Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

106. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 106. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Korsun Pocket
Korsun Pocket

Strategiczne 31 lipca 2003

Korsun Pocket jest turową grą strategiczną, bazującą na fakcie zwycięstwa Armii Czerwonej w rejonie ukraińskiego Korsunia (początek 1944 roku) w trakcie II Wojny Światowej. Wtedy żołnierze Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich pod kierownictwem ówczesnego generała Iwana Stiepanowicza Koniewa rozgromili siły III Rzeszy Niemieckiej marszałka Ericha von Mansteina.

Star Trek Deep Space Nine: Dominion Wars
Star Trek Deep Space Nine: Dominion Wars

Strategiczne 12 czerwca 2001

Kosmiczny RTS osadzony w realiach dwóch ostatnich sezonów popularnego serialu Star Trek: Deep Space Nine, w którym możemy kontrolować jedną z czterech stron konfliktu walczących o panowanie w sektorze galaktyki Alfa.

Weird Worlds: Return to Infinite Space
Weird Worlds: Return to Infinite Space

Strategiczne 3 listopada 2005

Weird Worlds: Return to połączenie strategii turowej i strzelanki zręcznościowej z elementami przygodowymi. Jak określają ją sami twórcy, Weird Worlds: Return to Infinite Space jest ogromną operą kosmiczną, w której gracz ze zwykłego, szarego kapitana statku gwiezdnego przekształca się w intergalaktycznego bohatera.

Air Bucks
Air Bucks

Strategiczne 11 lipca 1992

Air Bucks to kolejny produkt firmy Impressions o charakterze ekonomicznym, w którym programiści postarali się o wierne odtworzenie realiów jednej z gałęzi biznesu. Tym razem wybór padł na transport lotniczy.

Air Command 3.0
Air Command 3.0

Strategiczne 12 kwietnia 2001

Zostań kontrolerem lotu na największych międzynarodowych portach lotniczych i sprawdź dlaczego jest to jedno z najbardziej odpowiedzialnych i stresujących stanowisk pracy.

Highland Warriors
Highland Warriors

Strategiczne 30 stycznia 2003

Strategia czasu rzeczywistego zainspirowana głośnym filmem Braveheart. Akcja toczy się w na wyspach brytyjskich i pozwala graczom uczestniczyć w licznych konfliktach toczonych pomiędzy Szkockimi klanami, a państwem Angielskim.

Empire of Magic
Empire of Magic

Strategiczne 28 kwietnia 2003

Strategia turowa osadzona w starożytnym świecie fantasy. Gracz wciela się w rolę początkującego maga wysłanego z misją zażegnania niebezpieczeństwa zagrażającego Imperium Magii.

Tribal Rage
Tribal Rage

Strategiczne 10 lutego 1997

Tribal Rage to osadzona w postapokaliptycznych realiach strategia czasu rzeczywistego (RTS), stworzona przez zespół deweloperski studia TalonSoft. Akcja gry osadzona została w roku 2030, a gracze kierują poczynaniami jednej z 6 walczących o surowce i przetrwanie frakcji. Twórcy zadbali o element losowy, powodujący, że kampania single-player zawsze ma inny przebieg, a także możliwość rywalizacji w trybie wieloosobowym.

High Seas Trader
High Seas Trader

Strategiczne 20 marca 1995

High Seas Trader to gra ekonomiczna, która pozwoli wcielić Ci się w rolę kapitana żaglowca, pływającego po morzach i ocenach w burzliwym XVII wieku. Pod wieloma względami nasuwają się tu skojarzenia z kultowym Pirates! Sida Meiera, chociaż w porównaniu z tamtą produkcją nie zajmujemy się tu korsarstwem, ale handlem.

Machiavelli the Prince
Machiavelli the Prince

Strategiczne 12 marca 1995

Machiavelli the Prince to gra strategiczno-ekonomiczna zrealizowana przez firmę Holistic Design dla MicroProse, która de facto jest unowocześnioną wersją programu Merchant Prince, wydanego w 1993 roku przez QQP.

Fields of Fire
Fields of Fire

Strategiczne 10 kwietnia 1997

Strategia czasu rzeczywistego z elementami gry RPG, wyprodukowana przez studio Empire Interactive. Akcja rozgrywa się podczas wojen amerykańskich z XVII wieku. Odbywamy rozmaite bitwy, dzięki którym zdobywamy doświadczenie dla naszego bohatera, angażując się w coraz trudniejsze wątki fabularne i zadania do wykonania. Gra posiada tryb dla wielu graczy.

Battleground 8: Prelude to Waterloo
Battleground 8: Prelude to Waterloo

Strategiczne 30 września 1997

Ósma odsłona znakomitej serii strategii historycznych Battleground. Tym razem możemy przeżyć dwie bitwy: pod Ligny i Quatre-Bras, które mimo zwycięstwa Napoleona bardzo go osłabiły i zdecydowały o późniejszej klęsce wielkiego wodza pod Waterloo.

Battleship 2: Surface Thunder
Battleship 2: Surface Thunder

Strategiczne 15 września 2000

Gra zręcznościowa oparta na popularnych „statkach”. Twórcy przygotowali dwa zupełnie różne tryby rozgrywki: klasyczną planszówkę (stawianie i strzelanie do statków ukrytych na polach) oraz grę akcji. W pierwszym trybie zmagamy się na polach o trzech różnych wielkościach. Druga forma zabawy to trójwymiarowa zręcznościówka, w której prowadzimy statek i niszczymy wrogów.

American Civil War: Gettysburg
American Civil War: Gettysburg

Strategiczne 26 kwietnia 2005

American Civil War: Gettysburg to kolejna część serii gier strategicznych autorstwa studia developerskiego Cat Daddy Games, które dotyczą amerykańskiej Wojny Secesyjnej z lat 1861-1865.

Squad Assault: Second Wave
Squad Assault: Second Wave

Strategiczne 3 września 2005

Squaw Assault: Second Wave to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, która de facto stanowi rozwinięcie wydanej w październiku 2003 roku produkcji o nazwie Squad Assault: West Front.

Mob Rule: A Lethal Game of Monopoly
Mob Rule: A Lethal Game of Monopoly

Strategiczne 28 sierpnia 1999

Ameryka przełomu lat 20 i 30. Jako świeżo upieczony „ojciec chrzestny” masz za zadanie wszelkimi możliwymi środkami opanować swoje miasto.

Take Command: 2nd Manassas
Take Command: 2nd Manassas

Strategiczne 18 kwietnia 2006

Druga gra ze strategicznej serii Take Command zespołu developerskiego MadMinute Games. Poprzednik, znany pod tytułem Take Command: Civil War Bull Run, był debiutanckim projektem tego zespołu i z marszu zdobył uznanie w oczach fanów i serwisów branżowych.

Panzer Command: Operation Winter Storm
Panzer Command: Operation Winter Storm

Strategiczne 29 czerwca 2006

Panzer Command to taktyczna gra wojenna pozwalająca nam na pokierowanie wojskami rosyjskimi i niemieckimi w walkach, jakie miały miejsce w czasie II wojny światowej, w roku 1942, kiedy to Szósta Armia została okrążona i odcięta od reszty sił III Rzeszy w Stalingradzie.

Battles in Italy
Battles in Italy

Strategiczne 25 maja 2005

Battles in Italy to kolejna propozycja dla miłośników strategii turowych, opartych na przełomowych bitwach II Wojny Światowej, za której przygotowanie odpowiadają firmy: Matrix Games oraz Strategic Studies Group. Gra obejmuje trzy główne bitwy z początkowego okresu działań zbrojnych na froncie południowym we Włoszech.

Charm of War
Charm of War

Strategiczne 12 marca 2004

Interesująca mieszanka cRPG oraz strategii czasu rzeczywistego promowana przez firmę Buka Entertainment. Jej akcja przeniesie nas w fantastyczny świat rosyjskich legend i opowieści, pełny złych goblinów, czarownic i magów.

Jutland
Jutland

Strategiczne 12 grudnia 2008

Jutland to morska gra wojenna, osadzona w realiach I Wojny Światowej. Za jakość programu ręczy swoim wizerunkiem zespół developerski Storm Eagle Studios, w skład którego wchodzą m.in. Jim Rose i Norm Koger (The Operational Art of War).

Takeda
Takeda

Strategiczne 10 maja 2002

Takeda to gra wojenna czasu rzeczywistego, dzięki której gracze będą mogli wziąć czynny udział w jednym z bardziej burzliwych okresów w historii XVI wiecznej Japonii - okresie Sengoku.

Lost Empire: Immortals
Lost Empire: Immortals

Strategiczne 11 marca 2008

Lost Empire: Immortals jest grą z gatunku kosmicznych strategii turowych w stylu Master of Orion czy Galactic Civilization, często określanych mianem 4X, czyli eXplore, eXpand, eXploit, eXterminate (eksploruj, rozwijaj się, wykorzystuj, eksterminuj).

Carnival Cruise Lines Tycoon 2005: Island Hopping
Carnival Cruise Lines Tycoon 2005: Island Hopping

Strategiczne 21 czerwca 2004

Kolejny przedstawiciel słynnego gatunku tycoon'ów, który powstał w niewielkim studiu developerskim Artex Software, znanym do tej pory z niedokończonego projektu „Iron Dignity”. W „Carnival Cruise Line Tycoon” gracz zarządza ogromnym i niezwykle luksusowym liniowcem, musi nie tylko zadbać o odpowiednie wyposażenie statku, ale i skutecznie wypromować kolejne rejsy, tak aby wypełnić okręt spragnionymi wrażeń turystami.