Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

127. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 127. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Sid Meier's Civilization III: Play the World
Sid Meier's Civilization III: Play the World

Strategiczne 5 listopada 2002

Oficjalny dodatek do trzeciej części kultowej serii strategii turowych od Sida Meiera i jego nowego studia Firaxis Games. Sid Meier's Civilization III: Play the World bazuje na mechanizmach znanych z oryginału. Nadal więc prowadzimy wybraną cywilizację do dominacji nad innymi poprzez podbój militarny, rozwój kulturowy czy silną gospodarkę.

G.I. Combat
G.I. Combat

Strategiczne 5 listopada 2002

Gra strategiczna, która pozwala nam objąć dowództwo nad oddziałami niemieckimi i amerykańskimi biorącymi udział w walkach drugiej wojny światowej. Poprowadź więc swoich chłopców do wielkiego zwycięztwa.

Frontline: Kursk
Frontline: Kursk

Strategiczne 20 marca 2007

Strategia czasu rzeczywistego o tematyce II Wojny Światowej, wyprodukowana przez studio Nival. Akcja rozgrywa się w obrębie jednej z największych bitw pancernych w historii – bitwie pod Kurskiem. Możemy rozegrać dwie kampanie i wcielić się w dowódcę Armii Czerwonej lub też sił Trzeciej Rzeczy. Autentyczne jednostki wojenne robią ogromne wrażenie, a silnik graficzny i system zniszczeń stoją na wysokim poziomie.

The Show
The Show

Strategiczne 23 lutego 2007

The Show to rasowa strategia czasu rzeczywistego, w której przenosimy się do Kalifornii końca XXI wieku i natychmiast dowiadujemy się, iż zaszły tam poważne zmiany.

ExcaliBug
ExcaliBug

Strategiczne 30 sierpnia 2000

Po wyciągnięciu z kamienia zaklętego miecza, Excalibura, przez Króla Artura, świat zmniejszył proporcje stając się Excalibugiem – wielkim światem małych robaków.

Hotel dla zwierzaków
Hotel dla zwierzaków

Strategiczne 27 października 2006

Hotel dla zwierzaków to prosta strategia ekonomiczna stworzona z myślą o młodych użytkownikach komputerów. Jak sugeruje sam tytuł, głównym zadaniem gracza jest zarządzanie własnym hotelem dla zwierząt.

Ticket to Ride
Ticket to Ride

Strategiczne 24 maja 2012

Elektroniczna wersja popularnej gry planszowej. W Ticket to Ride bawimy się na mapie świata, odbywając podróże pomiędzy określonymi metropoliami i przeszkadzając innym graczom w ich wojażach. W rozgrywce może brać udział maksymalnie pięcioro graczy.

Beyond Protocol
Beyond Protocol

Strategiczne 21 listopada 2008

Beyond Protocol jest jedną z pierwszych produkcji należących do gatunku tzw. kosmicznych MMO RTS, a więc sieciowych, masowych strategii czasu rzeczywistego utrzymanych w konwencji sci-fi. Za projekt gry odpowiedzialna jest firma Dark Sky Entertainment, dla której jest to pierwsze tak duże przedsięwzięcie.

Forge of Freedom: The American Civil War 1861-1865
Forge of Freedom: The American Civil War 1861-1865

Strategiczne 29 listopada 2006

Forge of Freedom jest grą firmy Matrix Games, traktującą o wojnie secesyjnej. Akcja gry dzieje się więc w latach 1861-1865, a gracz może przejąć kontrolę nad Unią (północ) lub ich przeciwnikami, czyli Skonfederowanymi Stanami Ameryki (południe). Autorzy wykorzystali swój własny silnik, znany z wydanej w 2005 roku Crown of Glory: Europe in the Age of Napoleon.

Casino Empire
Casino Empire

Strategiczne 28 września 2002

Gra strategiczno-ekonomiczna, w której wcielamy się w zarządzę jednego z kasyn w mieście hazardu i uciech – Las Vegas. W skórze szefa tego specyficznego przybytku wprowadzamy nowe rodzaje gier, dbamy o odpowiedni personel i zajmujemy się wieloma innymi sprawami. Podczas zabawy możemy sprawdzać, czy nasze usługi cieszą się zainteresowaniem klientów.

Strategic Command 2: Blitzkrieg - Weapons and Warfare
Strategic Command 2: Blitzkrieg - Weapons and Warfare

Strategiczne 24 października 2007

Strategic Command 2: Blitzkrieg - Weapons and Warfare to dodatek do wydanej w kwietniu 2006 roku strategii turowej Strategic Command 2: Blitzkrieg. Developerem jest Fury Software, a wydawcą Battlefront.com.

TV Giant
TV Giant

Strategiczne 13 kwietnia 2006

TV Giant to strategia ekonomiczna, będąca kolejną pozycją, traktującą o zakładaniu konkretnej firmy i zdobywaniu monopolu w danej sferze biznesu. Tym razem developerzy postanowili wkroczyć do świata telewizji – użytkownik, zaczynając jako młody przedsiębiorca, dostaje szansę zostania magnatem owej branży.

Wildlife Park 2: Świat koni
Wildlife Park 2: Świat koni

Strategiczne 12 października 2007

Wildlife Park 2 jest grą symulującą działanie prawdziwego ogrodu zoologicznego. Dodatek Świat koni, pomimo tego, że w pełni bazuje na silniku stworzonym dla podstawowej wersji gry, oferuje coś zupełnie innego.

Supreme Ruler 2020: Global Crisis
Supreme Ruler 2020: Global Crisis

Strategiczne 15 grudnia 2008

Supreme Ruler 2020: Global Crisis jest rozszerzeniem do wydanej w 2008 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS), autorstwa studia deweloperskiego Battlegoat. Dodatek wprowadza m.in. nową kampanię, składającą się z 20 misji, a także nowe jednostki i technologie oraz usprawnienia w interfejsie sterowania i systemie pomocy.

Elemental: War of Magic
Elemental: War of Magic

Strategiczne 24 sierpnia 2010

Turowa gra strategiczna osadzona w realiach fantasy, autorstwa Stardock Studios. Stajemy po stronie jednej z 12 frakcji i dowodzimy królestwem. W grze spotkamy setki magicznych postaci, przedmiotów, zaklęć i miejsc. Ciekawostką jest możliwość wpływania na otaczające nas, losowo generowane środowisko, w którym np. możemy nadawać nazwy lokacjom i górom.

Seven Years War
Seven Years War

Strategiczne 1 stycznia 1997

Seven Years War to produkt południowokoreańskiej firmy HQ Team z 1997 roku, który jest strategią rozgrywaną w czasie rzeczywistym, pod wieloma względami przypominającą drugą odsłonę cyklu WarCraft, zatytułowaną Tides of Darkness.

Close Combat: Modern Tactics
Close Combat: Modern Tactics

Strategiczne 15 listopada 2007

Close Combat: Modern Tactics to kolejna odsłona uznanej serii realistycznych gier strategicznych czasu rzeczywistego. Po raz pierwszy w historii tego cyklu mamy do czynienia z wykorzystaniem tylko i wyłącznie współczesnych teatrów działań wojennych.

Making History: The Calm and the Storm
Making History: The Calm and the Storm

Strategiczne 13 marca 2007

Making History: The Calm and the Storm jest stworzoną przez Muzzylane Software, a wydaną przez Strategy First turową strategią na PC osadzoną w realiach II wojny światowej.

Depths of Peril
Depths of Peril

Strategiczne 5 września 2007

Depths of Peril to program będący ciekawą miksturą gier z gatunku strategii i zręcznościowych cRPG, stworzoną przez niezależne studio developerskie Soldak Entertainment.

Beer Tycoon
Beer Tycoon

Strategiczne 13 grudnia 2006

Strategia ekonomiczna traktująca o przemyśle piwowarskim. Naszym zadaniem sprawne zarządzanie firmą, budowanie konstrukcji niezbędnych w procesie wytwarzania trunku, zatrudnianie personelu, promocja własnej marki i dystrybucja alkoholowych napojów.

Mall Tycoon 2
Mall Tycoon 2

Strategiczne 24 września 2003

Sequel strategii ekonomicznej, zatytułowanej Mall Tycoon, która trafiła na rynek na początku 2002 roku i po 18 miesiącach sprzedaży znalazła ponad 300.000 nabywców. Nowy program ponownie pozwala nam na własnoręczne zaprojektowanie dużego centrum handlowego, a następnie kompleksowe zarządzanie tym obiektem.

Merchant Colony
Merchant Colony

Strategiczne 12 marca 1991

Merchant Colony firmy Impressions to gra ekonomiczna, która podejmuje tematykę handlu morskiego na skalę globalną. Gracz wciela się tu w rolę początkującego armatora, dysponującego niewielkim zasobem gotówki, potrzebnym do rozwinięcia własnego interesu. Fabuła programu rzuca nas do XVIII wieku – okresu rozkwitu kolonii i dalekich wypraw do egzotycznych krajów.

Haegemonia: The SOLON Heritage
Haegemonia: The SOLON Heritage

Strategiczne 24 października 2003

Oficjalny add-on do gwiezdnej strategii Haegemonia: Legions of Iron, stworzonej przez zespół Digital Reality, autorów dwóch pierwszych części cyklu Imperium Galactica.

War Times
War Times

Strategiczne 31 marca 2004

Strategia czasu rzeczywistego zrealizowana w trójwymiarowej oprawie graficznej. Akcja osadzona została w czasie II Wojnie Światowej (Europejski teatr działań począwszy od roku 1939 a skończywszy na roku 1945) i umożliwia graczowi wzięcie udziału w największych bitwach i kampaniach tego konfliktu.