126. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 126. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Total War II
Strategiczne 23 czerwca 2002
Drugi nieoficjalny dodatek do serii Sudden Strike, autorstwa niemieckiej firmy INtex Publishing GmbH. Wymaga jednie posiadania podstawowej wersji gry Sudden Strike.

Strategic Command: European Theater
Strategiczne 21 czerwca 2002
Gra zrealizowana w firmie Big Time Software, specjalizującej się tworzeniu realistycznych komputerowych gier wojennych. Jej tematem jest europejski teatr działań zbrojnych II Wojny Światowej w ujęciu globalnym - Gracz staje się najwyższym dowódcą sił Aliantów bądź państw Osi i może zadecydować o losach tego konfliktu.

Port Royale
Strategiczne 14 czerwca 2002
Strategia przenosząca graczy na tereny Karaibów, do czasów największego rozkwitu piractwa, tj. od XVI do XVII wieku. Łączy ona cechy Patrician II oraz dawnego przeboju Pirates, przy czym główny nacisk kładzie na przygodę, bitwy morskie i walkę.

Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika
Strategiczne 12 czerwca 2002
Przenieś się w świat pełen magii, fantastycznych potworów i smoków. Zostań władcą jednej z wielu charakterystycznych nacji i tak pokieruj jej działaniami by pokonała wszystkich zagrażających jej wrogów oraz przywróciła harmonię w świecie.

Dino Island
Strategiczne 7 czerwca 2002
Dino Island to strategia ekonomiczna będąca symulatorem Parku Jurajskiego. Wcielamy się w kierownika placówki, budujemy rozmaite atrakcje, a także bierzemy udział w przywracaniu kolejnych gatunków dinozaurów. W grze zawarto szereg sympatycznych minigierek, będących również atrakcją dla naszych wirtualnych gości. Wszystko to przedstawiono w kreskówkowej, trójwymiarowej grafice.

Legion
Strategiczne 5 czerwca 2002
Gra strategiczna będąca duchowym spadkobiercą przeboju z lat 90. zatytułowanego Centurion. Stajemy się Imperatorem starożytnego Rzymu i naszym zadaniem jest dbać o ekonomię, gromadzić surowce, utrzymywać stosunki dyplomatyczne z sąsiadami, a ostatecznie również prowadzić wojny.

Army Men: RTS
Strategiczne 28 maja 2002
Strategia czasu rzeczywistego z serii Army Men, w której przejmujemy dowodzenie nad armią plastikowych, zabawkowych żołnierzyków. W tej produkcji mamy za zadanie rozprawić się ze zdrajcą naszej frakcji. Twórcy przygotowali kampanię składającą się z 15 poziomów i 8 różnych aren (umiejscowionych w domu mieszkalnym). W grze pojawia się też rozgrywka wieloosobowa.

Atrox
Strategiczne 24 maja 2002
Typowa strategia czasu rzeczywistego wzorowana na takim znanym RTS-ie jak Starcraft. Akcja przenosi nas do odległej przyszłości, kiedy to trwa wojna (Atrox War) pomiędzy trzema odmiennymi nacjami: Intelion, Createse oraz Hominian.

Zoo Tycoon: Dinosaur Digs
Strategiczne 19 maja 2002
Zoo Tycoon: Dinosaur Digs to oficjalny dodatek do wydanej w 2001 roku strategii ekonomicznej Zoo Tycoon. Przygotowane przez studio Blue Fang Games rozszerzenie wprowadza możliwość wzbogacenia atrakcji ogrodu zoologicznego o wybiegi z dinozaurami. Twórcy przygotowali 6 nowych scenariuszy, a także przeszło 100 dodatkowych obiektów, jakie można wykorzystać w wirtualnym zoo.

Cultures 2: Bramy Asgardu
Strategiczne 18 maja 2002
Kolejna część serii opowiadającej o podbojach cywilizacji wikingów. Poprzednio w Cultures: Discovery of Vinland nasi dzielni bohaterowie podbijali kontynent amerykański, tu zaś zaczynają rozszerzać swe wpływy na Europę i Środkowy Wschód.

Hotel Giant
Strategiczne 17 maja 2002
Strategia ekonomiczna stworzona przez Trevora Chan’a, twórcę serii Seven Kingdoms. Gracz staje się młodym przedsiębiorcą, którego celem jest stworzenie najlepszej sieci ekskluzywnych hoteli.

Star Wars: Galactic Battlegrounds - Clone Campaigns
Strategiczne 13 maja 2002
Dodatek do strategii czasu rzeczywistego zatytułowanej Star Wars: Galactic Battlegrounds. Wprowadza do podstawowej wersji gry nowe misje, jednostki oraz szereg innych udoskonaleń.

The Partners
Strategiczne 11 maja 2002
The Partners to symulacja niewielkiej, lecz prestiżowej kancelarii adwokackiej, zatrudniającej 21 prawników, w której musimy zadbać o dziewięć podstawowych potrzeb każdego pracownika.

Takeda
Strategiczne 10 maja 2002
Takeda to gra wojenna czasu rzeczywistego, dzięki której gracze będą mogli wziąć czynny udział w jednym z bardziej burzliwych okresów w historii XVI wiecznej Japonii - okresie Sengoku.

Starmageddon
Strategiczne 30 kwietnia 2002
Starmageddon to kosmiczna strategia czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowana przez firmę Lemon Interactive. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, kiedy to trzy międzygalaktyczne rasy toczą ze sobą wyniszczającą wojnę o panowanie we Wszechświecie. Gra znana jest również pod tytułem Project Earth: Starmageddon.

Krzyżacy
Strategiczne 29 kwietnia 2002
Strategia turowa osadzona w polskich realiach historycznych, w okresie przed i po bitwie pod Grunwaldem, kiedy to rycerze Zakonu Krzyżackiego najeżdżali ziemie polskie. Możemy opowiedzieć się po obu stronach tej wojny. W grze zostały wiernie odwzorowane jednostki wojskowe i relacje sił stron konfliktu.

War Commander
Strategiczne 16 kwietnia 2002
Strategia czasu rzeczywistego w której przenosimy się na pola europejskich bitew czasów II Wojny Światowej. Stajemy się dowódcą oddziału, który poprowadzi swoich podwładnych do wykonania wielu różnorodnych i niebezpiecznych zadań.

Heroes of Might and Magic IV
Strategiczne 29 marca 2002
Czwarta odsłona bestsellerowej serii strategicznej, zapoczątkowanej w 1995 roku przez studio New World Computing. Akcja gry przenosi nas do fantastycznego świata Jadame, znanego z gry Might & Magic VIII. Do dyspozycji graczy oddano tym razem sześć frakcji, posiadających własne typy miast, jednostek oraz technologii. Każde z nich dysponuje także oddzielną szkołą magii i może wynajmować tylko bohaterów określonej rasy. Mechanika rozgrywki uległa wielu modyfikacjom, ale i uproszczeniom.

GlobalPower
Strategiczne 27 marca 2002
Strategia turowa nazywana przez twórców „kompletnym symulatorem świata”. Akcja toczy się w latach dziewięćdziesiątych XX wieku i pozwala graczowi poprowadzić wybraną nację do międzynarodowej dominacji.

Dragon Throne: Battle of Red Cliffs
Strategiczne 26 marca 2002
Strategia czasu rzeczywistego z rozbudowanymi elementami ekonomicznymi. Akcja przenosi nas do starożytnego Imperium Chińskiego, w czasy, gdy wojna podzieliła państwo na trzy księstwa - Shu, Wei i Wu. Gracz wciela się w rolę jednego z trzech władców księstw, a jego zadaniem jest zjednoczenie Chin.

Trains & Trucks Tycoon
Strategiczne 22 marca 2002
Strategia ekonomiczna, w której gracz staje się managerem początkującej firmy transportowej. Celem jest stworzenie wielkiego konsorcjum i dorobienie się milionów na transporcie ludzi i towarów.

Battalia
Strategiczne 21 marca 2002
Strategia podejmująca temat bitew z okresu 1700-1870. W grze możemy odegrać starcia w ramach Amerykańskiej Wojny o Niepodległość czy Wojny Secesyjnej. Sama produkcja pokazuje wojnę z punktu widzenia naczelnego wodza armii i jest niezwykle rozbudowana. Twórcy przygotowali dwa sposoby ukazania pola bitwy: 2D i 3D.

Strange Adventures in Infinite Space
Strategiczne 20 marca 2002
Strange Adventures in Infinite Space przygodowa gra strategiczna w klasycznym stylu, przenosząca nas w odległa przyszłość, gdy ludzkość kolonizowała wszechświat.

Dark Planet: Battle for Natrolis
Strategiczne 19 marca 2002
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w odległej przyszłości. Trzy nacje: Ludzie, Sorin oraz Dreil; walczą o dominację. Akcja gry toczy się w pełni trójwymiarowym środowisku i przy dynamicznie zmieniających się warunkach atmosferycznych oraz stałym upływie czasu.