Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

117. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 117. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
SpellForce: The Breath of Winter
SpellForce: The Breath of Winter

Strategiczne 25 czerwca 2004

Pierwszy oficjalny dodatek do gry Spellforce: The Order of Dawn. Fabuła rozszerzenia The Breath of Winter koncentruje się na postaci księcia demonów, odpowiedzialnego za przebudzenie Aryna — lodowego smoka, mającego sprowadzić zagładę na świat. Na potrzeby rozszerzenia deweloperzy przygotowali nowe środowisko, wyposażenie i umiejętności dla bohatera, a także dziesiątki zadań głównych i pobocznych. Wszystko to składa się na fabularną kampanię, której ukończenie zajmuje około czterdziestu godzin.

Ground Control 2: Operation Exodus
Ground Control 2: Operation Exodus

Strategiczne 22 czerwca 2004

Kontynuacja wyśmienitej gry taktycznej studia Massive. Autorzy ponownie zaoferowali czas rzeczywisty i system starć, który stawia na dowodzenie jednostkami, a nie zajmowanie się rozbudową bazy. W porównaniu z pierwowzorem rozszerzeniu uległa lista frakcji i do wojny dołączyli kosmici.

Carnival Cruise Lines Tycoon 2005: Island Hopping
Carnival Cruise Lines Tycoon 2005: Island Hopping

Strategiczne 21 czerwca 2004

Kolejny przedstawiciel słynnego gatunku tycoon'ów, który powstał w niewielkim studiu developerskim Artex Software, znanym do tej pory z niedokończonego projektu „Iron Dignity”. W „Carnival Cruise Line Tycoon” gracz zarządza ogromnym i niezwykle luksusowym liniowcem, musi nie tylko zadbać o odpowiednie wyposażenie statku, ale i skutecznie wypromować kolejne rejsy, tak aby wypełnić okręt spragnionymi wrażeń turystami.

Disciples II: Powrót Galleana
Disciples II: Powrót Galleana

Strategiczne 17 czerwca 2004

Disciples II: Powrót Galleana jest pakietem rozszerzeń do wydanej w 2002 roku strategii turowej Disciples II: Mroczne Proroctwo. W zestawie znalazły się dwa oficjalne dodatki - Disciples II: Strażnicy Światła oraz Disciples II: Słudzy Ciemności. Deweloperzy ze studia Strategy First przygotowali nowe kampanie i scenariusze, mapy do rozgrywek wieloosobowych, a także poprawioną AI, zmieniony interfejs gracza oraz ulepszony edytor plansz.

Galactic Civilizations: Altarian Prophecy
Galactic Civilizations: Altarian Prophecy

Strategiczne 15 czerwca 2004

Altarian Prophecy to rozbudowany dodatek do pełnej wersji strategii turowej, pt. Galactic Civilizations, której rynkowy debiut miał miejsce w marcu 2003 roku.

Codename: Panzers - Faza Pierwsza
Codename: Panzers - Faza Pierwsza

Strategiczne 14 czerwca 2004

Strategia czasu rzeczywistego z dużym naciskiem położonym na elementy taktyczne jak również zawierająca również nieco elementów znanych z cRPG, osadzona w realiach II Wojny Światowej.

Transport Giant
Transport Giant

Strategiczne 9 czerwca 2004

Strategia ekonomiczna stworzona przez JoWooD Entertainment AG. Akcja rozpoczyna się w 1850 roku, w okresie wielkiego boomu gospodarczego. Gracz wciela się we właściciela firmy zajmującej się przewożeniem surowców oraz pracowników fabryk i zakładów przemysłowych. Jego zadaniem jest zapewnienie firmie dynamicznego rozwoju, by na przestrzeni dwóch kolejnych stuleci przekształciła się ona w prawdziwe transportowe imperium.

Wildlife Park: Wild Creatures
Wildlife Park: Wild Creatures

Strategiczne 30 maja 2004

Wild Creatures to podtytuł pełnoprawnego rozszerzenia do rozbudowanej strategii ekonomicznej, pt. Wildlife Park, której premiera miała miejsce w maju 2003 roku i która pozwalała graczom na sprawdzenie się w roli menadżera ogrodu zoologicznego.

Besieger
Besieger

Strategiczne 28 maja 2004

Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez zespół Primal Software, twórców gry The I of the Dragon. Akcja osadzona została w krainie fantasy, gdzie do walki stają dwie odmienne nacje.

Anno 1503: Treasures, Monsters and Pirates
Anno 1503: Treasures, Monsters and Pirates

Strategiczne 25 maja 2004

Treasures, Monsters and Pirates to oficjalny dodatek do gry Anno 1503: The New World, który wszystkim entuzjastom pierwowzoru ma do zaoferowania zarówno zupełnie nowe wyzwania, jak i rozwinięcie starych pomysłów.

Perimeter
Perimeter

Strategiczne 21 maja 2004

Perimeter to trójwymiarowa strategia czasu rzeczywistego autorstwa rosyjskiego studia K-D LAB. Fabuła gry osadzona została w dalekiej przyszłości.

Warlords: Battlecry III
Warlords: Battlecry III

Strategiczne 17 maja 2004

Trzecia już część serii gier strategicznych z elementami cRPG rozgrywających się w przepełnionym magią świecie fantasy Etheria. Tym razem gracze mogą wziąć udział w wielkiej wojnie, jaka toczy się pomiędzy zjednoczonymi rasami północy i południowym Imperium Ssrathi.

The Boss: La Cosa Nostra
The Boss: La Cosa Nostra

Strategiczne 17 maja 2004

The Boss: La Cosa Nostra to gra będąca połączeniem RTS'a i symulacji. Gracz będzie miał w niej możliwość uczestniczenia w mrocznych wydarzeniach z życia mafii w Stanach Zjednoczonych.

President Forever
President Forever

Strategiczne 1 maja 2004

Niezwykle rozbudowana gra strategiczna, która pozwoli Ci wziąć udział w fascynującym wyścigu o fotel prezydenta Stanów Zjednoczonych. Program jest kontynuacją rozwiązań zapoczątkowanych w President 2000, tym razem jednak, wyposażony w całą masę funkcji, których istnienia domagali się ówcześni fani gry.

COPS 2170: The Power of Law
COPS 2170: The Power of Law

Strategiczne 30 kwietnia 2004

Mieszanka strategii czasu rzeczywistego i gry taktycznej, wzbogacona dodatkowo o elementy cRPG i osadzona w futurystycznym, cyberpunkowym świecie.

Fate of the Dragon II
Fate of the Dragon II

Strategiczne 29 kwietnia 2004

Wojenna strategia czasu rzeczywistego rozgrywają się w antycznych Chinach. Gra koncentruje się głownie na olbrzymich bitwach z udziałem tysięcy jednostek. Warstwa ekonomiczna została natomiast potraktowana po macoszemu. Poza trybem solo dostępna jest również opcja multiplayer.

Rise of Nations: Thrones and Patriots
Rise of Nations: Thrones and Patriots

Strategiczne 27 kwietnia 2004

Pełnoprawne rozszerzenie strategii czasu rzeczywistego (RTS), pt. Rise of Nations. Za opracowanie dodatku – podobnie zresztą jak pierwowzoru – odpowiada zespół developerski Big Huge Games, na którego czele stoi Brian Reynolds (projektant m.in. drugiej części Cywilizacji czy Alpha Centauri).

Universal Boxing Manager
Universal Boxing Manager

Strategiczne 23 kwietnia 2004

Kolejny produkt z gatunku „menedżerów”, tym razem podejmujący temat zawodowego boksu. Jako opiekun kilku pięściarzy, gracz musi zadbać o ich prawidłowe treningi, które zaowocują wysokimi umiejętnościami na ringu.

Europa Universalis: Mroczne Wieki
Europa Universalis: Mroczne Wieki

Strategiczne 18 kwietnia 2004

Kontynuacja (i zarazem spin-off) wydanej w 2001 roku gry strategicznej Europa Universalis II, koncentrującej się na losach świata w ciągu 400 lat (1419-1820). Pod względem ram czasowych, gra Crusader Kings (dostępna w Polsce pod nazwą Europa Universalis: Mroczne Wieki) stanowi swoisty prolog do wspomnianej pełnoprawnej odsłony cyklu, cofając graczy znacznie wcześniej i pozwalając im pokierować losami mocarstw europejskich w okresie 1066-1419 r.

The Alamo
The Alamo

Strategiczne 15 kwietnia 2004

Strategiczna gra czasu rzeczywistego zorientowana w realiach historycznych. „History Channel's Alamo” (drugi tytuł gry równorzędnie używany przez jej producenta to „The Alamo”) opisuje wydarzenia, które miały miejsce podczas wojny amerykańsko-meksykańskiej (lata 1846-1848).

Battle For Troy
Battle For Troy

Strategiczne 12 kwietnia 2004

Nieskomplikowana strategia czasu rzeczywistego, która w dość luźny sposób nawiązuje do wydarzeń znanych z mitologii, a konkretnie Wojny Trojańskiej. Gracz staje na czele jednej z dwóch armii, które brały w niej udział.

Blitzkrieg: Ostfront Barbarossa
Blitzkrieg: Ostfront Barbarossa

Strategiczne 12 kwietnia 2004

Ostfront Barbarossa to nieoficjalne rozszerzenie popularnej strategii czasu rzeczywistego Blitzkrieg, jakie przygotowała brytyjska firma Active Gaming.

Blitzkrieg: Horyzont w Ogniu
Blitzkrieg: Horyzont w Ogniu

Strategiczne 6 kwietnia 2004

Blitzkrieg: Horyzont w Ogniu jest samodzielnym dodatkiem do wyprodukowanej przez studio deweloperskie Nival Interactive strategii czasu rzeczywistego (RTS) Blitzkrieg. Rozszerzenie zawiera nową kampanię, w której gracze mają okazję wcielić się w dowódcę wojsk niemieckich podległych feldmarszałkowi Erwinowi Rommlowi i wziąć udział w zmaganiach z okresu II wojny światowej toczonych m.in. na Sycylii, w Normandii i w Ardenach.

Desert Rats vs. Afrika Korps
Desert Rats vs. Afrika Korps

Strategiczne 5 kwietnia 2004

Taktyczny RTS pozwalający na wzięcie udziału w działaniach zbrojnych na północnoafrykańskim froncie II Wojny Światowej. Możemy pokierować zarówno siłami niemieckimi jak i brytyjskimi. Tryb solo oferuje długą na ponad 20 misji kampanię.