Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Medieval Lords: Build, Defend, Expand (PC)

Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj PC

Medieval Lords: Build, Defend, Expand

Strategia ekonomiczna, w której gracz staje przed obowiązkiem zarządzania średniowiecznym miastem. Musi dbać o prawidłowy rozwój metropolii obejmujący warstwę ekonomiczną i technologiczną (polityka wewnętrzna), a także bronić jej przed atakami sąsiadów.

Strategiczne | ekonomiczne | RTS | średniowiecze

PC Windows
Okładka Medieval Lords: Build, Defend, Expand (PC)

producent: Monte Cristo

wydawca: Monte Cristo

wydawca PL: Techland

Strona oficjalna

Polskie napisy i dialogiPolskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

29października2004

3grudnia2004

pudełko PL

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Strategia ekonomiczna, w której gracz staje przed obowiązkiem zarządzania średniowiecznym miastem. Musi dbać o prawidłowy rozwój metropolii obejmujący warstwę ekonomiczną i technologiczną (polityka wewnętrzna), a także bronić jej przed atakami sąsiadów.

Kluczem do sukcesu jest odpowiednie wykorzystywanie okolicznych terenów, które równie dobrze mogą pełnić funkcje obronne, jak i czysto ekonomiczne. Przykładowo, miasto zbudowane na wzgórzu ma znacznie większe szanse w odpieraniu ataków wrogich armii, ale rozwiązanie to znacznie ogranicza możliwości jego przyszłej rozbudowy. Same bitwy wymagają posuwania się do określonych działań: należy zadbać o ewakuację ludności, przygotować siły obronne, można również wyburzyć okoliczne mosty, tak aby wrogie armie miały utrudniony dostęp do miejsca, w którym zlokalizowano miasto. Gracz może postawić wiele typów budowli obronnych, wśród których nie mogło zabraknąć kilku rodzajów murów i wież ostrzegawczych.

Istotną rolę w trakcie zabawy odgrywa regularne zaspokajanie potrzeb mieszkańców, którzy w przypadku nie spełniania stawianych żądań mogą opuścić zbudowane przez gracza miasto w poszukiwaniu ciekawszych miejsc do osiedlenia. Sporym ułatwieniem są wskaźniki służące do monitorowania aktualnych potrzeb mieszkańców miasta, które podzielone na sześć grup: woda, żywność, spokój, zdrowie, obronność i tzw. „social”. Gracz musi w rozsądny sposób zaplanować rozbudowę miasta, tak aby nie utrudniać mieszkańcom dostępu do ważnych obiektów, ale i jednocześnie zachować spore pole do popisu przy ewentualnej obronie metropolii.

Zabawa została zaprezentowana w trójwymiarowym otoczeniu, które obejmuje projekty różnych obiektów, budynków, poszczególnych mieszkańców, itp. Ulice miasta są poprzecinane uliczkami, a budynki, które przy nich stoją można przeważnie upgrade'ować. Zadbano również o realistyczną wizualizację uszkodzeń obiektów, które po odparciu wrogich ataków należy oczywiście zreperować, a także zmianę wystroju miasta przy awansach na kolejne poziomy technologiczne. Gracz ma pełną dowolność w stawianiu konstrukcji, jedynym ograniczeniem są surowce potrzebne do ich postawienia.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 8,5 / 10 na podstawie 467 głosów czytelników.

Gry podobne do Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj

Klasyfikacja PEGI Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj

PC Windows

PC Windows

  • Rekomendowane:
  • Pentium 4 1.7 GHz
  • 512 MB RAM
  • karta grafiki 64 MB (GeForce 4 lub lepsza)
  • 1.2 GB HDD
Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj - recenzja gry
Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj - recenzja gry

Recenzja 6 grudnia 2004, 11:05

Nie ma więc sensu wielkie planowanie na przyszłość. Medieval Lords zmuszają gracza do ustawicznej kontroli swojej dziedziny i jak najszybszego tudzież jak najtrafniejszego reagowania na zmieniającą się sytuację. Jest to fajne, zmusza do myślenia, lecz bywa uciążliwe. Dzieje się tak dlatego, że w początkowej fazie kontaktu z grą opanowanie wszystkich zależności zachodzących w powstających miastach może być problematyczne. Tym bardziej że w poszczególnych misjach kluczowe dla rozwoju opcje lubią być zablokowane – a to technologię murarską trzeba będzie zdobyć na wrogu, a to nie będzie się dało znaleźć w okolicy architekta.