
Data wydania: 14 lutego 2017
Prosta strategia czasu rzeczywistego zorientowana na szybkie pojedynki multiplayer, zrealizowana w modelu free-to-play. Battle Islands: Commanders zostało stworzone przez doświadczony zespół DR Studios i jest rozwinięciem formy wydanego w 2013 roku pierwowzoru o nazwie Battle Islands. Gra stawia na uproszczenie klasycznego modelu RTS, wzbogacając go jednocześnie o elementy znane z karcianek i gier typu tower defense.
Gracze
Steam
Battle Islands: Commanders to wydana na platformę PC, PS4 i XONE prosta gra strategiczna, zorientowana na toczenie szybkich pojedynków PvP, dostępna w modelu free-to-play z opcjonalnymi mikropłatnościami. Jest to kolejny tytuł od zespołu DR Studios (kiedyś Deep Red Games), na którego koncie znajdują się też takie darmowe produkcje jak: Battle Ages, Mythic Islands, oraz pierwowzór opisywanej gry – Battle Islands. Podobnie jak w przypadku poprzednich tytułów, wydaniem Battle Islands: Commanders zajęła się firma 505 Games.
Świat gry został luźno oparty na realiach drugiej wojny światowej. Jako że esencją rozgrywki są szybkie i emocjonujące starcia pomiędzy graczami, tło fabularne nie ma tutaj większego znaczenia. Determinuje ono jedynie wygląd pól bitew oraz wizualny styl dowodzonych jednostek.
Battle Islands: Commanders to uproszczona strategia czasu rzeczywistego (RTS). Rozgrywka polega na toczeniu szybkich, maksymalnie czterominutowych pojedynków z innymi graczami. Walka ma miejsce na małym polu bitwy, widocznym w całości na ekranie monitora czy telewizora. Każdy z graczy rozpoczyna grę z Okrętem Wojennym zacumowanym na skraju mapy, oraz dwoma Bunkrami Dowodzenia, broniącymi dostępu od strony lądu. Zwycięstwo można osiągnąć na dwa sposoby – niszcząc wrogi Okręt Wojenny, lub posiadając więcej Bunkrów niż przeciwnik w momencie, gdy licznik czasu bitwy dojdzie do zera.
Bitwy toczymy przy pomocy jednostek, struktur oraz umiejętności wsparcia, które rozmieszczamy lub zrzucamy na wybrane miejsce na mapie. Każde postawienie jednostki czy użycie umiejętności kosztuje nas określoną liczbę Punktów Dowodzenia. Punkty te regenerują się podczas bitwy ze stałą prędkością, co uniemożliwia zasypywanie wroga masą różnych jednostek, lecz wymusza używanie ich z głową. Odnawianie punktów przebiega znacznie szybciej po upływie dwóch minut od startu pojedynku, co znacząco zwiększa dynamikę rozgrywki. To, jakie jednostki możemy rozmieścić w danym momencie bitwy, zależy z kolei od składu naszego batalionu – czyli swego rodzaju talii, do której możemy włożyć 8 różnych kart, z których każda reprezentuje inny typ jednostki, budynku czy umiejętności. Gdy podczas walki chcemy wysłać nową jednostkę na pole bitwy, gra pozwala nam wybrać jedną z czterech kart wylosowanych z batalionu. Po wybraniu i użyciu karty, zostaje ona zastąpiona przez inną, pochodzącą z tego samego źródła.
W przeciwieństwie do klasycznych RTS-ów, w Battle Islands: Commanders nie możemy ręcznie kontrolować każdego ruchu naszych jednostek. Po wystawieniu danego piechura czy czołgu do walki, samodzielnie rusza on najkrótszą drogą w kierunku wrogiej bazy, automatycznie atakując napotkane po drodze wojska wroga. Trzeba jednak mieć na uwadze, że nie wszystkie jednostki działają tutaj tak samo, jak ich rzeczywiście istniejące pierwowzory. Weterani RTS-ów, widząc nadciągające lekkie czołgi wroga, mogą odruchowo wysłać przeciwko nim przypominający Shermana Czołg Średni (Medium Tank) – tylko po to, aby zobaczyć, jak mija on przeciwników i kieruje się w stronę najbliższych wrogich umocnień, ponieważ tylko takie cele może on atakować w tej grze.
Zwycięstwa nagradzane są skrzynkami, w których znaleźć możemy surowce, nowe rodzaje jednostek, a także dodatkowe karty już posiadanych. Dublujące się karty tego samego rodzaju można ze sobą łączyć, co gra nazywa „awansowaniem” jednostki; proces należy dodatkowo opłacić surowcami. Awansowana jednostka otrzymuje bonus do siły ataku, punktów zdrowia oraz innych statystyk. Wraz z osiąganiem przez gracza kolejnych poziomów doświadczenia podobne premie otrzymują Okręty Wojenne oraz Bunkry. Wspinanie się po szczeblach wojskowej kariery daje nam także dostęp do nowych teatrów działań, co w praktyce oznacza możliwość napotkania w otwieranych skrzynkach kompletnie nowych rodzajów kart.
Podstawowym trybem gry w Battle Islands: Commanders jest gra wieloosobowa przyjmująca formę pojedynku z innym graczem. Istnieje też tryb bitwy treningowej z AI, użyteczny gdy chcemy przetestować nowe jednostki lub poćwiczyć swoje umiejętności.
Oprawa graficzna wydanego na platformę PC, PS4 i XONE Battle Islands: Commanders została wykonana w komiksowym, lekko przerysowanym stylu, przywodzącym na myśl filmy animowane dla młodszych widzów. Paleta barw jest jasna i kolorowa, daleka od smutnych szarości, zwykle dominujących w drugowojennych grach strategicznych.
Autor opisu gry: Paweł Szymczyk
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Xbox OneAngielskie napisy i dialogi
PlayStation 4Angielskie napisy i dialogi
Producent: DR Studios
Wydawca: 505 Games
Gry podobne:
Wymagania sprzętowe gry Battle Islands: Commanders:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe: 
Intel Core i3 2.5 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki Intel HD Graphics lub lepsza, 2 GB HDD, Windows 7.
Średnie Oceny:
Średnia z 19 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 883 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.