119. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 119. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Across the Dnepr
Strategiczne 22 grudnia 2003
Across the Dnepr to tytuł dodatku do turowej gry strategicznej, Korsun Pocket. Dzięki niemu mamy okazję wziąć udział w wydarzeniach rozgrywających się w lipcu 1941, kiedy to Operacja Barbarossa znajdowała się jeszcze w swojej początkowej fazie a wojska niemieckie przygotowywały się do wkroczenia w serce Związku Radzieckiego.

Deaktywacja
Strategiczne 19 grudnia 2003
Taktyczna strategia z elementami akcji, podzielona na 15 poziomów. W każdym z nich gracz przejmuje kontrolę nad jednym z oddziałów droidów i przy jego pomocy walczy z robotami należącymi do organizacji terrorystycznej.

Cold War: Conflicts
Strategiczne 11 grudnia 2003
Strategia czasu rzeczywistego twórców serii Sudden Strike. Akcja toczy się w czasie Zimnej Wojny, a dokładniej w latach 1950 – 1973.

Airborne Assault: Highway to the Reich
Strategiczne 1 grudnia 2003
Sequel gry Airborne Assault: Red Devils Over Arnhem, tym razem pozwalający nam dowodzić wojskami w operacji Market Garden. Cechą charakterystyczną serii jest realistyczne odtworzenie roli dowódcy. Zamiast ręcznie sterować każdym pojedynczym oddziałem wydajemy jedynie ogólne rozkazy, a sztuczna inteligencja sama decyduje jak wypełnić powierzone jej zadania.

Lords of EverQuest
Strategiczne 1 grudnia 2003
Lords of EverQuest to strategia czasu rzeczywistego (RTS) wzbogacona o elementy RPG, której akcja osadzona została w popularnym uniwersum fantasy. W trybie kampanii gracze mogą poznać historię zmagań trzech frakcji walczących o panowanie nad kontynentem Antonica. Deweloperzy ze studia Rapid Eye Entertainment zadbali także o funkcjonalny multiplayer, pozwalający na wspólną grę 12 osobom poprzez sieć LAN lub Internet.

Combat Mission 3: Afrika Korps
Strategiczne 28 listopada 2003
Trzecia cześć słynnej już wojennej serii Combat Mission osadzonej w realiach II wojny światowej. Combat Mission 3: Afrika Korps pozwala graczom uczestniczyć w walkach w Północnej Afryce, we Włoszech, na Sycylii i na Krecie, na przestrzeni pięciu lat, począwszy od roku 1940, a skończywszy na roku 1945.

SpellForce: Zakon Świtu
Strategiczne 28 listopada 2003
Połączenie strategii czasu rzeczywistego z gatunkiem cRPG, stworzone przez studio Phenomic. W SpellForce: Zakon Świtu gracze trafiają do uniwersum fantasy, które zostało niemal całkowicie spustoszone przez trzynastu magów, powodowanych chęcią zdobycia nieograniczonej władzy. Ci, którym udało się przetrwać sprowadzony przez nich kataklizm, schronili się na porozrzucanych po świecie wyspach, na które można się dostać jedynie poprzez magiczne portale.

Disciples II: Bunt Elfów
Strategiczne 25 listopada 2003
Trzecie, oficjalne rozszerzenie do popularnej na całym świecie strategii turowej o nazwie Disciples II: Dark Prophecy, wprowadzające do oryginału kilka ciekawych nowości, w tym grywalną rasę Elfów.

World War I: Battlefields
Strategiczne 25 listopada 2003
Strategia czasu rzeczywistego przenosząca graczy do czasów I Wojny Światowej, w lata 1914-1918, gdzie mogą objąć dowodzenie nad siłami jednego z pięciu krajów uwikłanych w ten konflikt zbrojny.

Infinity Empire: Time of Defiance
Strategiczne 21 listopada 2003
Strategia czasu rzeczywistego nakierowana na zabawę w Sieci. Akcję „Time of Defiance” osadzono na planecie Nespanona, wokół której dryfują niewielkie wyspy. Podstawowym zadaniem, z którym gracz musi się zmierzyć jest ich stopniowe kolonizowanie.

Victoria: Empire Under the Sun
Strategiczne 18 listopada 2003
Kolejna, piąta już część znanej serii gier strategicznych Europa Universalis, która przenosi nas w okres pomiędzy XIX wiekiem a pierwszymi dekadami wieku XX. Jest to czas, w którym dokonano wielu odkryć i postępów naukowych, jest to także okres krwawych starć Pierwszej Wojny Światowej.

Dominions 2: The Ascension Wars
Strategiczne 13 listopada 2003
Kontynuacja turowej strategii fantasy o tytule Dominions: Priests, Prophets & Pretenders. Zadaniem gracza jest wcielenie się w jednego z bogów świata gry i doprowadzenie go do ostatecznego zwycięstwa, czyli pozostania jedynym władcą zaprezentowanego uniwersum.

Chicago 1930
Strategiczne 12 listopada 2003
Gra strategiczno-taktyczna, w sporym stopniu przypominająca popularną serię Commandos. Za opracowanie pełnej wersji odpowiedzialny jest zespół developerski Spellbound (twórcy Desperados czy Robin Hood: The Legend of Sherwood).

History Channel's Crusades: Quest for Power
Strategiczne 11 listopada 2003
Crusades: Quest for Power to jedna z historycznych strategii czasu rzeczywistego wchodząca w skład wydawanej przez Activision Value serii The History Channel (licencja popularnego kanału telewizyjnego).

Age Of Castles
Strategiczne 10 listopada 2003
Age Of Castles to prosta strategia turowa w świecie magii i czarów. Gracz staje się królem, który musi oswobodzić świat ze szponów zła.

Korea: Zapomniany Konflikt
Strategiczne 7 listopada 2003
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się podczas konfliktu w Korei, w latach 1950 – 1953. Gracz staje się dowódcą elitarnego amerykańskiego oddziału specjalistów wykonujących zadania bojowe o niezwykłym znaczeniu strategicznym.

Podbój Rzymu
Strategiczne 7 listopada 2003
Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w początkowym okresie naszej ery, tj. w latach 200 - 450. Stajemy się przywódcą jednego z prymitywnych plemion barbarzyńskich. Wraz ze swoim ludem najeżdżamy i plądrujemy wrogie osady. W ten sposób rozwijamy się, zdobywamy żywność, broń oraz złoto, a także reputację i sławę.

Pax Romana
Strategiczne 6 listopada 2003
Gra strategiczna tematycznie oraz technicznie spokrewniona z takimi tytułami jak chociażby Caesar czy Faraon. Gracz obejmuje kontrolę nad starożytnym Imperium Rzymskim i stawia sobie za cel podbicie całego antycznego świata.

Władca Pierścieni: Wojna o Pierścień
Strategiczne 4 listopada 2003
Władca Pierścieni: Wojna o Pierścień to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez studio Liquid Entertainment. Akcja osadzona została w uniwersum znanym z powieści J.R.R. Tolkiena. Gracze mają okazję wziąć udział w widowiskowych bitwach znanych z kart "Władcy Pierścieni", kierując siłami dobra lub sługami Saurona.

Sid Meier's Civilization III: Conquests
Strategiczne 4 listopada 2003
Drugi oficjalny dodatek do trzeciej części serii strategii turowych od Sida Meiera i jego nowego studia Firaxis Games. Sid Meier's Civilization III: Conquests pozwala graczom wziąć udział w największych podbojach znanych z historii ludzkiej cywilizacji, w tym w Mezopotamii czy Ameryce. W każdej z ośmiu kampanii przygotowanych przez autorów obejmujemy pieczę nad jedną z nowych nacji (m.in.

Silent Storm
Strategiczne 31 października 2003
Silent Storm to wyprodukowana przez studio deweloperskie Nival Interactive taktyczna strategia turowa w realiach II wojny światowej. Gracz staje na czele oddziału żołnierzy wysłanego daleko na tyły wroga. Twórcy przygotowali dwie duże kampanie, składające się łącznie z 24 misji, a także ponad 75 rodzajów dostępnego uzbrojenia.

Kozacy: Antologia
Strategiczne 31 października 2003
Cossacks Anthology Collector's Edition to specjalne wydanie gry Cossacks: European Wars, w skład którego poza standardową, podstawową edycją tego tytułu wchodzą także dwa dodatki do niego Cossacks: Back To War oraz Cossacks: The Art of War.

Worms 3D
Strategiczne 31 października 2003
Worms 3D to utrzymana w humorystycznej konwencji strategia turowa, stworzona przez zespół deweloperski Team 17 Software. Gra jest pierwszą odsłoną serii korzystającą z silnika graficznego 3D. Twórcy pozostali jednak wierni podstawowym założeniom zabawy, a gracze mają dużą swobodę w kierowaniu poczynaniami tytułowych robali oraz deformowaniu świata gry przy użyciu najrozmaitszych broni i środków masowej zagłady.

Pop Life: Droga na Szczyt
Strategiczne 31 października 2003
Wirtualna adaptacja brytyjskiego programu telewizyjnego z cyklu 'reality show'. Zadaniem graczy jest tutaj wykreowanie ciekawej osobowości, a także poprowadzenie jej po kolejnych szczeblach piosenkarskiej kariery.