
Data wydania: 4 października 2004
Kolejny tytuł, który dołącza do rodziny słynnych strategii czasu rzeczywistego „Sudden Strike”. „Resource War” to zarazem ostatni produkt z serii zrealizowany przy użyciu leciwego już silnika (wykorzystanego w Sudden Strike I i II) i ukazany w dwuwymiarowym otoczeniu.
Gracze
Kolejny tytuł, który dołącza do rodziny słynnych strategii czasu rzeczywistego „Sudden Strike”. „Resource War” to zarazem ostatni produkt z serii zrealizowany przy użyciu leciwego już silnika (wykorzystanego w Sudden Strike I i II) i ukazany w dwuwymiarowym otoczeniu. Gra w dalszym ciągu osadzona jest w realiach historycznych. Przygotowano cztery kampanie singleplayer, które rozgrywane są w trakcie II Wojny Światowej. W dwóch z nich dowodzimy wojskami Trzeciej Rzeszy, pozostałe oferują natomiast możliwość pokierowania oddziałami amerykańskimi i brytyjskimi. Oprócz tego przygotowano dziesięć samodzielnych misji, a także dziesięć map, na których będzie można rozegrać pojedynki multiplayer. Na każdej z nich może spotkać się od dwóch do czterech graczy przy czym istnieje opcja stworzenia większych plansz, na których zmieści się aż ośmiu zawodników. W wielu misjach dla pojedynczego gracza można liczyć na wsparcie sojuszniczych jednostek, które są w pełni kontrolowane przez sztuczną inteligencję. Cele misji podzielono na dwie grupy - mamy zadania obowiązkowe (niezbędne do ukończenia misji) oraz zadania dodatkowe, których nie należy wykonywać, ale w przypadku ich zaliczenia można liczyć na cenne bonusy. Kontrolowane jednostki w miarę kolejnych bitew zdobywają doświadczenie, dzięki któremu poprawia się ich celność, mobilność czy wytrzymałość. W całej grze pojawia się około 300 typów jednostek. Warto też dodać, iż tytuł posiada wbudowany edytor plansz.
Przebieg rozgrywki jest zbliżony do poprzednich tytułów serii, w dalszym ciągu odpowiednia taktyka działania okazuje się kluczem do zwycięstwa. Podstawowa innowacja to dodanie elementów ekonomiczno-gospodarczych, które mają bezpośredni wpływ na możliwości bojowe kierowanej armii. Mamy bowiem możliwość zdobywania fabryk, dzięki którym otrzymywać będziemy regularne dostawy czołgów czy samolotów. Gracz może odsyłać do ich obrony dowolną ilość jednostek, co jest o tyle istotne, że stracenie lub zniszczenie fabryki zatrzyma przypływ nowych oddziałów, a to niejednokrotnie przekreśli szanse na zrealizowanie zadań wymaganych do ukończenia określonego etapu. Walczące strony są również ograniczenie limitem oddziałów. Po jego osiągnięciu nie wyprodukowane zostaną żadne nowe jednostki. Zniszczone budynki (w tym także fabryki) mogą być odbudowywane, czynność ta wymaga jednak poświęcenia sporej ilości czasu i pieniędzy. Dodatkowym utrudnieniem są powiązania - może się zdarzyć tak, że działanie fabryki jest uzależnione od funkcjonowania okolicznej elektrowni, w tym przypadku gracz musi chronić oba te obiekty. W niektórych misjach można również zmieniać typ konstruowanych przez fabrykę jednostek, na przykład poprzez zdobycie laboratorium, dzięki czemu na mapie będą pojawiały się znacznie silniejsze oddziały. Nie mniej istotną rolę odgrywa paliwo, bez którego pojazdy nie mogą funkcjonować. Autorzy uwzględnili to, że jego zużycie jest uzależnione od typu jednostki, ogromne czołgi będą wymagały ponownego napełnienia znacznie szybciej od małych pojazdów. Paliwo może być uzupełniane na dwa sposoby: przy użyciu mobilnych cystern lub po zbliżeniu się do określonych zbiorników.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Gry podobne:



7GIER
Cykl taktycznych RTS-ów osadzonych podczas II wojny światowej. Seria Sudden Strike została wykreowana przez studio Fireglow, które sprawowało pieczę nad jej rozwojem do 2009 roku. Później opracowywanie kolejnych produkcji spod tego szyldu przypadło w udziale zespołowi Kite Games.
Firma Fireglow Games, któa powinna być znana graczom z takich produkcji jak Sudden Strike, Cold War czy znajdujący się właśnie w beta fazie testów, Stranger, zapowiedziała chęć zaistnienia na rynku gier MMO. Kandydatem na podbicie ser fanów masowych rozgrywek wieloosobowych będzie rozwinięcie wspomnianego Strangera w pełnoprawną grę MMORTS.
gry
Maciej Myrcha
6 października 2005 12:46
Producent gier Fireglow poinformował, iż jego najnowsze dzieło - Sudden Strike III, tworzone na innowacyjnym engine Sudden Strike Next7 wejdzie w końcową fazę produkcji już w grudniu tego roku. Program będzie oferować dowodzenie ogromnymi ilościami wojsk, nie zabraknie także nieliniowych misji, których ukończenie możliwe będzie na wiele sposobów. Ukazały się także nowe screenshoty przedstawiające bitwy morskie, które mają być bardzo mocną stroną najnowszego Sudden Strike.
gry
Daniel Sodkiewicz
24 lipca 2004 09:49
Popularne pliki do pobrania do gry Sudden Strike: Wojna o Zasoby.
Wymagania sprzętowe gry Sudden Strike: Wojna o Zasoby:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium II 450MHz, 128MB RAM, 16MB akcelerator 3D.
Średnie Oceny:
Średnia z 157 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.