126. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 126. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Sunshine Bay
Strategiczne 9 sierpnia 2013
Społecznościowa gra ekonomiczna, stanowiąca swoistą kontynuację gry Airport City duetu Road 404 i Game Insight. Tym razem akcja przenosi nas do niewielkiego nadmorskiego miasteczka, gdzie naszym zadaniem będzie rozbudowa przystani i przekształcenie tytułowej zatoki w atrakcyjny kurort turystyczny.

Epic Manager
Strategiczne 12 grudnia 2016
Oryginalna strategia ekonomiczna, opracowana przez kanadyjskie studio ManaVoid Entertainment. Gracz trafia do klasycznego świata fantasy i wciela się w rolę zarządcy swoistej gildii bohaterów. Jego zadaniem jest werbunek obiecujących talentów, zapewnienie im odpowiedniego treningu i wysyłanie na rozmaite, mniej lub bardziej skomplikowane misje. Na odwiedzenie czeka ponad setka lokacji, a starcia z przeciwnikami, w jakich biorą udział nasi podopieczni, rozgrywają się w czasie rzeczywistym.

FarmVille 2: Country Escape
Strategiczne 1 grudnia 2014
Kolejna odsłona słynnej strategii-ekonomicznej, która zadebiutowała w serwisie społecznościowym Facebook w 2009 roku. Zabawa polega na zarządzaniu niewielkim gospodarstwem. Podczas rozgrywki staramy się je rozwijać, kupując nowe tereny uprawne, zajmując się zwierzętami itd.

Maritime Kingdom
Strategiczne 10 grudnia 2015
Społecznościowa strategia ekonomiczna studia Game Insight, stanowiąca kontynuację modelu zapoczątkowanego w grach z cyklu The Tribez. W grze obejmujemy posadę burmistrza niewielkiego portowego miasteczka, a naszym zadaniem jest jego rozbudowa oraz pomoc księżniczce w odzyskaniu klejnotów koronnych i uwolnieniu króla. Tytuł należy do gatunku klasycznych city builderów, wzbogaconych o możliwość handlu z zamorskimi królestwami.

Truck Nation
Strategiczne 17 sierpnia 2015
Społecznościowa strategia ekonomiczna, stworzona przez studia Travian Games oraz Bright Future. Gracz wciela się w rolę byłego pracownika firmy transportowej The Corporation, zwolnionego po latach ciężkiej pracy. Protagonista postanawia założyć własny biznes z dwójką znajomych, zaczynając od podupadłego budynku i dwóch zardzewiałych ciężarówek. Z czasem jego działalność poszerza się na tyle, by mógł zacząć stopniowo eliminować konkurencję i dążyć do przejęcia pałeczki lidera.

Castle Clash
Strategiczne 15 listopada 2013
Popularna gra strategiczna znana przede wszystkim z urządzeń mobilnych. W produkcji zatrudniamy potężnych herosów i najmujemy żołnierzy, którzy toczą boje zarówno z przeciwnikami sterowanymi przez sztuczną inteligencję, jak i przez żywych graczy.

BOID
Strategiczne 8 lipca 2016
Nietypowa strategia czasu rzeczywistego, skupiająca się na rywalizacji wieloosobowej. W BOID gracze wcielają się w prymitywne organizmy, które muszą wykształcić swoje zdolności na drodze ewolucji, by wyeliminować rywali. Do dyspozycji graczy oddano 8 klas, o mocnych i słabych stronach działających na zasadzie papier-nożyce-kamień. Wśród z nich znajdujemy jednostki atakujące przeciwnika za pomocą trucizny, wybuchające w kontakcie z wrogiem bądź unieruchamiające i pożerające swe ofiary.

Tower Dwellers
Strategiczne 23 sierpnia 2016
Polska gra z gatunku tower defense wzorowana na serii Kingdom Rush. Gracz wciela się w przywódcę mieszkańców wioski, którzy zamierzają przeciwstawić się inwazji ponurej Hordy. Tytuł powstał w polskim studiu Eccentricity Games.

Frozen Synapse: Prime
Strategiczne 14 listopada 2014
Odświeżona wersja taktycznej strategii z 2011 roku, w której stajemy na czele armii rebeliantów pragnących rozprawić się z rządami potężnej korporacji. Rozgrywka toczy się w synchronicznym systemie turowym, w którym gracze wykonują swe ruchy równocześnie. W porównaniu z wersją oryginalną, praktycznie cała mechanika i oprawa gry zostały stworzone na nowo, aby uczynić ją jeszcze bardziej taktyczną i atrakcyjną wizualnie.

Battle Fleet 2: WW2 in the Pacific
Strategiczne 20 listopada 2014
Druga część turowej strategii morskiej z 2012 roku. W grze wybieramy własną flotę statków, uzbrojenie oraz dowódców i bierzemy udział w szeregu potyczek, rozgrywających się w czasie II wojny światowej na wodach Pacyfiku. Zabawa wykorzystuje mechanikę znaną z gier Scorched Earth i Worms, która wymaga ustalenia odpowiedniego kąta i siły każdego wystrzału.

King of Dragon Pass
Strategiczne 31 października 1999
Osadzona w realiach fantasy produkcja łącząca elementy strategii turowej, przygodówki oraz gry RPG. Stając na czele niewielkiego klanu musimy zadbać o jego rozwój i dobrobyt oraz doprowadzić do zjednoczenia jemu podobnych klanów w jedno plemię pod naszym panowaniem. Głównym środkiem przekazu w grze nie jest grafika lecz tekst, a konstrukcja rozgrywki przypomina popularne książkowe gry fabularne, w których kształtujemy akcję poprzez podejmowanie szeregu decyzji i wyborów.

Gary Grigsby's War in the East: Don to the Danube
Strategiczne 1 marca 2012
Oficjalny dodatek do turowej gry strategicznej Gary Grigsby’s War in the East studia 2BY3 Games. W rozszerzeniu zatytułowanym Don to Danube autorzy przenoszą nas ponownie na front wschodni II wojny światowej, choć zawężeniu uległ nieco teatr działań oraz horyzont czasowy. Produkcja skupia się bowiem na kluczowych operacjach, jakie rozegrały się pomiędzy majem 1942 a majem 1945 roku na terenach rozciągających się pomiędzy Donem a Dunajem.

Frontline: Road to Moscow
Strategiczne 7 sierpnia 2014
Turowa strategia wojenna, rozgrywająca się na froncie wschodnim II wojny światowej w latach 1941-44. W grze przejmujemy kontrolę nad armią Wehrmachtu i uczestniczymy w 30 scenariuszach, odzwierciedlających tytułową drogę Niemców w kierunku Moskwy.

Mini Metro
Strategiczne 6 listopada 2015
Minimalistyczna gra logiczno-strategiczna, opracowana przez niezależne nowozelandzkie studio Dinosaur Polo Club jako rozwinięcie projektu stworzonego przy okazji cyklicznego, 48-godzinnego konkursu Ludum Dare. W grze stajemy przed niezwykle trudnym zadaniem zaprojektowania i poprowadzenia kolejnych linii metra w dynamicznie rozwijającej się metropolii. Zabawa toczy się na losowo generowanej mapie, a przystępując do rozgrywki, mamy do dyspozycji jedynie 3 stacje docelowe.

Coffee Tycoon
Strategiczne 30 marca 2005
Coffee Tycoon to gra strategiczno-ekonomiczna, za której przygotowanie odpowiada zespół developerski Anarchy Enterprises (twórcy m.in. National Lampoon's University Tycoon, Moon Tycoon i Deep Sea Tycoon).

SeaWorld Adventure Parks Tycoon 2
Strategiczne 15 stycznia 2005
Strategia ekonomiczna, stworzona przez firmę wydawniczą Activision Value wraz ze studiem developerskim Deep Red Games. Tak jak pierwsza część gry z tej serii, jest to symulator parku wodnego.

Seven Kingdoms: Conquest
Strategiczne 14 marca 2008
Seven Kingdoms: Conquest jest trzecią odsłoną cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), rozwijanego przez studio Enlight Software przy współpracy z Infinite Interactive. Fabuła gry przedstawia trwający 6 tys. lat konflikt pomiędzy ludźmi i demonami. Gracz sam decyduje o tym, którą rasę poprowadzi ku zwycięstwu. W porównaniu z wcześniejszymi odsłonami serii twórcy zdecydowali się umniejszyć aspekt gospodarczy na rzecz bardziej widowiskowej i emocjonującej walki.

Space Station Sim
Strategiczne 3 listopada 2005
Gra komputerowa z rodzaju symulatorów ekonomicznych, w której wcielamy się w postać administratora NASA. Naszym zadaniem będzie nadzorowanie budowy międzynarodowej stacji kosmicznej, a następnie kierowanie pracą i badaniami prowadzonymi na niej.

Stronghold (1993)
Strategiczne 4 grudnia 1993
Stronghold (1993) to klasyczna strategia czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowana przez studio deweloperskie Stormfront. Akcja gry osadzona została w realiach fantasy. Gracz wciela się we władcę krainy, a jego zadaniem jest wybudowanie silnej twierdzy, która oparłaby się atakom wroga, a jednocześnie stanowiła prężny ośrodek handlu i gospodarki.

COPS 2170: The Power of Law
Strategiczne 30 kwietnia 2004
Mieszanka strategii czasu rzeczywistego i gry taktycznej, wzbogacona dodatkowo o elementy cRPG i osadzona w futurystycznym, cyberpunkowym świecie.

Cruise Ship Tycoon
Strategiczne 27 czerwca 2003
Cruise Ship Tycoon to wyprodukowana przez zespół deweloperski studia Cat Daddy Games strategia ekonomiczna. Gracz wciela się w kierownika luksusowego statku wycieczkowego, a jego zadaniem jest troska o bezpieczeństwo, komfort i zadowolenie pasażerów. Twórcy zadbali m.in. o zróżnicowane lokacje, jakie odwiedzić można w trakcie podróży oraz zdarzenia losowe, które mogą wpływać na przebieg rozgrywki.

Napoleon
Strategiczne 14 listopada 2002
Strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym umożliwiająca graczom wzięcie udziału w zaciętych bitwach, toczonych w latach 1803-1812 na terenach całej Europy (Okres Wojen Napoleońskich).

Merchant Colony
Strategiczne 12 marca 1991
Merchant Colony firmy Impressions to gra ekonomiczna, która podejmuje tematykę handlu morskiego na skalę globalną. Gracz wciela się tu w rolę początkującego armatora, dysponującego niewielkim zasobem gotówki, potrzebnym do rozwinięcia własnego interesu. Fabuła programu rzuca nas do XVIII wieku – okresu rozkwitu kolonii i dalekich wypraw do egzotycznych krajów.

Campus
Strategiczne 27 września 2007
Campus to gra należąca do gatunku symulatorów życia (lifesim), zabarwiona pewnymi elementami cRPG. Jak możemy się jednak domyślić po nazwie, program koncentruje się przede wszystkim na jak najwierniejszym odzwierciedleniu życia studenckiego, wraz ze wszystkimi jego konsekwencjami.