16. Gry Logiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 16. Najpopularniejsze gry z gatunku logiczne.
Gry logiczne. Gatunek gier, w których nadrzędnym celem jest rozwiązywanie zagadek logicznych. Zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w szczątkowej formie. Rozwiązanie zagadek wymaga logicznego myślenia, strategii, umiejętności rozpoznawania schematów i spostrzegawczości.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Hot Brain: Fire up Your Mind
Logiczne 15 lipca 2007
Hot Brain: Fire up Your Mind jest w pewnym stopniu jest to odpowiedzią na bijącą rekordy popularności grę Brain Training. Tutaj również mierzymy się z szeregiem różnorodnych ćwiczeń, które zaprzęgają do działania nasze szare komórki.

WarioWare: Touched!
Logiczne 14 lutego 2005
Wario Ware: Touched! to udana, składająca się z dziesiątek króciutkich mini-gier pozycja, w której głównym bohaterem jest nie kto inny, a sam Wario, charyzmatyczny brat znanego wszystkim Maria. Wario Ware: Touched! wyprodukowało i wydało Nintendo.

Matma I: Mamo Cyferki Zginęły
Logiczne 10 września 2000
Pierwsza gra edukacyjna z serii Cyfrolandia, w której dzieci poznają w formie zabawy cztery podstawowe działania, pojęcie czasu i pojęcie pieniądza.

Graj z nami
Logiczne 10 stycznia 2007
Graj z nami jest zbiorem sześciu zabaw, których adresatami są przede wszystkim dzieci w wieku przedszkolnym lub dopiero co rozpoczynające naukę. Pozycja ta należy do serii programów edukacyjnych, wydawanych przez firmę Aidem Media. Jej integralną częścią są liczne, rozwijające kreatywność oraz ćwiczące pamięć i spostrzegawczość, zadania, zaserwowane pod postacią doskonałej rozrywki.

Jungle Speed
Logiczne 12 stycznia 2009
Konsolowa wersja popularnej gry planszowej przeznaczona dla maksymalnie ośmiu osób. Gracze muszą wykazać się dobrym refleksem i jeszcze lepszym wzrokiem. Podczas gry użytkownicy przemieszczają się wokół stołu, aby znaleźć dwie karty z identycznym symbolem. Tempo rozgrywki jest szybkie, a zwycięstwo wymaga przewidywania ruchów przeciwnika.

Trash Panic
Logiczne 19 marca 2009
Trash Panic to innowacyjna gra logiczna, przygotowana przez firmę Sony Computer Entertainment Europe w ramach obchodów Dnia Ziemi w 2009 roku. Zasady rozgrywki przypominają Tetrisa, jednak w tym przypadku gracze mają za zadanie dopasowywać spadające z góry ekranu śmieci w taki sposób, by jak najwięcej ich zmieścić w kontenerze. Dodatkową komplikację stanowią reakcje zachodzące pomiędzy różnymi rodzajami odpadów.

Vegas Games 2000
Logiczne 1 listopada 1998
Symulator przebywania w wirtualnym kasynie. Wybieramy spośród ponad dwudziestu atrakcji, decydując się na pokera, kości, blackjacka, ruletkę czy koło fortuny.

The Sims Carnival: SnapCity
Logiczne 8 stycznia 2008
The Sims Carnival: SnapCity to połączenie prostej strategii oraz gry logicznej. Jest to zarazem tytuł dla graczy casualowych, bazujący na doskonale znanej marce The Sims. W omawianym przypadku można także zwrócić uwagę na liczne odwołowania do strategii z cyklu SimCity.

Różowa Pantera ratuje planetę Ziemię
Logiczne 7 maja 2007
Różowa Pantera ratuje planetę Ziemię to kolejna gra familijna (przeznaczona dla dzieci w wieku od 5 lat) ze znanym i lubianym bohaterem kreskówek w roli głównej. Tym razem Różowa Pantera staje przed nie lada wyzwaniem – musi zapobiec katastrofie ekologicznej, która zagraża naszej planecie.

Boom Blox
Logiczne 6 maja 2008
Boom Blox jest grą logiczną dla całej rodziny, polegającą na manewrowaniu ułożonymi konstrukcjami. Celem najczęściej jest zawalenie budowli we wskazany sposób lub określoną ilością ruchów. Jej autorem jest znany reżyser – Steven Spielberg.

Winx Club Secret Diary 2009
Logiczne 26 lutego 2009
Winx Club Secret Diary 2009 to przeznaczona głównie dla miłośniczek popularnego serialu młodzieżowego forma elektronicznego pamiętnika. Program stworzony został przez firmę Konami z uwzględnieniem możliwości technicznych konsoli Nintendo DS.

Lost in Shadow
Logiczne 4 stycznia 2011
Gra łącząca elementy platformowe z zagadkami logicznymi. Wcielamy się w cień chłopa przemierzający komnaty potężnej wieży. Bohater z racji swojego stanu nie musi przejmować się grawitacją, ale już poważnym problemem są dla niego zbyt słoneczne miejsca. Brak powłoki cielesnej sprawia, że tylko rzucane przez otaczający świat cienie różnych budowli czy platform mogą być dla nad użyteczne.

Atomix
Logiczne 10 listopada 1990
Skomplikowane w budowie labirynty kryją atomy popularnych pierwiastków, z których trzeba ułożyć określone z góry związki chemiczne, np. wodę, czy metan. Tak w wielkim skrócie przedstawiają się założenia produktu firmy SoftTouch o nazwie Atomix – wymagającej gry logicznej, próbującej połączyć rozrywkę z edukacją.

Fantastyczna Podróż Wujka Alberta
Logiczne 10 sierpnia 2003
Druga odsłona produkcji przeznaczonej dla młodych użytkowników komputerów, w której podczas zabawy dzieciom towarzyszy oraz pomaga w rozwiązywaniu zadań tytułowy wujek Albert (w tę postać wcielił się znany aktor Henryk Machalica). Tym razem zakręcony staruszek zabiera dzieci w fascynującą podróż dookoła świata, pełną niespodzianek i zaskakujących zwrotów akcji.

Matmoludki: Wysokogórska Łamigłówka
Logiczne 25 kwietnia 2001
Mountain Rescue to druga część serii gier edukacyjnych, która została przygotowana przez specjalistów z firmy Riverdeep z myślą o najmłodszych użytkownikach komputerów (uczniowie szkół podstawowych). Głównym zadaniem programu jest nauczenie dzieci umiejętności logicznego rozumowania oraz rozwiązywania wybranych problemów z zakresu matematyki.

Beat Up A Millionaire 2
Logiczne 5 kwietnia 2002
Beat Up A Millionaire 2 to druga edycja przebojowej parodii znanego teleturnieju zawierająca całkiem nowe pytania. Gracze odpowiadają na pytania z różnych dziedzin wiedzy (geografia, przyroda) i kultury masowej (telewizja, gry komputerowe).

The 3D Gamemaker
Logiczne 21 września 2001
Łatwe w użyciu narzędzie dla tych, którzy chcą przekonać się, jak w prosty sposób można stworzyć własna grę. Program odznacza się niesamowitą prostotą obsługi oraz bardzo dużą bazą gotowych modeli i elementów z których można stworzyć wiele całkowicie odmiennych i widowiskowych gier.

ATC Simulator 2
Logiczne 6 lutego 2004
Rozbudowana gra logiczna, w której wcielamy się w postać kontrolera ruchu lotniczego. Pierwsza część „ATC Simulator” ukazała się w 2001 roku. Sequel rozwija pomysły zaprezentowane w jedynce pokładając szczególny nacisk na i tak wysoki już poziom realizmu zabawy.

X-Tetris
Logiczne 23 lutego 1996
Bez wątpienia, X-Tetris to najoryginalniejszy klon Tetrisa w dziejach komputerowej rozrywki. Rolę klocków zastąpiły tutaj kobiety oraz mężczyźni, a zadaniem gracza jest kojarzenie ich w „pary”. Program zahacza niemal o pornografię i nie jest polecany młodszym użytkownikom.

Archer Maclean's Mercury
Logiczne 6 kwietnia 2005
Archer Maclean’s Mercury to gra logiczna wymagająca od graczy niezwykle zręcznych palców. Polega na doprowadzeniu do mety... płynnej rtęci, której wszelkie właściwości fizyczne zostały tu zachowane w niemal 100%.

Smerfy: Smerfowe Przedszkole
Logiczne 31 października 2000
Na jednym CD zebrano wszystkie trzy części znakomitej zabawy edukacyjnej dla najmłodszych KSZTAŁTY i KOLORY, MYŚL i PAMIĘTAJ, CYFERKI i LITERKI.

Arena Albionu
Logiczne 10 listopada 2003
Arena Albionu jest internetową grą przygodową. Uczestniczący w niej gracz wciela się w role rycerza, który poruszając się po świecie Albionu prowadzi pojedynki z innymi graczami, może ich okraść lub handlować na bazarze.

Puzzle Chronicles
Logiczne 2 lutego 2010
Połączenie gry logicznej i cRPG-a. Przemierzamy baśniową krainę, staczając liczne pojedynki, rozwijając umiejętności głównego bohatera, kolekcjonując elementy wyposażenia i wypełniając proste questy.

Magic: The Gathering - Duels of the Planeswalkers 2012
Logiczne 15 czerwca 2011
Kontynuacja udanej adaptacji najpopularniejszej karcianki na świecie. Zabawa polega na starciach dwóch magów. Orężem każdego jest własna talia, w skład której wchodzą karty reprezentujące różne stwory, zaklęcia, umiejętności bądź artefakty. W porównaniu do pierwszej części dodano samouczek, nowe karty i wyzwania logiczne oraz tryb kooperacyjny, w którym dwóch graczy łączy siły przeciwko Sztucznej Inteligencji.