G.I.Combat to realistyczny symulator walki (czas rzeczywisty) z czasów II Wojny światowej (z okresu 1944-1945 - Francja i Normandia), z bardzo dopracowaną i atrakcyjną trójwymiarową grafiką, zaawansowaną komputerową sztuczną inteligencją oraz prostym w obsłudze interfejsem. Główny nacisk w całej grze położony został na walkę oraz odtworzenie morale żołnierzy i ich stanu psychicznego. Autorzy gry zadbali o realistyczne i szczegółowe odwzorowanie terenu, na którym toczą się walki, a także z należytą starannością odtworzyli cechy poszczególnych jednostek piechoty oraz wozów pancernych i czołgów, jak: szybkość poruszania się, grubość oraz odporność na uderzenia pancerza, zasięg dział i karabinów. W sumie w G.I.Combat występuje 120 typów broni ręcznej, 69 pojazdów bojowych oraz ponad 200 jednostek z czasów II Wojny Światowej.
Gracz staje się dowódcą batalionu pierwszej amerykańskiej dywizji piechoty (1st Infantry Division) i musi dowodzić swymi podwładnymi (łącznie z zaopatrzeniem, wyznaczaniem celów ataków, itp.) począwszy od lądowania na plażach Normandii, aż do zdobycia Saint Lo, co kończy grę (maksymalny czas to 30 dni). Można też stać się dowódcą niemieckim i starać się wyprzeć aliantów z Normandii. W poszczególnych bitwach dowodzimy maksymalnie około 160 ludźmi, tj. trzy plutony, każdy po pięć drużyn plus wsparcie, artyleria, itp. Gra pozwalana rozgrywkę wieloosobową za pośrednictwem sieci lokalnej i Internetu (do 32 graczy równocześnie).
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: indie.io / Freedom Games
Wydawca: Strategy First
Ograniczenia wiekowe: 12+
31 maja 2002
G.I.Combat to realistyczny symulator walki z czasów II Wojny światowej (z okresu 1944-1945 - Francja i Normandia), z bardzo dopracowaną i atrakcyjną trójwymiarową grafiką, zaawansowaną komputerową sztuczną inteligencją oraz prostym w obsłudze interfejsem.
Połączone sztaby firm Freedom Games i Strategy First przygotowały piąty z kolei patch, dedykowany trójwymiarowej strategii czasu rzeczywistego pt. G.I. Combat.
gry
Radosław Grabowski
30 grudnia 2002 13:30
Operacja w Normandii przebiega wyśmienicie, jak informuje nasz wojenny korespondent Strategy First, G.I. Combat wylądował już na zachodnich półkach sklepowych. W dżungli wietnamskiej sytuacja jest równie dobra, Platoon: The 1st Airborne Cavalry Division in Vietnam ukończył już szkolenie bojowe (status GOLD) i przewiduje się, że wkroczy do akcji 19 listopada.
gry
Przemysław Bartula
6 listopada 2002 08:51
Strategy First stara się rozgrzać atmosferę przed listopadową premierą G.I. Combat. Zaledwie wczoraj gra została ozłocona, o czym obszernie informowaliśmy, a już dzisiaj można pograć w wersję demonstracyjną tej zaawansowanej strategii wojennej.
gry
Tomasz Pyzioł
18 października 2002 14:25
Firmy Strategy First oraz Freedom Games przekazały dziś oficjalną informację dotyczącą długo oczekiwanej wojennej produkcji G.I. Combat. Otóż, prace nad grą dobiegły końca i znajdzie się ona w zachodnich sklepach 5 listopada. Należy dopowiedzieć, że pod nazwą zespołu Freedom Games, kryją się ludzie odpowiedzialni za powstanie serii Close Combat, a co za tym idzie, G.I. Combat można traktować jako wskrzeszenie bądź wersję rozwojową tej serii, tym razem w pełni trójwymiarowej grafice. Twórcy nie kryją, iż planują stworzyć kolejne części G.I. Combat.
gry
Przemysław Bartula
17 października 2002 08:16
Demo G.I. Combat pojawi się w sieci nieco później niż początkowo planowano – 27 września. Swoją decyzję autorzy gry, ludzie z Freedom Games tłumaczą koniecznością dopracowania kilku drobnych szczegółów tak, aby do rąk graczy trafił produkt naprawdę wysokiej jakości.
gry
Janusz Burda
16 września 2002 07:12
G.I.Combat to realistyczny symulator walki (czas rzeczywisty) z czasów II Wojny światowej (z okresu 1944-1945 - Francja i Normandia), z bardzo dopracowaną i atrakcyjną trójwymiarową grafiką, zaawansowaną komputerową sztuczną inteligencją oraz prostym w obsłudze interfejsem.
gry
Fajek
31 maja 2002 10:59
Po kilkumiesięcznym okresie ciszy zespół Freedom Games przygotowuje grunt na premierę swej gry - G.I.Combat. W ciągu niespełna miesiąca na różnych serwisach, m.in.: WarGamer, GameSpot, HomeLan, GameSpy, pojawiło się kilka wywiadów i zapowiedzi gry. Oto kilka konkretnych informacji, które w nich padły.
gry
Przemysław Bartula
17 kwietnia 2002 09:12
Trzy dopiero produkowane, aczkolwiek wyśmienicie zapowiadające się tytuły znalazły swych wydawców. Otóż wydawcą strategii czasu rzeczywistego, G.I.Combat, tworzonej przez zespół Freedom Games, została firma Strategy First. Wydawcą kolejnego RTS-a, Civil War: War Between the States, nad którym pracuje Walker Boys Studio, została firma Octagon Entertainment. Z kolei wydawcą gry, EVE: The Second Genesis, określanej przez niektórych „nową jakością gier MMO” została firma Simon & Schuster Interactive.
gry
Przemysław Bartula
26 marca 2002 08:57
Na wstępie zaznaczam, że nie chodzi tu o przedstawienie wszystkich nadchodzących RTS-ów, czy turówek, ale gier, które starają się jak najwierniej oddać realia historycznych wojen i potyczek. Jak wiemy, do roku 2000 prym w tej dziedzinie wiodła seria Close Combat, niestety odeszła do lamusa, a część piąta okazała się być ostatnią. Również w 2000 roku ukazała się gra Combat Mission: Beyond Overlord, przejęła palmę pierwszeństwa i trzyma ją do dziś, już blisko dwa lata. Przez ten czas praktycznie nie było żadnego innego tytułu tego typu godnego uwagi, jednak rok bieżący rok oraz początek roku 2003 może odmienić panującą sytuację. W tym okresie ma, bowiem zostać wydanych kilka bardzo ciekawie zapowiadających się tytułów, które pokrótce wam przedstawię.
gry
Przemysław Bartula
10 marca 2002 13:08
Na zachodnim serwisie Computer and Video Games pojawiły się pierwsze screenshoty z najnowszej produkcji zespołu Bitmap Brothers i firmy Codemasters zatytułowanej WWII: D-Day To Berlin. Przypominam, że będzie to strategia czasu rzeczywistego przenosząca nas do czasów II Wojny Światowej, gdzie obejmiemy dowodzenie nad walczącymi oddziałami. Być może to zbyt duży i zbyt wczesny wniosek, ale patrząc na screeny, wygląda na to (jest nadzieja :-), że nie będzie to zwykły RTS, lecz rasowy symulator ówczesnego pola walki wzorowany na grze G.I.Combat, a idąc dalej na Combat Mission (bo na tej wzoruje się G.I.Combat).
gry
Przemysław Bartula
27 lutego 2002 09:05
Popularne pliki do pobrania do gry G.I. Combat.
Wymagania sprzętowe gry G.I. Combat:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium III 500MHz, 256MB RAM, 32MB akcelerator 3D, 200 MB HDD.
Średnie Oceny:
Średnia z 28 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.