129. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 129. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Zoo Tycoon: Dinosaur Digs
Strategiczne 19 maja 2002
Zoo Tycoon: Dinosaur Digs to oficjalny dodatek do wydanej w 2001 roku strategii ekonomicznej Zoo Tycoon. Przygotowane przez studio Blue Fang Games rozszerzenie wprowadza możliwość wzbogacenia atrakcji ogrodu zoologicznego o wybiegi z dinozaurami. Twórcy przygotowali 6 nowych scenariuszy, a także przeszło 100 dodatkowych obiektów, jakie można wykorzystać w wirtualnym zoo.

Cultures 2: Bramy Asgardu
Strategiczne 18 maja 2002
Kolejna część serii opowiadającej o podbojach cywilizacji wikingów. Poprzednio w Cultures: Discovery of Vinland nasi dzielni bohaterowie podbijali kontynent amerykański, tu zaś zaczynają rozszerzać swe wpływy na Europę i Środkowy Wschód.

Hotel Giant
Strategiczne 17 maja 2002
Strategia ekonomiczna stworzona przez Trevora Chan’a, twórcę serii Seven Kingdoms. Gracz staje się młodym przedsiębiorcą, którego celem jest stworzenie najlepszej sieci ekskluzywnych hoteli.

Star Wars: Galactic Battlegrounds - Clone Campaigns
Strategiczne 13 maja 2002
Dodatek do strategii czasu rzeczywistego zatytułowanej Star Wars: Galactic Battlegrounds. Wprowadza do podstawowej wersji gry nowe misje, jednostki oraz szereg innych udoskonaleń.

The Partners
Strategiczne 11 maja 2002
The Partners to symulacja niewielkiej, lecz prestiżowej kancelarii adwokackiej, zatrudniającej 21 prawników, w której musimy zadbać o dziewięć podstawowych potrzeb każdego pracownika.

Takeda
Strategiczne 10 maja 2002
Takeda to gra wojenna czasu rzeczywistego, dzięki której gracze będą mogli wziąć czynny udział w jednym z bardziej burzliwych okresów w historii XVI wiecznej Japonii - okresie Sengoku.

Starmageddon
Strategiczne 30 kwietnia 2002
Starmageddon to kosmiczna strategia czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowana przez firmę Lemon Interactive. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, kiedy to trzy międzygalaktyczne rasy toczą ze sobą wyniszczającą wojnę o panowanie we Wszechświecie. Gra znana jest również pod tytułem Project Earth: Starmageddon.

Krzyżacy
Strategiczne 29 kwietnia 2002
Strategia turowa osadzona w polskich realiach historycznych, w okresie przed i po bitwie pod Grunwaldem, kiedy to rycerze Zakonu Krzyżackiego najeżdżali ziemie polskie. Możemy opowiedzieć się po obu stronach tej wojny. W grze zostały wiernie odwzorowane jednostki wojskowe i relacje sił stron konfliktu.

War Commander
Strategiczne 16 kwietnia 2002
Strategia czasu rzeczywistego w której przenosimy się na pola europejskich bitew czasów II Wojny Światowej. Stajemy się dowódcą oddziału, który poprowadzi swoich podwładnych do wykonania wielu różnorodnych i niebezpiecznych zadań.

Heroes of Might and Magic IV
Strategiczne 29 marca 2002
Czwarta odsłona bestsellerowej serii strategicznej, zapoczątkowanej w 1995 roku przez studio New World Computing. Akcja gry przenosi nas do fantastycznego świata Jadame, znanego z gry Might & Magic VIII. Do dyspozycji graczy oddano tym razem sześć frakcji, posiadających własne typy miast, jednostek oraz technologii. Każde z nich dysponuje także oddzielną szkołą magii i może wynajmować tylko bohaterów określonej rasy. Mechanika rozgrywki uległa wielu modyfikacjom, ale i uproszczeniom.

GlobalPower
Strategiczne 27 marca 2002
Strategia turowa nazywana przez twórców „kompletnym symulatorem świata”. Akcja toczy się w latach dziewięćdziesiątych XX wieku i pozwala graczowi poprowadzić wybraną nację do międzynarodowej dominacji.

Dragon Throne: Battle of Red Cliffs
Strategiczne 26 marca 2002
Strategia czasu rzeczywistego z rozbudowanymi elementami ekonomicznymi. Akcja przenosi nas do starożytnego Imperium Chińskiego, w czasy, gdy wojna podzieliła państwo na trzy księstwa - Shu, Wei i Wu. Gracz wciela się w rolę jednego z trzech władców księstw, a jego zadaniem jest zjednoczenie Chin.

Trains & Trucks Tycoon
Strategiczne 22 marca 2002
Strategia ekonomiczna, w której gracz staje się managerem początkującej firmy transportowej. Celem jest stworzenie wielkiego konsorcjum i dorobienie się milionów na transporcie ludzi i towarów.

Battalia
Strategiczne 21 marca 2002
Strategia podejmująca temat bitew z okresu 1700-1870. W grze możemy odegrać starcia w ramach Amerykańskiej Wojny o Niepodległość czy Wojny Secesyjnej. Sama produkcja pokazuje wojnę z punktu widzenia naczelnego wodza armii i jest niezwykle rozbudowana. Twórcy przygotowali dwa sposoby ukazania pola bitwy: 2D i 3D.

Strange Adventures in Infinite Space
Strategiczne 20 marca 2002
Strange Adventures in Infinite Space przygodowa gra strategiczna w klasycznym stylu, przenosząca nas w odległa przyszłość, gdy ludzkość kolonizowała wszechświat.

Dark Planet: Battle for Natrolis
Strategiczne 19 marca 2002
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w odległej przyszłości. Trzy nacje: Ludzie, Sorin oraz Dreil; walczą o dominację. Akcja gry toczy się w pełni trójwymiarowym środowisku i przy dynamicznie zmieniających się warunkach atmosferycznych oraz stałym upływie czasu.

Obrońca Korony (Digitally Remastered Collector's Edition)
Strategiczne 18 marca 2002
Reedycja gry strategicznej Defender of the Crown, wydana w serii Digitally Remastered Collector’s Edition, w której ukzaują się popularne niegdyś gry, napisane teraz na nowo przy użyciu najnowszych technologii.

Warlords: Battlecry II
Strategiczne 12 marca 2002
Warlords: Battlecry II jest kontynuacją wydanej w 2000 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG, stworzonej przez ekipę deweloperską Strategic Studies Group. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Etherii, targanym przez konflikt, w którym uczestniczy 12 ras. Gracz wybiera frakcję, której poczynaniami będzie kierował poprzez postać głównego bohatera.

Warrior Kings
Strategiczne 4 marca 2002
Warrior Kings to wyprodukowana przez studio Black Cactus strategia czasu rzeczywistego (RTS), której akcja osadzona została w fantastycznej krainie Orbis. Gracz wciela się w przywódcę zniszczonego królestwa, a jego zadaniem jest przywrócić mu dawną świetność i pokonać wszystkich wrogów. Rozgrywka umożliwia toczenie widowiskowych bitew z udziałem setek jednostek.

Kozacy: Sztuka Wojny
Strategiczne 21 lutego 2002
Pierwszy oficjalny dodatek do gry Kozacy: Europejskie Boje, strategii czasu rzeczywistego od ukraińskiego studia GSC Game World odtwarzającej realia XVII i XVIII wieku. Rozszerzenie Sztuka Wojny przede wszystkim rozbudowuje zawartość przeznaczoną dla pojedynczego gracza, choć nie zabrakło w nim szeregu zmian w trybie multiplayer. Do najważniejszych nowości należą dwie grywalne nacje: Bawarczycy i Duńczycy.

Ski Park Manager: Zbuduj swoje Zakopane
Strategiczne 20 lutego 2002
Ski Park Manager jest strategią ekonomiczną, pozwalającą graczowi wcielić się w rolę zarządcy ośrodka narciarskiego. Wirtualni menedżerowie muszą m.in. dbać o stan infrastruktury obiektów wypoczynkowych, budować nowe hotele punkty gastronomii, wytyczać trasy zjazdowe, a nawet pilnować spraw pracowniczych. Deweloperzy ze studia Lankhor zadbali przy tym o intuicyjnie prosty interfejs oraz miłą dla oka oprawę wizualną swego dzieła.

Myth: Kodeks Absolutu
Strategiczne 18 lutego 2002
Myth: Kodeks Absolutu to pełna kolekcja gier należących do jednej z najlepszych strategicznych serii w historii gier komputerowych.

Hooligans: Europejska Zadyma
Strategiczne 10 lutego 2002
Nietypowa i kontrowersyjna strategia czasu rzeczywistego, w której gracz staje się przywódcą agresywnej grupy kibiców piłkarskich. Akcja toczy się w Europie, a naszym zadaniem jest okaleczenie i zabicie wszystkich kibiców innych drużyn. Tytuł tylko dla graczy powyżej 18 roku życia.

Mall Tycoon
Strategiczne 5 lutego 2002
Strategia ekonomiczna w stylu „zaprojektuj, zbuduj i zarządzaj” dająca graczom możliwość wykazania w roli managera wielkiego centrum handlowego.