Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

109. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 109. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Star Trek: Armada
Star Trek: Armada

Strategiczne 22 marca 2000

Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego nawiązująca do popularnego serialu Star Trek: The Next Generation. W obliczu inwazji Borgów siły Federacji, Klingonów i Romulan muszą działać wspólnie, by zażegnać śmiertelne niebezpieczeństwo.

Rising Sun: Imperial Strike
Rising Sun: Imperial Strike

Strategiczne 29 września 2000

Rising Sun: Imperial Strike to pierwszy oficjalny dodatek do strategii turowej Rising Sun, autorstwa studia TalonSoft. Rozszerzenie wprowadza m.in. dwie nowe kampanie oraz 10 historycznych scenariuszy.Gracze mogą dowodzić zarówno siłami alianckimi jak i japońskimi walczącymi na Pacyfiku w okresie II wojny światowej.

Sid Meier's Antietam
Sid Meier's Antietam

Strategiczne 10 grudnia 1999

Sid Meier's Antietam to firmowana nazwiskiem znanego twórcy gier strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez studio Firaxis Games. Akcja gry osadzona została w okresie wojny secesyjnej, a gracze mają okazję wziąć udział w słynnej bitwie pod Antietam. Deweloperzy zadbali o wierne przedstawienie formacji wojskowych uczestniczących w tej batalii, a także topografii terenu.

Shadows of War
Shadows of War

Strategiczne 10 października 2006

Jest rok 1936. Europa wciąż liże rany zadane w trakcie największej wojny w dziejach ludzkości. Tymczasem w centrum Starego Kontynentu pojawia się nowy wróg, który może zburzyć z trudem utrzymywany porządek na świecie. Jeśli nikt nie powstrzyma zagrożenia, konsekwencje nowego, globalnego konfliktu odmienią na zawsze losy wielu narodów.

The Awakening
The Awakening

Strategiczne prace wstrzymane

RTS osadzony w konwencji science fiction, rozgrywający się na odległej planecie Natrolis, gdzie dochodzi do starcia między rodzimą rasą Sauronów, Ziemianami oraz przebudzonymi potworami z podziemi.

Command & Conquer: Red Alert - Counterstrike
Command & Conquer: Red Alert - Counterstrike

Strategiczne 2 sierpnia 1997

Oficjalny dodatek do wydanej w listopadzie 1996 roku strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer: Red Alert autorstwa Westwood Studios. Dodatek zatytułowany Counterstrike oferuje szesnaście nowych scenariuszy (po osiem dla każdej ze stron) o różnym stopniu trudności. W przeciwieństwie do gry macierzystej, nie zostały one jednak połączone w kampanię i mogą być rozgrywane w całkowicie dowolnej kolejności.

Deaktywacja
Deaktywacja

Strategiczne 19 grudnia 2003

Taktyczna strategia z elementami akcji, podzielona na 15 poziomów. W każdym z nich gracz przejmuje kontrolę nad jednym z oddziałów droidów i przy jego pomocy walczy z robotami należącymi do organizacji terrorystycznej.

Jones in the Fast Lane
Jones in the Fast Lane

Strategiczne 6 czerwca 1991

Interesująca gra strategiczna, która pozwala nam wziąć udział w tzw. "wyścigu szczurów". Krótko mówiąc, chodzi o to, żeby w jak najkrótszym czasie osiągnąć sukces w czterech dziedzinach życia (kariera, pieniądze, wykształcenie, szczęście) i tym samym rozgromić konkurencję.

Cold War: Conflicts
Cold War: Conflicts

Strategiczne 11 grudnia 2003

Strategia czasu rzeczywistego twórców serii Sudden Strike. Akcja toczy się w czasie Zimnej Wojny, a dokładniej w latach 1950 – 1973.

Tridonis
Tridonis

Strategiczne 20 listopada 1998

Tridonis to strategia czasu rzeczywistego (RTS), stworzona przez polskie studio deweloperskie Alien System. Tłem fabularnym dla gry jest inwazja obcych na Ziemię, dokonana w 2001 roku. Gracz może wybrać stronę konfliktu, której poczynaniami będzie kierował. Twórcy przygotowali 24 scenariusze do rozgrywki jednoosobowej oraz tryb multiplayer, w którym uczestniczyć mogą maksymalnie 4 osoby.

Storm Frontline Nation: III Wojna Światowa
Storm Frontline Nation: III Wojna Światowa

Strategiczne 10 czerwca 2011

Frontline Nation to rozbudowana strategia turowa, która przenosi miłośników zmagań tego typu na obszar Starego Kontynentu w niedalekiej przyszłości. Za przygotowanie całości odpowiadają pracownicy szwedzkiego zespołu developerskiego Colossai Studios.

Maelstrom (2007)
Maelstrom (2007)

Strategiczne 9 lutego 2007

Maelstrom to kolejna gra strategiczna toczona w czasie rzeczywistym, opracowana w studiu programistycznym K-D, pod baczną kuratelą firmy Codemasters. Pierwszym wspólnym projektem obu powyższych podmiotów był RTS zatytułowany Perimeter.

Braveheart
Braveheart

Strategiczne 11 sierpnia 1999

Jako przywódca jednego ze szkockich klanów stań do walki z angielskim okupantem. Gra strategiczna na podstawie głośnego filmu „Braveheart”.

RollerCoaster Tycoon 3: Wild!
RollerCoaster Tycoon 3: Wild!

Strategiczne 25 października 2005

Drugie, po RCT3: Soaked!, oficjalne rozszerzenie trzeciej części programu, pozwalającego graczom wcielić się w dyrektora ogromnego parku rozrywki. Dzięki dodatkowi Wild!, nasze wesołe miasteczko powiększa się o kolejne atrakcje, tym razem związane z dzikimi zwierzętami.

Dominions 3: The Awakening
Dominions 3: The Awakening

Strategiczne 2 października 2006

Trzecia część słynnej strategii turowej, osadzonej w klimatach fantasy. Gracz po raz kolejny wciela się w postać jednego z lokalnych bóstw i wysyła do walki ogromne armie. Dominions III nastawiony jest głównie na rozgrywkę multiplayer.

Dominions 2: The Ascension Wars
Dominions 2: The Ascension Wars

Strategiczne 13 listopada 2003

Kontynuacja turowej strategii fantasy o tytule Dominions: Priests, Prophets & Pretenders. Zadaniem gracza jest wcielenie się w jednego z bogów świata gry i doprowadzenie go do ostatecznego zwycięstwa, czyli pozostania jedynym władcą zaprezentowanego uniwersum.

Riot Police
Riot Police

Strategiczne 14 stycznia 2004

Riot Police to strategia taktyczna, w której gracze mogą spróbować swoich sił jako stróże prawa odpowiedzialni za przeciwdziałanie niebezpiecznym rozruchom w mieście. Deweloperzy ze studia Zono przygotowali kilkanaście scenariuszy tłumienia ulicznych zamieszek związanych m.in. z burdami kibiców, demonstracjami antyglobalistów i różnego rodzaju protestami społecznymi.

Ballerburg
Ballerburg

Strategiczne 11 listopada 2002

Gra strategiczna z elementami zręcznościowymi osadzona w realiach fantasy, ideowo bazująca na przeboju sprzed lat, pt. Rampart. Zabawa polega na rozbudowie zamku i jednoczesnym ostrzeliwaniu twierdzy przeciwnika. Ataków dokonujemy za pomocą szerokiego wachlarza broni oblężniczych, wśród których znajdziemy nie tylko katapulty i armaty, ale nawet wyrzutnie rakiet.

Tombstone: 1882
Tombstone: 1882

Strategiczne 12 lipca 2002

Strategia czasu rzeczywistego, jak wskazuje sama nazwa, przenosząca wielokrotnie ekranizowaną legendę z Dzikiego Zachodu.

War Dogs
War Dogs

Strategiczne prace wstrzymane

Gra taktyczno-strategiczna, ideowo zbliżona do słynnego Full Spectrum Warriora. Za produkcję War Dogs odpowiedzialna jest amerykańska firma Quicksilver, która w przeszłości zasłynęła dzięki takim tytułom jak Castles czy Master of Orion III.

National Lampoon's University Tycoon
National Lampoon's University Tycoon

Strategiczne 24 października 2004

Gra ekonomiczno-strategiczna, ukazująca zwariowany świat codziennego życia studenckiego. Za jej powstanie odpowiada studio programistyczne Anarchy Enterprise, które do tej pory zasłynęło z takich produkcji jak Aquazots oraz Ant War.

Reach for the Stars
Reach for the Stars

Strategiczne 27 września 2000

Reach for the Stars jest wyprodukowaną przez studio Strategic Studies Group kosmiczną strategią turową, stanowiąca remake tytułu święcącego triumfy na komputerach 8-bitowych. Rozgrywka bazuje na eksploracji, kolonizacji i podboju galaktyki, a gracze mają okazję zmierzyć się w przeszło 30 scenariuszach z komputerową Sztuczną Inteligencją w przeszło lub z trojgiem żywych przeciwników za pośrednictwem Internetu lub sieci LAN.

GlobalPower
GlobalPower

Strategiczne 27 marca 2002

Strategia turowa nazywana przez twórców „kompletnym symulatorem świata”. Akcja toczy się w latach dziewięćdziesiątych XX wieku i pozwala graczowi poprowadzić wybraną nację do międzynarodowej dominacji.

Fortress Europe: The Liberation of France
Fortress Europe: The Liberation of France

Strategiczne 19 grudnia 2001

Strategia pozwalająca graczom pokierować wojskami amerykańskimi, brytyjskimi i niemieckimi w szeregu najważniejszych operacji wojskowych II Wojny Światowej na froncie zachodnim.