124. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 124. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Zoo Tycoon: Complete Collection
Strategiczne 5 sierpnia 2003
Jak wskazuje sam tytuł, jest to zestaw gier ze strategiczno-ekonomicznej serii Zoo Tycoon. W jego skład wchodzi podstawowa gra Zoo Tycoon oraz dwa oficjalne dodatki do niej: Dinosaur Digs i Marine Mania. Ponadto w pakiecie tym znajdziemy bonusowe rozszerzenie Endangered Species Theme Pack.

The Titans of Steel: Warring Suns
Strategiczne 1 sierpnia 2003
The Titans of Steel: Warring Suns to strategia turowa osadzona w klimatach science fiction. Można ją porównać do klasycznych reprezentantów gatunku, takich jak Panzer General.

Korsun Pocket
Strategiczne 31 lipca 2003
Korsun Pocket jest turową grą strategiczną, bazującą na fakcie zwycięstwa Armii Czerwonej w rejonie ukraińskiego Korsunia (początek 1944 roku) w trakcie II Wojny Światowej. Wtedy żołnierze Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich pod kierownictwem ówczesnego generała Iwana Stiepanowicza Koniewa rozgromili siły III Rzeszy Niemieckiej marszałka Ericha von Mansteina.

Age of Wonders: Magia Cienia
Strategiczne 22 lipca 2003
Trzecia odsłona popularnego cyklu turówowych strategii fantasy wzbogaconych elementami RPG autorstwa zespołu Triumph Studios. W porównaniu z częścią drugą wprowadzono trzy zupełnie nowe nacje oraz kilkadziesiąt dodatkowych zaklęć, artefaktów (istnieje opcja projektowania własnych przedmiotów) i typów krajobrazu.

Korona Północy
Strategiczne 22 lipca 2003
Poboczna odsłona cyklu pełnych rozmachu gier strategicznych firmy Paradox, bazująca na silniku Europa Universalis II. W odróżnieniu od niezwykle rozbudowanej poprzedniczki, odtwarzającej losy 180 realnie istniejących państw na przestrzeni 400 lat historii, Korona Północy (ang. Europa Universalis: Crown of the North) koncentruje się na znacznie węższym przedziale czasowym (lata 1275-1340) oraz dziejach trzech ludów skandynawskich: Szwecji, Danii i Norwegii.

Rebels Prison Escape
Strategiczne 20 lipca 2003
Rebels Prison Escape to wyprodukowana przez studio deweloperskie Philos Laboratories strategia taktyczna z elementami zręcznościowymi. Akcja gry osadzona została w alternatywnym świecie, wzorowanym na lata 30. i 40. ubiegłego stulecia. Gracz wciela się w przywódcę rebelianckiej grupy A.R.M., która stara się obalić dyktaturę niegodziwego Friedricha.

Disciples II: Słudzy Ciemności
Strategiczne 15 lipca 2003
Jeden z dwóch oficjalnych bliźniaczych dodatków do strategii fantasy rozgrywanej w trybie turowym – „Disciples II: Dark Prophecy”. Dodatek ten pozwala graczom przejść dwie nowe mini-kampanie przygotowane specjalnie dla dwóch „złych” nacji: Przeklętych Legionów i Hord Nieumarłych.

Twierdza Warchest
Strategiczne 11 lipca 2003
Stronghold Warchest (pol. Twierdza Warchest) to pakiet dwóch gier z serii Stronghold, tj. znakomitej strategii rozgrywającej się w średniowiecznej Brytanii pt. Stronghold (pol. Twierdza) oraz jej sequela, osadzonego w realiach Wypraw Krzyżowych - Stronghold: Crusader (pol. Twierdza: Krzyżowiec), poszerzony o ponad 50 premierowych map oraz ośmiu nowych komputerowych oponentów do pokonania.

Warcraft III: The Frozen Throne
Strategiczne 1 lipca 2003
Oficjalny dodatek do trzeciej części kultowej serii RTS w klimatach fantasy, rozwijanej od 1994 roku przez firmę Blizzard Entertainment. Akcja gry Warcraft III: The Frozen Throne osadzona została ponownie w krainie Azeroth, kilka miesięcy po bitwie na górze Hyjal. Oś fabularną rozszerzenia stanowią próby odnalezienia władcy Nieumarłych, Ner’zhula, spoczywającego w lodowym grobowcu na kontynencie Northrend.

Cruise Ship Tycoon
Strategiczne 27 czerwca 2003
Cruise Ship Tycoon to wyprodukowana przez zespół deweloperski studia Cat Daddy Games strategia ekonomiczna. Gracz wciela się w kierownika luksusowego statku wycieczkowego, a jego zadaniem jest troska o bezpieczeństwo, komfort i zadowolenie pasażerów. Twórcy zadbali m.in. o zróżnicowane lokacje, jakie odwiedzić można w trakcie podróży oraz zdarzenia losowe, które mogą wpływać na przebieg rozgrywki.

American Conquest: Odwet
Strategiczne 22 czerwca 2003
Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego American Conquest. W rozszerzeniu działamy na przestrzeni lata 1517-1804 i wykonujemy 25 obszernych misji, podzielonych na osiem kampanii. Autorzy dodali do gry kilka nowych nacji oraz 50 niedostępnych wcześniej jednostek. Specjalnym dodatkiem jest nowy tryb rozgrywki – pojedyncze bitwy.

Legacy Online
Strategiczne 16 czerwca 2003
Pierwsza prawdziwa symulacja ekonomiczna działająca na zasadach massive online multiplayer, gdzie świat gry generowany jest i trwale podtrzymywany przez serwery internetowe a gracze uczestniczą w nim jak w realnie działającej społeczności.

998: Pogromcy Ognia
Strategiczne 13 czerwca 2003
Kompleksowy symulator pracy dowódcy remizy strażackiej. Gracz musi zająć się szkoleniem podległych mu drużyn strażackich, utrzymaniem wozów i sprzętu w należytym stanie technicznym oraz dowodzeniem w akcjach gaśniczych.

Big Biz Tycoon 2
Strategiczne 12 czerwca 2003
Kontynuacja wydanego w 2001 roku „Big Biz Tycoona” (znanego także jako „Venture Tycoon”), w przeciwieństwie jednak do swojego poprzednika za produkcję gry odpowiedzialne jest niemieckie studio developerskie 4Head Studios, które zasłynęło wydaniem „Europy 1400”.

Chariots of War
Strategiczne 11 czerwca 2003
Kontynuacja całkiem udanej, aczkolwiek nie przełomowej gry strategicznej Legion, osadzonej w czasach panowania Imperium Rzymskiego. Tym razem przenosimy się 4000 lat wstecz, w okres, gdy ówczesne imperia toczyły zacięte boje o tereny bogate w surowce naturalne, połacie urodzajnej ziemi, wodę, itp.

Disciples II: Strażnicy Światła
Strategiczne 11 czerwca 2003
Jeden z dwóch oficjalnych bliźniaczych dodatków do strategii fantasy rozgrywanej w trybie turowym – „Disciples II: Dark Prophecy”. Dodatek ten pozwala graczom przejść dwie nowe mini-kampanie przygotowane specjalnie dla dwóch „dobrych” nacji: Imperium oraz Górskich Klanów.

Heaven & Hell
Strategiczne 8 czerwca 2003
Strategia czasu rzeczywistego, której akcja rozgrywa się 1500 lat przed naszą erą. Jej bohaterami są cztery odmienne ludzkie nacje zamieszkujące biblijny ląd i oczekujące na nawrócenie z rąk wszechmogącego boga, w którego przyjdzie nam się wcielić.

Plemiona
Strategiczne 1 czerwca 2003
Gra przeglądarkowa, której akcja toczy się w średniowieczu. Obejmujemy kontrolę nad niewielką wioską i staramy się z czasem stworzyć potężne plemię zdolne do podbicia okolicznych ziem. Zbieramy surowce, rozbudowujemy poszczególne budynki oraz gromadzimy liczną armię, aby zawładnąć całą krainą.

Hidden Stroke APRM
Strategiczne 23 maja 2003
Hidden Stroke APRM to nieoficjalnie rozszerzenie wydanej w 2002 roku strategii czasu rzeczywistego Sudden Strike 2. Gracze po raz kolejny przenoszą się na fronty II Wojny Światowej.

Ghost Master
Strategiczne 23 maja 2003
Oryginalna gra strategiczna czasu rzeczywistego opracowana przez studio Sick Puppies. W trakcie zabawy wcielamy się w tytułowego Mistrza Duchów sprowadzonego do miasteczka Gravenville w celu terroryzowania i straszenia mieszkańców. Do naszej dyspozycji oddano dwadzieścia trzy rodzaje zjaw, duchów i innych bytów astralnych. Każdy z nich posiada energię psychokinetyczną, indywidualną moc i umiejętności, jakie wykorzystuje przeciwko ludziom; ci z kolei są podatni na cztery rodzaje bodźców, tj.

Rise of Nations
Strategiczne 19 maja 2003
Strategia czasu rzeczywistego łącząca epicki wymiar strategii turowych oraz dynamikę rozgrywki typową dla RTS-ów. Gracze rozpoczynają jako przywódca małej wioski z epoki kamienia łupanego i mogą poprowadzić swoją nację przez setki lat rozwoju, aż po czasy współczesne.

Gotyx
Strategiczne 16 maja 2003
Internetowa strategia ekonomiczna dziejąca się w realiach średniowiecza. Uczestniczący w niej gracze rozwijają swoje księstwa zaczynając od jednej małej osady, a kończąc na przywództwie dużych związków księstw.

Las Vegas Tycoon
Strategiczne 15 maja 2003
Las Vegas Tycoon to zrealizowana w klasycznym stylu strategia czasu rzeczywistego autorstwa niewielkiego studia developerskiego Edgies, które w przeszłości zasłynęło między innymi dzięki grze Baldies.

Blitzkrieg
Strategiczne 13 maja 2003
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego, w której bierzemy udział w bitwach z II wojny światowej. Twórcy przygotowali trzy kampanie zawierające w sumie 21 misji oraz ponad 15 typów jednostek. Rozgrywka przypomina serię Sudden Strike. Produkcja zawiera także tryb multiplayer oraz generator map.