18. Gry Logiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 18. Najpopularniejsze gry z gatunku logiczne.
Gry logiczne. Gatunek gier, w których nadrzędnym celem jest rozwiązywanie zagadek logicznych. Zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w szczątkowej formie. Rozwiązanie zagadek wymaga logicznego myślenia, strategii, umiejętności rozpoznawania schematów i spostrzegawczości.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Królik Bystrzak dla Przedszkolaka: Po gwiazdkę z nieba
Logiczne 30 listopada 2003
Kolejny program z serii gier z „Królikiem Bystrzakiem”, dedykowany graczom właśnie rozpoczynającym lub kontynuującym naukę w przedszkolu (dzieci od 4 do 5 lat).

Loco-Commotion: Zabawkowe pociągi
Logiczne 20 października 2001
Gra logiczno-familijna, w której zadaniem graczy jest naprawienie uszkodzonych tras kolejowych i bezpieczne przeprowadzenie miniaturowego pociągu z punktu początkowego do końcowego.

Wesołe przedszkole Koziołka Matołka
Logiczne 30 maja 2005
Wesołe przedszkole Koziołka Matołka to kolejny tytuł z serii edukacyjnych gier dla najmłodszych dzieci (do 7-8 roku życia). Całość została opracowana w oparciu o założenia dydaktyczne programu wychowania oraz nauczania przedszkolnego.

Przygody Prosiaczka Kwika: Tajemnice ludzkiego ciała
Logiczne 10 lutego 2001
Przygody Prosiaczka Kwika: Tajemnice ludzkiego ciała to skierowana do młodych odbiorców gra edukacyjna z zagadkami logicznymi. Tytułowy bohater wybiera się w podróż po ludzkim ciele. Gracz ma za zadanie pomóc mu rozwiązywać różnego rodzaju quizy i łamigłówki z tym związane. Producent gry - firma Data Sun - dołożył starań, by przekazywana wiedza miała atrakcyjną formę i szybko zapadała w pamięć.

Fritz 11 Szachowy arcymistrz
Logiczne 30 listopada 2007
Fritz 11 to kolejna odsłona popularnej serii symulatorów szachowych, która jest opracowywana przez dwóch niemieckich programistów, Fransa Morscha i Mathiasa Feista. Cykl ten od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem sympatyków gry w szachy i jest uważany za jeden z najlepszych. Trudno się temu zresztą dziwić – to właśnie Fritz w 2006 roku pokonał arcymistrza Władimira Kramnika.

Scribblenauts
Logiczne 15 września 2009
Scribblenauts to gra logiczna, w której ukończenie kolejnych poziomów zależy od naszej wyobraźni, a konkretnie od przedmiotów, które sobie do tego "zażyczymy".

Alik: Już idę do szkoły
Logiczne 22 lipca 2002
Zestaw gier dydaktycznych z sympatycznym pieskiem Alikiem, który z pewnością podbije serca wszystkich dzieci i stanie się ich przyjacielem, pomocnikiem i przewodnikiem.

Alik: Mój pierwszy alfabet
Logiczne 22 lipca 2002
Doskonała gra dla dzieci, które rozpoczynają naukę czytania. Tym razem Alik zaprosił do pomocy swych przyjaciół, by pomogli dzieciom nauczyć się abecadła.

Lumines II
Logiczne 6 listopada 2006
Lumines II jest sequelem niezwykle popularnej gry logicznej, będącej modyfikacją nieśmiertelnego Tetrisa. Za powstanie Lumines II odpowiedzialny jest Tetsuya Mizuguchi, będący także twórcą części pierwszej, w którego dorobku znajdują się takie tytuły jak Rez czy Shenmue.

Bolek i Lolek: Moje pierwsze literki
Logiczne 12 grudnia 2007
Bolek i Lolek: Moje pierwsze literki to kolejna gra edukacyjna stworzona przez firmę Aidem Media z myślą o najmłodszych użytkownikach komputerów (materiał został dostosowany do rozwoju intelektualnego dziecka w wieku 3-5 lat).

Klub Zabaw Przedszkolaka: Lis i Niedźwiedź
Logiczne 19 lipca 2007
Kolejna produkcja przygotowana przez firmę Aidem Media z myślą o najmłodszych. Gra została dostosowana do poziomu intelektualnego dziecka w wieku 4-8 lat i zawiera pięć zabaw wspomagających tok edukacji przedszkolnej, stymulujących rozwój umysłowy oraz twórcze myślenie, ćwiczących pamięć, spostrzegawczość i refleks.

Różowa Pantera ratuje dzikie zwierzęta
Logiczne 30 marca 2007
Różowa Pantera ratuje dzikie zwierzęta to kolejna produkcja stworzona z myślą o dzieciach w wieku od 5 lat z sympatycznym, znanym z kreskówek bohaterem w roli głównej.

Różowa Pantera ratuje planetę Ziemię
Logiczne 7 maja 2007
Różowa Pantera ratuje planetę Ziemię to kolejna gra familijna (przeznaczona dla dzieci w wieku od 5 lat) ze znanym i lubianym bohaterem kreskówek w roli głównej. Tym razem Różowa Pantera staje przed nie lada wyzwaniem – musi zapobiec katastrofie ekologicznej, która zagraża naszej planecie.

Columns Crown
Logiczne 7 grudnia 2001
Gra logiczna stanowiąca wariację na temat popularnego Tetrisa. Naszym zadaniem jest układanie, spadających z góry klejnotów, w taki sposób, by spowodować zetknięcie ze sobą, w pionie lub poziomie, przynajmniej trzech kamieni w takim samym kolorze. Zabawę uatrakcyjnia szeroki wybór różnorodnych trybów rozgrywki.

Alik: Wesoła matematyka
Logiczne 22 lipca 2002
Program przeznaczony dla wszystkich uczniów młodszych klas szkoły podstawowej, które pod okiem psa Alika chcą ćwiczyć i doskonalić swoje umiejętności matematyczne.

Zwariowany Czarodziej II: Porwanie Harolda
Logiczne 15 września 2000
Druga część przygód Danne'go, który wraz z przyjaciółmi, muchą Florą i myszą Doną, musi powstrzymać swego wuja czarodzieja przed zwariowanym pomysłem transformacji ogrodowych zwierząt.

Królik Bystrzak dla Zerówki: Lot do Balonii
Logiczne 30 września 2003
„Królik Bystrzak dla Zerówki - Lot do Balonii” to następna gra edukacyjna stworzona przez programistów ze studia Riverdeep, tym razem dedykowana uczniom uczęszczających do „zerówki” (dzieci od 6 lat).

Myszka Miki: Naukowe potyczki z duchami
Logiczne 18 sierpnia 2006
Myszka Miki: Naukowe potyczki z duchami to kolejny program z serii o nazwie Disney Edukacja, przygotowany z myślą o dzieciach w wieku od 7 lat. Tym razem młodzi użytkownicy komputerów, wraz z Myszką Miki i jego przyjaciółmi (Mini, Donaldem, Goofym, Pluto), trafiają do domu, w którym straszy.

Dziennikarska przygoda z Myszką Miki
Logiczne 25 sierpnia 2005
Dziennikarska przygoda z Myszką Miki to kolejny program z serii o nazwie Disney Edukacja, tym razem przygotowany z myślą o dzieciach w wieku od 5 lat. W omawianej produkcji znany i lubiany, tytułowy bohater - Miki poszukuje sensacyjnych wiadomości do najnowszego wydania miejskiej gazety, w której to pracuje na stanowisku reportera.

Afrykańskie Czary
Logiczne 29 czerwca 2007
Afrykańskie Czary to gra edukacyjna dla najmłodszych. Produkcja firmy IRMA ma za zadanie dostarczyć dzieciom istotnej dla ich rozwoju wiedzy o przyrodzie, a także stać się dla nich cennym źródłem rozrywki i ciekawostek na temat Czarnego Lądu.

Młody Einstein
Logiczne 17 lutego 2003
Młody Einstein to zestaw wirtualnych gier, zabaw, ćwiczeń oraz testów. Całość stworzono w celu rozwijania logicznego i konstruktywnego myślenia użytkowników.

Śpiąca Królewna
Logiczne 15 marca 2006
Śpiąca Królewna jest kolejną pozycją z serii programów edukacyjnych, wydawanych przez firmę Aidem Media. Grę tę przeznaczono przede wszystkim dla dzieci w wieku przedszkolnym lub dopiero co rozpoczynających edukację. Integralną częścią niniejszego produktu są liczne zadania, rozwijające kreatywność oraz ćwiczące pamięć i spostrzegawczość.

The Professor's Brain Trainer: Memory
Logiczne 16 listopada 2006
The Professor's Brain Trainer: Memory jest kolejną grą logiczną, powstałą na fali popularności Brain Age: Train Your Brain in Minutes a Day. Zatem ponownie mamy do czynienia z produktem, przeznaczonym do tytułowego ćwiczenia mózgu. Oczywiście developerzy wykorzystali unikalne możliwości konsoli Nintendo DS, więc interfejs użytkownika opiera się na panelu dotykowym i stylusie.

Fizz
Logiczne 25 kwietnia 2008
Fizz to pozycja o charakterze logicznym, przygotowana wyłącznie z myślą o posiadaczach dwuekranowej konsoli ze stajni Nintendo. Zadanie użytkownika polega na właściwym ułożeniu dwudziestu pięciu punktów, z których każdy posiada cztery anteny, występujące w różnych barwach (czerwony, zielony, niebieski, żółty i biały).