
Data wydania: 20 marca 2007
Strategia czasu rzeczywistego o tematyce II Wojny Światowej, wyprodukowana przez studio Nival. Akcja rozgrywa się w obrębie jednej z największych bitw pancernych w historii – bitwie pod Kurskiem. Możemy rozegrać dwie kampanie i wcielić się w dowódcę Armii Czerwonej lub też sił Trzeciej Rzeczy. Autentyczne jednostki wojenne robią ogromne wrażenie, a silnik graficzny i system zniszczeń stoją na wysokim poziomie.
Gracze
Frontline: Kursk to pierwsza odsłona nowej serii gier strategicznych, mających poruszać tematykę Drugiej Wojny Światowej. Za powstanie tytułu odpowiadają prawdziwi fachowcy w tej dziedzinie, ludzie ze studia Nival Interactive. Nie dziwią więc pewne podobieństwa do znakomitej serii Blitzkrieg.
Tym razem autorzy postanowili zająć się bitwą pod Kurskiem, określaną jako największe starcie wojsk pancernych w historii. Fabuła koncentruje się całkowicie wokół tej potyczki i nie występują misje nawiązujące do innych wydarzeń tamtej wojny. Do rozegrania są dwie kampanie umożliwiające poprowadzenie sił pancernych Trzeciej Rzeszy lub też armii ZSRR (po jednej dla każdej ze stron konfliktu).
Rozgrywkę toczymy na dwóch płaszczyznach: strategicznej i taktycznej. Ta pierwsza pozwala nam na spokojnie przyjrzenie się linii frontu i dokładne zapoznanie się z sytuacją aktualnie panującą na polu bitwy – to tu decydujemy, w którym miejscu i momencie włączymy się do walki (wybór kolejnej misji). Część taktyczna to już po prostu rozstrzyganie zmagań w czasie rzeczywistym. To ile jednostek poprowadzimy w danym starciu, ściśle zależy od historycznego podłoża i faktycznej liczebności ówczesnych oddziałów. Podobnie rzecz ma się z listą celów do zrealizowania – tu również mamy do czynienia z odtworzeniem prawdziwych wydarzeń.
W grze występuje około stu dwudziestu jednostek, którymi możemy dowodzić. Zgodnie z zasadami programistów Nival Interactive, każdy sprzęt jest autentycznym odzwierciedleniem tego używanego w trakcie Drugiej Wojny Światowej. I tak, gracze mają okazję używać niemieckich Tygrysów i Panter, samobieżnych dział Marder II oraz legendarnych, radzieckich czołgów T-34 i wyrzutni rakiet Katiusza (by wymienić tylko te najbardziej znane).
Frontline: Kursk korzysta z ulepszonego silnika Enigma (powstałego na potrzeby serii Blitzkrieg). Wprowadzenie poprawek pozwoliło uzyskać nie tylko lepsze efekty wizualne, ale także przenieść rozgrywkę w środowisko 3D. Teraz walczymy w całkowicie interaktywnym otoczeniu, a zniszczeniu mogą ulec niemal wszystkie elementy.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy
Paradox Interactive – rzec można, jeden z czołowych wydawców gier strategicznych, wczoraj podał informację mówiącą, że jego kolejna wojenna propozycja - Frontline: Fields of Thunder, trafiła do tłoczni.
gry
Michał Markocki
9 marca 2007 09:35
Firma Paradox Interactive w oficjalnym oświadczeniu prasowym ujawniła dziś, że wydawana przez nią gra strategiczna o nazwie Frontline: Fields of Thunder (znana wcześniej jako Frontline: Kursk) ukaże się na rynku w marcu bieżącego roku. Najpierw stworzona przez zespół Nival Interactive produkcja trafi do sklepów na Starym Kontynencie.
gry
Marek Grochowski
30 stycznia 2007 16:04
Gdy pod koniec września bieżącego roku ludzie z firmy Nival Interactive zapowiedzieli nową grę strategiczną czasu rzeczywistego, nazywała się ona Frontline: Kursk. Jednakże rosyjscy developerzy postanowili właśnie nieco zmodyfikować tytuł swojego dzieła, więc teraz określane jest ono jako Frontline: Fields of Thunder.
gry
Radosław Grabowski
17 listopada 2006 07:55
Popularne pliki do pobrania do gry Frontline: Kursk.
Wymagania sprzętowe gry Frontline: Kursk:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium III 1,5GHz, 512MB RAM, 64MB akcelerator 3D, Windows 98/Me/2000/XP/Vista.
Średnie Oceny:
Średnia z 197 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.