2003
Strategia ekonomiczna, w której stajemy się managerem ogrodu zoologicznego. Musimy samodzielnie stworzyć, a nastopnie utrzymać i rozwijać własne Zoo.

World War II: Frontline Command
Strategiczne 2 maja 2003
World War II: Frontline Command to wyprodukowana przez studio deweloperskie Bitmap Brothers strategia czasu rzeczywistego w realiach II Wojny Światowej. Akcja gry osadzona została na froncie zachodnim w latach 1944-1945. Gracz wciela się w dowódcę wojsk alianckich i ma okazję zmierzyć się z 25 misjami przygotowanymi przez twórców.

Empire of Magic
Strategiczne 28 kwietnia 2003
Strategia turowa osadzona w starożytnym świecie fantasy. Gracz wciela się w rolę początkującego maga wysłanego z misją zażegnania niebezpieczeństwa zagrażającego Imperium Magii.

Golem (2003)
Strategiczne 20 kwietnia 2003
Golem to gra strategiczna produkcji naszej rodzimej firmy Leryx Longsoft, odpowiedzialnej miedzy innymi za powstanie gier: Lew Leon oraz Clash. Pozwala nam ona na przejęcie kontroli nad jedną z trzech frakcji walczących ze sobą o władzę nad światem.

Oasis
Strategiczne 12 kwietnia 2003
Nietypowa gra strategiczna stworzona przez niezależny zespół developerski. „Oasis” po raz pierwszy został pokazany szerszej publiczności podczas zorganizowanego w marcu 2004 roku Festiwalu Niezależnych Gier (Independent Games Festival). Udało mu się wtedy dotrzeć do najlepszej dziesiątki produktów reprezentujących kategorię Web/DL (gry ściągane przez Internet lub działające bezpośrednio w przeglądarkach internetowych).

Casino Inc.
Strategiczne 11 kwietnia 2003
Stratega ekonomiczna, w której zarządzamy kasynem. Akcja gry rozpoczyna się w latach 70-tych ubiegłego stulecia, czyli okresie największego rozwoju kasyn, my zaś musimy zająć się dosłownie każdym elementem tego biznesu.

Tropico 2: Zatoka Piratów
Strategiczne 8 kwietnia 2003
Opracowana przez ekipę Frog City Software kontynuacja popularnej strategii ekonomicznej Tropico z 2001 roku. W przeciwieństwie do osadzonej w XX wieku poprzedniczki, gra przenosi nas do XVII wieku i pozwala nam zostać prawdziwym władcą mórz południowych. Wcielamy się więc w króla piratów, zarządzającego bazą wypadową, ukrytą na jednej z wysepek fikcyjnego archipelagu.

Horse Racing Manager
Strategiczne 4 kwietnia 2003
Gra autorstwa ojców serii Cycling Manager, umożliwiająca użytkownikowi wczucie się w klimat wyścigów konnych, nawiązujących m.in. do słynnych gonitw w Ascot, Pardubicach i Warszawie (Służewiec).

Lethal Dreams: The Circle of Fate
Strategiczne 31 marca 2003
Strategia z elementami cRPG. Gracz przenosi się do świata fantasy, gdzie może spróbować swych sił jako mag walczący w szeregach jednego z Sześciu wielkich mistrzów toczących nieustającą batalię o dominację.

Deep Sea Tycoon
Strategiczne 27 marca 2003
Gra strategiczna, w której podejmujemy się trudnego zadania zarządzania podwodnym miastem. Produkcja przypomina takie tytuły jak Rollercoaster Tycoon, czy Railroad Tycoon. Zajmujemy się więc budowaniem nowych obiektów, spełnianiem zachcianek mieszkańców i dbaniem o wszelkie inne aspekty ekonomiczne. Oprócz kampanii, możemy zagrać w trybie otwartym lub sprawdzić pojedyncze misje.

Restaurant Empire
Strategiczne 25 marca 2003
Kolejna gra Trevora Chana, twórcy takich głośnych tytułów jak Capitalism czy Seven Kingdoms. Tym razem jest to strategia-ekonomiczna, w której możemy zająć się stworzeniem od podstaw najlepszej światowej sieci restauracji.

Galactic Civilizations
Strategiczne 25 marca 2003
Strategia typu 4X, której akcja umiejscowiona została w przestrzeni kosmicznej. Wciel się w przywódcę rasy Ziemian i zadbaj o jej przetrwanie oraz niezakłócony rozwój. Zarówno zarządzanie galaktycznym imperium, jak i walka rozgrywane są w systemie turowym.

Warrior Kings: Battles
Strategiczne 21 marca 2003
Oficjalny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Warrior Kings. Akcja toczy się 100 lat po wydarzeniach opisanych w podstawowej wersji gry. Po śmierci Artosa kraina Orbis straciła spójność polityczną i podzieliła się na szereg skłóconych ze sobą prowincji. Gracz ponownie musi wziąć sprawy w swoje ręce i zjednoczyć Orbis.

Interstellar Trader 2
Strategiczne 21 marca 2003
Gra strategiczna będąca czystą kontynuacją Interstellar Tradera wydanego w 2000 roku, co oznacza, iż mamy w niej do czynienia z tym samym rodzajem rozgrywki co w pierwowzorze, aczkolwiek autorzy rozszerzyli i rozbudowali zawarte w nim cechy. Gracz staje się gwiezdnym kupcem/człowiekiem interesu, a jedynym i najważniejszym celem jego działań jest pomnażanie swego majątku.