130. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 130. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
World of Mixed Martial Arts
Strategiczne 6 grudnia 2007
World of Mixed Martial Arts to manager tytułowych zawodów mieszanych sztuk walki, stworzony przez Grey Dog Software – firmę odpowiedzialną m.in. za serię Total Pro Basketball. Gra dystrybuowana jest drogą elektroniczną, poprzez Internet.
The Forgotten World
Strategiczne prace wstrzymane
Miks gatunków cRPG oraz strategii czasu rzeczywistego z elementami fantasy, przygotowany przez chorwackie studio developerskie Provox Multiemdia Studio.
Venture Arctic
Strategiczne 5 sierpnia 2008
Produkcja, łącząca elementy symulacyjne i ekonomiczne. Zadanie gracza polega na kontrolowaniu ekosystemu, położonego w mroźnym rejonie Arktyki.
Combat Mission: Shock Force - Marines
Strategiczne 26 września 2008
Marines jest pierwszym dodatkiem do rozgrywanej w trójwymiarowym środowisku strategicznej gry zatytułowanej Combat Mission: Shock Force.
Age of Conquest III
Strategiczne 17 listopada 2010
Strategia turowa oparta na planszowej grze Risk. Naszym celem jest poprowadzenie jednego ze stu imperiów do dominacji nad światem. Wymaga to o rozwój kraju począwszy od kontrolowania finansów i planowania rozbudowy gospodarczej, a skończywszy na rekrutacji sił zbrojnych i zarządzaniu nimi.
AI War: Children Of Neinzul
Strategiczne 27 października 2010
Drugi dodatek do strategii kosmicznej studia Arcen Games, który wprowadza nową frakcję. Neinzul to rasa insektopodobnych istot, rozwijających się w błyskawicznym tempie. W rozszerzeniu podejmujemy walkę z agresywnymi odłamami cywilizacji lub podejmujemy próby zawarcia pokoju z bardziej otwartymi grupami. Oprócz tego, rozszerzenie wprowadza mobilne doki kosmiczne i mnóstwo innych pomniejszych usprawnień.
Sango 2
Strategiczne 28 kwietnia 2008
Sango 2 to wyprodukowana przez studio Magitech Corporation strategia czasu rzeczywistego na motywach powieści "Romance of the Three Kingdoms". Gracz wciela się w przywódcę jednego z trzech królewskich rodów i podejmuje próbę zjednoczenia kraju pod własnym sztandarem. Rozgrywka łączy elementy strategiczne związane z zarządzaniem państwem i taktyczne dowodzenie na polu walki.
Dreamlords: The Reawakening
Strategiczne 18 czerwca 2008
Dreamlords: The Reawakening jest najnowszym wcieleniem nowatorskiej gry MMORTS, stworzonej na początku 2007 roku przez szwedzką grupę developerską Lockpick Entertainment.
Takeda 3
Strategiczne 27 lutego 2009
Kontynuacja sagi gier strategicznych przenoszących nas do burzliwych czasów feudalnej Japonii. Wcielamy się w dowódcę jednego z wielkich klanów i podejmujemy walkę o dominację.
Bitter Glory
Strategiczne prace wstrzymane
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego przenosząca nas w realia II Wojny Światowej. Autorzy postawili na realizm. Bitwy rozgrywane są się na heksagonalnej mapie świata opartej na zdjęciach satelitarnych NASA. Oprócz standardowych tytuł oferuje również możliwość projektowania własnych pojazdów.
Project MyWorld
Strategiczne prace wstrzymane
Sieciowa produkcja łącząca grę ekonomiczną z elementami społecznościowymi. Autorzy stworzyli wirtualnego modelu całej Ziemi, na który nałożyli plany prawdziwych miast. Gracze mogą kupować i sprzedawać domy, urządzać należące do nich tereny oraz eksplorować lokacje. Rozgrywkę uatrakcyjniają również zręcznościowe mini gierki.
Guardians of Graxia
Strategiczne 20 października 2010
Nietypowe połączenie turowej strategii z karcianką osadzone w świecie fantasy Graxia znanym również z innych produkcji studia Petroglyph. Rozgrywka przypomina gry stołowe i toczy się na planszach podzielonych jest na kwadratowe pola, na które korzystając z kart przywołujemy oddziały, a następnie kierujemy ich poczynaniami w trakcie bitwy.
Zoo Kingdom
Strategiczne 4 marca 2010
Zoo Kingdom to dostępna z poziomu przeglądarki internetowej strategia ekonomiczna autorstwa deweloperów z firmy Blue Fang Games. Zadaniem graczy jest zarządzanie nowoczesnym ogrodem zoologicznym.
The Political Machine 2008
Strategiczne 17 czerwca 2008
The Political Machine 2008 to strategia przygotowana przez studio Stardock, odpowiedzialne m.in. za stworzenie Galactic Civilizations czy poprzedniej gry z cyklu The Political Machine.
Kudos-Rock Legend
Strategiczne 26 maja 2007
Kudos-Rock Legend to pozycja stanowiąca hybrydę trzech gatunków: RPG, symulacji codziennego życia i strategii turowej. Owa Gra została przygotowana przez firmę Positech Games, odpowiedzialną m.in. za stworzenie takich tytułów jak Kudos i Democracy.
Shattered Suns
Strategiczne 19 sierpnia 2008
Shattered Suns – najnowsze dzieło zespołu Clear Crown Studios - jest grą strategiczną, zaliczaną do gatunku RTS (strategia czasu rzeczywistego), osadzoną w realiach science-fiction.
Birth of America II: Wars in America 1750-1815
Strategiczne 4 lipca 2008
Sequel uznanej strategii turowej. Ponownie przenosimy się w przeszłość, aby być świadkami rozwoju Stanów Zjednoczonych w okresie od 1750 do 1815 roku.
Ironclads: American Civil War
Strategiczne 10 października 2008
Ironclads: American Civil War to wojenna strategia turowa, wyprodukowana przez rosyjskie studio Totem Games i poruszająca temat walk na morzu. Projekt kładzie nacisk na odwzorowanie realizmu historycznego wojny secesyjnej, która w drugiej połowie XIX wieku podzieliła amerykański naród na zwolenników Unii i Konfederacji.
Elements of War (2010)
Strategiczne 22 kwietnia 2010
Strategia czasu rzeczywistego bazująca na rozgrywce typu tower defense, autorstwa Orange Cutain Games. W grze wcielamy się w obrońcę królestwa, którego zadaniem jest rozbudowanie struktur obronnych chroniących przed złowrogimi przeciwnikami. Gra powstała na bazie okrojonego Unreal Engine 3, który zapewnia niezłą oprawę graficzną.
End of Nations
Strategiczne prace wstrzymane
Udostępniana na zasadzie free-to-play (za darmo z opcją płatnego abonamentu) strategia z rodzaju MMORTS, za której powstanie odpowiada studio deweloperskie Petroglyph Games. Akcja End of Nations toczy się w świecie niedalekiej przyszłości, w którym dominująca rolę sprawuje totalitarna organizacja Order of Nations. Przeciwko niej występują dwie wzajemnie zwalczające się frakcje – Liberation Front oraz Shadow Revolution.
Future Wars
Strategiczne 22 marca 2010
Strategia wojenna osadzona w realiach komiksowego science-fiction. Bitwy toczymy w systemie turowym na mapie podzielonej na kwadratowe pola. Future Wars oferuje kampanię dla pojedynczego gracza oraz wiele trybów multiplayer, wliczając w to granie przez email.
Ironclads: Schleswig War 1864
Strategiczne 26 marca 2010
Morska strategia turowa, w której uczestniczymy w konflikcie z roku 1864, pomiędzy Danią a koalicją Prus i Austro-Węgier. Autorzy postawili na realizm. Silnik bierze pod uwagę takie parametry techniczne statków jak m.in. masa, wyporność czy szybkość. Zastosowano rozbudowany system balistyki i broni.
America II
Strategiczne prace wstrzymane
Druga odsłona serii gier strategicznych rozgrywających się na Dzikim Zachodzie. W grze wcielamy się w jedną z pięciu grup – Apaczów, Meksykan, Komanczów, Amerykanów lub górników – i stajemy do walki o ziemię oraz wpływy. Każda z frakcji różni się od siebie pod względem posiadanych jednostek. Twórcy przygotowali 30 różnych misji i tryb zabawy wieloosobowej.
No Name War
Strategiczne prace wstrzymane
Strategia czasu rzeczywistego. Akcja osadzona została na ziemi w odległej przyszłości i opowiada o konflikcie toczonym przez trzy nacje, tj. Ktonians, Khloona oraz Qaldars.