Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategiczneXONEPCPS4
Okładka Battle Islands: Commanders (XONE)

Battle Islands: Commanders

Prosta strategia czasu rzeczywistego zorientowana na szybkie pojedynki multiplayer, zrealizowana w modelu free-to-play.

Strategiczne | II wojna światowa | RTS | zagraj za darmo | PvP | MMO

Okładka Battle Islands: Commanders (XONE)

producent: DR Studios

wydawca: 505 Games

Strona oficjalna

data premiery gry:

14lut2017

PC XONE PS4
Kolekcja gier
Obserwuj grę

Battle Islands: Commanders to wydana na platformę PC, PS4 i XONE prosta gra strategiczna, zorientowana na toczenie szybkich pojedynków PvP, dostępna w modelu free-to-play z opcjonalnymi mikropłatnościami. Jest to kolejny tytuł od zespołu DR Studios (kiedyś Deep Red Games), na którego koncie znajdują się też takie darmowe produkcje jak: Battle Ages, Mythic Islands, oraz pierwowzór opisywanej gry – Battle Islands. Podobnie jak w przypadku poprzednich tytułów, wydaniem Battle Islands: Commanders zajęła się firma 505 Games.

Fabuła

Świat gry został luźno oparty na realiach drugiej wojny światowej. Jako że esencją rozgrywki są szybkie i emocjonujące starcia pomiędzy graczami, tło fabularne nie ma tutaj większego znaczenia. Determinuje ono jedynie wygląd pól bitew oraz wizualny styl dowodzonych jednostek.

Mechanika

Battle Islands: Commanders to uproszczona strategia czasu rzeczywistego (RTS). Rozgrywka polega na toczeniu szybkich, maksymalnie czterominutowych pojedynków z innymi graczami. Walka ma miejsce na małym polu bitwy, widocznym w całości na ekranie monitora czy telewizora. Każdy z graczy rozpoczyna grę z Okrętem Wojennym zacumowanym na skraju mapy, oraz dwoma Bunkrami Dowodzenia, broniącymi dostępu od strony lądu. Zwycięstwo można osiągnąć na dwa sposoby – niszcząc wrogi Okręt Wojenny, lub posiadając więcej Bunkrów niż przeciwnik w momencie, gdy licznik czasu bitwy dojdzie do zera.

Bitwy toczymy przy pomocy jednostek, struktur oraz umiejętności wsparcia, które rozmieszczamy lub zrzucamy na wybrane miejsce na mapie. Każde postawienie jednostki czy użycie umiejętności kosztuje nas określoną liczbę Punktów Dowodzenia. Punkty te regenerują się podczas bitwy ze stałą prędkością, co uniemożliwia zasypywanie wroga masą różnych jednostek, lecz wymusza używanie ich z głową. Odnawianie punktów przebiega znacznie szybciej po upływie dwóch minut od startu pojedynku, co znacząco zwiększa dynamikę rozgrywki. To, jakie jednostki możemy rozmieścić w danym momencie bitwy, zależy z kolei od składu naszego batalionu – czyli swego rodzaju talii, do której możemy włożyć 8 różnych kart, z których każda reprezentuje inny typ jednostki, budynku czy umiejętności. Gdy podczas walki chcemy wysłać nową jednostkę na pole bitwy, gra pozwala nam wybrać jedną z czterech kart wylosowanych z batalionu. Po wybraniu i użyciu karty, zostaje ona zastąpiona przez inną, pochodzącą z tego samego źródła.

W przeciwieństwie do klasycznych RTS-ów, w Battle Islands: Commanders nie możemy ręcznie kontrolować każdego ruchu naszych jednostek. Po wystawieniu danego piechura czy czołgu do walki, samodzielnie rusza on najkrótszą drogą w kierunku wrogiej bazy, automatycznie atakując napotkane po drodze wojska wroga. Trzeba jednak mieć na uwadze, że nie wszystkie jednostki działają tutaj tak samo, jak ich rzeczywiście istniejące pierwowzory. Weterani RTS-ów, widząc nadciągające lekkie czołgi wroga, mogą odruchowo wysłać przeciwko nim przypominający Shermana Czołg Średni (Medium Tank) – tylko po to, aby zobaczyć, jak mija on przeciwników i kieruje się w stronę najbliższych wrogich umocnień, ponieważ tylko takie cele może on atakować w tej grze.

Zwycięstwa nagradzane są skrzynkami, w których znaleźć możemy surowce, nowe rodzaje jednostek, a także dodatkowe karty już posiadanych. Dublujące się karty tego samego rodzaju można ze sobą łączyć, co gra nazywa „awansowaniem” jednostki; proces należy dodatkowo opłacić surowcami. Awansowana jednostka otrzymuje bonus do siły ataku, punktów zdrowia oraz innych statystyk. Wraz z osiąganiem przez gracza kolejnych poziomów doświadczenia podobne premie otrzymują Okręty Wojenne oraz Bunkry. Wspinanie się po szczeblach wojskowej kariery daje nam także dostęp do nowych teatrów działań, co w praktyce oznacza możliwość napotkania w otwieranych skrzynkach kompletnie nowych rodzajów kart.

Tryby gry

Podstawowym trybem gry w Battle Islands: Commanders jest gra wieloosobowa przyjmująca formę pojedynku z innym graczem. Istnieje też tryb bitwy treningowej z AI, użyteczny gdy chcemy przetestować nowe jednostki lub poćwiczyć swoje umiejętności.

Kwestie techniczne

Oprawa graficzna wydanego na platformę PC, PS4 i XONE Battle Islands: Commanders została wykonana w komiksowym, lekko przerysowanym stylu, przywodzącym na myśl filmy animowane dla młodszych widzów. Paleta barw jest jasna i kolorowa, daleka od smutnych szarości, zwykle dominujących w drugowojennych grach strategicznych.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: massive online multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Gry podobne do Battle Islands: Commanders

Klasyfikacja PEGI Battle Islands: Commanders

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Battle Islands: Commanders

PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Intel Core i3 2.5 GHz
  • 4 GB RAM
  • karta grafiki Intel HD Graphics lub lepsza
  • 2 GB HDD
  • Windows 7
PC
XONE
PS4