Data wydania: 6 stycznia 2004
Strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio developerskie Related Design (autorzy m.in. No Man's Land oraz America). Jak wskazuje sam tytuł, zajmujemy się tutaj rozbudową własnego zamku, bronieniem go przed agresorami, a także przygotowujemy szereg ataków na fortyfikacje wroga.
GRYOnline
Gracze
Castle Strike to strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio developerskie Related Design (autorzy m.in. No Man's Land oraz America). Jak wskazuje sam tytuł, zajmujemy się tutaj rozbudową własnego zamku, bronieniem go przed agresorami, a także przygotowujemy szereg ataków na fortyfikacje wroga.
Polem zmagań gry są czasy Wojny Stuletniej, wzbogacone o wiele fikcyjnych bitew, napadów czy konnych pościgów za bandytami. Do wyboru dostajemy trzy, w pełni grywalne nacje: Anglików, Francuzów i Niemców. W zależności od podjętej decyzji, pod naszą komendą staje 18 różnorodnych jednostek, wśród których znajdziemy: jazdę, rycerzy uzbrojonych w miecze, topory lub włócznie, łuczników, kuszników, a nawet saperów i podrzucających ładunki wybuchowe sabotażystów. Gracz wzmacnia siłę swojej armii poprzez budowę wszelakich baszt, katapult, armat, itp. (w sumie 25 budynków, podzielonych na dwie kategorie: militarne i ekonomiczne).
Obraz całości dopełniają dopracowane efekty audio-wizualne (historyczne rekonstrukcje ogromnych średniowiecznych twierdz oraz realistyczny sposób prowadzenia oblężenia).
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Recenzja GRYOnline
strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio developerskie Related Design. Jak wskazuje sam tytuł, zajmujemy się tutaj rozbudową własnego zamku, bronieniem go przed agresorami, a także przygotowujemy szereg ataków na fortyfikacje wroga.
Firmy Related Design i Data Backer opublikowały grywalne demo Castle Strike – strategii rozgrywanej w czasie rzeczywistym, utrzymanej w średniowiecznej konwencji. Program udostępnia tutorial, w którym nauczymy się podstaw obsługi oddziałami na polu walki, a także jedną ze standardowych misji. Całość udostępniono tylko i wyłącznie w języku niemieckim, co z pewnością zmniejszy grono ewentualnych odbiorców.
gry
Krystian Smoszna
3 stycznia 2004 09:32
Popularne pliki do pobrania do gry Castle Strike.
Wymagania sprzętowe gry Castle Strike:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Procesor Pentium III 1 GHz, 256 MB RAM, karta grafiki 32 MB (GeForce 2 lub lepsza), 700 MB HDD.
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 486 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Artur Okoń
Recenzent GRYOnline.pl
2004.07.05
strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio developerskie Related Design. Jak wskazuje sam tytuł, zajmujemy się tutaj rozbudową własnego zamku, bronieniem go przed agresorami, a także przygotowujemy szereg ataków na fortyfikacje wroga.
Texas84 Generał
Jako fan Twierdzy nawet nie wiedziałem, że wyszła taka gra. Jakoś bez echa przeszła. Jest jeszcze możliwość kupić ją w sklepie?
zanonimizowany725382 Junior
jak ściągnąć castle strike
Panda_3 Legionista
Jedna z pierwszych gier w której jarałem się, że można umieszczać łuczników na murach zamku :)
zanonimizowany768165 Legend
Taka powinna być nowa Twierdza po przejściu w trzeci wymiar. Niezła kampania o historii germańskiego rycerza, długa rozgrywka i oblężenia, które w tej grze zrobiono naprawdę dobrze, jak dotąd inne gry nie zrobiły niczego równie dobrego...
swietlik94 Pretorianin
Grę ograłem poprzedniego lata. Cóż, mój hura dziecięcy optymizm sprzed lat opadł, ale nadal grało się przyjemnie. Oczywiście nie jest to tytuł w żaden sposób historyczny; realia są tutaj tylko i wyłącznie tłem dla opowieści (dość prostej, ale nie irytującej) niemieckiego rodu szlacheckiego i jego mniejszego bądź większego zaangażowania w wojnę stuletnią. Graficznie jest to raczej standard okolic 2003/2004, ale nie gryzie w oczy (modele jednostek są nadal bardzo ładne). Na pewno gra jest lepsza od poprzedniej gry twórców, tj. No Man's Land, chociażby ze względu na lepszy pathfinding, który jest zmorą RTSów. Bugów nie uświadczyłem. Mankamentem jest brak większego oddalenia kamery, ale to już znak czasów. O ile grze zdecydowanie bliżej do typowego RTSa właśnie i w porównaniu z samonasuwającą się Twierdzą (po części 2, rzecz jasna) pewne rzeczy są uproszczone, to muszę się zgodzić z przedmówcą - gra się zwyczajnie przyjemniej i lekko, aniżeli w tytuły 3D od FireFly Studios. Fanom RTSów wszelakich polecam.