Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

125. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 125. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Kozacy: Powrót na Wojnę
Kozacy: Powrót na Wojnę

Strategiczne 25 września 2002

Drugi oficjalny dodatek do gry Kozacy: Europejskie Boje, strategii czasu rzeczywistego od ukraińskiego studia GSC Game World osadzonej w czasach opisanych w sienkiewiczowskiej Trylogii. Kozacy: Powrót na Wojnę to samodzielne rozszerzenie, które oprócz nowej zawartości oferuje kampanie z oryginalnej gry Kozacy: Europejskie Boje oraz pierwszego dodatku Kozacy: Sztuka Wojny.

Frontline Attack: War over Europe
Frontline Attack: War over Europe

Strategiczne 25 września 2002

Frontline Attack: War over Europe to strategia czasu rzeczywistego opracowana przez studia Reality Pump i In Images. Pozwala ona graczom na wzięcie udziału w zmaganiach jednostek pancernych i zmechanizowanych, które miały miejsce w czasie II wojny światowej na przestrzeni lat 1941 – 1944.

Twierdza: Krzyżowiec
Twierdza: Krzyżowiec

Strategiczne 24 września 2002

Kontynuacja utrzymanej w średniowiecznych realiach strategii ekonomicznej Stronghold, opracowanej przez studio FireFly w 2001 roku. Tym razem akcja przenosi nas na Bliski Wschód, w czasy wypraw krzyżowych organizowanych na przełomie XI i XII wieku. Mechanika zabawy nie zmieniła się w znaczący sposób, zaś główną nowość stanowią zupełnie nowe, wschodnie tereny oraz kilka drobnych zmian w mechanice rozgrywki m.in. konieczność dbania o mocno ograniczone zapasy wody.

Heroes of Might and Magic IV: The Gathering Storm
Heroes of Might and Magic IV: The Gathering Storm

Strategiczne 24 września 2002

Pierwszy oficjalny dodatek do czwartej części kultowej serii turowych gier strategicznych studia New World Computing. Heroes of Might and Magic IV: The Gathering Storm przynosi ze sobą ponad 20 pojedynczych scenariuszy oraz 6 nowych minikampanii, których kluczową postacią jest potężny czarnoksiężnik imieniem Hexis.

Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin
Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin

Strategiczne 20 września 2002

Kolejna część wyśmienitej gry strategicznej Combat Mission: Beyond Overlord. Przenosi ona akcję z frontu zachodniego na front wschodni, gdzie możemy dowodzić wojskami walczących stron w szeregu bitew i pojedynków, które odbyły się w okresie od operacji Barbarossa (czerwiec 1941) aż do końca wojny (zdobycia Berlina).

Empire Earth: Sztuka Podboju
Empire Earth: Sztuka Podboju

Strategiczne 18 września 2002

Dodatek do znanej strategii czasu rzeczywistego zespołu Stainless Steel Studios - Empire Earth. Zawiera trzy nowe kampanie dla trybu single player, szereg nowych jednostek i budynków oraz nową epokę „Space Age Epoch”.

Cesarz: Narodziny Państwa Środka
Cesarz: Narodziny Państwa Środka

Strategiczne 11 września 2002

Strategia ekonomiczna, w której budujemy i zarządzamy miastami w antycznych Chinach. Gracz ma wpływ na wszelkie aspekty działalności starożytnego miasta, m.in. podatki, rozdzielanie plonów rolnych, siły militarne, budowa monumentalnych budowli. Całość zbudowano na silniku z Ceasar III.

Beach Life
Beach Life

Strategiczne 6 września 2002

Beach Life to zaprawiona sporą dawką humoru strategia ekonomiczna, za której powstanie odpowiada studio Deep Red Games. Gracz wciela się w rolę zarządcy ekskluzywnego hotelu w nadmorskim kurorcie, a do jego zadań należy m.in. rozbudowa ośrodka wypoczynkowego, zapewnienie atrakcji dla turystów, zagospodarowanie plaż oraz reagowanie na różnego rodzaju katastrofy.

Software Tycoon
Software Tycoon

Strategiczne 2 września 2002

Software Tycoon to wyprodukowana przez studio Epic Interactive strategia ekonomiczna, w której gracz może spróbować swoich sił jako szef firmy produkującej gry komputerowe. Do jego zadań należy czuwanie nad procesem dewelopingu tytułów, ale również zarządzanie personelem, dobór strategii marketingowej oraz pozyskiwanie inwestorów.

Celtic Kings: Rage of War
Celtic Kings: Rage of War

Strategiczne 27 sierpnia 2002

Izometryczna strategia czasu rzeczywistego z elementami przygodówki i RPG. Twórcy podzielili rozgrywkę na dwa zasadnicze tryby: przygodowy i strategiczny. W pierwszym z nich dowodzimy drużyną po stronie Cezara lub galijskiego druida. Zadania strategiczne polegają na rozwijaniu wojska, wynajmowaniu najemników, zbieraniu artefaktów i podbijaniu zamków. Produkcja gwarantuje około 40 godzin zabawy.

Medieval: Total War
Medieval: Total War

Strategiczne 21 sierpnia 2002

Kontynuacja epickiej gry strategicznej studia Creative Assembly z 2000 roku. Medieval: Total War przenosi nas z terenów Dalekiego Wschodu w nieco bliższe nam realia średniowiecznej Europy, gdzie przychodzi nam stanąć na czele jednego z dwunastu najsilniejszych mocarstw tego okresu. Podobnie jak jej poprzedniczka, produkcja łączy elementy czysto militarne z handlem, dyplomacją i zarządzaniem surowcami.

MoonBase Commander
MoonBase Commander

Strategiczne 13 sierpnia 2002

Utrzymana w klimacie science-fiction gra strategiczna, łącząca w sobie gameplay klasycznych turówek z elementami zręcznościowymi. Zadaniem gracza jest obrona księżycowej bazy, zajmującej się wydobyciem złóż mineralnych. Autorzy oddali do naszej dyspozycji arsenał 18 różnych narzędzi wojny, oraz nietypowy system rozbudowy bazy, polegający na wystrzeliwaniu nieruchomych jednostek tworzących specyficzny łańcuch powiązań.

Airborne Assault: Red Devils Over Arnhem
Airborne Assault: Red Devils Over Arnhem

Strategiczne 12 sierpnia 2002

Gra strategiczna osadzona w realiach II Wojny Światowej. Gracz może objąć dowództwo nad brytyjskimi spadochroniarzami próbującymi przejąć kontrolę nad strategicznie ważnym mostem w Arnhem na rzece Ren, lub nad wojskami niemieckimi starającymi się nie dopuścić do wykorzystania mostu przez siły alianckie.

1914: The Great War
1914: The Great War

Strategiczne 9 sierpnia 2002

Strategia turowa pozwalająca rozegrać bitwy z I Wojny Światowej. Akcja koncentruje się na froncie zachodnim. Gra pozwala na objęcie dowództwa zarówno nad oddziałami, niemieckimi jak i alianckimi. Każda z tych stron konfliktu otrzymała własną kampanię, choć nie zabrakło również trybu multiplayer dla maksymalnie czterech graczy.

Sudden Strike 2
Sudden Strike 2

Strategiczne 8 sierpnia 2002

Sudden Strike 2 jest kontynuacją wydanej w 2000 roku wojennej strategii czasu rzeczywistego. Deweloperzy ze studia Fireglow pozostali wierni realiom II wojny światowej, powiększając jednak obszar działań także o Azję i Pacyfik. Gracze mogą dowodzić siłami ZSRR, USA, Wielkiej Brytanii, III Rzeszy i Japonii. W porównaniu z pierwowzorem sequel odznacza się większą liczbą jednostek oraz lepszą oprawą wizualną.

The Privateer's Bounty: Age of Sail II
The Privateer's Bounty: Age of Sail II

Strategiczne 2 sierpnia 2002

Samodzielna produkcja bazująca na rozwiązaniach serii Age of Sail. Akcja przenosi graczy do czasów, gdy morza roiły się od pięknych i drapieżnych zarazem okrętów. Możemy tu zakosztować wielu aspektów życia ówczesnego wilka morskiego, np. ochraniać konwoje handlowe, bronić fortu, patrolować określone akweny wodne oraz przełamywać blokady i wymykać się wrogom.

Roboforge
Roboforge

Strategiczne 17 lipca 2002

RoboForge to interesująca gra autorstwa zespołu Liquid Edge Games, w której każdy gracz może zbudować swojego własnego robota-wojownika, następnie wyszkolić go w sztuce walki i wystawić do pojedynku na internetowej arenie gladiatorów.

Tombstone: 1882
Tombstone: 1882

Strategiczne 12 lipca 2002

Strategia czasu rzeczywistego, jak wskazuje sama nazwa, przenosząca wielokrotnie ekranizowaną legendę z Dzikiego Zachodu.

Austerlitz: Napoleon's Greatest Victory
Austerlitz: Napoleon's Greatest Victory

Strategiczne 8 lipca 2002

Historycznie odwzorowana jedna z najważniejszych nitew kampanii Napoleońskiej, pod Austerlitz, gdie wojska rosyjskie i austriackie stawiły czoła armii Napoleońskiej.

Valhalla Chronicles
Valhalla Chronicles

Strategiczne 8 lipca 2002

Przeżyj prawdziwą przygodę w mitycznym świecie Wikingów, gdzie musisz powstrzymać hordy potworów wysłane przez boga wojny Ragnaröka.

Airline Tycoon Evolution
Airline Tycoon Evolution

Strategiczne 5 lipca 2002

Nowe wydanie klasycznej już strategii ekonomicznej, w której zarządzaliśmy własnymi liniami lotniczymi. Oprócz nowych dziesięciu misji i szesnastu przerobionych, doszła możliwość budowy własnych samolotów i stosowania zabezpieczeń antyterrorystycznych.

Warcraft III: Reign of Chaos
Warcraft III: Reign of Chaos

Strategiczne 3 lipca 2002

Warcraft III: Reign of Chaos to trzecia odsłona kultowej serii osadzonych w realiach fantasy RTS-ów, zapoczątkowanej w 1994 roku przez studio Blizzard. W krainie Azeroth siły ludzi, orków i nocnych elfów stawiają czoła inwazji nieumarłych, zwanych Plagą albo Nocnym Legionem. Mechanika rozgrywki czerpie z klasycznych rozwiązań cyklu, ale nie obyło się bez kilku nowości.

Industry Giant II (2002)
Industry Giant II (2002)

Strategiczne 28 czerwca 2002

Następca znanej symulacji ekonomicznej pozwali nam stworzyć od podstaw ogólnoświatowe imperium gospodarcze zaczynając w czasach rewolucji przemysłowej schyłku XIX wieku aż do nowoczesnych technologii końca XX wieku.

Micro Commandos
Micro Commandos

Strategiczne 28 czerwca 2002

Zabawna strategia czasu rzeczywistego pochodząca z firmy Monte Cristo, znanej m.in. z takich produkcji jak Economic War, Stardom: Your Quest for Fame, czy Airline Tycoon Evolution.