127. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 127. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Sid Meier's Civilization III: Play the World
Strategiczne 5 listopada 2002
Oficjalny dodatek do trzeciej części kultowej serii strategii turowych od Sida Meiera i jego nowego studia Firaxis Games. Sid Meier's Civilization III: Play the World bazuje na mechanizmach znanych z oryginału. Nadal więc prowadzimy wybraną cywilizację do dominacji nad innymi poprzez podbój militarny, rozwój kulturowy czy silną gospodarkę.

G.I. Combat
Strategiczne 5 listopada 2002
Gra strategiczna, która pozwala nam objąć dowództwo nad oddziałami niemieckimi i amerykańskimi biorącymi udział w walkach drugiej wojny światowej. Poprowadź więc swoich chłopców do wielkiego zwycięztwa.

Frontline: Kursk
Strategiczne 20 marca 2007
Strategia czasu rzeczywistego o tematyce II Wojny Światowej, wyprodukowana przez studio Nival. Akcja rozgrywa się w obrębie jednej z największych bitw pancernych w historii – bitwie pod Kurskiem. Możemy rozegrać dwie kampanie i wcielić się w dowódcę Armii Czerwonej lub też sił Trzeciej Rzeczy. Autentyczne jednostki wojenne robią ogromne wrażenie, a silnik graficzny i system zniszczeń stoją na wysokim poziomie.

The Show
Strategiczne 23 lutego 2007
The Show to rasowa strategia czasu rzeczywistego, w której przenosimy się do Kalifornii końca XXI wieku i natychmiast dowiadujemy się, iż zaszły tam poważne zmiany.

ExcaliBug
Strategiczne 30 sierpnia 2000
Po wyciągnięciu z kamienia zaklętego miecza, Excalibura, przez Króla Artura, świat zmniejszył proporcje stając się Excalibugiem – wielkim światem małych robaków.

Hotel dla zwierzaków
Strategiczne 27 października 2006
Hotel dla zwierzaków to prosta strategia ekonomiczna stworzona z myślą o młodych użytkownikach komputerów. Jak sugeruje sam tytuł, głównym zadaniem gracza jest zarządzanie własnym hotelem dla zwierząt.

Ticket to Ride
Strategiczne 24 maja 2012
Elektroniczna wersja popularnej gry planszowej. W Ticket to Ride bawimy się na mapie świata, odbywając podróże pomiędzy określonymi metropoliami i przeszkadzając innym graczom w ich wojażach. W rozgrywce może brać udział maksymalnie pięcioro graczy.

Beyond Protocol
Strategiczne 21 listopada 2008
Beyond Protocol jest jedną z pierwszych produkcji należących do gatunku tzw. kosmicznych MMO RTS, a więc sieciowych, masowych strategii czasu rzeczywistego utrzymanych w konwencji sci-fi. Za projekt gry odpowiedzialna jest firma Dark Sky Entertainment, dla której jest to pierwsze tak duże przedsięwzięcie.

Forge of Freedom: The American Civil War 1861-1865
Strategiczne 29 listopada 2006
Forge of Freedom jest grą firmy Matrix Games, traktującą o wojnie secesyjnej. Akcja gry dzieje się więc w latach 1861-1865, a gracz może przejąć kontrolę nad Unią (północ) lub ich przeciwnikami, czyli Skonfederowanymi Stanami Ameryki (południe). Autorzy wykorzystali swój własny silnik, znany z wydanej w 2005 roku Crown of Glory: Europe in the Age of Napoleon.

Casino Empire
Strategiczne 28 września 2002
Gra strategiczno-ekonomiczna, w której wcielamy się w zarządzę jednego z kasyn w mieście hazardu i uciech – Las Vegas. W skórze szefa tego specyficznego przybytku wprowadzamy nowe rodzaje gier, dbamy o odpowiedni personel i zajmujemy się wieloma innymi sprawami. Podczas zabawy możemy sprawdzać, czy nasze usługi cieszą się zainteresowaniem klientów.

Strategic Command 2: Blitzkrieg - Weapons and Warfare
Strategiczne 24 października 2007
Strategic Command 2: Blitzkrieg - Weapons and Warfare to dodatek do wydanej w kwietniu 2006 roku strategii turowej Strategic Command 2: Blitzkrieg. Developerem jest Fury Software, a wydawcą Battlefront.com.

TV Giant
Strategiczne 13 kwietnia 2006
TV Giant to strategia ekonomiczna, będąca kolejną pozycją, traktującą o zakładaniu konkretnej firmy i zdobywaniu monopolu w danej sferze biznesu. Tym razem developerzy postanowili wkroczyć do świata telewizji – użytkownik, zaczynając jako młody przedsiębiorca, dostaje szansę zostania magnatem owej branży.

Wildlife Park 2: Świat koni
Strategiczne 12 października 2007
Wildlife Park 2 jest grą symulującą działanie prawdziwego ogrodu zoologicznego. Dodatek Świat koni, pomimo tego, że w pełni bazuje na silniku stworzonym dla podstawowej wersji gry, oferuje coś zupełnie innego.

Supreme Ruler 2020: Global Crisis
Strategiczne 15 grudnia 2008
Supreme Ruler 2020: Global Crisis jest rozszerzeniem do wydanej w 2008 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS), autorstwa studia deweloperskiego Battlegoat. Dodatek wprowadza m.in. nową kampanię, składającą się z 20 misji, a także nowe jednostki i technologie oraz usprawnienia w interfejsie sterowania i systemie pomocy.

Elemental: War of Magic
Strategiczne 24 sierpnia 2010
Turowa gra strategiczna osadzona w realiach fantasy, autorstwa Stardock Studios. Stajemy po stronie jednej z 12 frakcji i dowodzimy królestwem. W grze spotkamy setki magicznych postaci, przedmiotów, zaklęć i miejsc. Ciekawostką jest możliwość wpływania na otaczające nas, losowo generowane środowisko, w którym np. możemy nadawać nazwy lokacjom i górom.

Seven Years War
Strategiczne 1 stycznia 1997
Seven Years War to produkt południowokoreańskiej firmy HQ Team z 1997 roku, który jest strategią rozgrywaną w czasie rzeczywistym, pod wieloma względami przypominającą drugą odsłonę cyklu WarCraft, zatytułowaną Tides of Darkness.

Close Combat: Modern Tactics
Strategiczne 15 listopada 2007
Close Combat: Modern Tactics to kolejna odsłona uznanej serii realistycznych gier strategicznych czasu rzeczywistego. Po raz pierwszy w historii tego cyklu mamy do czynienia z wykorzystaniem tylko i wyłącznie współczesnych teatrów działań wojennych.

Making History: The Calm and the Storm
Strategiczne 13 marca 2007
Making History: The Calm and the Storm jest stworzoną przez Muzzylane Software, a wydaną przez Strategy First turową strategią na PC osadzoną w realiach II wojny światowej.

Depths of Peril
Strategiczne 5 września 2007
Depths of Peril to program będący ciekawą miksturą gier z gatunku strategii i zręcznościowych cRPG, stworzoną przez niezależne studio developerskie Soldak Entertainment.

Beer Tycoon
Strategiczne 13 grudnia 2006
Strategia ekonomiczna traktująca o przemyśle piwowarskim. Naszym zadaniem sprawne zarządzanie firmą, budowanie konstrukcji niezbędnych w procesie wytwarzania trunku, zatrudnianie personelu, promocja własnej marki i dystrybucja alkoholowych napojów.

Mall Tycoon 2
Strategiczne 24 września 2003
Sequel strategii ekonomicznej, zatytułowanej Mall Tycoon, która trafiła na rynek na początku 2002 roku i po 18 miesiącach sprzedaży znalazła ponad 300.000 nabywców. Nowy program ponownie pozwala nam na własnoręczne zaprojektowanie dużego centrum handlowego, a następnie kompleksowe zarządzanie tym obiektem.

Merchant Colony
Strategiczne 12 marca 1991
Merchant Colony firmy Impressions to gra ekonomiczna, która podejmuje tematykę handlu morskiego na skalę globalną. Gracz wciela się tu w rolę początkującego armatora, dysponującego niewielkim zasobem gotówki, potrzebnym do rozwinięcia własnego interesu. Fabuła programu rzuca nas do XVIII wieku – okresu rozkwitu kolonii i dalekich wypraw do egzotycznych krajów.

Haegemonia: The SOLON Heritage
Strategiczne 24 października 2003
Oficjalny add-on do gwiezdnej strategii Haegemonia: Legions of Iron, stworzonej przez zespół Digital Reality, autorów dwóch pierwszych części cyklu Imperium Galactica.

War Times
Strategiczne 31 marca 2004
Strategia czasu rzeczywistego zrealizowana w trójwymiarowej oprawie graficznej. Akcja osadzona została w czasie II Wojnie Światowej (Europejski teatr działań począwszy od roku 1939 a skończywszy na roku 1945) i umożliwia graczowi wzięcie udziału w największych bitwach i kampaniach tego konfliktu.