Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

130. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 130. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Empires & Allies (2011)
Empires & Allies (2011)

Strategiczne 1 czerwca 2011

Przeglądarkowa, ekonomiczno-wojenna gra strategiczna, rozgrywana z poziomu Facebooka. Klasyczne ujęcie dążenia jednego państwa do ekspansji, celem zbudowania wielkiego imperium. Wspólnie ze znajomymi możemy zawierać sojusze lub wypowiadać sobie wojny. Produkcja cechuje się intuicyjnym interfejsem i przyjemną grafiką.

Wine Tycoon
Wine Tycoon

Strategiczne 14 października 2009

Wine Tycoon jest strategią ekonomiczną stworzoną przez deweloperów z brytyjskiego studia Virtual Playground. Gracz wciela się w zarządcę francuskiej winnicy, a jego zadaniem jest produkcja doskonałej jakości wina i zdobycie reputacji winnego barona. Gra wzbogacona została o encyklopedię zawierającą wiele przydatnych wskazówek dotyczących rozgrywki, ale również ciekawe informacje związane z różnymi gatunkami win i tajnikami ich produkcji.

Sword of the Stars: A Murder of Crows
Sword of the Stars: A Murder of Crows

Strategiczne 9 października 2008

Sword of the Stars: A Murder of Crows jest drugim, obok Born of Blood, rozszerzeniem strategii kosmicznej stworzonej w konwencji 4X (Xplore, Xpand, Xploit, Xterminate). Przygotowaniem gry zajęło się to samo studio deweloperskie, co w przypadku poprzedników - Kerberos Productions.

Project Aftermath
Project Aftermath

Strategiczne 3 października 2008

Project Aftermath to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym autorstwa niezależnego brytyjskiego dewelopera Games Faction. Tytuł ten został doceniony przez branżę, chociażby na targach PAX 2008 w Seatle.

Tauri World
Tauri World

Strategiczne 10 lutego 2010

Sieciowa strategia sci-fi, w której gracz wciela się w zarządcę jednej z wielu tysięcy niewielkich wysepek, na jakie rozpadają się planety opanowywane przez tajemniczy Kryształ.

Order of War: Challenge
Order of War: Challenge

Strategiczne 12 marca 2010

Pierwszy dodatek do gry strategicznej Order of War. Wprowadza on 12 nowych map przygotowanych do rozgrywki wieloosobowej oraz 6 nowych trybów multiplayer. Autorzy zaoferowali też 4 świeże misje kooperacyjne, w których wraz z przyjaciółmi przyjdzie nam bronić sztabu przed kolejnymi falami nieprzyjaciół.

Hedgewars
Hedgewars

Strategiczne 24 listopada 2006

Open-source’owy klon Worms, czerpiący pełnymi garściami z tej utytułowanej, komercyjnej serii. Program powstał dzięki systemowi dotacji od zainteresowanych graczy.

Sacraboar
Sacraboar

Strategiczne 6 listopada 2009

Sacraboar to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana i wydana przez firmę makivision. Gracze stają na czele armii, która ma za zadanie wykraść świnkę z bazy wroga. Gra łączy elementy klasycznego RTS-a z rozgrywką w stylu "Tower defence" i "Capture the Flag".Twórcy przygotowali ponad 80 misji w trybie zabawy solowej, a także kilka wariantów zmagań wieloosobowych poprzez sieć Internet lub LAN.

Artist Colony
Artist Colony

Strategiczne 9 lipca 2009

Łatwa w obsłudze gra strategiczna, w której dbamy o prawidłowy rozwój małej społeczności artystycznej. Podczas zabawy zarządzamy wioską, dbamy o dobre samopoczucie mieszkańców, naprawiamy zniszczone budynki i tworzymy pracowanie dla kolejnych artystów. Produkcja została stworzona w bardzo prostej, ale też ładnej oprawie wizualnej.

Storm over the Pacific
Storm over the Pacific

Strategiczne 15 czerwca 2010

Storm over the Pacific jest turową strategią w realiach II wojny światowej. Gra stworzona została przez studio Wastelands Interactive. Gracze mają okazję pokierować działaniami militarnymi jednej z 26 nacji zaangażowanych w konflikt na Pacyfiku. Rozgrywka oferuje 4 kampanie i 15 samodzielnych scenariuszy. Twórcy zadbali o wierne odwzorowanie map, struktur armii oraz jednostek zgodnie z faktami historycznymi.

Legends of Norrath: Oathbound
Legends of Norrath: Oathbound

Strategiczne 28 sierpnia 2007

Legends of Norrath: Oathbound to wyprodukowana przez firmę Sony Online Entertainment gra strategiczna w konwencji "karcianki". Gracze kolekcjonują karty i układają własne talie do pojedynków z komputerową sztuczną inteligencją lub żywymi przeciwnikami. Całość bazuje na realiach popularnego uniwersum fantasy EverQuest.

Operation Barbarossa: The Struggle for Russia
Operation Barbarossa: The Struggle for Russia

Strategiczne 9 września 2009

Rozbudowana strategia turowa, która opowiada o tytułowej operacji rozgrywającej się na Froncie Wschodnim. Do dyspozycji graczy oddano około 150 różnych jednostek.

Panzer Command: Ostfront
Panzer Command: Ostfront

Strategiczne 12 maja 2011

Trzecia część serii taktycznych gier wojennych, których akcja toczy się w realiach II wojny światowej. Gracze wcielają się w dowódcę kompanii należącej do armii sowieckiej lub niemieckiej. Autorzy przygotowali 10 kampanii (wliczając w to te z poprzednich części) oraz ponad 70 samodzielnych scenariuszy.

Team Assault: Baptism of Fire
Team Assault: Baptism of Fire

Strategiczne 28 marca 2012

Team Assault: Baptism of Fire to stworzona przez ekipę niezależnego studia ZEAL Game strategia turowa w realiach II wojny światowej. Akcja gry osadzona została we wschodnich Włoszech. Gracze kierują poczynaniami niewielkiego oddziału amerykańskich żołnierzy, który dokonał desantu na Półwysep Apeniński. Ich zadaniem jest wypełnienie konkretnych zadań na taktycznych planszach.

M.U.D. TV
M.U.D. TV

Strategiczne 25 lutego 2010

Mad Ugly Dirty Television to gra nawiązująca do MAD TV - produkcji wydanej w 1991 roku przez firmę RainbowArts. Naszym zadaniem jest prowadzenie stacji telewizyjnej.

Strength & Honour 2
Strength & Honour 2

Strategiczne 27 listopada 2009

Strength & Honour 2 jest kontynuacją wydanej w 2004 roku strategii wojennej - Siła i Honor: Imperatorzy Wieków. Deweloperzy ze studia Magitech Corporation pozostali wierni okresowi starożytności. Gracz przejmuje kontrolę nad jedną z ośmiu cywilizacji, a jego zadaniem jest zdominować antyczny świat na drodze ekspansji militarnej, gospodarczej i politycznej.

Elven Legacy: Ranger
Elven Legacy: Ranger

Strategiczne 14 marca 2009

Pierwsze duże rozszerzenie DLC do wydanej pod koniec 2007 roku turowej gry strategicznej Elven Legacy, autorstwa rosyjskiego studia Ino-Co. W dodatku zatytyłowanym Ranger przenosimy się ponownie do fantastycznego świata Illis, w którym od wydarzeń z gry macierzystej zaszło jednak sporo zmian. Oto bowiem uśpiony od lat Zakon Markusa pragnie przypomnieć wszystkim o swoim istnieniu, zaś słynny ranger Cornelius zostaje wysłany z misją przygotowania świata na jego powrót.

AI War: Light of the Spire
AI War: Light of the Spire

Strategiczne 27 stycznia 2011

Trzecie rozszerzenie ambitnej strategii kosmicznej AI War, stworzonej przez studio Arcen Games. Dodatek wprowadza do gry nową frakcję – Spire – prastarą rasę obcych, którzy są na skraju wyginięcia. W sumie otrzymujemy około 180 nowych statków oraz niedostępny wcześniej tryb Defender, czyli swobodną kampanię dla osób szukających krótszych rozgrywek.

Space Empires: Battle for Supremacy
Space Empires: Battle for Supremacy

Strategiczne 27 lipca 2010

Space Empires: Battle for Supremacy jest adresowaną do użytkowników portali społecznościowych strategią ekonomiczną w konwencji MMO. Gra wyprodukowana została przez studio Nvinium Games, czyli twórców serii Space Empires. Kierując poczynaniami jednej z trzech dostępnych ras, gracze starają się zbudować kwitnące, międzygalaktyczne imperium.

Elements of War
Elements of War

Strategiczne 23 grudnia 2010

Pełna akcji strategia czasu rzeczywistego, rozgrywająca się w bliskiej przyszłości. Po nieudanym eksperymencie z kontrolą pogody na Ziemi dochodzi do konfliktu zbrojnego. W grze przeszkadzają nie tylko wrogowie, ale i groźne zjawiska atmosferyczne w postaci burz, huraganów i tornad. W grze przewidziano tryb dla wielu graczy, a oprawa audiowizualna prezentuje się dość okazale.

Kudos-Rock Legend
Kudos-Rock Legend

Strategiczne 26 maja 2007

Kudos-Rock Legend to pozycja stanowiąca hybrydę trzech gatunków: RPG, symulacji codziennego życia i strategii turowej. Owa Gra została przygotowana przez firmę Positech Games, odpowiedzialną m.in. za stworzenie takich tytułów jak Kudos i Democracy.

Shattered Suns
Shattered Suns

Strategiczne 19 sierpnia 2008

Shattered Suns – najnowsze dzieło zespołu Clear Crown Studios - jest grą strategiczną, zaliczaną do gatunku RTS (strategia czasu rzeczywistego), osadzoną w realiach science-fiction.

Guardians of Graxia
Guardians of Graxia

Strategiczne 20 października 2010

Nietypowe połączenie turowej strategii z karcianką osadzone w świecie fantasy Graxia znanym również z innych produkcji studia Petroglyph. Rozgrywka przypomina gry stołowe i toczy się na planszach podzielonych jest na kwadratowe pola, na które korzystając z kart przywołujemy oddziały, a następnie kierujemy ich poczynaniami w trakcie bitwy.

Sango 2
Sango 2

Strategiczne 28 kwietnia 2008

Sango 2 to wyprodukowana przez studio Magitech Corporation strategia czasu rzeczywistego na motywach powieści "Romance of the Three Kingdoms". Gracz wciela się w przywódcę jednego z trzech królewskich rodów i podejmuje próbę zjednoczenia kraju pod własnym sztandarem. Rozgrywka łączy elementy strategiczne związane z zarządzaniem państwem i taktyczne dowodzenie na polu walki.