Data wydania: 12 marca 2003
„Castles & Catapults” to pierwsza próba zaistnienia na rynku gier strategicznych w wykonaniu niewielkiego amerykańskiego studia developerskiego Magic Lantern Playware. Cała zabawa przebiega w zbliżony sposób do popularnych gier planszowych – na jedną mapę zrzucane są armie dwóch walczących ze sobą nacji. Wygrywa ta strona, która podbije wszystkie okoliczne ziemie.
Gracze
„Castles & Catapults” to pierwsza próba zaistnienia na rynku gier strategicznych w wykonaniu niewielkiego amerykańskiego studia developerskiego Magic Lantern Playware. Cała zabawa przebiega w zbliżony sposób do popularnych gier planszowych – na jedną mapę zrzucane są armie dwóch walczących ze sobą nacji. Wygrywa ta strona, która podbije wszystkie okoliczne ziemie. Pomimo tego, iż gra została osadzona w średniowiecznych klimatach, to rozgrywka nie ma zbyt wiele wspólnego z prawdziwymi wydarzeniami historycznymi. Co więcej, pokuszono się o dodanie nielicznych elementów przywodzących na myśl tytuły z gatunków fantasy, gracz może na przykład dowodzić postaciami czarodziejów, którzy w trakcie bitew obejmą podległe jednostki zaklęciami ochronnymi a nawet potężnymi smokami. W grze pojawiają się też oczywiście tradycyjne jednostki pokroju łuczników, pikinierów, kawalerii czy przydatnych przy zdobywaniu zamków machin oblężniczych.
Autorzy „Castles & Catapults” przygotowali dwa standardowe tryby prowadzenia rozgrywek. Skirmish pozwala na bezpośrednie wzięcie udziału w jednej z 15 bitew bez dokonywania żadnych przygotowań. Esencję zabawy stanowi natomiast składająca się z piętnastu misji rozbudowana kampania, w której gracz wciela się w postać młodego dowódcy prowadzącego podboje na terenie Europy i Afryki. Rozgrywka przebiega w systemie turowym, gracz zakupuje nowe jednostki, które następnie może dowolnie rozmieszczać, buduje także kolejne zamki. AI komputerowego przeciwnika wzrasta wraz z kończeniem dostępnych etapów, możliwe jest również rozgrywanie pojedynków sieciowych z ludzkimi przeciwnikami (na skirmishowych mapach).
Oprawa wizualna produktu pełni co najwyżej symboliczną rolę – plansze, na których rozgrywane są kolejne misje, są zazwyczaj puste. Widoczne jednostki przypominają znane z gier planszowych figurki, nie są one animowane, a kolejne ruchy przebiegają w sposób skokowy. Interfejs użytkownika jest wyjątkowo uproszczony, większość poleceń wydaje się przy użyciu myszy, przygotowano także liczne skróty klawiaturowe.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows
Producent: Magic Lantern Playware
Wydawca: Atari / Infogrames
Ograniczenia wiekowe: 12+
Wymagania sprzętowe gry Castles & Catapults:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
CPU 750MHz, 256MB RAM, akcelerator 3D 32MB, 450MB na HDD, Direct-X 8.1, Windows 98/ME/2K/XP.
Średnie Oceny:
Średnia z 10 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.