19. Gry Logiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 19. Najpopularniejsze gry z gatunku logiczne.
Gry logiczne. Gatunek gier, w których nadrzędnym celem jest rozwiązywanie zagadek logicznych. Zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w szczątkowej formie. Rozwiązanie zagadek wymaga logicznego myślenia, strategii, umiejętności rozpoznawania schematów i spostrzegawczości.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Mały Wynalazca: Szalone Maszyny
Logiczne 25 marca 2011
Crazy Machines Elements to gra, w której gracze wcielają się w rolę wynalazcy konstruującego i przeprowadzającego eksperymenty w swoim podwórkowym laboratorium. Możemy wybrać kilka trybów rozgrywki w zależności od naszych umiejętności, m. in. tryb składania maszyny na czas czy oszczędne wykorzystanie części. Każdy poziom można ukończyć na wiele różnych sposobów. Do dyspozycji gracza oddano również złożony edytor.

7 wonders of the Ancient World
Logiczne 2 lutego 2007
7 wonders of the Ancient World to gra logiczna, traktująca o tytułowych siedmiu cudach świata. Pozawala ona przenieść się do starożytnego świata, którego ikony stanowią wiszące ogrody Semiramidy, świątynia Artemidy w Efezie, latarnia morska w Faros czy Kolos Rodyjski.

Puzzle Quest: Galactrix
Logiczne 17 lutego 2009
Przemierzamy galaktykę, staczając liczne walki z przeciwnikami, wykonując zadania, kompletując załogę i nabywając lepsze statki. Wszystkie kluczowe dla powodzenia misji czynności wykonujemy poprzez zaliczanie gier logicznych.

Magic: The Gathering - Duels of the Planeswalkers 2012
Logiczne 15 czerwca 2011
Kontynuacja udanej adaptacji najpopularniejszej karcianki na świecie. Zabawa polega na starciach dwóch magów. Orężem każdego jest własna talia, w skład której wchodzą karty reprezentujące różne stwory, zaklęcia, umiejętności bądź artefakty. W porównaniu do pierwszej części dodano samouczek, nowe karty i wyzwania logiczne oraz tryb kooperacyjny, w którym dwóch graczy łączy siły przeciwko Sztucznej Inteligencji.

Brain Flex
Logiczne 5 czerwca 2006
Gra, w której naszym zadaniem jest rozwiązywanie setek zagadek logicznych przypominających między innymi testy na inteligencję.

Professor Heinz Wolff's Gravity
Logiczne 21 listopada 2008
Gra logiczna, w której naszym zadaniem jest przetransportowanie kulki z punktu A do punktu B. W tym celu wykorzystuje się przydzielone przez grę obiekty, tworząc między innymi mosty.

Puyo Pop Fever
Logiczne 27 lutego 2004
Łamigłówkowa seria o wybuchowych bąbelkach jest pozycją kultową w Kraju Kwitnącej Wiśni, ukazującą się od 1992 roku. Omawiana odsłona gry to stary pomysł w nowej, rozbudowanej formie, ale nadal gra polega na banalnym usuwaniu puyosów z planszy.

Battle vs. Chess
Logiczne 28 września 2010
Szachy utrzymane w klimatach fantasy, oferujące sporą liczbę trybów rozgrywki - zarówno dla samotnego gracza, jak i dwójki zapaleńców. Wszystkie figury mają postać animowanych jednostek. Sztuczną inteligencję oparto na zaawansowanych algorytmach z jedenastej odsłony serii Fritz.

Magic: The Gathering Battlegrounds
Logiczne 18 listopada 2003
Magic: The Gathering Battlegrounds to gra logiczna, stanowiąca komputerową adaptację popularnej karcianki opracowanej przez Richarda Garfielda. Posługując się specjalnie dobranymi taliami kart gracz przywołuje potwory i rzuca zaklęcia, starając się pozbawić przeciwnika punktów życia i jednocześnie powstrzymać jego ataki. Deweloperzy ze studia Secret Level przygotowali kilka wariantów zabawy, w tym fabularyzowany tryb Quest oraz opcję pojedynków multiplayer.

Cesar Millan's Dog Whisperer
Logiczne 14 października 2008
Gra o charakterze edukacyjnym. Wcielamy się w postać ucznia tytułowego trenera psów, poznając typowe zachowania czworonogów poprzez rozwiązywanie zlecanych zadań.

Szachy 2001
Logiczne 12 lutego 2001
Szachy 2001 to kolejna edycja gry szachowej promowanej przez firmę Techland. Powinna zapewnić godziny satysfakcjonującej rozrywki wszystkim fanom tej starożytnej gry.

Archer Maclean's Mercury
Logiczne 6 kwietnia 2005
Archer Maclean’s Mercury to gra logiczna wymagająca od graczy niezwykle zręcznych palców. Polega na doprowadzeniu do mety... płynnej rtęci, której wszelkie właściwości fizyczne zostały tu zachowane w niemal 100%.

Atomówki: Wielka potyczka z Księżniczką Chytruską
Logiczne 10 listopada 2004
Druga gra edukacyjna, którą stworzono z myślą o najmłodszych użytkownikach komputerów (dzieci w wieku od 6 do 10 lat). Głównymi bohaterami opisywanego programu są oczywiście trzy Atomówki: Bójka, Bajka i Brawurka - małe dziewczynki, posiadające niewyobrażalne moce i walczą z niebezpieczeństwami zagrażającymi miastu Townsvill.

Smart Bomb
Logiczne 10 maja 2005
Świat staje w obliczu zagrożenia! Po 10 latach spokoju, przez przypadek zostaje odkryta sieć wyjątkowo niebezpiecznych i powiązanych ze sobą bomb. Nie jest to jednak żadne zaskoczenie dla elitarnej jednostki B.D.U (z ang. Bomb Disposal Unit), która już wcześniej miała do czynienia z taką konstrukcją. Stworzono nawet specjalny system wirtualnej rzeczywistości, który jest bardzo przydatny w rozbrajaniu tychże bomb.

Smerfy: Smerfoteletransporter
Logiczne 31 października 2000
Smerfy: Smerfoteletransporter to gra zręcznościowa z zagadkami logicznymi i elementami edukacyjnymi, wyprodukowana przez studio Emme z myślą o familijnej rozrywce. Gracze kierują poczynaniami smerfów, które ruszają w poszukiwaniu komponentów potrzebnych do zbudowania tytułowego urządzenia i uratowania Smerfetki uwięzionej przez Gargamela.

Smerfy: Smerfowe Przedszkole
Logiczne 31 października 2000
Na jednym CD zebrano wszystkie trzy części znakomitej zabawy edukacyjnej dla najmłodszych KSZTAŁTY i KOLORY, MYŚL i PAMIĘTAJ, CYFERKI i LITERKI.

Bicycle Board Games
Logiczne 20 stycznia 2002
Zestaw piętnastu prostych gier planszowych, przeznaczonych dla wszystkich graczy, niezależnie od wieku. Znajdziemy tu m.in. szachy, warcaby i domino.

Tęcza: Księżniczka Podwodnych Głębin
Logiczne 20 stycznia 2002
Zręcznościowo logiczna gra dla najmłodszych, której bohaterką jest ciekawska Tęczowa Rybka żyjąca na dnie oceanu, której łuski mieniły się we wszystkich kolorach tęczy.

Telltale Texas Hold'em
Logiczne 30 września 2005
Telltale Texas Hold'em to gra karciana stworzona przez firmę Telltale Games, która w świadomości graczy zaistniała przy okazji przygodowej gry Bone. Opisywana produkcja to poker, w odmianie zwanej Texas Hold'em, jednak tym razem został on potraktowany z przymrużeniem oka.

Yu-Gi-Oh! Power of Chaos: Joey the Passion
Logiczne 30 czerwca 2004
Trzecia komputerowa odsłona serii Yu-Gi-Oh! Power of Chaos firmy Konami, stanowiącej wirtualną adaptację popularnej gry karcianej oraz serialu anime o tym samym tytule. Produkcja o podtytule Joey the Passion rozbudowuje dotychczasowe zasady rozgrywki, dzięki wprowadzeniu ok. 800 całkiem nowych kart o różnych właściwościach, symbolizujących kreatury, obszary walki, zdarzenia itp.

Beat Up A Millionaire 2
Logiczne 5 kwietnia 2002
Beat Up A Millionaire 2 to druga edycja przebojowej parodii znanego teleturnieju zawierająca całkiem nowe pytania. Gracze odpowiadają na pytania z różnych dziedzin wiedzy (geografia, przyroda) i kultury masowej (telewizja, gry komputerowe).

Pokemon Link!
Logiczne 6 marca 2006
Pokemon Trozei to odświeżona wersja Pokemon Puzzle Challenge, gry powstałej w 2000 roku na konsolę Game Boy. Program jest krzyżówką popularnego Tetrisa oraz znanej układanki Bejeweled. Mimo, iż gra w domyśle jest przeznaczona dla amatorów tytułowych stworzeń, ich znajomość nie jest wcale wymagana.

WarioWare: Touched!
Logiczne 14 lutego 2005
Wario Ware: Touched! to udana, składająca się z dziesiątek króciutkich mini-gier pozycja, w której głównym bohaterem jest nie kto inny, a sam Wario, charyzmatyczny brat znanego wszystkim Maria. Wario Ware: Touched! wyprodukowało i wydało Nintendo.

Matma I: Mamo Cyferki Zginęły
Logiczne 10 września 2000
Pierwsza gra edukacyjna z serii Cyfrolandia, w której dzieci poznają w formie zabawy cztery podstawowe działania, pojęcie czasu i pojęcie pieniądza.